Glimt-akademiet

Forum for Ungdomsavdelingen til B/G.

Moderator: Sulliken

Svar
G-s-enz
Sted: Målselv
Has thanked: 234 times
Been thanked: 335 times

Re: Glimt-akademiet

Legg inn av G-s-enz »

Lurer fortsatt på hvor lenge det tar før noen begynner å stille spørsmål rundt det Glimt 2 driver med.

Blir pissa på av ett lag som ikke hadde lyst å rykke opp i fjor i dag.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz »

De helgule har muligheten til å skifte ut to spillere fra den opprinnelige troppen i løpet av kvelden mandag.

«Det betyr at Glimt har tilstrekkelig med spillere som regnes som egne produkter i den eksisterende troppen:

– Hvis vi tar ut Fredrik André Bjørkan eller Patrick Berg fra de 25 vi har meldt inn kan vi få et problem, men jeg regner med begge de to blir med mot Røde Stjerne, sier Sakariassen tørt.»

Med andre ord,skal Glimt fortsette suksessen må de få opp nok produkter til å fylle kvota for egenproduserte.

Ser forøvrig de får deng av ett forsterka FFK2. Sunday har putta på en Monday og Kjær for FFK2.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 738 times
Been thanked: 951 times

Legg inn av Novi »

Jeg tror 'locally trained players' er spillere som har vært enten 3 år mellom 15 og 21 i Glimt eller en annen klubb/flere klubber i samme liga. Så lenge vi kjøper spillere som Bjørtuft og Auklend tilfredsstiller vi altså det. Med forbehold om at jeg tar feil.

MEN - hadde selvsagt vært svært gledelig og se kvalitet komme opp gjennom akademiet! Når vi nå selger spillere for de summene som vi gjør så er jo business caset ganske klart også. Selv med mange trenere så finansierer vi jo hele greia i flere år dersom vi får på én som selges hvert 5. år ellerno.
Una mas cerveza.
G-s-enz

Legg inn av G-s-enz »

Jeg tror det er en kvote for homegrown og en egen for spillere fra egen klubb 😊 vi kan riktignok f.eks ha Gift Sunday fra han er 18-21 og han vil da regnes som egenprodusert. Men er ikke 100% sikkert på dette.

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2810 times
Been thanked: 521 times

Legg inn av liverglimt »

Det er sånn. Gift kan bli egenprodusert hvis han er i klubben i 3 år. Det er en av grunnene til at storklubber kjøper talenter i hopetall. En blir god og da veier det sykt opp.
@liverglimt
Svar