Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!
Moderatorer: Larsen, Mod-gruppen.
-
- Sted: Oslo
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Spam of the night, tråden for de som har noe på hjertet!
Har dy lyst på pizza før du tar turen på Champ de kommende ukene? Da anbefaler jeg å ta turen på Åpent ved Deichmannske/operaen. De gir deg pizzaen til 75 kroner hvis du spiser den i restauranten. Kampanjen gjelder ut februar.
https://aapent.no/menyer
Tok med meg familien dit i går. Tommel opp for pizza speciale. Alle var fornøyde med sine valg.
Og toalettene da. Pent utsmykkede etter tema. Ta en titt
Utelukker ikke flere besøk dit selv etter at kampanjen er over.
Åpningstider
Restaurant og bar
tir-fre: 16.00-22.00
(kjøkkenet stenger kl 21.00)
lør: 13.00-20.00
(kjøkkenet stenger 19.00)
https://aapent.no/menyer
Tok med meg familien dit i går. Tommel opp for pizza speciale. Alle var fornøyde med sine valg.
Og toalettene da. Pent utsmykkede etter tema. Ta en titt
Utelukker ikke flere besøk dit selv etter at kampanjen er over.
Åpningstider
Restaurant og bar
tir-fre: 16.00-22.00
(kjøkkenet stenger kl 21.00)
lør: 13.00-20.00
(kjøkkenet stenger 19.00)
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
-
- Sted: Saltdal
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 252 times
- Kontakt:
Guess who's back?
Back again
ingen87's back
Tell a friend
Guess who's back? Guess who's back?
Nå er jeg drita lei diskusjonsgruppene på Facebook - og Twitter funker dårlig til diskusjoner. Så jeg gjør et aldri så lite comeback på "the one and only" Glimtforum.net
Back again
ingen87's back
Tell a friend
Guess who's back? Guess who's back?
Nå er jeg drita lei diskusjonsgruppene på Facebook - og Twitter funker dårlig til diskusjoner. Så jeg gjør et aldri så lite comeback på "the one and only" Glimtforum.net
Førr Evig!
- Boombadila
- Moderator
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 180 times
Disney+.
Hva anbefales?
Hva anbefales?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
-
- Sted: Oslo
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 59 times
Abbott Elementary, Welcome to Wrexham, The Only Murders in the Building, The Americans (ikke sett ferdig, men).
Eller skal visst The Bear være veldig bra, og Fleishman is in Trouble har jeg hørt bra ting om.
Eller skal visst The Bear være veldig bra, og Fleishman is in Trouble har jeg hørt bra ting om.
-
- Kontakt:
- Sulliken
- Moderator
- Sted: Kløfta
- Has thanked: 1059 times
- Been thanked: 895 times
- Kontakt:
Nå er det natt. Føler for å "spamme" litt.
Hva har jeg på hjertet?
Jo, etter å ha jobbet 40% og AAP 60% i ca 2 år ble jeg endelig avklart av NAV i juni i år. Fasit? 55% ufør. Med start 1 juli. I en alder av 45. Så med sykemeldinger, mye fravær, byttet stilling innad i bedriften pga helse, og bla, bla, bla, så tok det til sammen 4 år fra helsa mi ble såpass dårlig at jeg måtte kutte ned på jobbing til jeg ble ferdig avklart. 4 år.
Og jeg er en av de heldige. I snitt tar det 7 år.
Jeg er ganske rød i den politiske tankegangen min. Make no mistake. NAV gjør mye feil og har til tider et nedlatende syn på brukerne.
Men min erfaring etter å ha vært igjennom hele mølla er egentlig positiv i bunn og grunn. Heldig, kanskje... Men cluet er nok at hvis man gjør alt "by the book", dokumenterer absolutt alt på godt og vondt, og sier "SIR, YES SIR" til alt NAV ber om, uansett hvor borti natta de kravene de stiller kan virke, så er NAV faktisk helt greie å forholde seg til. Hvis man som klient er på tilbudssiden, og NAV ser at du kommer dem i møte med åpent sinn, så vil ting til slutt ordne seg!
Å bli erklært 55% ufør i en alder av 45 er på mange måter en skikkelig nedtur (Mange grunner som ikke trengs å utypes). Men jeg har jo brukt noen år på å venne meg på tanken at det kom til å bli utfallet. Så da jeg fikk vedtaket fra NAV kjente jeg en enorm lettelse. Både på avklaringen, men også økonomisk. I motsetning til AAP (der man sender meldekort på hvor mye man har jobbet og utbetaling varierer sterkt), så kommer det en fast månedtlig betaling fra NAV samtidig med fast betaling fra jobb(pluss litt for UB-jobbing. Totalt er det overhodet ikke noe å hige etter (IKKE BLI NAV-er), men en fast sum pr mnd hjelper på forutsigbarheten.
Så etter noen vanskelige, uforutsigbare år, er plutselig forutsigbarheten på plass igjen. Bonus? Honnørkort Første gangen jeg ble kontrollert på toget ogviste frem honnørkortet og legitimasjon var ubetalelig!
Hva har jeg på hjertet?
Jo, etter å ha jobbet 40% og AAP 60% i ca 2 år ble jeg endelig avklart av NAV i juni i år. Fasit? 55% ufør. Med start 1 juli. I en alder av 45. Så med sykemeldinger, mye fravær, byttet stilling innad i bedriften pga helse, og bla, bla, bla, så tok det til sammen 4 år fra helsa mi ble såpass dårlig at jeg måtte kutte ned på jobbing til jeg ble ferdig avklart. 4 år.
Og jeg er en av de heldige. I snitt tar det 7 år.
Jeg er ganske rød i den politiske tankegangen min. Make no mistake. NAV gjør mye feil og har til tider et nedlatende syn på brukerne.
Men min erfaring etter å ha vært igjennom hele mølla er egentlig positiv i bunn og grunn. Heldig, kanskje... Men cluet er nok at hvis man gjør alt "by the book", dokumenterer absolutt alt på godt og vondt, og sier "SIR, YES SIR" til alt NAV ber om, uansett hvor borti natta de kravene de stiller kan virke, så er NAV faktisk helt greie å forholde seg til. Hvis man som klient er på tilbudssiden, og NAV ser at du kommer dem i møte med åpent sinn, så vil ting til slutt ordne seg!
Å bli erklært 55% ufør i en alder av 45 er på mange måter en skikkelig nedtur (Mange grunner som ikke trengs å utypes). Men jeg har jo brukt noen år på å venne meg på tanken at det kom til å bli utfallet. Så da jeg fikk vedtaket fra NAV kjente jeg en enorm lettelse. Både på avklaringen, men også økonomisk. I motsetning til AAP (der man sender meldekort på hvor mye man har jobbet og utbetaling varierer sterkt), så kommer det en fast månedtlig betaling fra NAV samtidig med fast betaling fra jobb(pluss litt for UB-jobbing. Totalt er det overhodet ikke noe å hige etter (IKKE BLI NAV-er), men en fast sum pr mnd hjelper på forutsigbarheten.
Så etter noen vanskelige, uforutsigbare år, er plutselig forutsigbarheten på plass igjen. Bonus? Honnørkort Første gangen jeg ble kontrollert på toget ogviste frem honnørkortet og legitimasjon var ubetalelig!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Kesseboy
- Sted: Bodø
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Så bra at du til slutt sitter igjen med en positiv-ish opplevelse. Jeg kjenner flere som har hatt mye mer trøbbel med sin avklaring.
De som sier det er "bare å bli ufør" kan ta seg en krembolle med marsipanlokk.
De som sier det er "bare å bli ufør" kan ta seg en krembolle med marsipanlokk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
Helvete så vondt det gjør å miste noen nære.
-
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 199 times
Bare send PM om du trenger noen å snakke med, evt ventilere til, Nordlys.
Gjelder for så vidt andre også om de har det behovet.
Etter å vært deprimert i over 10 år tok jeg endelig steget og innrømmet for meg selv og andre at ting ikke var OK. Og det var nok det beste jeg kunne gjort for meg selv. Bare det å snakke med noen hjelper uendelig mye mer enn man tror, og 99.9% av mennesker du kjenner eller omgås er villig til å lytte.
Gjelder for så vidt andre også om de har det behovet.
Etter å vært deprimert i over 10 år tok jeg endelig steget og innrømmet for meg selv og andre at ting ikke var OK. Og det var nok det beste jeg kunne gjort for meg selv. Bare det å snakke med noen hjelper uendelig mye mer enn man tror, og 99.9% av mennesker du kjenner eller omgås er villig til å lytte.
-
- Kontakt:
Kjedeeeeeeliiiiiig
Med landslagspause...
Med landslagspause...
Førr Evig!
- Boombadila
- Moderator
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 180 times
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
- Los-Loco
- Sted: Bodø
- Has thanked: 660 times
- Been thanked: 1202 times
- Kontakt:
Alt for lenge til kamp!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Selv om det er bare 10 min hjemmefra, så er det i år mitt første år jeg deltar i PokerNM på Gardemoen. Foreløpig kun en turnering. Blir kanskje en til (men ikke Main Event).
En sidenote på det. Han ene Forræderen i TV2serien er jo proff pokerspiller og bruker å være ekspertkommentator på TV2s sendinger fra NM.
Anyway. I går kveld gikk jeg inn på GGpoker (nettpoker side) og så at det sto litt over 30 dollar på kontoen jeg hadde glemt av.
Jaja, tenkte jeg i går kveld.. Hvorfor ikke spille et par billige turneringer for litt "trening" før turneringen min som starter 1200 mandag (samtidig som billettsalget til Old Trafford starter..) en 15 dollar Mystery Bounty så arti ut.
Det gikk litt anderledes enn det jeg trodde:
19073(!!!!) spillere startet turneringen. Det er helt sinnsykt. 2700 cashet i turneringen. Men det er på topp 50 det begynner å monne. $13.000 til vinneren. Og alle på finalebordet fikk over $1000. Min 91plass ga meg $108 for plasseringen.
(Jeg var den norske spilleren i turneringen som kom lengst. Litt morsomt det også).
Men jeg var heldig og fikk en Mystery Bounty på $370, pluss noen $5 Bountys. (En Bounty er en ekstrapremie for å slå ut en spiller. Men kun når alle gjenværende spillere i turneringen er garantert pengepremie).
Det at jeg skulle ende opp på topp 100 av over 19000 spillere så jeg ikke for meg da jeg startet 6 timer tidligere. Bare topp 2700 er jo en prestasjon i seg selv og å det å komme i pengene det er alltid det første målet. Og det er ikke lett å komme inn på topp 15% som gir premie.
Men man kan ikke tenke på det: En pokerhånd om gangen, og prøve å gjøre rett spill hver eneste hånd. (En umulighet, btw). Og tenke utvikling og prestasjon
Det er jo bare 1 mnd jeg klarte litt av det samme: 49 plass av 5552. (Som faktisk ikke er i nærheten, når jeg tenker etter), så jeg hadde vel i bakhodet at det ER mulig.
Men det er bare Så JÆVLIG nesten. Hadde jeg holdt ut bare 1 time til i begge så snakker vi 100-150.000kr i premie på meg til sammen i de to. På 1 mnd. Man er så nært noe skikkelig stort.
Poenget med denne "Jeg er stolt og fornøyd av sterke prestasjoner men likevel skuffa"-ranten er dette:
Det er ca 350 registrerte til turneringen jeg skal spille på Gardermoen i morgen (kr 2500 Deep Stack 2dagers).
350?
Peanuts
En sidenote på det. Han ene Forræderen i TV2serien er jo proff pokerspiller og bruker å være ekspertkommentator på TV2s sendinger fra NM.
Anyway. I går kveld gikk jeg inn på GGpoker (nettpoker side) og så at det sto litt over 30 dollar på kontoen jeg hadde glemt av.
Jaja, tenkte jeg i går kveld.. Hvorfor ikke spille et par billige turneringer for litt "trening" før turneringen min som starter 1200 mandag (samtidig som billettsalget til Old Trafford starter..) en 15 dollar Mystery Bounty så arti ut.
Det gikk litt anderledes enn det jeg trodde:
19073(!!!!) spillere startet turneringen. Det er helt sinnsykt. 2700 cashet i turneringen. Men det er på topp 50 det begynner å monne. $13.000 til vinneren. Og alle på finalebordet fikk over $1000. Min 91plass ga meg $108 for plasseringen.
(Jeg var den norske spilleren i turneringen som kom lengst. Litt morsomt det også).
Men jeg var heldig og fikk en Mystery Bounty på $370, pluss noen $5 Bountys. (En Bounty er en ekstrapremie for å slå ut en spiller. Men kun når alle gjenværende spillere i turneringen er garantert pengepremie).
Det at jeg skulle ende opp på topp 100 av over 19000 spillere så jeg ikke for meg da jeg startet 6 timer tidligere. Bare topp 2700 er jo en prestasjon i seg selv og å det å komme i pengene det er alltid det første målet. Og det er ikke lett å komme inn på topp 15% som gir premie.
Men man kan ikke tenke på det: En pokerhånd om gangen, og prøve å gjøre rett spill hver eneste hånd. (En umulighet, btw). Og tenke utvikling og prestasjon
Det er jo bare 1 mnd jeg klarte litt av det samme: 49 plass av 5552. (Som faktisk ikke er i nærheten, når jeg tenker etter), så jeg hadde vel i bakhodet at det ER mulig.
Men det er bare Så JÆVLIG nesten. Hadde jeg holdt ut bare 1 time til i begge så snakker vi 100-150.000kr i premie på meg til sammen i de to. På 1 mnd. Man er så nært noe skikkelig stort.
Poenget med denne "Jeg er stolt og fornøyd av sterke prestasjoner men likevel skuffa"-ranten er dette:
Det er ca 350 registrerte til turneringen jeg skal spille på Gardermoen i morgen (kr 2500 Deep Stack 2dagers).
350?
Peanuts
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
In other news.
Den pokerturneringen i Norgesmesterskapet jeg hadde meldt meg på tidligere røyk jeg kjapt ut av.
Så da meldte jeg meg på en kr1500 kvalifisering til PokerNM Main Event. Jeg klarte å kvalifisere meg.
I Main Event var det 2162 spillere som startet. Nå er dag 2 ferdig. Nå gjenstår 49 spillere, og jeg er fremdeles med i turneringen!
Minimum premie nå er på 27500, men premiene øker kjapt etterhvert som folk ryker ut. Vinneren får 1.3Mill.
Jeg har litt lite chips, men ingen umiddelbar krise.
Uansett så er det mye jobbing igjen.
Den pokerturneringen i Norgesmesterskapet jeg hadde meldt meg på tidligere røyk jeg kjapt ut av.
Så da meldte jeg meg på en kr1500 kvalifisering til PokerNM Main Event. Jeg klarte å kvalifisere meg.
I Main Event var det 2162 spillere som startet. Nå er dag 2 ferdig. Nå gjenstår 49 spillere, og jeg er fremdeles med i turneringen!
Minimum premie nå er på 27500, men premiene øker kjapt etterhvert som folk ryker ut. Vinneren får 1.3Mill.
Jeg har litt lite chips, men ingen umiddelbar krise.
Uansett så er det mye jobbing igjen.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
- Sted: Målselv
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 335 times
Kult å lese,en av tingene jeg skulle ønske jeg var bedre i
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Endte på 21.plass av 2162 startende.
Grei premie på 45.000kr
Grei premie på 45.000kr
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 141 times
Grattis!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
-Douglas Adams-
- Novi
- Sted: Dallas, TX
- Has thanked: 738 times
- Been thanked: 951 times
Gratulerer!! Lenge siden jeg har spilt nettpoker, og når jeg gjorde det var det stort sett tap uansett.
Una mas cerveza.
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Takker.
Dette var ikke på nett. Dette var under PokerNM på Gardermoen.
Dette var ikke på nett. Dette var under PokerNM på Gardermoen.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna