Hvilket Engelsk lag holder du med?

Moderators: Sulliken, Larsen

- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Hvilket Engelsk lag holder du med?

Post by - COYS - »

Jeg har alltid siden 70 tallet hatt Tottenham Hotspurs som mitt kjære lag i England.

Enn dere?
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg blir ofte anklaget for å holde med Man-U, noe som slett ikke er sant.
Jeg bare synes det er gøy med Solskjær og heier på de når han spiller.

Har egentlig ikke et favorittlag i England, det nærmeste måtte i så måte være Tottenham, men en Fan kan jeg vel ikke kalles.

Det jeg ivertfall vet er at jeg IKKE liker Arsenal!!
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Blackburn Rovers \o/
-<@Arte Et Labore@>-
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Hei...dette kan settes inn på "Lederplass" i AN!

Post by Thomahawk »

Da jeg var yngre holdt jeg med Tottenham, mest fordi Paul "Gazza" Gascoigne var min favoritt over alle favoritter. Han var jo en sinnsyk fin fotballspiller før han tok en Maradona og rusa seg bort fra alt av fotballferdigheter. Tror han spiller i Saudi-Arabia nå. Han ga forresten ut en plate med cover-låter hvor han selv sang....den fant jeg da jeg var hjemme hos mamma i jula. :)

Men når Gazza forsvant fra Tottenham en gang på slutten av 80-tallet, så var ikke Tottenham intressant nok og jeg tok faktisk til meg Aston Villa. Ok, det er smekk på pung å gjøre sånt, men jeg var rundt 11 år, og syntes draktene til Villa var kule, og fikk tak i en, og dermed holdt jeg med et lag uten sjel eller sjarm.

Så jeg har liksom brent alle broer, og kan ikke gå tilbake til Spurs. Da blir jeg bare mobba! Og dessuten så synes jeg engelsk fotball har tapt seg litt de siste årene, i og med at det nesten ikke er engelskmenn på lagene lenger. Det var jo hele sjarmen med fotballen på øya, at de ga alt, tok taklinger så det suste, slo ballen rett mot mål og scora på 1-2-3. Nå er det litt likt alt annet, men fortsatt er en engelsk kamp kjemping i 90 minutter, mens en Italiensk er avgjort de første 10 minuttene, og så suser de bare rundt i 80 min....

Thomahawk som setter ting litt på spissen...det er fredag formiddag og praktisk talt helg! :D
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Liverpool! Har digga dem siden slutten av 70-tallet... :D
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Ziggy Stardust
Posts: 12
Joined: Wed Feb 25, 2004 9:02 am
Location: Bodø

Post by Ziggy Stardust »

COME ON YOU SPURS!
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Chelsea!! Med Barnet FC på en soleklar 2. plass!! Jeg lover dere ar Barnet rykker opp fra Conference League i år!! :)
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

:( Man U :(

Det er en tung dag i dag, men det går nok over.... Lyspunktet er at det nærmer seg seriestart her hjemme, og at Glimt virker bra i år...

Har holdt med Man U siden midten av 70-tallet, så jeg er ikke en av de som hoppet på Solskjær-bølgen eller Beckham-bølgen. Synes faktisk det store hysteriet rundt Man U for tiden tar bort litt av sjarmen... Skulle gjerne holdt med et mere outsider-lag som Everton, eller Norwich, eller Stoke, men det er liksom ikke noe å gjøre med, det er liksom Man U som er interessant. Til tross for alle fjortis-fans som har dukket opp de siste årene...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Engelske fotballag

Post by Los-Loco »

Med risiko for å bli sett på som en dimling av kjempedimensjoner våger jeg følgende bekjennelse:

Jeg har aldri skjønt hva som gjør at noen kan blø og dø for et engelsk lag hvor tilknytningen ikke er sterkere en at man tilfeldigvis så en tippekamp med dette laget da man kom i puberteten!

Fotball har jo så til de grader med identitet å gjøre, derfor fatter jeg ikke helt hvordan folk klarer å bare "ta" seg et lag i England, kanskje fordi man som liten syntes draktene var kule, eller navnet hørtes tøfft ut.

England har helt klart mye å by på av god og solid fotballtradisjon. Men jeg har likevel problemer med å forstå alle som svimer rundt i United-trøye, uten noen gang å ha satt sin fot i Manchester. Har til og med hørt slike folk være så fanatiske at de har kommet i et personlig dilemma den dagen deres norske lag skulle spille e-cup mot det utenlandske favorittlaget deres.

For meg er det uansett bare ett lag som gjelder, selv om det selvsagt ikke betyr at jeg ikke ser på og kan glede meg over en god Engelsk tippekamp!


Los-Loco har talt!
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Post by Thomp »

Jeg har siden jeg var 6-7 år(1970-71) vært tilhenger av Leeds United.

vi som vokste opp i nærheten av Aspmyra i den tida holdt enten med Liverpool eller Leeds.Hvorfor jeg havnet på Leeds, husker jeg ikke, men Peter Lorrimer ble etterhvert mitt forbilde på banen, så det falt naturlig.

Det er ingen tvil om at tippekampene har skyld i vår grenseløse opptatthet av engelsk fotball, vi fikk jo impulsene derfra hver lørdag i vinterhalvåret, samt at de fleste fotballmagasiner inneholdt fotballstoff, nesten utelukket fra England.

Personlig synes jeg nå, i voksen alder at både Italiensk og Spansk fotball er bedre kvalitetsmessig.

men mitt kjærlighetsforhold til Leeds vil aldri dø. :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Denne tråden kom før engelsk fotball delen kom, passer bedre inn der så jeg flytter den over dit.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Leeds United!

I dag ble det nok et tap, denne gang mot Fulham. Nå tyder alt på Nationwide neste sesong. Jeg har fulgt Leeds i tykt og tynt siden 1970. Jeg kommer aldri, aldri til å skifte favorittlag i England!
Masinga
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Der må jeg si meg enig med Los-Loco!
Jeg ser ofte engelsk fotball, men å velge et favorittlag får jeg rett og slett ikke til. Har vokst opp med søsken og venner som var fans av Manchester United, og selv var jeg vel kanskje fan av dem når jeg var yngre (fordi jeg ante ingenting om noen andre), men når jeg ble gammel nok til å "tenke sjæl", har jeg endt opp med den tanken at "Hmm? MÅ jeg like noen der, kanskje?" hver gang noen spør..

Jeg møter ofte folk som sier at nivået i norsk fotball er så ufattelig dårlig at det ikke burde gå an å ikke ha noen lag man holder med i andre land, men personlig synes jeg at en stor del av (om ikke hele) poenget med å holde med et lag, er at man har et forhold til dette laget, og holder med dem både i med- og motvind, uansett nivået på spillet!
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Post by Thomp »

Mariasha wrote:Der må jeg si meg enig med Los-Loco!
Jeg ser ofte engelsk fotball, men å velge et favorittlag får jeg rett og slett ikke til. Har vokst opp med søsken og venner som var fans av Manchester United, og selv var jeg vel kanskje fan av dem når jeg var yngre (fordi jeg ante ingenting om noen andre), men når jeg ble gammel nok til å "tenke sjæl", har jeg endt opp med den tanken at "Hmm? MÅ jeg like noen der, kanskje?" hver gang noen spør..

Jeg møter ofte folk som sier at nivået i norsk fotball er så ufattelig dårlig at det ikke burde gå an å ikke ha noen lag man holder med i andre land, men personlig synes jeg at en stor del av (om ikke hele) poenget med å holde med et lag, er at man har et forhold til dette laget, og holder med dem både i med- og motvind, uansett nivået på spillet!


Selvfølgelig MÅ man ikke holde med lag verken herfra eller derfra, det å utvikle sympatier for et bestemt, eller flere fotballlag, har medfølelser å gjøre, jeg vil faktisk sammenligne det med en forelskelse, man blr bergtatt av det man ser, man lar seg forføre av stemningen og av øyeblikkets lykkerus når laget ditt vinner.

at jeg holder med Leeds og Bodø/Glimt er selvfølgelig et resultat av at jeg lot meg forføre av to lag som spilte i samme farger, scoret mange mål og hadde typer som var morsomme å se på.

Leeds kom inn i stua via tippekampen, Glimt ble en selvfølge etterhvert, Jan Muri var en kompis av fattern og Aspmyra snek vi gutta oss inn på om kveldene(klippet hull i gjerdet) når banemester Opsahl hadde gått hjem.


hadde jeg fulgt moten hadde jeg nok holdt med Arsenal da(71-72) Liverpoll senere på 70-tallet og nå Man.U, men hjertet mitt vil alltid tilhøre Leeds og Bodø/Glimt uansett hvilken divisjon de tilhører i fremtiden.

kjærligheten til disse to lagene er den eneste forelskelsen jeg har greid å holde på, derfor blir de med meg alltid!! :D
User avatar
pidea
Posts: 17
Joined: Fri Mar 12, 2004 11:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 8 times

Post by pidea »

Hei, jeg er helt ny her og dette er mitt første innlegg.
Først vil jeg takke "Larsen" for et flott forum.
Håper det forsetter like bra, og at det blir enda livligere her
fram mot seriestart og mens den er i gang...

Mitt engelske favorittlag er Leeds, og de går det som kjent
ikke så bra med for tiden, men-men...det må vel snu en dag.

Hyggelig å se at det er andre personer her som også støtter
både Glimt og Leeds. (hallois til "Masinga" og "Thomp")
Trodde jeg var en særing som hadde disse to som favorittlag.
Og det er jeg kanskje også, men moro å se at jeg ikke er helt alene.

Mvh Pidea.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Ærede frender Thomp og pidea!

Veldig bra at vi er flere, spesielt i disse tunge tider! Jeg må innrømme at det var Leeds først og så Bodø/ Glimt. Jeg begynner å bli en moden mann (født i 1960). Sånn rundt 1970 var det fremdeles kniving mellom Glimt og Grand og "superlaget" var ikke en gang i støpeskjeen. Siden jeg ikke er vokst opp i Bodø, men ei ferge (den gang) og noen mil sørover, ble det ikke fart i sakene før Harald Berg & Co. dukket opp og Glimt ble hele Nord-Norges lag.

Ser med en viss forundring at noe stiller spørsmålstegn ved at man kan ha et forvorittlag i England. Noen skjønner ikke at det er mulig! Det kan godt være at tidene har forandret seg. Men da jeg vokste opp hadde fotballen sjel i hvert fall. Uansett er det vanskelig å forklare de som ikke har sansen om hvordan det er mulig å tape hjertet sitt til et fotballag. Det ligger på det irrasjonelle plan. Det går opplevelser man har fått. Og det går på at flere deler samme interesse. Min beste kamerat den gang på 70-tallet holdt med Liverpool. Det ble en vanvittig kniving oss i mellom. Siden har Liverpool nesten vært hatlag nr. 1 ved siden av Mænju.
Masinga
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Selvfølgelig mener jeg at det er fullt mulig å ha et favorittlag i England!
Har man et forhold til et lag der, som f.eks. det at man har vokst opp med å se det laget spille tippekampene o.l., er det jo bare naturlig.

Det jeg mente å få fram, var at det er alt for mange som tar det som en selvfølge at bare fordi man er interessert i fotball, og liker å se både norsk og engelsk fotball, må man ha et favorittlag i England også. Naturligvis er det fullt mulig å ha et forhold til et lag i både England og alle andre land, men det jeg ville si var at det er ikke alle som har dette, og da blir det feil av folk som mener at man "må" ha et favorittlag i England, bare fordi nivået der er så mye høyere enn her.
User avatar
Fredrik Naurstad
Posts: 90
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:10 pm
Location: Sverige Umeå 906 29
Contact:

sågar

Post by Fredrik Naurstad »

1.tv
2.begravning
3.tårta
4.svagt kaffe
5.vinter
6.mobbing
7.trasiga saker
8.kraven
9.ovissheten
10.sömnlösa nätter
Last edited by Fredrik Naurstad on Mon Nov 21, 2011 8:17 pm, edited 9 times in total.
All-service tel. 070-2057727
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Toon toon, black and white army,
Toon toon, black and white army,
Toon toon, black and white army...

Say no more... =)
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Post by Banii »

Leeds og Darby ;)
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Noen som lurer på hva mitt anglofile lag er??

{{--------------- Man United :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Sewerbird
Posts: 371
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:08 am
Location: Bodø

Post by Sewerbird »

England: Chelsea FC
Italia: AC Milan
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Manchester United! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Og kjære Klin-loco..hehe ikke bli sur nu..Men det er mange av oss som nærmer seg 30 som fikk dette med engelske lag fra våre fedre. Jeg f.eks fikk united sammens med boksmaten. Og slik er det med enormt mange av våre fotball elskende nordmenn. Men hadde Glimt spillt mot United(Noe som nok aldri kommer til og skje desverre) så ville Glimt drakten blitt prioritert selvsagt!!! Man vet hvor man er født, men må være lov for oss anglofile og ha et engelsk favoritt lag. det som irriterer meg mer er alle de som både har lav selvtillit og masse misunnelse i hodet, som bestandig er ute etter oss som elsker united. Er ikke mye som skal til før de kommer med sure oppstøt nei!!!
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Jeg hadde nok heiet på begge lag jeg!
Han får en ball...
Post Reply