Overgangsvinduene i 2024
- G-s-enz
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 448 times
Re: Overgangsvinduene i 2024
Det kan være,men salg fra Norge til topp 5 liga er ikke dagligdags.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Novi
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 1073 times
Klarer teamet hans/Glimt dra fra flere klubber opp mot hverandre allerede nå? Når Rennes kommer med et slikt bud tenker jeg de både har mer og gå på, samt at de forsøker seg nå fordi det vet potensiell verdi dersom vi når CL.
EDIT: Gøy da at vi har gått fra "Må absolutt selge JPH for 14 mill til Brugge" i tidlig 2019 som en nobrainer, til at "nah, vet ikke om 170Mill er nok for Grønberg".
EDIT: Gøy da at vi har gått fra "Må absolutt selge JPH for 14 mill til Brugge" i tidlig 2019 som en nobrainer, til at "nah, vet ikke om 170Mill er nok for Grønberg".
Una mas cerveza.
-
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 580 times
Nå er vel Rennes en stor klubb som jevnlig spiller i Europa. Tapte knepent for AC Milan i Europa L i år. Synd for Glimt men dette laget er vel det perfekte valg for Grønbæk.
-
- Site Admin
- Has thanked: 3318 times
- Been thanked: 679 times
Perfekt for Grønbek og han er kanskje perfekt for Rennes, da byr de mer om Glimt sier nei nå.
E nu bærre mæ 😎
- Los-Loco
- Has thanked: 825 times
- Been thanked: 1435 times
Rennes endte på 10. i år, og skal ikke spille Europa-kamper. Vil han virkelig gi fra seg en Champions League-mulighet for å spille for en middelhavsfarer i Frankrike?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ja, det tror jeg
Men fader som deilig det hadde vært å brutt 200mill.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
- Novi
-
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 317 times
Rennes is a good step up from Norway. Rennes is a club that can develop players for the last step to topclubs like Real Madrid and PSG.
-
Ja Rennes hadde en dårlig sesong i 2023/24 men året før ble de nr 4 i en topp liga og kom langt i Europa L. Satser mye i 2024/25. derfor bruker de store beløp på å forsterke laget. Hvorfor dette er et perfekt valg for Grønbæk er fordi han får en viktig rolle i laget og ikke blir stallfyll som flere eliteserie spillere blir i Europa. Men Glimt må forsøke å få prisen opp et hakk. Rennes har sterke finansielle kilder og solgte vel en spiller så vidt jeg husker for 700 mill til en storklubb. Men henblikk for eventuell videresalgprofitt for Glimt kan dette bli bra. Rennes blir ofte betegnet som den sovende kjempen i fransk fotball.
- Gvandreassen
- Has thanked: 695 times
- Been thanked: 297 times
Camavinga reiste vel derfra til Real Madrid. De vet å utvikle spillere. Men dette er bare første forhandlingsrunde, Glimt kan få mer. Heldigvis har Glimt sikret seg verdifull erfaring fra ulike forhandlingsbord rundt om i Europa de seneste årene. I den TV2-artikkelen om budet på Grønbæk, som ble lenket til tidligere, hadde de en oversikt over de største salgene fra Norge gjennom tidene. Glimt var godt representert, for å si det slik.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
- G-s-enz
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 448 times
Bud på 170+ akseptert ifølge De wahl på x nå. Eneste rette sannsynligvis. Spent på om vi henter erstatter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
-
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 302 times
https://www.an.no/kilder-til-an-og-nett ... -4-1992984
Ser ut som det blir salg. Tror egentlig Glimt hadde vært mest tjent med å avvente salg, men når først budet kommer og Grønbæk tydeligvis vil slå til er det nok best sånn på lang sikt.
Ser ut som det blir salg. Tror egentlig Glimt hadde vært mest tjent med å avvente salg, men når først budet kommer og Grønbæk tydeligvis vil slå til er det nok best sånn på lang sikt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
- Novi
Kjipt mtp. CL-spill, men selvsagt forståelig. Ser ut til at man får en god avtale her, og at en klubb som Glimt blankt skal avslå bud på 15M Euro er nesten søkt. Å beholde Grønbæk og lande på kun Conference League ville jo vært katastrofe, så nå kan man hvertfall "hedge our bets" der.
Una mas cerveza.
-
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 317 times
Sad to see Gronbaek go, but we have enough players who can play his position. But I would still try to get Zinckernagel. He would be the perfect replacent for Gronbaek. Both good dribbles, can create chances, good shot.
- Gvandreassen
Tror enten Mikkelsen, eller som Nordlys foreslo tidligere, JPH faktisk kan gjøre en god figur i en sånn rolle i serien. I Europa, derimot, er det ingen som er i nærheten av å være så potensielt avgjørende som Grønbæk. Men, 170 millioner + må rett og slett regnes som en ekstremt god handel for en fyr de betalte 25-ish millioner for etter å ha sett han ved nærmest en tilfeldighet i en treningskamp.
Nettopp det at de nesten snubla over han ved en tilfeldighet er også det som skremmer meg litt ved tanken på at vi nå jakter en ny slik en. Har vi det som skal til for å finne nye stortalenter som kan nå liknende nivåer eller i nærheten?
-
Enig med Multatuli. Zickernagel er nærmest perfekt i Grønbæk rollen. Å hente inn en haug med nesten gode spillere er ingen løsning. JPH har dessverre heller ikke de kvalitetene. Sånn sett mer tro på Evjen og Mikkelsen. Glimt hadde ikke noe valg når Grønbæk vil til Rennes. Tror nok KK er veldig skuffet.
- Buster
- Vinner av Norsk-tab.konk.2004
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 249 times
Vi er vel skuffet alle sammen, men hvis nye talenter skal velge Glimt må vi selge i slike tilfeller som dette.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
- Gvandreassen
Et annet poeng er at det er langt fra sikkert at vi hadde kvalifisert oss til ligafasen med Grønbæk og. Større sjanser med, selvfølgelig, men vi kunne potensielt sittet igjen uten penger uansett. Er vel ikke like ofte de største gjør sånne overganger i januar, og da hadde gjerne vært et år til hvor Albert hadde blitt et år eldre. Mye mulig dette var så bra som det kunne blitt.
Men gud som jeg kommer til å savne Albert. Kan nesten ikke huske å ha sett bedre i Glimt.
Men gud som jeg kommer til å savne Albert. Kan nesten ikke huske å ha sett bedre i Glimt.
Det som er litt overraskende er at det har gått så fort. Ville nesten trodd man kunne ventet det ut litt og luftet ut evt. andre interesserte klubber. Nekter å tro at det bare er Rennes i Europa som synes det er en god idé å legge 15M€ på bordet for Albert.
-
Nordlys du skal huske at flere speidere har sett Grønbæk i flere av de siste kampene. Man må huske på at Grønbæk ikke har vært lysende verken i mai eller juni. Så sånn sett ikke rart at flere ikke har lagt inn høye bud. Glimt har etter det jeg har hørt fått inn mange bud på summer og lag som ikke var interessante. Nå vet vi ikke om prisen er 170 mill, men den kan ha blitt høyere på slutten uten at Glimt går ut med tall.
Frykter at dette kan få Knutsen til å finne noe annet å gjøre etter denne sesongen.
Har ikke trua på CL uten Albert.
Er bare skuffet nå
Har ikke trua på CL uten Albert.
Er bare skuffet nå
Hvis det var noen tvil så mente jeg at det gikk så fort når budet først kom