Glimsupportertråd: Marius Lode ;-)
Re: Spillertråd: Marius Lode
https://www.an.no/an-erfarer-flere-kl ... -4-1909330
Flere klubber interesserte i Lode. Blant annet Viking, TIL, Hammarby, Djurgården og Elfsborg.
Flere klubber interesserte i Lode. Blant annet Viking, TIL, Hammarby, Djurgården og Elfsborg.
-
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 466 times
Først Lasse Nordås, nå Marius Lode. Det er flaut å se hvordan TIL prøver å svekke oss. Her ofres omdømme, både internt og eksternt, for å komme til Conference League i høst.
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Ønsker seg bort, skriver AN: https://www.an.no/an-erfarer-glimt-stop ... -4-1926256
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
Tydelig beskjed fra Lode til Avisa Nordland i dag. Häcken skal være veldig interessert.Men jeg håper jeg kan få til en overgang. Jeg respekterer at jeg er under kontrakt med Glimt, og det er en klubb jeg er veldig glad i. Men når ting har blitt som de har, så skjønner jeg ikke hvorfor de vil holde på meg og sette kjepper i hjulene for meg og min karriere, sier han.
Nå fungerte det ikke denne gangen i Glimt, og da er det kanskje best å gå videre og skilles som venner. Sånn som ting er nå, så skapes det bare frustrasjon.
Vi selger altså Kristiansen og Amundsen, og nå vil Lode bort.
- Los-Loco
- Has thanked: 825 times
- Been thanked: 1439 times
Den der er veldig merkelig. Slik Glimt har spilt kortene, MÅ det jo bety at man ser på Lode som en man har mer tro på, forutsatt tid og fravær av skade. MER enn Amundsen og Kristiansen. Mange av oss som følger Glimt stusset vel litt ved det, men for min del har jeg tenkt at klubben vet hva den driver med. Hvis vurderingen er at Lode har et toppnivå over det Amundsen har, og det framstår helt realistisk at han skal finne tilbake til det, så er det jo helt rasjonelt at Amundsen måtte få slippe ut. Men dette må jo være noe de har snakket med Lode om. Det er jo ikke rart han er frustrert slik situasjonen hans har vært, med å bli satt helt ut av troppen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Vix
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 160 times
Glimt lar sikkert Marius få gå om de klarer å få inn en erstatter. Men det blir svært vanskelig nå. Kanskje til sommeren?
- poteten
- Moderator
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 585 times
Marius Lode er stopper. Han har en rutine som jeg tror KK trenger i laget sitt.
Men det for meg komplett uforståelig som en som sitter på utsiden å se at Amundsen nå skal spille i Molde, mens Lode nektes å dra til Sverige. Æ forstår ikke.
Men det for meg komplett uforståelig som en som sitter på utsiden å se at Amundsen nå skal spille i Molde, mens Lode nektes å dra til Sverige. Æ forstår ikke.
Kritisk
- Novi
- Has thanked: 851 times
- Been thanked: 1073 times
De gjør jo mye rett, så vi alle håper at vi forstår det bedre senere. Meeeen akkurat på spillerlogistikk har det jo ikke vært BARE innertiere, og denne ser jo svært merkelig ut.
Skjønner heller ikke hva Lode har og tjene med og gå ut i avisa og sutre...DET er hvertfall ikke veien inn i varmen hos KK. Agenten som drar i snorene?
Skjønner heller ikke hva Lode har og tjene med og gå ut i avisa og sutre...DET er hvertfall ikke veien inn i varmen hos KK. Agenten som drar i snorene?
Una mas cerveza.
Men hva i alle dager?
Her har jeg sittet i månedsvis og trodd at grunnen til at Amundsen blir solgt først var fordi Lode ikke ville dra noe annet sted og at han hevet for mye lønn for en annen klubb. Lode var soleklart førstevalg til å dra i overgangsvinduet fra omtrent samtlige jeg har snakket med.
Nå når Isak Helstad Amundsen har dratt, ja da skal han plutselig vekk. Kan noen forklare meg hva i alle dager det er som skjer? Lode ut og at man beholdt Amundsen hadde vært perfekt spillerlogistikk.
Kjenner dette provoserer meg litt.
Her har jeg sittet i månedsvis og trodd at grunnen til at Amundsen blir solgt først var fordi Lode ikke ville dra noe annet sted og at han hevet for mye lønn for en annen klubb. Lode var soleklart førstevalg til å dra i overgangsvinduet fra omtrent samtlige jeg har snakket med.
Nå når Isak Helstad Amundsen har dratt, ja da skal han plutselig vekk. Kan noen forklare meg hva i alle dager det er som skjer? Lode ut og at man beholdt Amundsen hadde vært perfekt spillerlogistikk.
Kjenner dette provoserer meg litt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 580 times
Det er vel at KK ikke hadde noen tro på Isak i et firer forsvar, men litt tro på Lode som tydeligvis har blitt mindre i det siste. Som mange sier Glimt gjør det meste riktig, men dette er merkelig. Fra å ha en haug med gode midtstoppere må vi kanskje ut å hente noen. Tilbakekomsten av Lode har medført at de unge lovende spillerne som Sery Larsen og Isak forsvant og nå forsvinner han også.
@MhepA: Jeg tror du må se helt uavhengig på de historiene der. Om Lode hadde trumfet igjennom en overgang tidligere, så hadde Amundsen neppe ønsket å gå på en ny sesong som fjerdevalg på stopperplass. Enten bør Glimt kommunisere at de tenker på han som en reell utfordrer til Moe/Gundersen, eller så bør vi hente inn Hopland eller et annet talent som er klar for å bruke litt tid på å rykke opp fra å være fjerdevalg.
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Det kan jo være et dårlig ordvalg, men når Lode sier han "ikke forstår" så føyer det seg i rekka over ting som "kunne vært forklart ganske enkelt, og så kan spilleren være uenig".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
- Vix
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 160 times
Han må vel forstå at Glimt ikke klarer seg med tre stoppere. "Kjepper i hjulene" er harde ord. Men hvis det lar seg gjøre er vel de fleste enige om at det som mortsto nevner ville være det beste for alle. Lode ut og et ungt talent inn.
-
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 93 times
Jeg tenker at Glimt solgte Amundsen foran Lode av flere grunner. Amundsen har ventet lenge nok på sin tur, og med så sterk konkurranse er det vanskelig å få han til å få utviklet seg til å få ut sitt fulle potensiale. I tillegg fikk Glimt inn mye penger da de solgte han, noe de ikke vil få ved et salg av Lode. Lode har også mer rutine enn Amundsen.
Ikke uventet ytrer Lode misnøye om situasjonen nå. Han hever høy lønn, og jeg tipper Glimt selger han med en gang de har et nytt stoppertalent på plass.
Ikke uventet ytrer Lode misnøye om situasjonen nå. Han hever høy lønn, og jeg tipper Glimt selger han med en gang de har et nytt stoppertalent på plass.
... og til høsten venter Bryne.
Jeg tenker at det bare er å selge Lode. Finnes en god del midtstoppere med samme kaliber. Lode er nok bedre enn han fremstår i dag, men sykdom osv. virker å ha preget han.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 381 times
Det ble bare tull med comebacket til Lode.
For en spiller han var før han dro til Tyskland. Enorm i frispilling, ta med ballen opp i banen, og i kontringer imot der han løp opp det meste. Målet hans mot KBK i 2020 kommer fremdeles til å hjemsøke mine våte drømmer.
Så kan man bare sette en stor strek over Lode 2.0. Det ble aldri som vi hadde håpa. Dessverre!
For en spiller han var før han dro til Tyskland. Enorm i frispilling, ta med ballen opp i banen, og i kontringer imot der han løp opp det meste. Målet hans mot KBK i 2020 kommer fremdeles til å hjemsøke mine våte drømmer.
Så kan man bare sette en stor strek over Lode 2.0. Det ble aldri som vi hadde håpa. Dessverre!
Førr Evig!
-
- Site Admin
- Has thanked: 3328 times
- Been thanked: 681 times
Enig. Utrolig så stor forskjell det var etter noen få måneder borte fra Glimt. Han har jo hatt litt helseplager, men uansett vanskelig å skjønne at han ikke har klart å nærme seg gammelt nivå. Bare å ønske lykke til videre. Bør fortsatt ha tre-fire år med potensielt høyt nivå igjen.
- Los-Loco
- Has thanked: 825 times
- Been thanked: 1439 times
Skulle egentlig vært interessant å høre fra han hva som egentlig skjedde i Tyskland. Han fikk lite spilletid, men var jo i beint fram elendig form da han kom tilbake og klarte ikke holde 90 min med Glimt-tempo. I mitt hode tenker jeg at om man havner på benken sørger man for å trene så hardt som det er forsvarlig for å konkurrere om en startplass. Så hvordan kroppen forfalt på den måten var rett og slett mystisk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Sulliken
- Moderator
- Has thanked: 1126 times
- Been thanked: 959 times
https://www.glimt.no/nyheter/marius-lod ... dig-glad-i
Lykke til videre, Marius. Synd comebacket ikke ble som noen av oss ønsket.
Lykke til videre, Marius. Synd comebacket ikke ble som noen av oss ønsket.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
Lode er fornøyd, Glimt er fornøyd og supporter er fornøyd.
Lode 1.0 var fantastisk. Lode 2.0 går rett i glemmeboken.
Lode 1.0 var fantastisk. Lode 2.0 går rett i glemmeboken.
- Sulliken
- Moderator
Glimsupportertråd: Marius Lode
Da flytter jeg Lodes tråd hit for andre gang. Denne gangen tror jeg den blir liggende her.
Så tar jeg Marius Lode på ordet på det at han alltid vil være Glimtsupporter og endrer trådtittelen..
(sorry)
Så tar jeg Marius Lode på ordet på det at han alltid vil være Glimtsupporter og endrer trådtittelen..

(sorry)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Sulliken
- Moderator