Selv om det er bare 10 min hjemmefra, så er det i år mitt første år jeg deltar i PokerNM på Gardemoen. Foreløpig kun en turnering. Blir kanskje en til (men ikke Main Event).
En sidenote på det. Han ene Forræderen i TV2serien er jo proff pokerspiller og bruker å være ekspertkommentator på TV2s sendinger fra NM.
Anyway. I går kveld gikk jeg inn på GGpoker (nettpoker side) og så at det sto litt over 30 dollar på kontoen jeg hadde glemt av.
Jaja, tenkte jeg i går kveld.. Hvorfor ikke spille et par billige turneringer for litt "trening" før turneringen min som starter 1200 mandag (samtidig som billettsalget til Old Trafford starter..) en 15 dollar Mystery Bounty så arti ut.
Det gikk litt anderledes enn det jeg trodde:
19073(!!!!) spillere startet turneringen. Det er helt sinnsykt. 2700 cashet i turneringen. Men det er på topp 50 det begynner å monne. $13.000 til vinneren. Og alle på finalebordet fikk over $1000. Min 91plass ga meg $108 for plasseringen.
(Jeg var den norske spilleren i turneringen som kom lengst. Litt morsomt det også).
Men jeg var heldig og fikk en Mystery Bounty på $370, pluss noen $5 Bountys. (En Bounty er en ekstrapremie for å slå ut en spiller. Men kun når alle gjenværende spillere i turneringen er garantert pengepremie).
Det at jeg skulle ende opp på topp 100 av over 19000 spillere så jeg ikke for meg da jeg startet 6 timer tidligere. Bare topp 2700 er jo en prestasjon i seg selv og å det å komme i pengene det er alltid det første målet. Og det er ikke lett å komme inn på topp 15% som gir premie.
Men man kan ikke tenke på det: En pokerhånd om gangen, og prøve å gjøre rett spill hver eneste hånd. (En umulighet, btw). Og tenke utvikling og prestasjon
Det er jo bare 1 mnd jeg klarte litt av det samme: 49 plass av 5552. (Som faktisk ikke er i nærheten, når jeg tenker etter), så jeg hadde vel i bakhodet at det ER mulig.
Men det er bare Så JÆVLIG nesten. Hadde jeg holdt ut bare 1 time til i begge så snakker vi 100-150.000kr i premie på meg til sammen i de to. På 1 mnd. Man er så nært noe skikkelig stort.
Poenget med denne "Jeg er stolt og fornøyd av sterke prestasjoner men likevel skuffa"-ranten er dette:
Det er ca 350 registrerte til turneringen jeg skal spille på Gardermoen i morgen (kr 2500 Deep Stack 2dagers).
350?
Peanuts

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna