IK Junkeren
-
- Moderator
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 162 times
Re: IK Junkeren
Smått surrealistisk å tenke på at Fauske/Sprint kanskje har et av de beste anleggene i fjerdedivisjon både mtp. Stadion og innendørsbane (som de av en eller annen grunn bruker i kamper hele året). Er nok flere klubber i både tredje og andredivisjon (ja, kanskje tilogmed OBOS) som misunner dem det.
Junkeren kan gjerne starte å spille kamper på Fauske.
Junkeren kan gjerne starte å spille kamper på Fauske.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
I Tromsø-fotballen har det jo vært vanlig praksis at bygdelagene som Senja og Finnsnes f. eks har hatt base i Tromsø, men spilt kampene på hjemplassen. Det kunne kanskje vært en mulighet for Sprint også. Tror hvertfall det er lite tvil om at Fauske/Sprint hadde fått betydelig større publikumsoppslutning i PostNord enn det Junkeren klarer. Særlig når de ikke får spilt kamper i Rønvika.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Transfermarkt hevder å vite at Junkeren fikk 45.000 euro for Kristiansen. Foreløpig er det ikke opplyst noe om Kapskarmo. Jeg synes Junkeren burde sitte igjen med noe opp mot 2 millioner for de to spillerne. Det har Glimt råd til. Og selvfølgelig med gode videresalgsprosenter.
Ser Kristiansen eksempelvis er verdsatt til 200.000 euro så Glimt har ikke overbetalt hvertfall.
Ser Kristiansen eksempelvis er verdsatt til 200.000 euro så Glimt har ikke overbetalt hvertfall.
-
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 133 times
Ikke at Transfermarkt er fasit for noe som helst, men at Kristiansen er verdsatt til €200K nå er jo ikke det samme som at verdien på han var det FØR han gikk til Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Det er ikke feil for det er medregnet videresalg. Vet av personen som setter summene og de setter dem ikke uten å føle seg temmelig sikre på at de har riktige opplysninger mao. snakker med folk i og rundt klubbene.
Det er jeg enig i. Poenget mitt er bare at er det én klubb Glimt virkelig bør være interesserte i å betale litt raust så er det Junkeren. Det Kildal har fått til der er nesten like godt gjort som det KK har gjort med Glimt. De har null og niks av økonomiske muskler og hører egentlig hjemme både en og to nivåer ned sånn sett. En bortetur til Alta er jo en alvorlig trussel for økonomien.
Aleksander van der Spa er lånt ut fra Glimt 2 til Junkeren som har hatt noen tøffe kamper etter salget av SK og OK.
De har fire uavgjorte og to tap siste seks. Ikke bra.
De har fire uavgjorte og to tap siste seks. Ikke bra.
Bilde som illustrerer hvor mye Junkeren overpresterer. Det er fryktelig synd at de ikke får litt mer drahjelp av næringsliv lokalt fordi de jobber fryktelig bra. De er vel nede på én proffkontrakt denne høsten i Chooly.
- Kesseboy
- Has thanked: 1044 times
- Been thanked: 907 times
Tenker nr 2-forbannelsen ikke ble mindre med at Glimt plutselig gjorde toppklubb av seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
Bodø er en Glimt-by, men ingen fotball-by. Det siste burde nok vært mer i fokus om man skal ha som mål å prestere på dette nivået på sikt. For ingen bredde, ingen topp. Når jeg tenker på Bodø-fotballen på seniornivå så ser jeg for meg Glimts A-lag og akademi som en giga såpeboble som svever for seg selv med en bitteliten såpeboble ved siden av seg (Joachim Kildal) og ellers er det bare såpevann og skum under.
Blir viktig å ta poeng mot Ullern borte kommende helg. De ligger håpløst plassert på jumboplass og skal være tre poeng. Greier Junkeren det sikrer de langt på nær plassen.
Og den kampen tapte de 0-4. Jeg er redd Kristiansen og Kapskarmo ut kan bli skjebnesvangert. De har fortsatt 5 poengs luke, men med 6 kamper igjen kan det bli tight på slutten. Ikke lovende å bli så til de grader utspilt av bunnlaget iallefall.
Gjøvik-Lyn trekkes tre poeng pga rot med økonomien og Junkerens luke går fra 5 til 8 poeng til direkte nedrykk. Det kan fort bli avgjørende. Deilig!