Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Los-Loco
Has thanked: 412 times
Been thanked: 842 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Los-Loco »

Det som forundrer meg, er at den utestengte fortsatt har argumenter om dårlig saksbehandling og manglende tilsvarsrett når saken nå kommer for retten.

Det naturlige for Glimt å gjøre når de får et søksmålsvarsel er jo å se igjennom egen sak, vurdere prosessrisikoen, og da kanskje ta et skritt eller to tilbake hvis det faktisk er ting å ta dem på. Gjøre ting skikkelig, og SÅ la personen kjøre sak.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Has thanked: 387 times
Been thanked: 414 times

Post by Glimt1916 »

Rune Robertsen skuffer aldri. Skal ærlig innrømme at jeg ikke er sikker på om han tuller eller faktisk mener dette, men jeg håper på det siste for det gjør det enda morsommere.

https://www.itromso.no/meninger/i/RGkvb ... gjenta-seg
Sniken
Has thanked: 119 times
Been thanked: 180 times

Post by Sniken »

Mange gullkorn der. Likte spesielt denne: - Her ofres omdømme, både internt og eksternt, for å komme til Champions League i høst.
Kesseboy
Has thanked: 1188 times
Been thanked: 1056 times

Post by Kesseboy »

Søren òg. Vår onde konspirasjon om å ødelegge for TIL er avslørt. Huff og huff. Hva skal vi gjøre nå?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen
Has thanked: 424 times
Been thanked: 141 times

Post by Gvandreassen »

Robertsen og gjengen skal være glad Glimt gjør det bra, hvis ikke hadde det bare vært halvparten å skrive om der nord. Skjønner frustrasjonen, men det her har jo endt opp med bare bæsing og sutring. Furteleppa må jo snart fryse og falle av der oppe.

Glimt har blitt ribba for spillere år etter år. Flinke folk beveger seg ofte opp i systemet. Ja, skjønner at det svir når det er rivalen. Men dette er realiteten. Hvor er ansvarliggjøringen av TIL som klubb? Hvorfor er alle disse sentrale personene i klubben villig til å gå til Glimt? TIL er ikke en organisasjon ting bare skjer med, uten at de har noen form for kontroll eller innflytelse. Dropp offermentaliteten.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Has thanked: 149 times
Been thanked: 431 times

Post by mortsto »

Husker da RBK hentet stjernespillere fra samtlige konkurrerende klubber og dermed ofret det interne og eksterne omdømmet sitt for å kunne delta i CL, og dermed fikk en million nye fans fra Mandal til Vardø.
Kesseboy

Post by Kesseboy »

Dette er det jeg snakker om, når jeg snakker om den spesielle mentaliteten som lever i Tromsø. Ting utenfra er feil inntil det er assimilert, og alt innenfra er bedre. Hvis TIL bare hadde kjøpt opp spillere fra hele landet, dere vet, ikke hatt tromsøgutter som Haugaard, Romsaas, Paintsil, Opsahl og Nordås, så hadde ikke omdømmet deres lidd noe særlig av det. De hadde kalt det Tromsømodellen, eller "Metoden vårres" eller noe sånt. Men når andre gjør det, så er det styggedom og fælskap og spesielt eklatant u-tromsk.

Stadig bedre grunner til at Glimt skal tenke først og fremst på seg sjøl og sin egen utvikling. Paradoksalt nok handler det også om å ha et øye til hva de holder på med i Tromsø, og både lære av det og i noen grad støtte opp om det. Toppklubbene er som kjent avhengig av breddeklubber.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Post by Gvandreassen »

Den siste setningen der lukter det svidd av. Bøyer meg i støvet, Kesse.
Sniken
Has thanked: 119 times
Been thanked: 180 times

Post by Sniken »

Fant dette gullkornet fra Rune Robertsen etter at TIL signerte Daniel Berntsen:

Jeg mener overgangen er positiv av tre grunner:
1. TIL skal være et lag for hele Nord-Norge, uansett hvor mye politikere eller andre krangler om fylkesgrenser. Klubben har hatt spillere fra Vadsø i nord til Mosjøen i sør. Å signere spillere fra Bodø skal selvsagt ikke være noe unntak, selv om historikken viser at det er uvanlig.

https://www.aftenposten.no/sport/mening ... doevaering
helsvhe
Has thanked: 323 times
Been thanked: 79 times

Post by helsvhe »

Dette gjelder nok bare en vei i hode hans.
Klart det er surt for dem, men dette har jo skjedd med Glimt tidligere (til RBK). Spillerne vil jo gjerne til en klub de kan vinne noe i, så nå er det jo bare for TIL å bite tenna sammen og få nok et godt år og tjene penger, og vinne noe så de kan greie å beholde spillerene sine.
Harstadsfinest
Has thanked: 42 times
Been thanked: 18 times

Post by Harstadsfinest »

Kesseboy wrote: Tue Feb 13, 2024 10:56 am Hva skal vi gjøre nå?
Bygge opp HIL til å bli den største klubben i Troms 8)
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Sniken wrote: Tue Feb 13, 2024 12:06 pm Fant dette gullkornet fra Rune Robertsen etter at TIL signerte Daniel Berntsen
Robertsen hadde en ganske annen tilnærming til dette når det var Tromsø som kunne hente fra Nordland og Glimt ja. Av og til er jeg som sagt ikke sikker på om han tuller eller er seriøs, men det virker ihvertfall som folk i Tromsø tar han seriøst.

Vil også anbefale denne fra 2016, når han mente nedrykket til Glimt var veldig positivt for TIL som da kunne hente spillere fra det som tradisjonelt var nedslagsfeltet til Glimt:

"Glimts nedrykk er en velsignelse for TIL's fremtid".

https://www.aftenposten.no/sport/mening ... ls-framtid
Tom Høgli fra Skånland ble hentet fra Bodø til Tromsø i 2007 da Glimt var i 1.-divisjon. Overgangen var det som skulle til for å gi Høgli en fantastisk karriere med 49 landskamper, og står som et godt eksempel på hvor bra det er for TIL når Glimt er på et lavere nivå.
Jeg må ta med denne også:
Den norske toppfotballen er nådeløs, og blir på ingen måte snillere med tiden. Vi må nok erkjenne at det ikke er nok talenter til å fostre opp to gode eliteserielag fra landsdelen.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Som en bonus kan jeg ta med denne fra hans kollega i iTromsø som skriver om fem Glimtspillere TIL burde hente når Glimt rykket ned:

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... n-nordover
Kesseboy

Post by Kesseboy »

Det møtes i dører så det singler i glass, merker jeg.

Og ja, Harstadsfinest; HIL over TIL! I verste fall Liland IF, om vi må.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Post by Gvandreassen »

Glimt1916 wrote: Tue Feb 13, 2024 12:46 pm Som en bonus kan jeg ta med denne fra hans kollega i iTromsø som skriver om fem Glimtspillere TIL burde hente når Glimt rykket ned:

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... n-nordover
Gud, den var deilig å lese.
Novi
Has thanked: 601 times
Been thanked: 791 times

Post by Novi »

Har det vært sagt noe mer om årets drakter? Spiller vi med de faktiske draktene, eller er det noe midlertidig greier? Skulle vel være en slags release av drakter, eller?
Una mas cerveza.
Glimt1916

Post by Glimt1916 »

Årets drakter ble vel brukt mot Ajax? Mer intens gulfarge enn tidligere, som de som ble brukt i treningskampene.
ingen87
Has thanked: 110 times
Been thanked: 151 times

Post by ingen87 »

Jeg mener en plass at den nye drakten skulle være på plass til seriestart (i Eliteserien), og at den skulle ha noen detaljer? Jeg kunne ikke se at det var tilfelle på den drakten som de brukte mot Ajax? Jeg mistenker at gulfargen blir den samme?

Jeg blir veldig overrasket om det ikke blir en release, i alle fall presseoppslag, når de nye draktene er ferdig.
Førr Evig!
G-s-enz
Has thanked: 198 times
Been thanked: 269 times

Post by G-s-enz »

Ser de som jobber med dette i Glimt svarer at de ikke vet på X.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Los-Loco

Post by Los-Loco »

Synes J-feltet tar en retning jeg har passelig lite sans for.

Veldig synd, fordi det gjøres også mye bra, som overskygges av sånne tåpeligheter.

https://x.com/jfeltet/status/1759860219 ... ziwp2chAhg
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sulliken
Moderator
Moderator
Has thanked: 949 times
Been thanked: 700 times

Post by Sulliken »

Hva i alle dager er galt med det der?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Thomas Andersen
Has thanked: 31 times
Been thanked: 22 times

Post by Thomas Andersen »

ACAB = "All cops are bastards"
Gult er kult!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2153 times
Been thanked: 346 times

Post by liverglimt »

Dette er bare det de har holdt på med hele tiden. Lite kreativt og bare kopierer andre som har "kulere" navn på mye.

Jeg liker ikke, og har aldri likt j-feltet, hvertfall ikke etter 2007.
@liverglimt
Los-Loco

Post by Los-Loco »

J-feltet beklager tweeten, med en ikke alt for oppriktig unnskyldning.

Har bommet med humor selv jeg. Bare én ting å gjøre; legge seg flat, selv om man aldri så mye selv fortsatt synes man er morsom. Kvaliteten på humor bestemmes av mottakerne, ikke avsender.

https://x.com/jfeltet/status/1760020046 ... ziwp2chAhg
Nordlys
Has thanked: 547 times
Been thanked: 621 times

Post by Nordlys »

Dessverre så er det for mange sentrale personer på J-feltet som nok har litt for avvikende syn på hva som er bra supporterliv sammenlignet med den jevne tilskuer. Det har en tendens til å bli for mye fokus på dem selv og for lite på det som opprinnelig var meningen - å heie på laget. Dette er nok et eksempel på det.

Skulle ønske J-feltet var mer som Bataljonen hvor fokus på humor, selvironi og god stemning sto mer sentralt enn "lidenskap", capo som skal bestemme alt og tilløp til kjefting til de som ikke synger av full hals. Det er noe med hele undertonen som gjør at jeg får et behov for å distansere meg litt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply