Aspmyra Stadion
- Novi
- Has thanked: 824 times
- Been thanked: 1048 times
Re: Aspmyra Stadion
Syns det er kult at det går fremover! Er avventende til slike prospektbilder. Historisk sett er det ganske stort gap mellom tidlig design og ferdig produkt. Så lenge vi ikke ser forvandling ala The Wood så blir det vel bra 

Una mas cerveza.
- helsvhe
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 113 times
Enig at det nok ikke blir helt likt som på skissen, det er nok byggteknisk ikke like enkelt. Men det er en god pekepinn på hvordan det blir.
Med som Novi også sier, det er godt det skjer noe. Gleder meg til å kunne dra på kamp på ny stadion.
Med som Novi også sier, det er godt det skjer noe. Gleder meg til å kunne dra på kamp på ny stadion.
- Sulliken
- Moderator
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 945 times
Et av kravene var jo nettopp at det skulle være 2 etasjer på i allefall 1 side.
Men jeg likte Snøhetta sin best.
Resultatet blir garantert bra uansett.
Men jeg likte Snøhetta sin best.
Resultatet blir garantert bra uansett.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Los-Loco
- Has thanked: 787 times
- Been thanked: 1386 times
Ting bli svært sjelden slik som på skissen. Er man vant med Aspmyra vil jo nesten alt være en monumental forbedring, så jeg er optimist. Eneste jeg er skuffet over er det digre hullet i taket som jeg ikke fatter vitsen med.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- G-s-enz
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 435 times
Jorda er overbefolka så det er i action nows ånd å kvele samtlige på arenaen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Los-Loco
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 341 times
Jeg er egentlig litt skuffet. Jeg synes den opprinnelige ideen med å grave ned stadion var lur, for å skape lunere atmosfære. Med en gigantisk åpning i taket vil denne være marginalt lunere enn langsiden på Aspmyra. Så lenge vi ikke skal ha gressbane, kunne taket gått langt inn over banen (med mindre det finnes UEFA-krav for slikt).
To etasjer bør utgå på "vår" kortside. Den ene langsiden er veldig rar, men det er kanskje en plan bak det?
Ja det er en massiv forbedring, sammenliknet med Aspmyra. Likevel sitter jeg med en følelse av at man kan anvende 800 millioner på en annen måte.
To etasjer bør utgå på "vår" kortside. Den ene langsiden er veldig rar, men det er kanskje en plan bak det?
Ja det er en massiv forbedring, sammenliknet med Aspmyra. Likevel sitter jeg med en følelse av at man kan anvende 800 millioner på en annen måte.
Førr Evig!
-
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 580 times
Vel Friends arena Stockholm kan taket lukkes når været tillater det. Vet ikke hvorfor så vidt sitteplassene er dekket med tak og hele banen og litt utenfor har full åpning. Tror ikke på noe krav fra FIFA om dette da jeg henviser til Friends. Kan dette justeres??
-
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 124 times
Johan Crujiff arena har og den muligheten. Regner med det er et minimumskrav til takhøyde, også er det helt sikkert et spørsmål om pris
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Trofast i medgang og motgang
- Los-Loco
Tak som kan åpnes og lukkes er selvsagt ekstremt fordyrende. Spørsmålet er hva man skal med den funksjonen? Det må selvsagt være en ventileringsmulighet, men det trenger ikke være mer enn man har i Glasshuset hvor varmen (evt røyk) kan sluses ut øverst oppe. Ingen grunn til å fjerne hele taket.
- poteten
- Moderator
- Has thanked: 282 times
- Been thanked: 571 times
Nå spilles det ikke fotball i Glasshuset, så jeg vil tro det er andre regler.
Kunstgresset må vel også luftes på lik linje som naturgress (er vel en blanding av kunst og naturlig?).
Så det er jo flere faktorer her.
Uansett; tak hadde vært fint.
Kunstgresset må vel også luftes på lik linje som naturgress (er vel en blanding av kunst og naturlig?).
Så det er jo flere faktorer her.
Uansett; tak hadde vært fint.
Kritisk
-
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 341 times
For min del handler det kun om å forlenge taket 5 meter ut over banen for å skape en lunere stadion. Ikke et helt tak.
Gress trenger sollys og vann. Kunstgress trenger kun vann for å være spillbart. Kunst vanning må det være uansett. Argumentet med luft er bare tull. Det vil aldri bli for lite luft på ei fotballbane, med mindre man tetter det helt.
Gress trenger sollys og vann. Kunstgress trenger kun vann for å være spillbart. Kunst vanning må det være uansett. Argumentet med luft er bare tull. Det vil aldri bli for lite luft på ei fotballbane, med mindre man tetter det helt.
Førr Evig!
- Novi
- Has thanked: 824 times
- Been thanked: 1048 times
Velger og tro at akkurat tak som dekker tribunene er veldig høyt på lista over prioriteringer for en stadion i Bodø. Tror ikke skissa prioriterer og vise akkurat det.
Una mas cerveza.
- Vix
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 156 times
Det tror jeg også. Nettopp publikumsopplevelsen har flere ganger blitt trukket frem av FT. Og jeg har tro på at det blir rimelig lunt og fint selv uten heldekkende tak. At det ikke noe av har vel med hele nedskaleringen å gjøre.
Jeg synes tegningene ser fine ut. Klart, den opprinnelige med gress på taket etc ville vært mer "ikonisk", men alle skjønte jo at det var urealistisk.
Jeg synes tegningene ser fine ut. Klart, den opprinnelige med gress på taket etc ville vært mer "ikonisk", men alle skjønte jo at det var urealistisk.
- Boombadila
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 207 times
An melder om en brann i en kiosk på Aspmyra i kveld. Heldigvis har jo Glimtsspillerne alibi 

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
- Janco
- Has thanked: 165 times
- Been thanked: 51 times
Ikke riktig alle vel… 
Last edited by liverglimt on Sun Jan 05, 2025 12:06 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Reason: Sitering
- Los-Loco
Nytt om ny stadion: https://www.an.no/slik-kan-glimts-nye-s ... -4-2130743
Kan se ut som om de har leid inn designeren som lagde Cybertruck for Tesla. Usikker på om jeg digger den likheten.
Kan se ut som om de har leid inn designeren som lagde Cybertruck for Tesla. Usikker på om jeg digger den likheten.
-
- Site Admin
- Has thanked: 3208 times
- Been thanked: 650 times
Les artikkelen så ser du hva som er endret. Ikke noe med utseende. Rundt anlegget skal det være vei, trær skal plantes osv.
E nu bærre mæ 😎
- G-s-enz
Er vel mest løsningene rundt stadion som er hovedvekten av forandringer samt noen høyst nødvendige beredskapstiltak.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
- G-s-enz
https://www.an.no/glimt-prosjektet-har- ... m-comments
Benn er ute å forer alle som er imot ny stadion. Riktignok fra årsmøte men likevel.
Helt ufattelig at ikke klubben har klart å svare ut spørsmålene AN har stilt de. Amatørmessig.
Benn er ute å forer alle som er imot ny stadion. Riktignok fra årsmøte men likevel.
Helt ufattelig at ikke klubben har klart å svare ut spørsmålene AN har stilt de. Amatørmessig.