Generell Fotballprat

Moderatorer: Sulliken, Larsen

Svar
Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1227 times

Re: Generell Fotballprat

Legg inn av Kesseboy »

Corner i stedet for frispark var en god ide!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Has thanked: 455 times
Been thanked: 466 times

Legg inn av Glimt1916 »

Usikker på hvor jeg skal poste denne, men er ihvertfall spot on fra Brann angående UEFA:

https://www.theguardian.com/football/20 ... um=twitter
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Får meg til å tenke på «Wenger is a f*cking p**dophile»-sangen som var vanlig å høre i England for bare noen år sia. Husker ikke at det ble bøtelagt mye for det. Adam Johnson-sangen er ikke mild i framtoning heller. Og da har vi ikke engang begynt å snakke om rasismen som høylydt bestanddel i søreuropeisk supporterkultur. Håpløst.

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

https://www.vg.no/sport/i/0QwgXg/hoegmo ... eks-kamper

Hva er egentlig greia med Høgmo? Geniforklart noen steder. Fullstendig fiasko andre.

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
poteten
Moderator
Moderator
Sted: Trondheim
Has thanked: 251 times
Been thanked: 508 times

Legg inn av poteten »

Tja. 2-2-2 på 6 første er vel neppe fullstendig fiasko? Litt dårlig start, bare.
Kritisk
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Selv VAR kan ikke redde fotballen fra skuespill og fanteri. Litt fransk skuespill og Barca er ti mann mot PSG. VAR lar den stå.

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 880 times
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

dani skrev: ons apr 17, 2024 7:02 pm
Sulliken skrev: ons apr 17, 2024 4:36 pm Jeg kjører forbi der flere ganger i uka, og må si meg uenig at det er null interesse.
Det er en helt oversiktlig veistykke med 100-sone. Og den aktuelle personen har ikke sett en av de gigantiske gule blinkende pilene som er festet bakpå en trailer når de sperrer en fil?

Den kjøper jeg ikke. Du ser dem fra flere hundre meter på Berger. Spesielt når det er mørkt.
Den sjåføren må ha hatt oppmerksomheten på noe helt annet enn veien.
Så jo, dette er av interesse.
Hva er interessen? En trafikkulykke pga uoppmerksomhet uten personskader og som involvererer kun bilen til den som kjørte?

Det var 923k rapporterte skadesaker på bil i fjor.
Jeg fortsetter denne her:

Det er kun flaks at det ikke ble personskader. Det er 100-sone der, og trafikken går som oftest en del fortere.

Det skal faktisk ikke gå an å ikke de sperringene det skrives om. I lovlig hastighet på denne strekningen, så har du minst 10-15 sekunder på å registrere en hindring.
Ulykker pga f.eks mobilbruk skjer alt for ofte på E6/E18 rundt Oslo. For oss som bor her nede og titt og ofte må stå i kø pga noe slikt (for meg senest i går i mellom Jessheim og Kløfta), så er slik idioti i trafikken høyst interessant. For ikke å snakke om når folk faktisk blir skadet pga idiotisk kjøring.
Hva var Klaeson opptatt med i 10-15 sek som gjorde at han ikke så sperringene?

Og det ER forskjell på offentlige personer som skal være et forbilde og hvermannsen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Den fine fotballen vinner ikke alltid fram. Det er noe uspiselig over et Real Madrid-lag som legger seg i forsvar og satser på kontringer. Dere er føkkings Real Madrid, liksom. Dere skal ikke være et kontringslag, det er ikke greit.

Glimtfølelsen.
Knuta
Sted: Oslo
Has thanked: 376 times
Been thanked: 521 times

Legg inn av Knuta »

Alle gode lag tilpasser seg stilen til hvem man møter. Hadde Real M spilt annerledes ville de blitt slaktet. Ellers deilig at engelske lag forsvinner fra cupen, de tror fortatt at engelsk fotball er best i verden. Nå håpet jeg at Barca skulle slå PSG, og ellers så liker jeg ikke Real M. Man C mot Real M var for meg som å velge mellom pest og kolera.
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det ligger hvertfall veldig til rette for ny CL-triumf for Real Madrid nå. Men man håper jo på Dortmund
dani
Has thanked: 33 times
Been thanked: 199 times

Legg inn av dani »

Sulliken skrev: ons apr 17, 2024 8:08 pm
dani skrev: ons apr 17, 2024 7:02 pm

Hva er interessen? En trafikkulykke pga uoppmerksomhet uten personskader og som involvererer kun bilen til den som kjørte?

Det var 923k rapporterte skadesaker på bil i fjor.
Jeg fortsetter denne her:

Det er kun flaks at det ikke ble personskader. Det er 100-sone der, og trafikken går som oftest en del fortere.

Det skal faktisk ikke gå an å ikke de sperringene det skrives om. I lovlig hastighet på denne strekningen, så har du minst 10-15 sekunder på å registrere en hindring.
Ulykker pga f.eks mobilbruk skjer alt for ofte på E6/E18 rundt Oslo. For oss som bor her nede og titt og ofte må stå i kø pga noe slikt (for meg senest i går i mellom Jessheim og Kløfta), så er slik idioti i trafikken høyst interessant. For ikke å snakke om når folk faktisk blir skadet pga idiotisk kjøring.
Hva var Klaeson opptatt med i 10-15 sek som gjorde at han ikke så sperringene?

Og det ER forskjell på offentlige personer som skal være et forbilde og hvermannsen.
Men det har jo ingenting med Glimt eller eliteserien å gjøre? Greit at den er flyttet til en annen tråd nå, men det var jo av minimal interesse i utgangspunktet, av og null interesse inne på den tråden hvor det ble diskutert når man kom frem til hvem det var.

At du tilfeldigvis bor i området gjør det jo ikke mer interessant.

Vi har en tidligere Glimtspillere som ble dømt til ubetinget fengsel for råkjøring. Det kunne vært interessant for forumet. Men dette er tidenes bagatellmessige nyhet, gitt at det som skrives om fart og rus stemmer (at ingen av delene var noe å utsette på)
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Jeg tenker at vi kan forholde oss til at vi er helt uenige i dette, så lar vi denne diskusjonen dø ut.. Enig?
-Faris Moumbagna
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Real Madrid altså...
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

VAR-skandale.

Regner med denne elendigheten passer rett inn i "flere riktige avgjørelser"-fortellinga.

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Dommer-skandale og regel-skandale. Ikke VAR-som-verktøy-skandale. Dommeren blåste før ballen lå i mål, og da har de ikke anledning til å ta i bruk verktøyet VAR.

Skandalen her sitter kun hos assistentdommer og hoveddommer. Ikke tungt flagg og alt for rask å blåse av, og ikke se an situasjonen.

Hadde reglene tillatt å bruke VAR i den situasjonen, så ville det målet til Bayern selvfølgelig blitt godkjent.
-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Altså. Det der er jo egentlig alle VAR-motstanderes drøm. At VAR ikke blir brukt, mener jeg.

...Og der ser man resultatet av det.
-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Det er ei passe flåsete vinkling. Videodømming er jo i seg sjøl ikke mer problematisk enn ethvert anna verktøy, alt ligger i måten man bruker det på. Hvis det skal gjøre ting "mer rettferdig", så kan ikke sånt som dette skje. VAR kun for det ene laget, er ... merkelig. Hadde det ikke vært VAR i bruk i det hele tatt, hadde det sannsynlig vært 1-1 etter 90 minutter, ettersom AD vinka på 2-1 også.

Glimtfølelsen.
ingen87
Sted: Saltdal
Has thanked: 157 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Legg inn av ingen87 »

VAR fiksa offsidemålet til Real M og dommer fiksa slik at VAR ikke kunne brukes. Alt for å få verdens mektigste klubb til finalen i CL. Gjennomkorrupt system, blir enda mer korrupt med VAR fordi man får en ekstra streng å spille på.

Akkurat som at Manchester City skal vinne Premier League. Det er regissert og VAR gjør det mulig.
Førr Evig!
Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 729 times
Been thanked: 934 times

Legg inn av Novi »

Jeg liker en god konspirasjonsteori, men den der med at FIFA og UEFA rigger hvem som vinner turneringer sliter jeg med å få til og stemme.
Una mas cerveza.
ingen87
Sted: Saltdal
Has thanked: 157 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Legg inn av ingen87 »

Ikke hvem som vinner, men de lagene med størst kommersiell verdi går alltid lang på mer eller mindre tvilsomme avgjørelser/hendelser. Vil være en kommerIell katastrofe for UEFA om to tyske lag spiller Champions League finale, så da var det lett valg å rigge Real M videre.
Førr Evig!
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Det der en ren konspirasjonsteori, og konspirasjonsteorier kan diskuteres andre steder enn på glimtforum.net.
-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Har ikke trua på at RM gikk videre i går pga. noen har betalt dommeren, eller noe sånt. Både FIFA og UEFA er ganske korrupte organisasjoner er det vel minimalt med tvil om, men jeg tror direkte kampfiksing er sjelden. Hvis det i går var kampfiksing, var det noe av det mest talentløse kampfiksingsopplegget jeg har sett; hele poenget med kampfiksing er jo at det skal være usynlig.

Det som nok er tilfelle, og jeg har kalt det korrupsjon tidligere, er noen innebygde mekanismer i systemet, som favoriserer noen av klubbene. Bordet vippes hele tida litt i favør klubbene med mest penger, og små favoriseringer er bare en innebygd del av systemet.

Glimtfølelsen.
Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 729 times
Been thanked: 934 times

Legg inn av Novi »

Joda, DET er jeg med på. Samme favorisering ser vi jo innad i ES, og når Glimt møter større klubber i Europa. Blir tydelig at det ligger en favorisering i bunn, selv om det muligens er ubevisst. Alle har jo en 'unconcious bias' som kommer frem uten at man helt er bevisst over det selv. Ville jo vært fint om da VAR var bedre til og demre opp for det.
Una mas cerveza.
Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy »

Vanskelig å kvalitetssikre, men denne saken mener i hvert fall at offside-avvinkinga var feil: https://www.sportbible.com/football/foo ... SLQDEmIoG1

Glimtfølelsen.
Svar