Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Knuta »

Tydelig at KK var irritert at flere av spillerne prøvde på umulige ting(jevnfør Mvuka) i stedet for å spille ut Vif totalt sett. Glimt kunne fort vunnet 5-0 dersom man hadde spilt som Glimt skal spille i hele kampen og ikke bare i 60 minutter.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Los-Loco »

Ja, litt rart det der hvor den sulten etter mange mål er blitt av. Det er jo i kamper som dette at toppscorertittelen skal sikres, når det helt åpenbart er mulig å dra på med 1-2-3 mål til.

Synes som MhepA at det er litt rart at det oppleves som at vi svekkes noe av byttene. Med den kvaliteten som er i troppen, og den konkurransen som er, så skulle man tro at de som kom innpå virkelig ville gi jernet. Så jo det samme mot Junkeren da vi stilte med mange av reservene fra start; det var ikke voldsomt til sprut og trøkk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Knuta »

Nå synes jeg Sørli var veldig på hugget de få minuttene han fikk. Men det var ikke byttene som gjorde at Glimt hadde en dårlig 30 min periode i andre omgang. Det var spesielt Mvuka og Grønbæk som begynte å drible seg inn i vanskelige situasjoner i stedet for å få bredde på spillet slik at både Sørensen og Brice kunne komme på overlapp. Det fungerte flott på 3-0 scoringen. Det var nok at dette tok slutt som irriterte KK. Det som skjer når noen tar dribleraid er at løpene stopper opp og dermed blir intensiteten borte.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Novi »

Herlig at vi er der at vi klager tross hvormangeseire på rad? Alle som har sett Glimt siste årene ser at potensialet er langt høyere enn hva vi ser i kampene så langt. Dersom lista ligger på normalt ES-nivå er det jo mer enn godkjent, men er ikke der KK og Glimt er. Vi skal ha bedring utover der vi var i går, og der har vi ennå mye og gå på. Lovende!

Men defensivt er det fortsatt mer bekymringsfullt enn lovende.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Sulliken »

Er dette sesongens korteste kamptråd?

Var alle på Intility i går?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Larsson »

Hvorfor stilte ikke GLIS seg inn midt bak målet?
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Mariasha »

Det var et gjerde satt opp mellom feltet for syngende, stående supportere, og de to feltene for sittende/familier, og to ulike innganger, der førstnevnte var tredjedelen helt til venstre.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Larsson »

Fikk med meg det, men LSK- og HamKam-fansen sto i midten - så fikk de alle rundt seg med. Så ingen vakter som ba de som sto om å sette seg ned.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Glimt1916 »

Jeg tror det var meningen. Hvorfor det endra seg vet jeg ikke.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Larsson »

Ok. Sikkert en plausibel grunn. Synes det var synd. Synes det var ganske stille til 2000 å være, men kunne vært gjort på en bedre måte.

Forøvrig fascinerende hvor dårlig Isak Amundsen fremdeles er til å forsvare seg - selv når han er i sin tredje seniorsesong som stopper. Se de to siste lange ballene til VIF helt på tampen. Han er helt sjanseløs. Ikke vet han hvor han skal posisjonere seg og ikke vet han hvor han bør klarere. Han har ingen oversikt over hvor noen av spillerne er. Sånn halvhøye baller er han helt elendig til å håndtere. Ikke kan han forsvare boksen heller. Han er jo helt rå offensiv og skaper masse farligheter, men hva hjelper det når du bare utfører 50% av stillingsbeskrivelsen?
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by jendoriluka »

Noe enig angående Amundsen. Hvorfor ikke låne han ut til et bunnlag som får mye trykk mot seg inn i boksen? Først da vil han lære denne delen av spillet.
Larsson
Posts: 1635
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 236 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Larsson »

De har jo prøvd, men der fikk han jo omtrent ikke spille. Spørs om ikke de bare skulle slått til da VIF kom krypende i vinter. Selv om det smerter å kvitte seg med nordlendinger som er gode nok til å forsvare en plass i troppen klarer jeg ikke se for meg han tar de siste stegene når han spiller cupkamper og får en halvtime her og der i serien. Men jeg håper jo seff jeg tar feil.
Sniken
Posts: 800
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 196 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Sniken »

Fikk han omtrent ikke spille? Han mistet riktignok plassen mot slutten av sesongen, men han fikk da vitterlig loggført 25 eliteseriekamper i TIL, 19 fra start.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by youron »

1 time før kamp fikk vi beskjed om at vi ble flyttet til høyre og fikk ikke stå bak mål. Det var også avsperret med gjerde. Vi fikk ingen grunn.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Sulliken »

Larsson wrote: Mon Jun 05, 2023 7:31 am Hvorfor stilte ikke GLIS seg inn midt bak målet?
Fordi vaktene sa at "stående og syngene supportere" skulle til inngang 6, mens alle andre til inngang 7 (som er rett bak målet) Og det er fysisk barrierer i mellom feltene. Ikke GLIS sin skyld, altså. Noen supportere som bruker å stå med GLIS klarte å gå inn på feil felt, og de fikk beskjed om å sette seg. Ikke av vaktene, men av medtilskuere som ville sitte å se kampen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by MhepA »

For noe piss, sorry to say. Følte litt på det samme på cupfinalen i fjor. Ordentlig irriterende, for det ødelegger for hele supporterkulturen som man prøver å bygge opp. Å stå sammen med supportere og synge er ikke for alle, men da setter du deg litt i høyden eller på siden.

Ble selv skuffet over nivået på hele 2000 glimtfans i går. For all del, de ble hørt, men laget ikke på langt nær så mye liv som f.eks. Glimtfansen på Emirates.

For å sammenligne, når Kanarifansen inntok Intility var det liv fra samtlige som møtte opp på stadion.

Misforstå meg rett. Jeg er veldig fornøyd med at så mange møtte opp, men det bør gå ann å bidra hakket mer enn det majoriteten gjorde. Som på cupfinalen så var det kun "Bodø/Glimt *klapp klapp klapp*" man bidro til.

Selv ikke "Å vi e Bodø olè" så det ut til at alle bidro på. Da er jo tilogmed de på 70 som sitter på Aspmyra mer aktiv.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Glimt1916 »

Det var ok der vi stod, men har jo ingen anelse om hvordan det så ut på resten av kortsida. Det er vel mange som er på kamp for første gang i disse tider, og de skjønner nok ikke alle hvordan det fungerer. Både klubb og supporterklubber kan sikkert bli enda bedre på å kommunisere det ut.
dani
Posts: 670
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by dani »

Synes vi bør være forsiktig med å kritisere de som kommer på stadion og ikke bidrar like mye som andre synes de burde bidra.
Det viktigste bidraget fra supporterne er å møte opp. Veien videre derifra kan og bør gjøres av de som er engasjerte, hvor mantra bør være "hvordan kan vi få folk til å være mer aktiv" og ikke kjefting eller lignende.

Dette har en tendens til å vokse ganske naturlig i grupperinger, og det gjør det helt sikkert til slutt i Glimt også.

Med skrekk og gru skal jeg linke til en twitterpost fra TIL miljøet på hvordan det blir organisert før enkelte kamper hos de. Slik utvikling er naturlig at skjer hos Glimt også, men vet ikke hvorvidt dette blir gjort i praksis.

https://twitter.com/9000babyy/status/16 ... 21286?s=20

Er ikke enig med alt av instrukser i en slik setting, men at slik info deles i forkant for at folk skal kunne være forberedte, og deretter sette seg hvor ønsker etter hva man har av engasjement er nok lurt.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Glimt1916 »

Det der gjøres i Glimt også. Hovedproblemet her er at det kommer noen på kamp som vil sette seg fks helt fremme, og så forlanger at de foran også skal sitte. Da må man heller flytte opp eller ut til siden. Og hadde man fått plassere seg foran mål i går hadde det vært lettere å dra med flere folk.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by MhepA »

dani wrote: Mon Jun 05, 2023 11:48 pm Synes vi bør være forsiktig med å kritisere de som kommer på stadion og ikke bidrar like mye som andre synes de burde bidra.
Det viktigste bidraget fra supporterne er å møte opp. Veien videre derifra kan og bør gjøres av de som er engasjerte, hvor mantra bør være "hvordan kan vi få folk til å være mer aktiv" og ikke kjefting eller lignende.
Selvfølgelig. Man er jo også klar over at ikke alle har muligheten til å fyre totalt av, av ulike grunner. Men ikke begynn å be folk sette seg midt på feltet. Det blir helt feil.

Og kritikken min, selv om det ikke kommer helt frem, rettes i all hovedsak mot arrangøren som klistrer de aktive i én krok framfor at de fikk stille seg i midten, gjerne midt på.

Det så nesten litt ut som om de var to ulike suopportergrupper på stadion.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by liverglimt »

Vi ble satt i godt gammeldags kufelt. Sånn som fotball var før Heysel og Hillsborough for å ta de meste kjente. Det gjør at folk ikke får flyttet seg for å se, da blir det sett deg ned beskjeder. Jeg var helt tom etter kamp. Vi holdt på i 5 timer med synging, hopping og roping. Stemmen er sår og forkjølet enda. Godt dette ikke skjer hver helg. Moro når jeg er i form til å være med, sangene kan man jo fra før. Kunne kommet litt fornyelse og sang til alle spillerne. :)
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Los-Loco »

MhepA wrote: Tue Jun 06, 2023 6:18 pm Og kritikken min, selv om det ikke kommer helt frem, rettes i all hovedsak mot arrangøren som klistrer de aktive i én krok framfor at de fikk stille seg i midten, gjerne midt på.
Arrangøren har vel ikke noen målsetting om å legge forholdene optimalt til rette for at bortesupportere skal "ta over" stadion. Det tenker jeg er fullt forståelig.

På Aspmyra er bortefeltet plassert i et korthjørne, med sørvesten i fleisen og uten tak. Absolutt verste plasseringen på stadion. Ikke akkurat optimale forhold for de stakkarene som har tatt turen for å lage liv for sitt lag.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: ES-R9-2023 VIF-Bodø/Glimt Søndag 4.juni kl 17.00

Post by Glimt1916 »

I utgangspunktet tror jeg VIF bare ser positivt på at det er mest mulig liv. Det er vel derfor de gir fks oss og LSK mange flere billetter enn vi egentlig har krav på. Jeg tror heller ikke de frykter så veldig at vi skal ta over stadion stemningsmessig....

Plasseringen av bortefeltet på Aspmyra er helt logisk, akkurat som plasseringen av bortefeltet på Intility. Problemet på søndag var at vi ikke fikk stå hvor vi ville på feltet. Det er ingen på Aspmyra som bestemmer hvor bortesupporterne skal stå internt på feltet. Det blir som om vi ga hele kortsiden til VIF, men så bestemte at alle de mest aktive supporterne ikke fikk stå bak mål, men måtte være klemt inn til venstre der de nå har plass.
Post Reply