Kamptråd: Molde-Bodø/Glimt 3 nov. 2024 kl 1700

Moderatorer: Sulliken, Larsen

Svar
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2895 times
Been thanked: 546 times

Kamptråd: Molde-Bodø/Glimt 3 nov. 2024 kl 1700

Legg inn av liverglimt »

Like greit å kaste seg ut i denne. Dette blir nok en tøff, men potensielt morsom kamp.

Vi har vunnet 2 av 3 siste på Røkkeløkka. Så kanskje vi har ett lite tak. Det jeg kanskje ikke skal si er at vi taper annenhver sånn ca. :geeku

Jeg både håper og tror at gutta har snakket seg ut av de siste prestasjonene og bretter opp ermene etter en ganske lang treningsuke. Denne kampen skal vi gå seirende ut av. :twisted:
E nu bærre mæ 😎
OTH
Sted: Fræna
Has thanked: 182 times
Been thanked: 106 times

Re: Kamptråd: Molde-Bodø/Glimt 3 nov. 2024 kl 1700

Legg inn av OTH »

Dette er den første kampen jeg ser etter når terminlisten kommer. Denne skal jeg på, men siden dette er en kamp Glimt må ha poeng i så går de helt sikkert på tryne i denne
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
geirminator
Has thanked: 29 times
Been thanked: 78 times

Legg inn av geirminator »

Dette er den første av fire cupfinaler. Jeg har ikke trua.
For øvrig enig med Studio Glimt; Hauge - Helmersen - Zinkernagel fra start. Vi trenger å spille med spiss.
Brukeravatar
Los-Loco
Sted: Bodø
Has thanked: 681 times
Been thanked: 1232 times
Kontakt:

Legg inn av Los-Loco »

Hvis de ikke har gjort det enda, så er det nå på tide å riste fram Bjørn Mannsverk igjen!! Faren er overhengende for å bli sin egen verste fiende med overtenking.

Enig med Geir - Zinkernagel har vi eksperimentert nok med. Det var ikke optimalt som indreløper og ikke optimalt som spiss. Få han ut på høyrekanten. Määttä har ikke hatt noen formtopp i det siste så det lar seg absolutt forsvare å benke ham. Vet ikke hvordan Helmersen gjør det på trening for tida, men han har nå en statistikk hvor han har scoret i alle kampene han har fått starte. Synes det er et salgbart argument for en sy sjanse fra start.

Molde spiller cupkamp i morgen, men det er mot Sandnes Ulf. Det skal forferdelig mye til for at den kampen ender som knokkelkamp, ekstraomganger, røde kort og utslitte ben. Men det er jo alltids lov å håpe.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Sted: Oslo
Has thanked: 387 times
Been thanked: 541 times

Legg inn av Knuta »

Vel får Molde spillere rødt kort i semien må de stå over cupfinalen hvis de vinner, hvis de taper må de stå over neste seriekamp. Slik er reglene. Glimt må ha minimum uavgjort i denne kampen.
Brukeravatar
Los-Loco
Kontakt:

Legg inn av Los-Loco »

Vi håper jo selvsagt på at Molde taper! Etter ekstraomganger og straffekonk. Og minst tre røde kort.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mortsto
Has thanked: 169 times
Been thanked: 499 times

Legg inn av mortsto »

https://www.vg.no/sport/i/KMG1My/skadet ... semifinale

Wolff Eikrem mister dagens kamp pga kraftig overtråkk. Budstikka bruker uttrykket "ute på ubestemt tid". Mao stor sannsynlighet for at vi slipper ham på søndag.
Brukeravatar
Los-Loco
Kontakt:

Legg inn av Los-Loco »

Alltid synd med gode spillere som blir skadet, men for oss er det godt nytt. Molde med og uten Eikrem er to forskjellige lag.

De har tapt 7 kamper i år. Her er Eikrems rolle i dem:
Molde - Odd 1-2. Eikrem startet, men ble byttet ut på 60 min. Odd gikk opp i ledelsen 10 min senere.
Sandefjord - Molde 3-1. Eikrem startet, men ble byttet ut på 58 min på stillingen 0-1 til Molde. Sandefjord scorte så tre mål.
Molde - Sarpsborg 2-4. Eikrem startet, men ble byttet ut på 78 min. Scorte selv ene Moldemålet og assist på det andre. Siste Sarpsborgmålet kom etter at han var ute.
Molde - KFUM 2-3. Eikrem startet og fullførte. Eikrem scorte ene målet.
Viking - Molde 1-0. Eikrem var ikke med.
RBK-Molde 2-1. Eikrem ikke med.
Molde -Sandefjord 0-1 Eikrem startet og fullførte.

Av syv tap er det bare to av dem Eikrem var fullt ut med på. Og Molde har sluppet inn mål etter at Eikrem ble byttet ut i de kampene han var med fra start.

De har fem uavgjorte. Her er Eikrems bidrag i poengtap-kampene:
Glimt - Molde 1-1. Eikrem ikke med.
Molde - RBK 2-2. Eikrem startet, scorte 1-0 og byttet ut på 60 min. Rosenborg opp i ledelsen et kvarter senere.
Molde - Viking 2-2. Eikrem startet, assist på 1-0 og byttet ut på 84 min.
Fredrikstad - Molde 0-0. Eikrem startet, byttet ut på 80 min.
KFUM - Molde 1-1. Eikrem startet, byttet ut på 87 min.

Selv om det ikke er 100% gjennomgående, er det en ganske tydelig tendens her - Molde er et defensivt sterkere lag med Eikrem på banen. Hvilket mildt sagt er en bemerkelsesverdig påvirkning fra en spiller som er spiss! Og han gjør definitivt sine saker bra også offensivt med 12 mål og 7 assist.

Hvis han ikke spiller i helgen, eller er redusert på grunn av skaden, er det en stor fordel for oss.
Brukeravatar
Gvandreassen
Has thanked: 664 times
Been thanked: 262 times

Legg inn av Gvandreassen »

Nå er det ingen tvil om at Eikrem har ekstreme ferdigheter. Men jeg er mye mer bekymret for Eriksen i kombinasjon med Brynhildsen. Ekkel duo å møte.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2895 times
Been thanked: 546 times

Legg inn av liverglimt »

Våre gutter får la håret på kroppen gro. Vi trenger menn og ikke pingler mot Molde.
E nu bærre mæ 😎
Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 226 times
Been thanked: 300 times

Legg inn av Crazy horse »

Kan ikke gjøre så mye med de andre, men selvsagt fordel oss, om viktige spillere er ute.
Hvorfor lykkes ikke vi så godt for tiden i hjemlig serie? Her må det da ligge et eller annet. Jeg slenger ut....spissplassen. Vi henta Helmersen fra Egersund. Han har levert bra når han fått sjansen, men står i kø bak Høgh og Espejord, og nå også bak Zinck, som ikke er midtspiss. Har trua på å bruke folk i de posisjonene de er best i, og å ha posisjonene fylt opp av folk som kan dem.
Fotball er nesten alltid morsomt
Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 750 times
Been thanked: 969 times

Legg inn av Novi »

Kjenner jeg blir oppgitt om Zink starter som spiss igjen. Det har vi sett i to kamper nå at ikke er optimalt. Ikke det at han er ræv i den posisjonen, men han bidrar med så veldig mye mer fra kant + Maatta kan trenge en liten pause. Det blir også mye fikst til tider fra samtlige på topp, så savner at vi bruker mer av de som er noe mer "rett på mål" i Zugelj og Tomic.

Har sett lite til Helmersen, så må jo anta at det ligger mer bak den vurderingen, men som Crazy er jeg veldig fan av og bruke spillere i sine posisjoner.

EDIT: Og Eikrem ute er kjempegodt nytt!
Una mas cerveza.
Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 226 times
Been thanked: 300 times

Legg inn av Crazy horse »

Helmersen er jo stort sett på benk, ubenyttet reserve, så det må jo bety at han ikke regnes som god nok, eller?
Fotball er nesten alltid morsomt
tjongs
Has thanked: 120 times
Been thanked: 236 times

Legg inn av tjongs »

Vel, var det vinn eller forsvinn på mandag, så er det ikke noe mindre det nå, men en langt vanskeligere oppgave. Enig i å faktisk bruke en spiss som spiss, men tviler på at vi får ønsket oppfylt. Det eneste som gir et snev av optimisme er at vi tross begredelig resultat skapte en del mot Rosenborg, men slipper vi inn på alle forsøk Molde har så er dette en umulig oppgave. Grusom uke dette, måtte den ende med en liten opptur
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glenn P
Has thanked: 51 times
Been thanked: 252 times

Legg inn av Glenn P »

Så du tenker at Brann ikke kan tape mot Molde? Eller Viking siste kamp? Molde og Viking blir vel oddsfavoritter. Men du skal få lov å kalle det vinn-eller-forsvinn, selv om det er veldig feil i min bok å bruek det uttrykket så tidlig.
Brukeravatar
Novi
Sted: Dallas, TX
Has thanked: 750 times
Been thanked: 969 times

Legg inn av Novi »

Om det var vinn eller forsvinn på mandag, så skal vi jo være forsvunnet allerede. Det er vi jo vitterlig ikke. Så uttrykket bør ikke brukes før man faktisk forsvinner. Skulle Brann tape og vi vinne i helgen så nærmer det seg forsvinn for dem, så de har større grunn til og bruke det uttrykket enn oss.
Una mas cerveza.
tjongs
Has thanked: 120 times
Been thanked: 236 times

Legg inn av tjongs »

Enig teoretisk sett, men det oppleves definitivt som vinn eller forsvinn.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta

Legg inn av Knuta »

Holder med uavgjort. Da vinner vi serien. Taper vi blir vi nr 2. At Glimt kun har tatt 1 poeng mot TIL, Brann og RBK er jo ikke til å tro.
Knuta

Legg inn av Knuta »

Håper virkelig at Evjen starter. Vi må ha løpskraft på midtbanen. Saltnes holder ikke nivået lengre.
Brukeravatar
Los-Loco
Kontakt:

Legg inn av Los-Loco »

Viking vant, og legger press på Molde. Usikker på om det er en fordel eller ulempe for oss.
Brukeravatar
Mr Bean
Sted: Sortland
Has thanked: 117 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Legg inn av Mr Bean »

Sier bare ; heia heia heia :LFC
:glimt

Nervøs.com 8)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator
Has thanked: 7 times
Been thanked: 195 times

Legg inn av MhepA »

Fytti for en kamp det blir, begge lag må vinne. Hvem er i best form? Molde såvidt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Brukeravatar
Los-Loco
Kontakt:

Legg inn av Los-Loco »

For de som liker å tippe slik at man har en trøstepremie om ting ikke skulle gå slik man egentlig ønsker, så er oddsen på Molde-seier 2.50. Men det spiller jo ingen rolle om vi taper hvis Brann avgir poeng mot Odd. Dermed kan man likegodt spille dobbel, og satse penger på både Moldeseier og Brannseier. Oddsen da blir 3.75, og da nærmer vi oss noe som gir en tilbakebetaling som faktisk kan fungere som trøst.
Brukeravatar
Vix
Sted: Vigevano (IT)
Has thanked: 143 times
Been thanked: 136 times

Legg inn av Vix »

Noen som har funnet kamptroppen? AN tar vanligvis på seg den jobben men jeg har ikke sett noe så langt. Merkelig at ikke medieavdelinga i klubben tror vi kan finne noe sånt interessant, og bare heller lar oss gjette ved å poste bilder på sosiale medier. Omar er på flyet, så det betyr vel ingen Sjøvold? Ingen bilder av Evjen, bare en haug av Bjørkan og Fet, så vi lever i spenning.
OTH
Sted: Fræna
Has thanked: 182 times
Been thanked: 106 times

Legg inn av OTH »

Snakket med de i an i går og de fortalte at troppen ikke ville bli offentliggjort
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Svar