Billettjakt

Rent supporterrelaterte saker!

Moderatorer: Sulliken, Larsen

mortsto
Has thanked: 169 times
Been thanked: 492 times

Re: Billettjakt

Legg inn av mortsto »

Poenget er nok at dette ikke blir et problem bortsett fra i de skuffedes fantasi. Nå melder også AN at det sannsynligvis legges ut betydelig flere bortebilletter.
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 1059 times
Been thanked: 894 times
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Syns i allefall at medlemmene av Glimt og medlemmene av J-feltet, GLIS og evt Glimt i Vest får forkjøpsrett. Og mange av medlemmene i supporterklubbene er også medlemmer av Klubben, så de aller, aller fleste av billettene fremdeles til salgs på det åpne markedet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2809 times
Been thanked: 521 times

Legg inn av liverglimt »

Det blir flere billetter. Det gamle teateret får neppe solgt "mer enn 45000 hjemmebilletter."

Det melder Glimt på Twitter. :LFC
@liverglimt
Glenn P
Sted: Oslo
Has thanked: 42 times
Been thanked: 242 times

Legg inn av Glenn P »

Syns man skal måtte ha hatt sesongkort omlag 15 kamper det siste kalenderåret. Husker mange kjøpte billige J-Felt-sesongkort for å sikre seg Arsenal. Har man hatt sesongkort hele 2023 og årene før så burde man være automatisk kvalifisert.
mortsto

Legg inn av mortsto »

Det er faktisk ikke mulig siden det selges 4200 sesongkort. Og automatisk prioritering av sesongkort betyr nedprioritering av feks folk i Glis som reiser Østlandet rundt for å støtte klubben sin.
Glenn P
Sted: Oslo
Has thanked: 42 times
Been thanked: 242 times

Legg inn av Glenn P »

Spørs. Om det er 4200 kort, og man fjerner de som har sitt for første gang denne sesongen så får man et nytt tall.. GLIS er ikke så ufattelig store, men husker vel Cupfinalen at de fikk en boost siden det skulle gå noen billetter dit, mange som ikke hadde reist Østlandet rundt....
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Legg inn av liverglimt »

Hvor store er J-feltet? I fjor hadde GLIS mer enn 600 medlemmer. Sesongkortholdere er en uakseptabel løsning. Hva med medlemmene? Hva med alle andre? Sesongkort er begrenset.

Jeg skjønner ikke sytinga, det reiser 300++ til Brussel denne uka. Der er det vel etter regel ca 3500 billetter til Glimt. Det er ca like mange som til Manchester United kampen. Alle visste at det ville bli trangt i England.
@liverglimt
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Janco
Sted: Bodø
Has thanked: 137 times
Been thanked: 46 times

Legg inn av Janco »

liverglimt skrev: man sep 30, 2024 7:06 pm Hvor store er J-feltet? I fjor hadde GLIS mer enn 600 medlemmer. Sesongkortholdere er en uakseptabel løsning. Hva med medlemmene? Hva med alle andre? Sesongkort er begrenset.

Jeg skjønner ikke sytinga, det reiser 300++ til Brussel denne uka. Der er det vel etter regel ca 3500 billetter til Glimt. Det er ca like mange som til Manchester United kampen. Alle visste at det ville bli trangt i England.
Det er vel ikke alle forunt og skjønne alt her i verden :wink:
Men hva har størrelsen på J-feltet og si i dette tilfellet? -For det skjønte jeg ikke...
Det sier seg selv at det er sykt mye rimeligere for medlemmer av GLIS, som bor sørpå, å reise på Europakamper fra Oslo, Torp eller whatsoever.
Mye dyrere for meg å dra til Brussel enn til Manchester fra Bodø eksempelvis.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Legg inn av liverglimt »

J-feltet supporterklubben antall medlemmer. Litt av poenget her er at det har vært en bra kultur i mange år å være medlem av Glis. J-feltet har ikke den samme tiltrekningen.

Det å sammenligne fly på kort tid kontra lang tid er ikke riktig. Men tur/retur boo-Brussel i morgen hjem fredag for 5000 er ikke veldig dyrt. Hadde den vært bestilt tidligere så ville prisen vært en annen. Jeg betalte 5000 fra OSL-BRG i fjor fordi jeg bråbestemte meg at jeg skulle vise min støtte etter sikret gull. I tillegg så fikk jeg med meg Brann stadion for første gang, utrolig nok. :)

Det å skjønne seg på andre er en kunst. Jeg var i Riga og Biyalistok ingen av de feltene var fulle, men en kald dag i en by i England som har null å by på er for meg en gåte. Ja jeg skjønner noen får murring i buksa av å se Glimt banke Manchester United, men det er mange andre å ta av også. Det som frister mest for min del er alle de andre kampene jeg kunne sett om jeg var den en ukes tid, typ vinterferie. Nå har jeg andre planer som var lagt lenge før Glimt var klar for EL, så det utgår for min del. Reiser til Braga, Nice og kanskje runden etterpå også. Så får man se videre hva som står på kalenderen. En liten tilleggsopplysning, jeg hadde vært i Brussel hvis det ikke var for at jeg skaffet hund som ikke har EUpass og riktige vaksiner.
@liverglimt
Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator
Has thanked: 7 times
Been thanked: 193 times

Legg inn av MhepA »

mortsto skrev: man sep 30, 2024 2:27 pm Forøvrig sier Glimt dette om "kupping" av billetter:
"Vi har mer kontroll enn folk er klar over. Vi har kontaktinfo på alle som har kjøpt billetter, og samtlige billetter må hentes ut fysisk, gjennom oss. Enten i Bodø eller i Manchester. Vi kommer også til å ha med eget vakthold til Manchester, det er vårt bortefelt og vi står ansvarlig. Om noen ikke hører hjemme på bortefeltet, så blir de bortvist."
Definer gjerne "hører hjemme på". Det der er i alle fall en enorm debatt på J-feltet i dag. Så dere i det hele tatt feltet mot KBK? Det var ikke halvfult engang, og her snakker vi om et felt som er utsolgt. Jeg har forståelse for at flere har høstferie, men jeg føler at har man en billett på J, så kvitt deg med den i så god tid som mulig før kampen om den ikke skal brukes. Også kan man gjerne skylde på Glimt også som ikke har en løsning der man kan videreselge billetter, for hvem vil vel egentlig gi fra seg QR-koden til potensielt vilt fremmede?

Det som i hvert fall kan garanteres er at det er store mengder billetter på J som kun brukes ifm. storkampene mot RBK og Tromsø, samt at promo-koden benyttes ifm. Europa-salget. Og det er vel ikke helt intensjonen, er det?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto

Legg inn av mortsto »

Det blir opp til Glimt å evt definere, men jeg regner med der J-feltet diskuterer hvem som er "verdige" supportere, så snakker klubben om ikke-gule.

Noe av det rare er jo at masse folk mener at billetthaier har kjøpt opp billetter, og at norske United-supportere har kjøpt opp billetter. For det første fører jo det du sier +personlig oppmøte til at en nettopp ikke selger til vilt fremmede, men heller distribuerer til kompiser evt i verste fall kompiser av kompiser. En fjerner dermed markedet for svartebørs. Og for de som frykter masse Unitedsupportere skal blande seg inn. Seriøst? Norske supportere av et Premier League-lag skal prioritere å se Europa League en torsdag seint i november og attpåtil sette seg blant bortesupporterne?
Brukeravatar
poteten
Moderator
Moderator
Sted: Trondheim
Has thanked: 255 times
Been thanked: 513 times

Legg inn av poteten »

J-feltet må nok dø blødende ut. Fiskekakegate ødelegger all troverdighet sammen med kuppforsøket for å kaste styret.

Er bare å danne ny supporterklubb.
Kritisk
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Yay.

Skaffet oss billetter på slipp 2 😄
-Faris Moumbagna
Brukeravatar
Janco
Sted: Bodø
Has thanked: 137 times
Been thanked: 46 times

Legg inn av Janco »

Var utsolgt når jeg kom gjennom kl. 12.16

Var nok mange som stod i kø på masse enheter, for nå er det ikke problem lengre.
mortsto

Legg inn av mortsto »

Fortsatt noen uavhentede som kan kjøpes. Er inne på billett-sida nå.
Svar