NM for menn 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Blir da knall med Nordlandshallen! Slipper regn, vind og uvær som i Mosjøen, og tribunetrykket blir jo ekstremt mye større enn det ville vært i Stordalen.

Men klart; er jo en ekstrem nedtur at man ikke kan fyre av store mengder bluss og røykbomber. Så noen stemning vil det jo uansett ikke være snakk om.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: NM for menn 2023

Post by Nordlys »

Supportergjengen til IKJ i feststemning kan nok utfordre J-feltet litt :glimt
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

https://www.vg.no/sport/i/kEXbok/marcus ... blir-artig

Må si jeg er skuffet hvis dette stemmer. Å gi enkeltspillere litt pes er en del av gamet, men litt mindre smarte meldinger i retning av en amatørspiller i 3. divisjon, når vi selv er Norges beste, det bør vi forholde oss for god til. Spillere på disse lagene kan jo fort være aktuelle for Glimt rundt neste sving, de bør jo heller hylles for å ha holdt nullen i nesten en hel omgang. Og; alle andre i Mosjøen er en viktig del av "grunnfjellet" av støtte Glimt må ha som flaggskip i Nord. Ønsker virkelig ikke at vi ender opp som Molde etter en tid; mislikt av alle andre enn de som bor i selve byen Molde.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: NM for menn 2023

Post by mortsto »

Enig. Når vi spiller cup i nord mot breddeklubber bør første pri (etter å vinne) være å skape nye supportere og styrke "merkevaren" Glimt. Jeg tror ofte Glimt har blitt sett på som litt høye på seg selv, og inntrykket er at folk sør for Saltfjellet heller har sett mot RBK, og nord for Bognes har sympatien gått mot TIL. Jeg ønsker et Glimt som elskes av hele Nord-Norge bortsett fra på Tromsøya. Det er ikke utenkelig at vi igjen havner i den situasjonen at det å hente den neste Trond Olsen eller Thomas Drage er veldig viktig for vår suksess. Det synges at Nord-Norge er vårt, og at vi alle sammen er gul og svart. Da er det greit at også supporterne oppfører seg, og heller sparer den verste drittslenginga til Alfheim, Lerkendal og Intility, hvor en ikke får eller ønsker sympati uansett.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: NM for menn 2023

Post by Larsson »

Enig med de to ovennevnte, men for MFKs del er voldtektssaken den største ambassadøren for hatet. I tillegg til midlene fra Røkke.

Men man er sjelden godt likt når man er best. Men når man er på best må man også oppføre seg. Eller; spesielt da.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: NM for menn 2023

Post by Larsson »

Så tror jeg også at årsaken til at NFF er såpass «kjedelige» denne gangen er at man skal presse inn veldig mange kamper og runder på kort tid. Jeg synes NFF har vært spreke de siste årene med blant annet Lillestrøm til Bodø, TIL borte mot Lyn og Strømsgodset mot TUIL. Flere eksempler. Så akkurat i år har jeg forståelse for at NFF ikke vil presse klubbene så mye.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: NM for menn 2023

Post by Knuta »

Finnes nok en del grums som er en del av 'Glimt supporterne'. Det har jo f.eks hittil kostet Glimt 300.000 til Uefa. Håper virkelig at ansvarlige i gruppen slår ned på dette neantalernivået. Sånn oppførsel bør en klubb som Glimt holde seg for god til.
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: NM for menn 2023

Post by negative »

mortsto wrote: Fri May 26, 2023 8:57 am Enig. Når vi spiller cup i nord mot breddeklubber bør første pri (etter å vinne) være å skape nye supportere og styrke "merkevaren" Glimt. Jeg tror ofte Glimt har blitt sett på som litt høye på seg selv, og inntrykket er at folk sør for Saltfjellet heller har sett mot RBK, og nord for Bognes har sympatien gått mot TIL. Jeg ønsker et Glimt som elskes av hele Nord-Norge bortsett fra på Tromsøya. Det er ikke utenkelig at vi igjen havner i den situasjonen at det å hente den neste Trond Olsen eller Thomas Drage er veldig viktig for vår suksess. Det synges at Nord-Norge er vårt, og at vi alle sammen er gul og svart. Da er det greit at også supporterne oppfører seg, og heller sparer den verste drittslenginga til Alfheim, Lerkendal og Intility, hvor en ikke får eller ønsker sympati uansett.
Som ranværing har jeg litt tanker om akkurat dette... :)

Det er helt korrekt at mange sør for Saltfjellet har sett sørover mot RBK, og det har først og fremst sin begrunnelse i RBKs historiske suksess. Hvis man ikke føler spesiell tilhørighet til et lag, er det fort gjort at man velger seg ut det nærmeste alternativet som har suksess. I de senere år ser jeg jo at flere fra Rana holder med Glimt enn før, og det er nok relatert til at Glimt har blitt den suksesshistorien det har vært de siste 5 åra. For Rana sin del har det nok også vært litt sånn at man så på Bodø lenger nord som den arrogante storebroren, litt av den samme følelsen byene lenger sør i fylket har mot Mo. Bodøfolk hadde tidligere (og har til en viss grad ennå) et rykte på seg for å være litt arrogante og høye på pæra. Berettiget eller ikke.

Når det er sagt ser jeg som sagt tegn til at sympatiene endrer seg, og det er flere og flere Glimt flagg å se på Mo. Det samme gjelder sikkert for Mosjøen også, og da er det viktig at man oppfører seg greit når man drar på besøk til de mindre klubbene. Spillerne og trenerne oppførte seg som gode ambassadører, og det syns jeg egentlig at man kan forvente av supporterne også når man besøker de stedene som skal være vårt nedslagsfelt. For all del: Dahl Reitan, Tripic, Heltne Nilsen og Strandberg kan man servere noen gloser til, men Marcus og Martinus? Det blir for dumt.
Glimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: NM for menn 2023

Post by G-s-enz »

Finnes jo så mange måter å ta de to på med litt mer Glimt i øyet da.

«Bror din e finere enn deg»

«Lynet slo ned,lynet slo neeeeeed,om han e elektrisk så må lynet ha slått ned»
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Litt unødvendig mot en breddeklubb ja, men han ler nå av det selv. Folk kaster vel unødvendig dritt fordi han er kjendis, og han blir intervjuet om det fordi han er kjendis. Ser ut som han takla det godt, og syns det var moro å spille med masse folk på tribuna.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by Los-Loco »

Ja, jeg er ikke bekymret for Marcus i det hele tatt. Men poenget var prinsipielt, i tillegg til at denne VG-artikkelen leses av X tusen mennesker som tenker "Åh, aper altså"! Og det er jo der merkevarebyggingen svikter. I den andre enden av goodwill-skalaen kunne man hatt en artikkel med intervju hvor Marcus snakket om hvor stas det var å spiller for så mange, og særlig at han fikk applaus selv fra Glimt-fansen da han gjorde en dragning på venstrekanten. Kanskje mye å håpe på, men likevel...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Han sa jo at det var stas å spille for så mange. Stemningen virker jo veldig fin i video-intervjuet. At man skal stå og applaudere motstandere skjønner jeg ikke, for å være helt ærlig.

Edit: Om tusenvis av folk tenker "aper" etter å ha lest den saken så sier det mer om dem enn noe annet.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: NM for menn 2023

Post by poteten »

Er det ren trekning fra og med 3. runde som gjelder nå?
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Kampen spilles 1. juni klokken 18.00. Trekning av 3. runde gjøres samme kveld klokken 22.00.
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... unde-i-nm/
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

AN vet ihvertfall hva som gir klikk og engasjement. To minutter av en 65 minutters podcast er god rage bait det.

Image
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: NM for menn 2023

Post by Sniken »

Glimt1916 wrote: Fri May 26, 2023 11:12 am At man skal stå og applaudere motstandere skjønner jeg ikke, for å være helt ærlig.
Ingenting i mellom pubertal utskjelling og applaus i ditt hode?

Oppførselen i Mosjøen var virkelig pinlig. Av veldig få, riktignok. Men de er nå der.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: NM for menn 2023

Post by dani »

Om man som supporter ikke forstår at første runde i cupen mot et distriktslag er en frierferd, så er det ikke noe man kan gjøre for de.
Det er som å reise til Uganda for å bli irritert over at de ikke snakker engelsk.

Det er -> null behov <- for å gjøre noe som helst annet enn å synge om eget lag.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Sniken wrote: Fri May 26, 2023 3:34 pm
Glimt1916 wrote: Fri May 26, 2023 11:12 am At man skal stå og applaudere motstandere skjønner jeg ikke, for å være helt ærlig.
Ingenting i mellom pubertal utskjelling og applaus i ditt hode?
Jeg svarte på innlegget rett over mitt. Forøvrig enig i at det var teit og unødvendig.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: NM for menn 2023

Post by Buster »

Engelsk er offisielt språk i Uganda (riktig nok sammen med en drøss andre), og er det språket de bruker for å kommunisere mellom forskjellige folkeslag i landet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: NM for menn 2023

Post by dani »

89.9% av landet snakker engelsk faktisk. Her er det bare å sette seg i skammekroken. Analogien stod til stryk!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: NM for menn 2023

Post by ingen87 »

Stille før stormen?
Stor interesse i byen før Junkeren - Glimt, men rolig på nettet.
Glimt varsler at de skal stille med et sterkt mannskap. Jeg er spent på hvor sterkt.
Håper de benytter cupkamper til å rullere litt på spillere. Hvem som hviles og hvor mange er ikke godt å si. Håper i alle fall at de hviler Pellegrino og Grønbæk. Og så synes jeg at Adam Sørensen og Amundsen fortjener en kamp fra start. Patrick Berg kan jo og få usannsynlig mange kamper i år, men det virker som om at han tåler høy kampbelastning over tid.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Amundsen får starte... Som spiss.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: NM for menn 2023

Post by Novi »

Julian Faye Lund
Brice Wembagomo, Odin Bjørtuft, Marius Lode, Adam Sørensen
Sondre Brunstad Fet, Patrick Berg, Fredrik Sjøvold Sjøvold
Sondre Sørli, Isak Helstad Amundsen, Joel Mvuka

Lasse og Faris på benk, og Isak som spiss? WTF?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: NM for menn 2023

Post by Kesseboy »

Funka bra i fjor da i ... var det Harstad?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: NM for menn 2023

Post by Glimt1916 »

Lasse har vel vært syk? Regner med han hadde starta om han var 100%
Post Reply