IK Junkeren

Moderators: Sulliken, Larsen

poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 144 times
Been thanked: 271 times

Re: IK Junkeren

Post by poteten »

Junkeren hadde fortjent at noen kjøpte splitter nytt stadion i Rønvika til
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Has thanked: 4 times
Been thanked: 162 times

Post by MhepA »

Smått surrealistisk å tenke på at Fauske/Sprint kanskje har et av de beste anleggene i fjerdedivisjon både mtp. Stadion og innendørsbane (som de av en eller annen grunn bruker i kamper hele året). Er nok flere klubber i både tredje og andredivisjon (ja, kanskje tilogmed OBOS) som misunner dem det.

Junkeren kan gjerne starte å spille kamper på Fauske.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Nordlys
Has thanked: 358 times
Been thanked: 435 times

Post by Nordlys »

I Tromsø-fotballen har det jo vært vanlig praksis at bygdelagene som Senja og Finnsnes f. eks har hatt base i Tromsø, men spilt kampene på hjemplassen. Det kunne kanskje vært en mulighet for Sprint også. Tror hvertfall det er lite tvil om at Fauske/Sprint hadde fått betydelig større publikumsoppslutning i PostNord enn det Junkeren klarer. Særlig når de ikke får spilt kamper i Rønvika.
Forumets mest middelmådige ekspert.
poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 144 times
Been thanked: 271 times

Post by poteten »

Ja det er synd Fauske ikke satser
Kritisk
Nordlys

Post by Nordlys »

Transfermarkt hevder å vite at Junkeren fikk 45.000 euro for Kristiansen. Foreløpig er det ikke opplyst noe om Kapskarmo. Jeg synes Junkeren burde sitte igjen med noe opp mot 2 millioner for de to spillerne. Det har Glimt råd til. Og selvfølgelig med gode videresalgsprosenter.

Ser Kristiansen eksempelvis er verdsatt til 200.000 euro så Glimt har ikke overbetalt hvertfall.
mortsto
Has thanked: 134 times
Been thanked: 339 times

Post by mortsto »

TM skriver også at Glimt fikk 6 mill Euro for Victor, noe vi vet er helt feil. Mao, ikke ta de summene for god fisk.
tjongs
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Post by tjongs »

Ikke at Transfermarkt er fasit for noe som helst, men at Kristiansen er verdsatt til €200K nå er jo ikke det samme som at verdien på han var det FØR han gikk til Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Nordlys

Post by Nordlys »

mortsto wrote: Fri Sep 01, 2023 11:26 am TM skriver også at Glimt fikk 6 mill Euro for Victor, noe vi vet er helt feil. Mao, ikke ta de summene for god fisk.
Det er ikke feil for det er medregnet videresalg. Vet av personen som setter summene og de setter dem ikke uten å føle seg temmelig sikre på at de har riktige opplysninger mao. snakker med folk i og rundt klubbene.
Nordlys

Post by Nordlys »

tjongs wrote: Fri Sep 01, 2023 1:01 pm Ikke at Transfermarkt er fasit for noe som helst, men at Kristiansen er verdsatt til €200K nå er jo ikke det samme som at verdien på han var det FØR han gikk til Glimt.
Det er jeg enig i. Poenget mitt er bare at er det én klubb Glimt virkelig bør være interesserte i å betale litt raust så er det Junkeren. Det Kildal har fått til der er nesten like godt gjort som det KK har gjort med Glimt. De har null og niks av økonomiske muskler og hører egentlig hjemme både en og to nivåer ned sånn sett. En bortetur til Alta er jo en alvorlig trussel for økonomien.
mortsto

Post by mortsto »

Jeg har ikke sett noen andre regnestykker som har antydet 6 mill euro. De mest optimistiske anslagene er vel 2+2.
Nordlys

Post by Nordlys »

Det går på prosenten. Var det 20 prosent så blir det 6, hvis det var 10 så blir det 4. Jeg har ikke fasiten.
mortsto

Post by mortsto »

Både AN og BodøNu meldte 10%. Nå skal jeg ikke avspore mer, men jeg synes alltid en bør være skeptisk til summer og vurderinger på Transfermarkt.
Nordlys

Post by Nordlys »

Aleksander van der Spa er lånt ut fra Glimt 2 til Junkeren som har hatt noen tøffe kamper etter salget av SK og OK.

De har fire uavgjorte og to tap siste seks. Ikke bra.
mortsto

Post by mortsto »

Grei luke til nedrykksplass, men bør vel ha sju-åtte poeng på siste ti for å være sikra.
Nordlys

Post by Nordlys »

Image

Bilde som illustrerer hvor mye Junkeren overpresterer. Det er fryktelig synd at de ikke får litt mer drahjelp av næringsliv lokalt fordi de jobber fryktelig bra. De er vel nede på én proffkontrakt denne høsten i Chooly.
Kesseboy
Has thanked: 1044 times
Been thanked: 907 times

Post by Kesseboy »

Tenker nr 2-forbannelsen ikke ble mindre med at Glimt plutselig gjorde toppklubb av seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Nordlys

Post by Nordlys »

Bodø er en Glimt-by, men ingen fotball-by. Det siste burde nok vært mer i fokus om man skal ha som mål å prestere på dette nivået på sikt. For ingen bredde, ingen topp. Når jeg tenker på Bodø-fotballen på seniornivå så ser jeg for meg Glimts A-lag og akademi som en giga såpeboble som svever for seg selv med en bitteliten såpeboble ved siden av seg (Joachim Kildal) og ellers er det bare såpevann og skum under.
Nordlys

Post by Nordlys »

Blir viktig å ta poeng mot Ullern borte kommende helg. De ligger håpløst plassert på jumboplass og skal være tre poeng. Greier Junkeren det sikrer de langt på nær plassen.
Nordlys

Post by Nordlys »

Og den kampen tapte de 0-4. Jeg er redd Kristiansen og Kapskarmo ut kan bli skjebnesvangert. De har fortsatt 5 poengs luke, men med 6 kamper igjen kan det bli tight på slutten. Ikke lovende å bli så til de grader utspilt av bunnlaget iallefall.
Nordlys

Post by Nordlys »

Gjøvik-Lyn trekkes tre poeng pga rot med økonomien og Junkerens luke går fra 5 til 8 poeng til direkte nedrykk. Det kan fort bli avgjørende. Deilig!
Post Reply