Overgangsvinduene i 2025

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Mandela

Re: Overgangsvinduene i 2025

Post by Mandela »

Ja Philip USA betyr vel starten på slutten for en glimrende spiller. Neste blir vel Saudi Arabia så pengesekken fylles opp.
geirminator
Has thanked: 34 times
Been thanked: 88 times

Post by geirminator »

Jeg har ikke sett mange Brann-kamper, men har inntrykket at de har spilt litt over evne, og er derfor skeptisk til Blomberg.
I Zinkernagel vet vi hva vi får - men fullt forståelig at han prioriterer MLS på hell av karrieren. Ut fra media virker det jo også som at Glimt har jobbet mye hardere for å beholde Hauge enn Zinker.
... og neste år venter Bryne.
Los-Loco
Has thanked: 730 times
Been thanked: 1313 times

Post by Los-Loco »

milla wrote: Mon Jan 06, 2025 5:27 pm Kjedelig med Zinck til USA. 7.5 mill var ikke allverden. Er det norske kroner?

Tilbake på Glimtforum etter X antall år etter at jeg sletta Twitterkontoen min i går. Et sted må man jo henge. Huska til og med passordet mitt!
Velkommen tilbake!! Og velkommen etter med å forlate X! Good for you.

Zink tenker nok pensjonspenger, og drar til USA. Ikke klarer jeg å fatte hva som får noen til å flytte dit slik situasjonen er akkurat nå, men det er lite vi få gjort noe med. Han gjorde en grei jobb for oss, men klarte ikke å komme helt tilbake på det nivået han viste sist han var her, så greit nok å la ham gå. Men er spent på hva Glimt tenker å erstatte med - de gjenstående kampene i Europa League blir vel formodentlig vanskeligere enn hittil, så vi skulle helst hatt noen som kunne løftet oss litt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
JHA
Has thanked: 119 times
Been thanked: 157 times

Post by JHA »

Danilo Al-Saed på tur til svensk fotball, hadde vært en fantastisk erstatter hvis vi ikke får signert Hauge.
Mye hvis om og men, men hvis Hauge glipper så er det surt at vi ikke prøvde oss på Danilo igjen.
Veni
Has thanked: 50 times
Been thanked: 99 times

Post by Veni »

Jamfør BT er vi detaljer unna Blomberg for 15 mill. Synes dette er mye for en helt "ok" spiller med kort kontraktstid igjen
Novi
Has thanked: 790 times
Been thanked: 1015 times

Post by Novi »

Enig der. Virker som den brede konsensus er at dette er svært god deal for Brann, at han lett erstattes med noe bedre. Så om vi får mer ut av ham er ikke garantert, men absolutt nødvendig.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Has thanked: 279 times
Been thanked: 381 times

Post by G-s-enz »

Enig! Disse norske spillerene fra 24-27 er omtrent umulig å få igjen pengene for heller om de mislykkes. Eneste oppside er om de presterer veldig bra(noe Mikkelsen f.eks ikke har gjort).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Has thanked: 401 times
Been thanked: 567 times

Post by Knuta »

Angående Al-Saed ja, Ångående Blomberg nei.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3049 times
Been thanked: 594 times

Post by liverglimt »

Hvem som helst som kommer til klubben og leverer er det ikke behov for noen oppside i mine øyne. Selvsagt ønsker vi at spillere skal gi tilbake, men vi er avhengige av konktinuitetsbærere. Hvis Blomberg er så god at han går inn på laget og spiller tilnærmet fast i 4-5 år, så mener jeg det er god nok tilbakebetaling.

Vi må evne å se litt lengre enn kun spillersalg.

An melder også at Blomber er veldig nært å bli klar.
E nu bærre mæ 😎
Los-Loco

Post by Los-Loco »

Spinnvill pris, men det er bare å venne seg til at prisen selvsagt går opp når det er Glimt som er kjøper. Brann-ledelsen ville blitt korsfestet på Torgallmenningen hvis de selger sine spillere til sin største konkurrent for noe mindre enn makspris. Og vi ville tenkt AKKURAT det samme hvis situasjonen var motsatt. Jeg tenker det er greit - vi har preket mye om at norsk fotball generelt tjener på at Glimt gjør det bra i Europa. Og en av konsekvensene er at Glimt har økonomiske muskler til å betale god pris på de spillerne de kjøper fra sine konkurrenter.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
JHA
Has thanked: 119 times
Been thanked: 157 times

Post by JHA »

Hva tenker dere om Bolkan Nordli som Hauge erstatter?
Vix
Has thanked: 151 times
Been thanked: 141 times

Post by Vix »

Jeg tenker at JP ikke trenger erstatter, siden han blir værende i Glimt.
G-s-enz

Post by G-s-enz »

Bolkan Nordli er spennende hvertfall,litt Pellegrinoish. Mulig det er mindre internasjonalt snitt tho. Hadde heller sett litt andre plasser tror jeg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

AnthonyGregory
Has thanked: 7 times
Been thanked: 69 times

Post by AnthonyGregory »

Bolkan Nordli har jeg trua på. Han har gode offensive kvaliteter og er målfarlig.
Men han er vel ikke tilgjengelig til en lav pris, vil jeg tro.

Noe mer avmålt til Blomberg. Bra spiller med fart og ekstrem intensitet, men langt fra noe champions league standard ut fra hva jeg har sett.

Jeg er bekymret for stallen i 2025. Spesielt etter at Hauge og Zinkernagel dro. Jeg frykter vi er i ferd med å bygge en for stor stall med alt for mange jevngode spillere, der for få peker seg ut som klare førstevalg. PÅ vingene er det verst akkurat nå, både med og uten Blomberg.
Novi
Has thanked: 790 times
Been thanked: 1015 times

Post by Novi »

Enig. Hvertfall dersom JPH ikke kommer tilbake. Han, Berg, Bjørkan er vel de klareste "CL-nivå"-spillerne vi har. Tipper likevel vi ser mer forsterkning i sommer enn nå i vinter.
Una mas cerveza.
Vix

Post by Vix »

Kanskje, men det blir gjerne i seneste laget med tanke på CL -playoff og de første kampene i seriespillet. Uansett hvor god de er vil de trenge tid på å fungere i laget.

Etter ryktene om Blomberg og Bjørtuft spådde Studio Glimt -gutta at det kom til å skje mye på overgangesfronten i dagene etter. Det har vært temmelig stille.
Vel, etter at Blomberg er på plass tar det vel ikke lang tid før en annen høyreving er på vei ut, mest sannsynlig Nino. Og i min uvitenhet så er eneste grunn til å være fornøyd med det byttet at Nino har en litt for Espejord -aktig kropp. Skademessig, altså.
G-s-enz

Post by G-s-enz »

Nino selges vel neppe før etter europakampene,det ville jo vært å gamble litt vel mye?🤔

Los-Loco

Post by Los-Loco »

Jeg håper i grunnen fortsatt at det skal løsne for Nino. Han har vært SÅ nær et skikkelig gjennombrudd flere ganger og så blitt skadet. Han har det i seg.
Vix

Post by Vix »

G-s-enz wrote: Sat Jan 11, 2025 10:25 am Nino selges vel neppe før etter europakampene,det ville jo vært å gamble litt vel mye?🤔
Nei, enig, det kan jeg ikke tenke meg til. Men nå det er ikke så lenge til seriespillet er ferdig og man kan gjøre om på troppen.
helsvhe
Has thanked: 411 times
Been thanked: 106 times

Post by helsvhe »

Da var Blomberg på plass på hotellet til Glimt. Så da er det vel kun medisinsk test igjen før han er klar.
https://www.an.no/her-er-blomberg-pa-pl ... -4-2096674
G-s-enz

Post by G-s-enz »

Knuta
Has thanked: 401 times
Been thanked: 567 times

Post by Knuta »

Litt unødvendig fram og tilbake med det resultat at han ikke får spille de 2 viktige kampene i januar.
poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 271 times
Been thanked: 557 times

Post by poteten »

Han er jo registrert som spiller for oss og får jo spille
Kritisk
Larsson
Has thanked: 8 times
Been thanked: 256 times

Post by Larsson »

Jeg vil at anta Sakariassen og Glimt vet det i dag, men i forrige uke visste han ikke. Og jeg har ikke lest noe siden da. Så det er det vel ingenting som er bekreftet verken ene eller andre veien.
Beloki
Has thanked: 118 times
Been thanked: 53 times

Post by Beloki »

Strålende nyheter med JPH.
Om Glimt har klart å få ned prisen noe så er det imponerende.

Noen som vet om det er noe nytt med Bjørtuft og Japan?
Post Reply