J-feltet

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Has thanked: 223 times
Been thanked: 366 times

Re: J-feltet

Post by ingen87 »

Nordlys wrote: Sun Apr 28, 2024 7:40 pm Jeg forstår de som synes det er mye røyk, samtidig så synes jeg at det burde være en slags forståelse for at det å stå på J-feltet og i umiddelbar tilslutning til det er en litt annen måte å være på kamp på og opplevelse enn det å sitte på en ordinær tribune. Det medfører mer liv og ståhei, og røyk og blussing (i kontrollerte former selvsagt). Når det kommer til røyk så mener jeg at det er de som klager på det som faktisk må flytte seg, ikke de som fyrer opp..
Dette er lett å si, men med den mengden røykgranater og vindretning som mot Molde, gjelder dette store deler av LNS-tribuna. Nok et argument for at supporterfeltet er malplassert der det er idag.
Førr Evig!
Nordlys

Post by Nordlys »

Jeg synes man skal legge til rette for alle typer supportere. Noen liker å sitte, noen liker å prate, noen vil synge, noen sitter i rullestol og noen vil ha røyk, bluss, tifo og det som er. Alle fortjener sin plass på stadion.

Det kommer ikke noe godt ut av å motarbeide det fordi man personlig ikke liker det.
Nordlys

Post by Nordlys »

ingen87 wrote: Sun Apr 28, 2024 10:00 pm Dette er lett å si, men med den mengden røykgranater og vindretning som mot Molde, gjelder dette store deler av LNS-tribuna. Nok et argument for at supporterfeltet er malplassert der det er idag.
Da kan vi trygt konkludere med at det ble for mye av det gode :glimt
ingen87

Post by ingen87 »

Jepp, og vindretning er jo vanskelig å vite når man planlegger for tifo. Burde kanskje holdt igjen et par granater. Usikker på hvor koordinert slike ting er inne på stadion.
Førr Evig!
Glimt1916
Has thanked: 455 times
Been thanked: 466 times

Post by Glimt1916 »

Man kan kjøpe billetter hvor man vil på en stadion. Er alltid folk som holder med Glimt på andre steder enn bortefeltet på bortekamper.

På en ny stadion blir nok supporterfeltet plassert på en kortside, som er vanlig på de fleste andre stasjoner.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3290 times
Been thanked: 674 times

Post by liverglimt »

Jeg skulle likt å se de som kjøper billett hvor som helst på bortebane og begynner å synge.

Hvis jeg ikke kan synge så ser jeg heller på tv.
E nu bærre mæ 😎
Glimt1916
Has thanked: 455 times
Been thanked: 466 times

Post by Glimt1916 »

Men du har nå lov til det.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Jau jau, man har lov til mye men noe fikk man med seg fra klokeboken side 1, ikke provoser unødvendig. Dessverre så er det mange som aldri har lest den.

EDIT: Før appens tid så ble jeg med venner vist til bortefeltet på Briskeby og Falkum, det var den tiden vi var noen titalls. Ikke akkurat en provoserende gruppe. Hvordan dette løses i dag med apper og billetter aner jeg ikke.
E nu bærre mæ 😎
Nordlys

Post by Nordlys »

Grov bom fra klubben å fjerne tennisballer fra J-feltet i dag. La protesten gå sin gang. Skaper bare unødvendig misnøye og konflikt. De klarer virkelig ikke å tekkes egne supportere...
poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 284 times
Been thanked: 584 times

Post by poteten »

Kan jo slutte å ta med angrepsvåpen på stadion da, denne gjengen.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Helt tåpen markering!
E nu bærre mæ 😎
G-s-enz
Has thanked: 320 times
Been thanked: 443 times

Post by G-s-enz »

Man kan godt mene det,men den er helt ufarlig og er så utrulig lett å komme supporterne i møte. Det ble f.eks gjort på Åråsen der vakter sto klar til å koste de av banen. Som Nordlys nevner så er dette bare en idiotisk kamp for klubben å ta.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
poteten
Moderator
Moderator

Post by poteten »

Hvorfor tennisballer? Hvorfor ble det en greie egentlig?

Uansett så bør jo de få markere.
Kritisk
ingen87

Post by ingen87 »

Videodømming hører hjemme i tennis
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Fritt opp til folk å mene hva de vil. At de markerer med tennisballer som bare gjør at det blir oppstykking i spillet er for meg helt latterlig. Denne VAR kampen vinnes aldri, den er kommet for å bli. Både måleteknologi og kameraassistert dømming.
E nu bærre mæ 😎
Nordlys

Post by Nordlys »

Men la de gjøre det for det. That's the point. VAR stykker opp spillet mye mer enn et par-hundre tennisballer.
tjongs
Has thanked: 147 times
Been thanked: 299 times

Post by tjongs »

Jeg synes personlig, uavhengig av standpunkt i saken, at det er en uting å benytte denne formen for "sivil ulydighet". Syng sanger, vift med flagg eller hva som helst er helt fint, men å bryte inn i arrangementer synes jeg er feil. Nå er jo dette temmelig uskyldige greier som er raskt unnagjort, så det er ikke på nivå med tullinger som lenker seg fast f.eks som vi dessverre har sett alt for mye av.

Så synes jeg faktisk også at det er litt respektløst mot medlemsdemokratiet som IKKE gikk inn for en omkamp om VAR ved forrige korsvei. Istedet for å "bølle" gjennom sitt synspunkt har jeg mye mer sansen for å argumentere for hvorfor man vil ha bort VAR, og slik forsøke å vinne medlemmer over til neste forsøk. Kan godt hende "nei-siden" har fått flere tilhengere etter debatten på NRK, som forøvrig var et prisverdig tiltak.

MEN: Alt det sagt, så tenker jeg det var en helt unødvendig kamp av Glimt å ta. De må jo ha forstått at det var helt nyttesløst å stoppe, og det tar uansett 30 sekunder å rydde opp, ingen blir skadet, og det må jo ha vært mye bedre å bare lukket øynene og latt det skje. Nå har det istedet blitt mer vann på mølla til ideen om at Glimt motarbeider supporterne, og det skaper bare unødvendig støy.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Nordlys

Post by Nordlys »

Jeg tror en av hovedårsakene til at det blir sånn igjen og igjen er at de ser for mye "problem" og for lite "ressurs" når de forholder seg til supportergruppa. Se TIFOen i dag f. eks. Et helt fantastisk supplement til rammen rundt kampen. Det handler om å ha en god dialog og å vise tillit, og hvertfall IKKE sette inn vektere ol. til å motarbeide slike harmløse initiativ.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Nordlys wrote: Sun Jul 07, 2024 9:07 pm Men la de gjøre det for det. That's the point. VAR stykker opp spillet mye mer enn et par-hundre tennisballer.
Nei, det er som alt annet de foretar seg sivil ulydighet. D
E nu bærre mæ 😎
Sulliken
Moderator
Moderator
Has thanked: 1124 times
Been thanked: 950 times

Post by Sulliken »

Jeg er som alle vet uenig med J-feltet og de fleste supportere i saken om VAR.

Men jeg mener at denne "aksjonen" er helt uproblematisk. Ikke noe å henge seg opp i, og Glimt burde ha "lukket øynene" som noen skrev.

Å kalle det sivil ulydighet er å dra det alt for langt, slik jeg ser det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Novi
Has thanked: 837 times
Been thanked: 1055 times

Post by Novi »

Enig i at det er en tullete og meningsløs greie, og enig i at det beste hadde vært og latt det gå og heller sette et par ekstra folk nedpå der til og plukke opp ballene så stoppet i kampen blir så kort som mulig.

Ellers er jeg av typen som ikke klarer engasjere meg for mye. Man klarer ikke stoppe VAR med slike ting, akkurat som man ikke stopper petroleumsindustrien ved å kaste maling på kunstverk (uten sammenlikning forøvrig). Det føles alltid godt og gi fingeren til "makta" da, så om det er dette som skal til for og tilfredsstille det så kan man la det gå.
Una mas cerveza.
tjongs

Post by tjongs »

https://www.an.no/derfor-kastet-support ... -4-1991578
Det er et slags rop om hjelp. Nå har vi prøvd alt annet, uten at det har skjedd noe. En slik protest er ufarlig og harmløs, den skader ikke noen eller noe, og blir kjapt ryddet opp. Supportere tyr til protest fordi man har spilt ut alle andre muligheter. Det er et samlet supportermiljø rundt om i Norge som har forsøkt å fremme sine meninger om VAR gjennom årsmøter, bannere, plakater og leserinnlegg, sier Mads Skauge, talsmann for J-feltet.
Igjen; det er ganske uskyldige greier dette her, det er jeg helt enig i. Jeg synes likevel ikke forklaringen henger helt på greip. "Rop om hjelp" og fremstillingen generelt oppfatter jeg som "Vi blir ikke hørt og blir urettferdig behandlet. Våkne opp og se uretten som blir begått mot oss".

Men sånn er det jo rent faktisk ikke, uavhengig av hva man måtte mene om VAR. VAR er tatt opp på alle årsmøter, medlemmene har sagt "ja" til VAR. Ikke i Glimt, men på nasjonalt nivå er svaret "ja". Skal riktignok sies at i antall stemmer totalt på årsmøtene var det sikkert flest nei-stemmer uten at jeg har sjekket.

Så det stemmer ikke at det ikke har skjedd noe, men det mange supportere ønsker har ikke skjedd. Supporterne har blitt hørt, medlemmene har blitt hørt, og man har inntil videre valgt en annen vei enn mange av supporterne ønsker.

"De" har rett og slett ikke fått viljen sin, men det er sånn klubbdemokratiet fungerer. Mange medlemmer i Glimt måtte på forrige årsmøte bite i seg at medlemmene bestemte seg for kraftig reduserte pyro-straffer. Men igjen, sånn fungerer klubben, og det må man nesten bare godta. Selv om enkelte barnehageeiere ikke ser det sånn, så er det sånn det fungerer. Og det gjelder også for supportere.
poteten
Moderator
Moderator

Post by poteten »

Det er fryktelig mange supportere som også ønsker VAR. Men du ser dem ikke markere
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Uformell avstemming på AN 44% for var, 42 mot. Ett speilbilde av årsmøtene. Som nevnt over, dette er slik demokrati fungerer.
E nu bærre mæ 😎
tjongs

Post by tjongs »

J-feltet har på Facebooksiden sin lagt ut et skriv om gårsdagen. Det skal altså være et møte mellom J-feltet og Glimt om veien videre, inkludert evt sanksjoner.

Når man hører historier om at enkelte av fiskebollekasterne har gått rundt og avkrevd å få sniffe på andres (uskyldige medlemmers) hender om det luktet fiskebolle, og når det ikke gjorde det slengt "dårlig supporter" i trynet, vel da har det kanskje gått litt langt for enkelte.

Dette handler ikke om VAR, Glimt eller aksjoner for den del. Det handler jo om ren og skjær normal oppførsel. Jeg håper det kommer til enighet om adekvate og treffsikre sanksjoner for de få som bruker fotballkamp som en arena for å utøve pøbelstreker mot andre mennesker, og som på toppen av ødelegger for absolutt alle andre medlemmer av J-feltet, men det er viktig at reaksjonene er treffende, for dette gjelder selvfølgelig kun et svært lavt antall enkeltindivider.
Post Reply