Dette er første møte i seriespill siden 2013. Det året tapte vi 4-0 borte og vant 5-3 hjemme. Siden Bryne er nyopprykket så skal de sikkert prøve å imponere i første kamp mot regjerende seriemester. Jeg tror det går dårlig for Bryne og vi rundspiller dem på forblåste Jæren.
Egentlig den verste kampen vi kunne fått i første runde. Dårlig gressbane (sannsynligvis) og megagiret nyopprykket lag. Nå er vi ikke underdog, så står vi av denne og tar med oss tre poeng har vi bestått den testen.
MhepA wrote: ↑Mon Mar 17, 2025 3:09 pm
Egentlig den verste kampen vi kunne fått i første runde. Dårlig gressbane (sannsynligvis) og megagiret nyopprykket lag. Nå er vi ikke underdog, så står vi av denne og tar med oss tre poeng har vi bestått den testen.
Samme som ifjor da vi møtte Fredrikstad i første runde (minus det med dårlig gress). De tok med seg en enorm flyt fra OBOS, og lå på sølvplass etter 12 runder. De var nesten umulig å score på og hadde kun 8 baklengst på de 12 førsrw kampene. LIkevel vant vi 2-0, noe som i mine øyne er en litt undervurdert prestasjon fra fjorårets sesong.
Jeg er så blasert av Europahøsten og vinteren at jeg faktisk ikke klarer å forholde meg til at Glimt skal spille mot Bryne snart, selv om signaturen min skulle tilsi noe annet. Forhåpentligvis er ikke spillerne i samme modus.
Buster da, du har vært Glimt-supporter lenge nok til og vite at Glimt er Glimt. Trenger ikke mer forklaring enn det
Siste 5-6 årene har vært fantastiske, men det er fortsatt bare 20% av mitt supporterliv. De resterende 80% forteller meg at mot Bryne skal vi være fornøyde med 1 poeng og ingen skader.
Jada, og vi kan tape for Innstranda senere i dag, jeg vet da det! Det er så mange turneringer og kamper å passe på nå at jeg er imponert over at Glimt greier å møte opp på riktig stadion. Oppmannsjobben blir bare viktigere og viktigere!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Match day og seier i dag ? Tror vi drar denne i land selv om det blir trykk og dårlig gressmatte på Bryne stadion . Men kampen skal spilles først og det skal bli interessant og se hvordan vi gjør det i den hjemlige serien etter den pågående suksessen ute i Europa.Greier vi og nullstille oss til og begynne og kjempe for neste seriegullet med en gang tro ? Uansett: heia heia superlaget og lykke til i kveld
GLIS og STOLT av det
YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.' Bill Shankley :LFC 💙💛
En snartur tilbake til 1993 igjen. Historien var liksom at vi tapte gullet i seriefinalen hjemme mot RBK. Enig med Loco når det gjelder første kampen, men vil også løfte fram kamp nr 2, som også ble uavgjort, men da mot Fyllingen, som ble nederst til slutt med 17 poeng.
Vil så gjerne ha en god start på sesongen og ikke havne bakpå.
Håper Glimt er påskrudd fra start. Det kommer TraktorGutta ti å være. Farligst av dem er Sanel Bojadzic. Han burde vært på prøvespill i Glimt. Tidligere.
Håper på en ok ledelse ved 60 min. Da bør bruke muligheten til å slippe til flere og redusere sjansen for skader på startelleveren. I så fall bør Helmersen, Auklend, Villaksen få sjansen etter 60 min. Og Bro etter 80 min. Et bytte bør holdes igjen i tilfelle noe skjer.
"Utfordrerne" om vi skal kalle dem det. Molde, Brann, Viking etc. ser svake ut. Molde med eliteseriens svakeste trenerteam.
RBK var ok i en kamp. Et blaff. Flau flau flau vind.