Aspmyra Stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Kesseboy
Has thanked: 1262 times
Been thanked: 1178 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Kesseboy »

Når jeg skriver "desperat", så er det fordi det høres ut som et innsalg av en rekke beleiligheter. Det kan godt hende det er realistisk og gjennomtenkt, for all del, men det har en "litt for godt til å være sant"-schwung over seg. Og det kan sikkert ha noe å gjøre med "nå eller aldri"-følelsen, som har satt seg litt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Has thanked: 358 times
Been thanked: 472 times

Post by Knuta »

Hvis nå dette var en ide for flere år siden, og Glimt har slitt med finansiering og få finansielle interessenter på banen og eventuell oppstart blir flere år forsinket. Så blir da mitt spørsmål, hvorfor har ikke denne ideen blitt lansert for et par år siden?.
ecke
Has thanked: 2 times
Been thanked: 159 times

Post by ecke »

@Knuta: Jeg beskrev mange av de diskusjonene som gikk om finansieringen på Glimtforum "Post by ecke » Thu Dec 31, 2020 10:44 pm":
"La Lorentzen/Johansen slippe å bygge ny tribune, men bruk "tomtekostnaden" for tribune som egenkapital i et nytt stadionprosjekt. Da kan de også få plass til parkering for boligene, Dersom kommunen tar resten av Aspmyra og selger til utbygging, da blir det vel plass til enda mer egenkapital for noe nytt." Grepet for å få renovering/utbygging på Aspmyra i 2001, var også den gang at B/G kjøpte Aspmyra.
MhepA
Moderator
Moderator
Has thanked: 7 times
Been thanked: 183 times

Post by MhepA »

Vil dette bety også at Bodø/Glimt kan bruke Aspmyra som et treningsanlegg og at ny stadion kan få hybridgress?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sniken
Has thanked: 148 times
Been thanked: 207 times

Post by Sniken »

Neppe. Hele poenget her er jo å selge hele området Aspmyra til nærings- og boligformål som en del av finansieringen av et nytt stadion.
Nordlys
Has thanked: 654 times
Been thanked: 709 times

Post by Nordlys »

Jeg tenker NPS-banen vil være en veldig bra plass å lage en treningsbane hvis man noensinne skulle gå for det. Bra beliggenhet ift. ny stadion og kan lett nås med sykkel slik toppklubbene bruker på sine treningsanlegg.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Nordlys
Has thanked: 654 times
Been thanked: 709 times

Post by Nordlys »

Ser hele langsiden langs SNN-tribuna er gravd opp på dagens B-kamp. Er det nytt vanningsanlegg de holder på med?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply