Kamptråd: Bodø/Glimt-Tottenham 1 og 8 mai semifinale Europa league Kl 21:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
negative
Has thanked: 59 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Tottenham 1 og 8 mai semifinale Europa league Kl 21:00

Post by negative »

Ikke flaut å tape mot et bedre lag. :-)
Glimt
OTH
Has thanked: 225 times
Been thanked: 140 times

Post by OTH »

Det ble som forventet. For en Europa sesong dette har vært. Dessverre så ble avslutningen alt annet enn et fyrverkeri. Tottenham klart best over 2 kamper.
Alt for mye pasningsfeil, må da være mulig å treffe medspiller.
Jeg fikk oppleve semifinale med Glimt i Europa. Det skal jeg leve lenge på.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Crazy horse
Has thanked: 263 times
Been thanked: 332 times

Post by Crazy horse »

Startoppstillinga til Glimt: 9 nordmenn. I tillegg 4 av 5 innbyttere, totalt 13.
Tottenham: 1 engelskmann totalt, av 11+ 2 spillere. De har også 1 waliser.
Fotball er nesten alltid morsomt
-list
Has thanked: 155 times
Been thanked: 101 times

Post by -list »

Okay guys. Vi kom til semifinalen i Europa League. Vi hadde possession og tidvis kontroll. Jeg forventer at vi gjør flere forsøk på å faktisk få ballen i mål, men den lumpha til Patrick når keeper var ute på banen var i alle fall gøy. Vi var aldri farlig og vi var aldri nære, og at vi gikk til pølsepause på 0 - 0 var vel et tydelig tegn på at vi ikke har Premier League nivå goalgettere. Når vi økte risikoen etter 0 - 1 tillot også gjestene seg plutselig å se bedre og raskere ut. I morgen skal jeg være stolt men akkurat nå savner jeg noen av de gamle skumle lynvingene våre.
Last edited by -list on Thu May 08, 2025 10:07 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Has thanked: 320 times
Been thanked: 442 times

Post by G-s-enz »

Vi har langt fra en topprestasjon og Spurs gode å dra ned tempo noe de også får lov til av dommer.

Kampen viser også tydelig hvilke mangler vi har fra å kunne hevde oss på ei større scene. Vi har for få spillere med det ekstra krydderet samt at vi blir tatt på fysikk. Sagt litt stygt så skulle vi kanskje hatt en eller to med utenlandsk pass som tilbyr noe annet.

Utrulig gøy reise har det vært og vi kan være stolte av det vi har prestert.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Has thanked: 223 times
Been thanked: 365 times

Post by ingen87 »

-list wrote: Thu May 08, 2025 10:05 pm Vi var aldri farlig og vi var aldri nære,
På en måte var det egentlig like greit. Føles ikke noe surt. De var rett og slett bedre. Hadde vært surere om det ble 5-4 sammenlagt, og den scoringa til Porro ble forskjellen.
Førr Evig!
negative
Has thanked: 59 times
Been thanked: 31 times

Post by negative »

G-s-enz wrote: Thu May 08, 2025 10:06 pm Vi har langt fra en topprestasjon og Spurs gode å dra ned tempo noe de også får lov til av dommer.

Kampen viser også tydelig hvilke mangler vi har fra å kunne hevde oss på ei større scene. Vi har for få spillere med det ekstra krydderet samt at vi blir tatt på fysikk. Sagt litt stygt så skulle vi kanskje hatt en eller to med utenlandsk pass som tilbyr noe annet.

Utrulig gøy reise har det vært og vi kan være stolte av det vi har prestert.
Veldig enig i mye av dette. Syns vi har rekruttert mye like spilllere i det siste, spillere uten den etterlyste x-faktoren. Den som Pelle hadde, den som Zinck hadde. Blomberg og Määtää er gode spillere, men mangler det lille ekstra.
Glimt
-list

Post by -list »

Jeg hadde i alle fall kunne tenkt meg et trøstemål... En fin prestasjon som gikk helt inn. :-B
Når midtbanen ble godt markert ble Blomberg litt ekstra synlig. Kanskje han kan dyrke fram litt faktor i år.
Last edited by -list on Thu May 08, 2025 10:16 pm, edited 2 times in total.
Goggerinho
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Post by Goggerinho »

Altså semifinale er helt vilt, og noe vi forhåpentligvis ikke må leve på så lenge. Man hhar tidvis vært heldige både mot Olympiakos og Lazio borte. Men skal dette lager ha noe å gjøre i CL må det hentes noen spillere som i tillegg til å ha de nødvendige fotball evnene også har fysikken. Jeg mener hele frontrekka mangler blant annet dette og da blir det vanskelig. I tillegg faller Saltnes helt igjennom når han ikke får holde på med det han kan best, mye på grunn av mangle fysikk der også. Sjøvold kan jeg ikke begripe blir lenge i klubben, maskin.
Mandela
Has thanked: 15 times
Been thanked: 35 times

Post by Mandela »

Fysikk ja. Vi mangler spillere som Boniface og Faris. Det er
sånne typer Glimt må hente. I dag ble Glimt lettvektere. Men irriterer meg fortsatt over at Glimt gir Tottenham så mange unødvendige dødballer. Ja dagens angrepsrekke vil falle gjennom dersom Glimt spille CL neste år.
Last edited by Mandela on Thu May 08, 2025 10:43 pm, edited 1 time in total.
MhepA
Has thanked: 7 times
Been thanked: 210 times

Post by MhepA »

Vi trenger spillere ASAP. Det laget her kvalifiserer seg ikke til CL slik ståa er nå. Og jeg er usikker på om det er godt nok til å vinne Eliteserien. I alle fall ikke noen komfortabel seier. Blomberg bomkjøp. Klarer å skape én situasjon som fører til frispark i god posisjon, ellers sjanseløs. Hauge er heller ikke i noen som helst form. Han bruker jo halve sesongen på å komme i form, akkurat som sist.

Helmersen bedre enn Høgh i dag. Det er alt for lite power i Høgh. Han taper alle dueller, det gjør han også mot Eliteseriemotstand så i dag var intet unntak.

Jeg savner virkelig Pellegrino's og Grønbæk's x-faktor. I mine øyne er vi et dårligere lag enn i fjor på denne tiden. Og ja, vi har gått mye lengre enn vi hadde kunnet trodd og håpet på forhånd i Europa League, men vi har jaggu hatt tur på veien også.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
geirminator
Has thanked: 39 times
Been thanked: 93 times

Post by geirminator »

En stor opplevelse men med et sportslig antiklimaks. Hadde ingen forventninger om at Glimt skulle ta seg videre, men hadde et håp om at de skulle gjøre det mer vanskelig for Spurs på hjemmebane. Føler også at vi er et lite stykke unna den kvaliteten laget hadde i kampene mot Ajax for litt over et år siden. Dog tror jeg Glimt hadde røket for Spurs med Faris og Grønbæk på laget.
... og til høsten venter Bryne.
ingen87

Post by ingen87 »

Det irriterer meg litt at Glimt gikk så hardt ut mot presset mot Tottenham forrige uke. Tottenham hadde i alle fall et feilfritt presspill idag, som vi ikke var i nærheten av å straffe. Jeg har sett noen PL-kamper med Tottenham, og de leverer årsbeste i press i kveld.

Vet ikke om det ville gjort noe forskjell, men skille ønske at Glimt-spillerne ikke sa så mye om hvordan de pressa i London. Føltes som at Spurs skulle revansjere dette i kveld.

Ironisk nok klarte vi kun å spille de ut én gang på 180 minutter.
Førr Evig!
Veni
Has thanked: 52 times
Been thanked: 121 times

Post by Veni »

Vel.. jeg tror vi trenger 4-5 spillere i neste vindu hvis vi skal kvalifisere oss til CL.. og det er i front det skorter mest. Vingspillet funker ikke, vi trenger en kraftpris og mer x-faktor. Synes Glimt virker slitne.. håper ikke formduppen i eliteserien blir langvarig
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Has thanked: 14 times
Been thanked: 248 times

Post by Buster »

En fantastisk europacup - sesong er over. Resultatene er helt utrolige. Et Tottenham som kommer til Myra oppfyret, og med en god og gjennomtenkt kampplan, endrer ikke på det. De er gode, men Glimt er ikke dårlige. Dette var virkelig god motstand. For noen år siden ville alt som skjedde i går vært utenkelig.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Los-Loco
Has thanked: 814 times
Been thanked: 1416 times

Post by Los-Loco »

Crazy horse wrote: Thu May 08, 2025 10:02 pm Startoppstillinga til Glimt: 9 nordmenn. I tillegg 4 av 5 innbyttere, totalt 13.
Tottenham: 1 engelskmann totalt, av 11+ 2 spillere. De har også 1 waliser.
Ikke bare nordmenn! 3,5 spillere i startoppstillingen er fra Bodø. 8 spillere i startoppstillingen er fra de fire nordligste fylkene.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mandela
Has thanked: 15 times
Been thanked: 35 times

Post by Mandela »

Man kan sikkert mene at Tottenham var gode men etter å ha sett kampen i reprise så leverte Glimt en meget dårlig kamp. Slurvete avleveringer, kom aldri ut av presset, Glimt rytmen som vi kjenner var borte. Vingene fikk ikke gjort noe som helst. Dette ville blitt tap mot flere av eliteserie lagene. Men bevares tusen takk Glimt hva dere ellers har bidratt med i Europa. Enestående.
mortsto
Has thanked: 170 times
Been thanked: 511 times

Post by mortsto »

Ulrik har jo hatt en fantastisk vår i Europa, men når venstresiden vår ikke får til kombinasjonsspillet som av og til sitter så fantastisk bra, så blir det veldig grått. Jeg synes både Auklend og Kjær ser ut til å ha betydelig mer x-faktor, og evne til å skape ubalanse og få til ting alene. Ikke helt Grønbæk, men betydelig mer enn Saltnes. Håper disse får mye mer spilletid. Kunne vært interessant å se dem begge sammen med Patrick mot AaFK.
G-s-enz
Has thanked: 320 times
Been thanked: 442 times

Post by G-s-enz »

Bemerket meg at Auklend ble valgt fremfor Fet i går,spent på å se om dette var tilfeldig eller om generasjonsskiftet på midtbanen begynner å ta form.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87

Post by ingen87 »

Auklend tar ikke akkurat vare på sjansene sine. Jeg begynner å spørre meg om ikke Jeppe Kjær burde vært foran han i indreløper-køen?
Førr Evig!
geirminator
Has thanked: 39 times
Been thanked: 93 times

Post by geirminator »

Vi må være litt realistiske her. Se på den andre semifinalen - ManU vinner 7-1 sammenlagt over det laget som er nummer fire i Spania. Vi er ikke - og skal ikke være - konkurransedyktige mot Spurs. Men denne sesongen viser at vi har ALT å gjøre i Europa, og at vi fortjener å være der vi er. Ja, vi må nok forsterke stallen for igjen å kunne slå godt i fra oss (dog er nok dette første og siste gang vi får spille semifinaler på dette nivået).
En liten ting jeg stussa på; fortjener ikke Glimt stående ovasjoner etter kampen i går? Joda, folk reiste seg, men applausen var noe nedtonet (kan kanskje skyldes votter). Og så registrerer jeg at store deler av publikum begynner å forlate stadion i det fløyta går. Et fløyteblås som avslutter en europasesong som er den største norske fotballprestasjonen i historien, uten sidestykke. Er det publikum eller jeg som har blitt kravstore?
... og til høsten venter Bryne.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3288 times
Been thanked: 673 times

Post by liverglimt »

Jeg skal være den første til å si at jeg var ikke interessert i å bli mer våt enn jeg ble i løpet av kampen, så jeg gjorde som resten av Havet, reiste meg og kom meg vekk fra Spursgjengen. Det var tydelig en del av dem som ikke var på bortefeltet, kjedelig men jeg orker ikke å høre på gnålet deres.

Utrolig stolt over prestasjonene. Når vi på hjemmebane ikke klarer å dominere kampen så fortjente vi ikke en finaleplass. Vi sloss kanskje ett hakk eller to over vår liga, men vi har fortjent det også. Nå er det hjem å jobbe hardt med laget og peise på i Cup og Serie!

Det er ikke lett for innbytterne å komme inn og ta tak i en kamp som er tapt, så om noen mener at de som kom inn skulle snu kampen til seier er nok det litt vel kravstort.
E nu bærre mæ 😎
-list

Post by -list »

Nå har det blitt i morgen og i dag er jeg stolt over hva vi har fått til i årets EL-sesong. Det hadde jeg vært om vi bare nådde kvartfinalen, men vi slo Lazio etter de hadde toppa gruppespillet. Deretter fikk vi et resultat i London som faktisk var respektabelt nok til at vi hadde en sjanse til å gå hele veien til finale. I årets lag har vi ikke de offensive dödarene som Junker, Zinch eller Pellegrino. Det er nesten så de ikke vil skyte på mål nå. Jeg synes heller at vi har forbedra det defensive spillet og nå kan kverne og kverne til vi til slutt får mål likevel. Vi har slippet inn 0.5 mål i snitt i ES så langt... Det går kanskje ikke mot Premier League lag, men andelen ballbesittelse over to kamper mot Tottenham er faktisk ikke noe å kimse over.

Jeg lurer på hvor langt vi kunne kommet om vi i tillegg var like målfarlige som i 2020...
Los-Loco
Has thanked: 814 times
Been thanked: 1416 times

Post by Los-Loco »

Spørsmålet om hva som ville skjedd dersom e-cupen i 2020 hadde vært spilt med borte/hjemme blir et ubesvart mysterium. Men det er lett å tenke at det ville blitt spektakulært.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply