Visst det blir kvallik..

Moderators: Sulliken, Larsen

Best å møte i en evnt.kvallik.

Stabæk
3
5%
Sandefjord
3
5%
Moss
18
32%
Bryne
7
12%
Hønefoss
5
9%
Pors
21
37%
 
Total votes: 57

brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Bodø ligger vel i Nord-Norge, så vidt det er (regner dere egentlig for reservetrøndere :mrgreen: ), men å kalle Glimt for Nord-Norges Stolthet vitner om en total mangel på selvinnsikt - for ikke å si mangel på demografisk og geografisk oversikt! Nord-Norges hovedstad og sentrum ligger som kjent et helt annet sted enn i Salten! Bare tanken på Tromsø og TIL fyller de fleste nordnorske hjerter med fryd og stolthet! Bodø assosierer vi med flystøy, orkanbyger og gule tannbørster! Hvis vi presser hukommelsen til det ytterste husker vi noe om fotball i forbindelse med Bodø, men hva var nå det igjen????
DIXI
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

silje wrote:
Jørgen A.J. wrote:Det e ingen ting å bekymre seg for, det blir ikke kvallik..
Sant nok :D
Aalesund å Fredrikstad ned, Molde i kvalik :D
WORD!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

brutus wrote:Hvis vi presser hukommelsen til det ytterste husker vi noe om fotball i forbindelse med Bodø, men hva var nå det igjen????
For eksempel at Bodø/Glimt er tidenes nordnorske klubb hva angår medaljer i serie og cup.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

brutus wrote:Bodø assosierer vi med flystøy, orkanbyger og gule tannbørster!
Tromsø assosierer jeg med en brennende lidenskap for et småforfengelig TIL og.... ja..... Tromsø interisserer meg egentlig ikke nok til å vite hva som foregår der oppe, utenom brenning av drakter da såklart, og fotballspilling på lavt nivå! ;)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

K1M wrote: Tromsø interisserer meg egentlig ikke nok til å vite hva som foregår der oppe, utenom brenning av drakter da såklart, og fotballspilling på lavt nivå! ;)
Må korrigere deg litt her K1M: TIL er såvisst kjent for å spille fotball på høyt nivå! Lange, høye baller som kan sees helt fra utsiden av stadion, poolet opp mot spissen langt der framme... Ikke mye lavt spill der i gården nei...! 8)

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Los-Loco wrote:
K1M wrote: Tromsø interisserer meg egentlig ikke nok til å vite hva som foregår der oppe, utenom brenning av drakter da såklart, og fotballspilling på lavt nivå! ;)
Må korrigere deg litt her K1M: TIL er såvisst kjent for å spille fotball på høyt nivå! Lange, høye baller som kan sees helt fra utsiden av stadion, poolet opp mot spissen langt der framme... Ikke mye lavt spill der i gården nei...! 8)

Los-Loco har talt!
Okei, HØYE baller, med LAVT teknisk nivå da? ;)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Trapattoni wrote:
brutus wrote:Hvis vi presser hukommelsen til det ytterste husker vi noe om fotball i forbindelse med Bodø, men hva var nå det igjen????
For eksempel at Bodø/Glimt er tidenes nordnorske klubb hva angår medaljer i serie og cup.
Akk ja, det var en gang...Var det ikke en Glimt-spiller som het "Putte" Hansen eller noe slikt? Dette var visstnok i de harde 1930-årene. Min gamle bestefar snakket mye om dette, før han alltid tilføyde: "Men nu for tiden er det jo Tromsø som er storlaget her i nord!" :wink:
DIXI
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kommet seg videre i UEFA-cupen og så tar det helt av...er det mulig.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Ja værse god satts alt på Uefa Cupen dere.
Så kan dere møtte Man Utd og tape så det jommer.
Og så kan dere bli uttslite og komme til bake til Norge og 1.Divisjon spill.
Så beholder vi tippeliga plassen.
:D
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Runar Berg!!! wrote:Ja værse god satts alt på Uefa Cupen dere.
Så kan dere møtte Man Utd og tape så det jommer.
Og så kan dere bli uttslite og komme til bake til Norge og 1.Divisjon spill.
Så beholder vi tippeliga plassen.
:D
Helt enig, Man Utd ryker på hodet ut av CL i år! :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

:wink: :wink: :wink:

God helg, Glimt-supportere, og lykke til mot Fredrikstad!!
DIXI
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Takk :!:
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Hehehe :D
En fortreffelig helg til deg også ;)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

håper TIL taper :wink:
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Runar Berg!!! wrote:håper TIL taper :wink:
Er vel ikke så mye å håpe på akkurat..! :lol:
Andres meninger støter meg.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Vassvik wrote:
Runar Berg!!! wrote:håper TIL taper :wink:
Er vel ikke så mye å håpe på akkurat..! :lol:
Enig der, brorsan! ;)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Guest

Post by Guest »

Vassvik wrote:
Runar Berg!!! wrote:håper TIL taper :wink:
Er vel ikke så mye å håpe på akkurat..! :lol:
Nei, det er det ikke, ettersom det er bortkastet å håpe på det ettersom TIL vinner (eller ihvertfall ikke taper).

Men jeg får vel svinse litt innom temaet denne tråden omhandler, nemlig hva dersom det blir kvallik.
Uansett hvem som havner på kvallikplassen av lagene i tippeligaen, så mener jeg helt klart at tippeligalaget blir å berge plassen.
For laget som havner på nr 12 i tippeligaen skal rett og slett være så pass bedre enn lag nr 3 i 1.divisjon at det BØR gå tippeligalagets vei.

Det så man jo ifjor. Selv om Glimt tapte borte, så hadde jo Glimt temmelig god kontroll i hjemmekampen (og den så jeg....på tv altså), og berget da alt i alt plassen med god margin i kvalliken.

Slik tror jeg nok det blir i år også. Laget som blir nr 3 i årets 1.div. holder ikke tippeliganivå.
Eneste må vel være hvis Sandefjord ender på tredje. de kan kanskje stelle i stand helvete for tippeligalag.
Moss, Bryne, Pors og også Hønefoss blir for spede over to kamper mot kvallik-laget fra tippeligaen, uansett hvem det blir som havner der.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Post by Ola »

mester wrote:Kommet seg videre i UEFA-cupen og så tar det helt av...er det mulig.
Kan vel love at dersom vi hadde kommet oss videre i Uefa cup'en hadde vel vi også tatt av - eller?
Kutt ut denne latterlige kranglingen med de fra Tromsø!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Sven-Rune wrote:Moss, Sandefjord eller Pors er innenfor sykkelavstand, og derfor ønskemotstandere i en kvalik.
Går den ferga fremdeles?
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

brutus wrote:Bodø ligger vel i Nord-Norge, så vidt det er (regner dere egentlig for reservetrøndere :mrgreen: ), men å kalle Glimt for Nord-Norges Stolthet vitner om en total mangel på selvinnsikt - for ikke å si mangel på demografisk og geografisk oversikt! Nord-Norges hovedstad og sentrum ligger som kjent et helt annet sted enn i Salten! Bare tanken på Tromsø og TIL fyller de fleste nordnorske hjerter med fryd og stolthet! Bodø assosierer vi med flystøy, orkanbyger og gule tannbørster! Hvis vi presser hukommelsen til det ytterste husker vi noe om fotball i forbindelse med Bodø, men hva var nå det igjen????
Som en bekjent fra Finnmark bruker å si: "Tromsø er Tromsøs hovedstad..."
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

brutus wrote:
Trapattoni wrote: For eksempel at Bodø/Glimt er tidenes nordnorske klubb hva angår medaljer i serie og cup.
Akk ja, det var en gang...Var det ikke en Glimt-spiller som het "Putte" Hansen eller noe slikt? Dette var visstnok i de harde 1930-årene. Min gamle bestefar snakket mye om dette, før han alltid tilføyde: "Men nu for tiden er det jo Tromsø som er storlaget her i nord!" :wink:
Bestefedre har en tendens til å være senile!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
imre
Posts: 235
Joined: Wed Jul 27, 2005 6:15 am

Post by imre »

oi ,oi kor glad æ skal bli om vi klare kvalik :!: Da kommer æ til å bli så innst inn i helvete glad .... :!:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Tror vi har tatt de siste poengene for i år!

Sorry, folkens! Jeg er drit skuffa og forbanna! Dette var nøkkelkampen vi måtte vinne. Det klarte vi ikke.
LSK og Start er nok mer enn revansjesugne etter tap. Samtidig sloss de om medaljer. Lyn sliter vi mot hver gang.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

1 divisjon e jævla nær....
You'll Never Walk Alone
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

I DAG HAR JEG FORTRENGT KAMPEN I GÅR, OG ER LANGT MER OPTIMISTISK. :)

REALITETEN ER AT VI LIGGER 3 POENG BAK KVALIKPLASS. MEN. DET ER 9 POENG Å SLOSS OM FØR ALT HÅP ER UTE.

DET ER FAKTISK IKKE MER UMULIG ENN AT RESULTATENE I NESTE SERIEOMGANG GÅR VÅR VEI. SLÅR VI LSK, OG FFK TAPER ER VI PLUTSELIG PÅ KVALIKEN, OG MULIGHETENE FOR FORNYET TIPPELIGAKONTRAKT ER INNEN REKKEVIDDE.

Muligheten for seier på Åråsen er absolutt til stede. Jeg er samtidig overbevist om at vi kommer til å se et Glimtlag med fandenivoldsk innstilling som virkelig er sultene på seier.

Før kampen mot FFK hadde jeg en lei følelse av at vi kom til å få oss en midt i tryne (forøvrig hadde jeg akkurat den samme følelsen mot AaFK), og min frykt var berettiget.
Men jeg har en helt annen følelse for kampen mot LSK. Jeg tror faen i meg seier en innen rekkevidde!

JEG TROR VI VINNER, FOLKENS! :D
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
Post Reply