Bortekamp: Beşiktaş - Bodø/Glimt 09. November

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Has thanked: 291 times
Been thanked: 307 times

Bortekamp: Beşiktaş - Bodø/Glimt 09. November

Post by Glimt1916 »

Lager en tråd for denne også. Blir kanskje ikke like mange som drar til Istanbul som til Brugge, men dette er kampen jeg gleder meg mest til.

Koment setter opp tur, men har i løpet av dagen trukket seg på at de garanterer kampbilletter. Siden det er bedre plass på bortefeltet (AN skriver 2100, men om vi får fem prosent er det riktige tallet 1600), og mest sansynlig færre som drar, så blir det vel ikke et problem. Er uansett fornøyd med at Glimt har endret praksisen her.

https://www.an.no/gjentar-suksessen-gar ... -4-1830010

Ellers synes jeg det er morsomt at Koment reklamerer med pyro på stadion som et argument for å dra.
– Det er en unik sjanse til å få oppleve noe av det villeste i fotball-Europa. Det er ekstra trøkk – det er pyro og fullstendig «galehus» på stadionene, sier Strand til avisa.
Mange av de samme som raser mot pyro på Aspmyra i kommentarfeltene på AN synes vel det høres spennende og eksotisk ut å oppleve det i utlandet :lol:
Nordlys
Has thanked: 358 times
Been thanked: 435 times

Re: Bortekamp: Beşiktaş - Bodø/Glimt 09. November

Post by Nordlys »

Jeg begriper ikke at folk synes Brugge er mer spennende enn Istanbul.

https://youtu.be/LqRZJdHb-gs?t=62

De kan lage liv hvertfall.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Enig, men virker som folk synes Brugge er litt tryggere enn Istanbul. Litt kortere reisevei også.

En fordel med noen av disse kampene i Europa er jo at en del nordlendinger kanskje kan få øyene opp for supporterkultur og stemning på kamp, og hva man har å strekke seg etter i Bodø. Mange sitter nok hjemme og ser PL på tv og tror det er lista.
Nordlys
Has thanked: 358 times
Been thanked: 435 times

Post by Nordlys »

Glimt1916 wrote: Fri Sep 15, 2023 12:25 am Enig, men virker som folk synes Brugge er litt tryggere enn Istanbul. Litt kortere reisevei også.
Ja, dette ville også vært eneste minus om jeg skulle veid Istanbul og Brugge mot hverandre.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Glimt1916 wrote: Thu Sep 14, 2023 11:58 am AN skriver 2100, men om vi får fem prosent er det riktige tallet 1600
AN har rett, og jeg tok feil. Kapasiteten er 42 590, noe som betyr at vi har krav på 2129 billetter.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Noen fun facts om motstanderen og supporterne deres:

I en periode holdt de verdensrekorden for decibel fra supportere på en idrettsstadion.
They claim to have the world's noisiest supporters. Beşiktaş lag behind Galatasaray and Fenerbahçe in terms of numbers of fans (their capital rivals being backed by 33% and 29% respectively of the Turkish population), but their faithful are regarded as the most fervent. Notably, a cheer of 132 decibels was recorded in the wake of their 2-1 UEFA Champions League scalp of Liverpool on 24 October 2007 – approximately equivalent to the sound of a military jet taking off.
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... s-special/

Faktisk måtte Timo Werner byttes ut i førsteomgang fordi han ikke tålte støyen fra publikum når han spilte der i 2017. Han prøvde med ørepropper, uten at det hjalp.

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... -byttet-ut
Sulliken
Moderator
Moderator
Has thanked: 885 times
Been thanked: 611 times

Post by Sulliken »

Det ser ut som om arbeidsgiver slår seg vrang med å rotere vakter i uka med Brugge-kampen.

Men jeg har faktisk fri både onsdag og torsdag i uka til denne kampen, tidlig-tidlig vakt tirsdag og sein-sein- vakt fredag.. Og Turkish Airlines samarbeider med reisetidspunktene også (tirsdag ettermiddag og fredag morgen).

Er det flere som sikter seg inn på denne?

liverglimt: Er du med?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Jeg skal på denne, og vet at en del andre skal også. I tillegg er det jo en kamp der charterselskapene ser ut til å teste interessen.

Og jeg må nevne det igjen, det er komisk at Koment bruker pyro i bilder og tekst for å selge turen. Her har også Glimt muligheten til "heve produktet" som de liker å si.

Image

Image
Sulliken
Moderator
Moderator

Post by Sulliken »

Da har jeg faktisk bestilt flybiletter til Istanbul.

Flybillettene var dyre, men når jeg regnet det opp mot hotellprisene i Brugge kontra Istanbul, og alt annet man skal bruke penger på mens man er der, så blir det vel ganske likt i sum.
-Faris Moumbagna
Glenn P
Has thanked: 20 times
Been thanked: 165 times

Post by Glenn P »

Snuser på tirs-lør eller ons-søn... Koster jo en del ned, men er jo "billig" der kanskje? Usikker på hvordan NOK er å fare med der nede.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

35 kr for en halvliter, og 80 kr for å spise på en billig restaurant, i følge denne listen: https://www.numbeo.com/cost-of-living/c ... Comparison
Sulliken
Moderator
Moderator

Post by Sulliken »

Jeg reiser med Turkish Airlines tirsdagen 1805 som lander rett over midnatt lokal tid (ca 22 norsk tid). Reiser hjem igjen tidlig, tidlig fredagen, da jeg må nå ettermiddagsvakta på jobb.

Tyrkia er billig. Jeg googlet det viktigste: Ølprisene :glis
Hvor mye koster en øl i Tyrkia?
Øl er billig i Tyrkia, og en halvliter ute på restaurant eller bar koster som regel rundt 20 kroner
Videre:
Er det dyrt for nordmenn i Tyrkia?
Tyrkia er det klart billigste landet med en indeksverdi på 36, der Norge har en indeksverdi på 155. Nivået ligger dermed 4,31 ganger høyere i Norge enn i Tyrkia(...)
Det å spise ute er heller ikke spesielt dyrt. Og hotellprisene var latterlig billig.

Så totalt sett blir dette en billigere tur enn til Zürich i fjor.
-Faris Moumbagna
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Dette er for spesielt interesserte nerder som meg, men jeg nevner det her siden timingen er god. Nasjonalbiblioteket har en forelesning om Istanbul neste uke. Gratis for de som vil møte opp, men streames også på nettet. Ja, jeg innser at alle nok ikke vil sitte gjennom et tre timers foredrag, men nå er det nå nevnt :)

https://www.nb.no/hva-skjer/verdenshist ... ald-steen/
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 1779 times
Been thanked: 294 times

Post by liverglimt »

Flybillett bestilt. Ankomst midnatt onsdag og blir til søndag morgen :) Gleder meg stort!
@liverglimt
Post Reply