VAR eller ikke VAR, det VAR spørsmålet.
- Garrincha
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 243 times
Re: VAR eller ikke VAR, det VAR spørsmålet.
Synes forsåvidt de kan være mer aktive å informere hva de vurderer. De kunne opplyst at de har latt en marginal offsidesituasjon passere og lignende. Både på TV og på stadion.
Jo mer de klarer å kommunisere ut til publikum, desto bedre forståelse får folk av hva som skjer og mest sannsynligvis blir det også mindre misnøye da.
Men kommunikasjon er nok dessverre ikke NFF's sterkeste side sånn rent generelt.
Jo mer de klarer å kommunisere ut til publikum, desto bedre forståelse får folk av hva som skjer og mest sannsynligvis blir det også mindre misnøye da.
Men kommunikasjon er nok dessverre ikke NFF's sterkeste side sånn rent generelt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
-
- Site Admin
- Has thanked: 3350 times
- Been thanked: 690 times
De gjorde det på tv. Jesper nevnte det ett par ganger.
E nu bærre mæ 😎
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Jesper har da ingen kommunikasjon med VAR?
Hadde vært utrolig kjekt å få ei forklaring på annulleringa av Sæters mål mot KFUM nå!
Hadde vært utrolig kjekt å få ei forklaring på annulleringa av Sæters mål mot KFUM nå!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
-
- Site Admin
Kesseboy, tror du ikke at når de har folk på stadion så kan de spørre seg for om den ble vurdert? Tror du at det kun er slik at Jesper må snakke med Hobber Nilsen i Var-rommet for å vite om det blir sjekket?
Du vrir og vender på alle ting, så jeg slite rmed å ta kommentarene dine seriøst. Mulig det bare er meg.
Du vrir og vender på alle ting, så jeg slite rmed å ta kommentarene dine seriøst. Mulig det bare er meg.
E nu bærre mæ 😎
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Du skal få slippe det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
liverglimt wrote: ↑Sun Aug 11, 2024 1:15 pm Kommentatorene nevnte det ett par ganger at Tripic var OK. De var veldig spente fordi det var 2 situasjoner før straffen som VAR kikket på.
Men hva sier du egentlig her @liverglimt? At Kommentatorene mente "Tripic var OK" (altså onside?), eller at de lot en offsidesituasjon passere?
-
- Site Admin
Det var 2 situasjoner som ble vurdert i den situasjonen. Kommentatorene sa at VAR hadde sjekket saken. De som jeg og flere med, mener at den er så knapp at det må ses på og det ble sett på. Om han var 20cm onside eller offside det viste ingen på det tidspunktet.
Var det svar godt nok?
Var det svar godt nok?
E nu bærre mæ 😎
Svaret er godt nok, men bildene i min lenke viser jo at VAR ikke er helt til å forstå når offside-Tripic blåses av i den ene situasjonen, men ikke den andre.
Her fungerer vel VAR som vi ønsker? Dommer blåser umiddelbart, og VAR vurderer ikke dommers avgjørelse som åpenbar feil.
-
- Site Admin
Enig om KFUM kampen. Men jeg mener det er straffe eller mål. Dommer ser noe annet.
De bildene du viser til i linken vet jeg ikke annet enn at det kan være at VAR-dommer vurderer den til å være så på linje eller at Tripic ikke er i spill. Husker ikke nå helt situasjon, men han var vel aldri mottaker av ballen? korriger meg om jeg tar feil. Har sett MYE fotball i dag også.
De bildene du viser til i linken vet jeg ikke annet enn at det kan være at VAR-dommer vurderer den til å være så på linje eller at Tripic ikke er i spill. Husker ikke nå helt situasjon, men han var vel aldri mottaker av ballen? korriger meg om jeg tar feil. Har sett MYE fotball i dag også.
E nu bærre mæ 😎
-
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 305 times
Er slik jeg også jeg opplever situasjonen, men det er vanskelig ettersom dommer ikke vises hele veien på TV-bildene. Man hører fløyta kort etter målet, og det blir aldri gjort noe VAR-tegn, så jeg tolker det dithen at dommer annulerte, VAR så ikke grunn til å omgjøre. Så kan sikkert den avgjørelsen diskuteres, men jeg synes det kan forsvares at annuleringen ikke er en åpenbar. Skaden på keeper gjør det litt vanskelig å vurdere om VAR egentlig var raske eller trege.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
-
- Site Admin
Dommeren mener vel han blåser på situasjonen og det før målet. Noen millisekunder hit eller dit.
E nu bærre mæ 😎
-
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 305 times
https://www.vg.no/sport/fotball/i/6349b ... orstaaelse
Det var slik det var, men overraskende (eller kanskje ikke) at det ble brukt 2 minutter på sjekken. Så synes jeg nok det burde blitt mål, men jeg synes ikke det er åpenbart feil å dømme frispark (så åpenbart at det skal være VAR-mat).
I akkurat dette tilfellet har vel egentlig VAR fungert slik det skal synes jeg, dette er mer dårlig dommer. Er nok av situasjoner hvor VAR ikke har fungert som kan brukes som argument mot VAR enn denne. Det sagt, så viser jo denne situasjonen utfordringen med at det skal utvises skjønn på skjønnet.
Det var slik det var, men overraskende (eller kanskje ikke) at det ble brukt 2 minutter på sjekken. Så synes jeg nok det burde blitt mål, men jeg synes ikke det er åpenbart feil å dømme frispark (så åpenbart at det skal være VAR-mat).
I akkurat dette tilfellet har vel egentlig VAR fungert slik det skal synes jeg, dette er mer dårlig dommer. Er nok av situasjoner hvor VAR ikke har fungert som kan brukes som argument mot VAR enn denne. Det sagt, så viser jo denne situasjonen utfordringen med at det skal utvises skjønn på skjønnet.
.......men så ble superlaget født!!!
- Los-Loco
- Has thanked: 832 times
- Been thanked: 1445 times
Dårlig dommer? Annulering av RBK-mål er god dømming i min bok, hver dag, hele året! 

"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Sulliken
- Moderator
- Has thanked: 1127 times
- Been thanked: 961 times
Husk at Hagenes er Moldesupporter......
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Los-Loco
- Has thanked: 832 times
- Been thanked: 1445 times
Styret i Glimt har behandlet anken fra fiskebollesaken, og valgte å skru stikka til enda hardere. 30 kamper ble opprettholdt (med bemerkning om at styret vurderte å skjerpe den). Men beskjed om at saken vil bli anmeldt til NFF med sikte på bot eller eksklusjon fra klubben.
https://x.com/iversteinsvik/status/1826 ... ziwp2chAhg
https://x.com/iversteinsvik/status/1826 ... ziwp2chAhg
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Garrincha
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 243 times
Det nivået av kritiske røster mot disse fiskebollekasterne i kommentarfeltet på AN.NO, får jo Twitter til å fremstå som en søndagskole. Der er det ikke mye sympati.
Som jeg har sagt i lengre tid så kommer den harde kjernen av "ekte supportere" bare til å male seg lengre og lengre inn i hjørnet om de driver med ulydighet på tribunen.
Uansett om de har støtte fra andre likesinnede i andre klubber, så kommer det ikke å hjelpe dem noe som helst i sakene sine om ikke de får sympati fra de gjengse publikummerne.
At de ikke skjønner dette selv er rett og slett uforståelig.
Som jeg har sagt i lengre tid så kommer den harde kjernen av "ekte supportere" bare til å male seg lengre og lengre inn i hjørnet om de driver med ulydighet på tribunen.
Uansett om de har støtte fra andre likesinnede i andre klubber, så kommer det ikke å hjelpe dem noe som helst i sakene sine om ikke de får sympati fra de gjengse publikummerne.
At de ikke skjønner dette selv er rett og slett uforståelig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
- G-s-enz
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 450 times
Fin måte å få bort vedtaket om å jobbe mot VAR da,bare å ekskludere de som er imot. Bra for omdømmet det her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- G-s-enz
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 450 times
https://x.com/troillbukk/status/1827807 ... hMsYrO2u7g
Usikker på om det her er ekte eller en uti vår hage sketch.
Usikker på om det her er ekte eller en uti vår hage sketch.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
-
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 121 times
På den andre siden.. min første tanke når jeg så Sæther situasjonen er at han hopper inn. Blir fort frispark i mot når begge beina er i lufta. Ser av videoen at det er også vurderingen hos VAR-teamet. Ikke at det gjør frisparket riktig, men det var min første instinktive tanke
- Novi
- Has thanked: 859 times
- Been thanked: 1083 times
https://www.vg.no/sport/i/Xjoj2W/var-sj ... nn-i-dette
Moen sier Høghs mål mot KFUM ville stått dersom det skjedde i dag.
Moen sier Høghs mål mot KFUM ville stått dersom det skjedde i dag.
Una mas cerveza.
-
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 580 times
Linjemannen vinker for offside. VAR griper inn og Norge får scoringen og vinner kampen. Så er det en del norske idioter som står der og skriker ‘hater VAR’.