Eliteserien 2025
- Los-Loco
- Has thanked: 841 times
- Been thanked: 1466 times
Re: Eliteserien 2025
Det må være den minst gjennomtenkte regel jeg har hørt om.
1. Hvis et lag får hodeskade og blir tvunget til å bytte FØR de har byttet alle, er det da rettferdig at det byttet skal telle?
2. Hvis et lag har ett bytte igjen, og får en hodeskade, kan de da skynde seg å melde inn et annet bytte først, for å få hodeskaden med på ekstakvoten?
3. Man skal jo ikke spille videre med hodeskade. Det skal man ikke med en alvorlig kneskade heller. Hva er egentlig forskjellen?
4. Hodeskade er den aller enkleste skaden å fake, og det gjøres nesten konsekvent på slutten av alle kamper, selvsagt særlig av det laget som har interesse av å dra ned tempoet og hale ut tiden. Så laget som da allerede har halt ut tid ved å bytte inn fem spillere, skal bli belønney med mulighet til enda et bytte?
Jeg får mark av sånn stupiditet.
1. Hvis et lag får hodeskade og blir tvunget til å bytte FØR de har byttet alle, er det da rettferdig at det byttet skal telle?
2. Hvis et lag har ett bytte igjen, og får en hodeskade, kan de da skynde seg å melde inn et annet bytte først, for å få hodeskaden med på ekstakvoten?
3. Man skal jo ikke spille videre med hodeskade. Det skal man ikke med en alvorlig kneskade heller. Hva er egentlig forskjellen?
4. Hodeskade er den aller enkleste skaden å fake, og det gjøres nesten konsekvent på slutten av alle kamper, selvsagt særlig av det laget som har interesse av å dra ned tempoet og hale ut tiden. Så laget som da allerede har halt ut tid ved å bytte inn fem spillere, skal bli belønney med mulighet til enda et bytte?
Jeg får mark av sånn stupiditet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Novi
- Has thanked: 868 times
- Been thanked: 1092 times
Ikke mye konkurranse for Viking i denne kampen mot Godset. Forferdelig dårlige Godset, blottet for selvtillit og samspill. Viking rir inn 1-0 veldig lett. Har bra momentum Viking, med solid spillergruppe med god moral og selvtillit. Tror fortsatt det kommer en knekk veldig snart...
Una mas cerveza.
Det hjelper ikke med en liten knekk. De må ramle sammen totalt, og det tror jeg dessverre ikke de gjør.
Større sjanse for at Glimt går på flere bananskall. Tror vi skal fokusere på 2. plassen.
Større sjanse for at Glimt går på flere bananskall. Tror vi skal fokusere på 2. plassen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
- Novi
- Has thanked: 868 times
- Been thanked: 1092 times
Nei, blir jo spennende og se hvordan de takler litt motgang. Starter med en knekk, før greina faller helt av, si!
Una mas cerveza.
-
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 97 times
Har forsonet meg med at det blir spill om andreplassen i år. Mao. en fin runde for Glimt sålangt.
... og til høsten venter Bryne.
-
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 307 times
Tenker vi skal fokusere på å berge 4.plassen, kan bli tøft nok det. Misser vi den ser det ikke bra ut.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Jeg tror jeg har fått tallene rett-ish. Her er Etter-likt-antall-spilte-tabellen etter 11 spilte kamper.
Dette ser ikke bra ut. Selv om Rosenborg og Brann også har avgitt endel poeng over tid, så faller vi.
Observasjon 1: Det tidligste vi kan ta igjen Viking er etter den 17. spilte kampen. Da må vi vinne de neste 6 kampene samtidig som de taper de neste to. Et realistisk bilde er heller at om vi finner toppformen nå, så får vi se om vi kan ta dem igjen helt i slutten av sesongen.
Observasjon 2: På øyeblikkstabellen er vi på femteplass. Men det som er dystrere er at også korrigert for 11 spilte kamper, er vi det. Etter 11. spilte kamper er det to poeng opp til Rosenborg og Tromsø Idrettslag og tre til Brann. Vi har altså ikke noe skjult overtak der vi kommer sterkere bakfra.
Observasjon 3: Etter 12 spilte kamper (senere i dag) kan Idrettslag være oppe på 25 poeng. I såfall er de på 2. plass etter 12. kamp, 4 poeng bak Viking. TIL er per akkurat nå det laget som kan ta igjen Viking først (etter likt antall spilte kamper), med potensiale for 37 poeng etter 16. spilte kamper.
Observasjon 4: Det er kun Viking og Glimt som har god målforskjell, men vi er alt for ujevne. Om Idrettslag vinner i dag er de altså klar nummer 2 etter 12 spilte kamper med 25 poeng. På den andre siden, om TIL spiller uavgjort og vi vinner vår neste, er det vi som er nummer 2 etter 12 kamper med 23 poeng, foran Brann og TIL på målforskjell.
Dette ser ikke bra ut. Selv om Rosenborg og Brann også har avgitt endel poeng over tid, så faller vi.
Observasjon 1: Det tidligste vi kan ta igjen Viking er etter den 17. spilte kampen. Da må vi vinne de neste 6 kampene samtidig som de taper de neste to. Et realistisk bilde er heller at om vi finner toppformen nå, så får vi se om vi kan ta dem igjen helt i slutten av sesongen.
Observasjon 2: På øyeblikkstabellen er vi på femteplass. Men det som er dystrere er at også korrigert for 11 spilte kamper, er vi det. Etter 11. spilte kamper er det to poeng opp til Rosenborg og Tromsø Idrettslag og tre til Brann. Vi har altså ikke noe skjult overtak der vi kommer sterkere bakfra.
Observasjon 3: Etter 12 spilte kamper (senere i dag) kan Idrettslag være oppe på 25 poeng. I såfall er de på 2. plass etter 12. kamp, 4 poeng bak Viking. TIL er per akkurat nå det laget som kan ta igjen Viking først (etter likt antall spilte kamper), med potensiale for 37 poeng etter 16. spilte kamper.
Observasjon 4: Det er kun Viking og Glimt som har god målforskjell, men vi er alt for ujevne. Om Idrettslag vinner i dag er de altså klar nummer 2 etter 12 spilte kamper med 25 poeng. På den andre siden, om TIL spiller uavgjort og vi vinner vår neste, er det vi som er nummer 2 etter 12 kamper med 23 poeng, foran Brann og TIL på målforskjell.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 401 times
Litt deilig å se Molde med en mann mindre mot Tromsø. De spiller på akkurat samme måte som de bruker å spille mot oss. Samme tempodrepinga.. God stemning når Alfheim buer på keeper. Mangler bare et par falske hodeskader nå, og et billig skitmål.
Førr Evig!
-
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 401 times
Hata fotball..
Sykt at det va 4 min mer tillegg i vårres kamp. Va mye mer stopp i spillet i Tromsø.
Sykt at det va 4 min mer tillegg i vårres kamp. Va mye mer stopp i spillet i Tromsø.
Førr Evig!
-
Det ble lagt til tre minutter i Tromsø. Lurer på om det var granatangrepet etter 53. minutter eller invasjonen av kveg i det 72. minutt som gjorde at det ble lagt til fire minutter mer på Nordmøre arena i kveld.
Last edited by geirminator on Sat Jul 05, 2025 10:54 pm, edited 1 time in total.
-
Vi kan faktisk ikke heie på Sandefjord i morgen heller. For med seier går også dem forbi oss.
Ref. innlegget mitt: med sin 7. seier på rad sikret Tromsø Idrettslag at de er forbi oss også etter vår 12. spilte kamp.
Slik det ser ut er eneste trøst at RBK og Brann avgir poeng i 12. kamp og RBK i 13 kamp, Og at det er mange kamper igjen. Per nå vil jeg si det ligger an til Viking, Tromsø, Oss, Brann og RBK. Og da er jeg snill med oss.
Slik det ser ut er eneste trøst at RBK og Brann avgir poeng i 12. kamp og RBK i 13 kamp, Og at det er mange kamper igjen. Per nå vil jeg si det ligger an til Viking, Tromsø, Oss, Brann og RBK. Og da er jeg snill med oss.
-
- Been thanked: 5 times
Nå i juli kommer det spesielt to kamper som jeg tenker blir sesongdefinerende, i forhold til muligheten for å vinne serien.
Brann må vinne mot Viking 13. juli. Og deretter må Glimt vinne i Stavanger 19. juli.
Alt annet enn de resultatene tror jeg det er utenkelig at seriegullet kommer til Bodø i år.
Skulle Viking vinne de to kampene er det nok bare å takke for kampen og innse at Viking vinner serien, og resten blir et bikkjeslagsmål om å klare 2. plass og CL kvallik i 2026.
Brann må vinne mot Viking 13. juli. Og deretter må Glimt vinne i Stavanger 19. juli.
Alt annet enn de resultatene tror jeg det er utenkelig at seriegullet kommer til Bodø i år.
Skulle Viking vinne de to kampene er det nok bare å takke for kampen og innse at Viking vinner serien, og resten blir et bikkjeslagsmål om å klare 2. plass og CL kvallik i 2026.
-
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 307 times
Viking må for alt i verden slå Brann. Vi er sjanseløse uansett, men om Viking skulle få en formknekk kan det verste av alt skje. Det ville være helt uutholdelig. Jeg ofrer lett 4.plassen for å unngå det, så det er bare å håpe at Viking vinner det som vinnes kan.
.......men så ble superlaget født!!!
-
- Been thanked: 5 times
Om tanken er at seriegullet allerede er tapt, så ja, da bør Viking slå Brann. Men det er ikke over i midten av juli. Viking og Tromsø f.eks har begge hatt rekker som vanligvis lag bare klarer over en viss tid. Ingenting er avgjort.
- gavharr
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 240 times
Viking kommer til å tape 2 kamper kommende uke.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
-
Viking kommer til å forsterke med Kristoffer Haugen og Ruben Alte i sommer. Glimt må begynne å legge en plan for hvordan de skal klare å hamle opp med dem neste år. For nå er de milevis unna. Hjelp.
Selvfølgelig må vi håpe at Brann slår Viking.
Gjør de det har vi fortsatt alle muligheter, gitt at vi slår Sandefjord.
I fjor på denne tiden ledet vi med 10 poeng og virket overlegne. Noen få måneder senere var vi bak Brann.
Spillermessig har vi etter min mening vært best i alle eliteseriekamper i år, nå må vi bare klare å omsette dette i mål!
Gjør de det har vi fortsatt alle muligheter, gitt at vi slår Sandefjord.
I fjor på denne tiden ledet vi med 10 poeng og virket overlegne. Noen få måneder senere var vi bak Brann.
Spillermessig har vi etter min mening vært best i alle eliteseriekamper i år, nå må vi bare klare å omsette dette i mål!
Brann har ikke levert resultater på en god stund som tilsier at vi skal være redde for en Brann-seier. Jeg takker ja-takk til at Viking går på en smell med dobbel-tap. Da åpner sesongen seg opp for en mer spennende siste tredjedel.
Jeg tror derimot Viking vinner to kamper neste uke og det mest spennende er hvor lenge TIL fortsetter seiersrekka.
Jeg tror derimot Viking vinner to kamper neste uke og det mest spennende er hvor lenge TIL fortsetter seiersrekka.
Har du sett Viking sine kamper det siste? De har heller ikke imponert nevneverdig.
De har enorm flyt for tiden. Den stopper forhåpentligvis neste uke!
De har enorm flyt for tiden. Den stopper forhåpentligvis neste uke!
De har kanskje ikke imponert på prestasjon men de har imponert på resultater. Det samme kan man kanskje si om Tromsø som såvidt har plussmål men samtidig har vunnet 6 strake kamper.
-
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 77 times
Jeg klarer ikke å se at noen av våre stoppere skiller seg særlig positivt fra Stian Kristiansen. Kanskje litt uvøren i stilen av og til, men vinner svært mange dueller og ganske konstruktiv med ball. Han er i alle fall mer eksplosiv enn alle våre fem stoppere. Attpåtil venstrebeint. Og de som ev. tror han hadde tapt den duellen som resulterte i mål i går reint, må helt klart tro om igjen.
Tromsø er bra, men den flyten de har med å tippe alle jevne kamper i sin favør, møte motstandere med ugunstige skader og som tar unødvendige rødkort, kan ikke vare inn i evigheten.
Vi må nok være det laget som får desidert dårligst betalt om dagen. Helt absurd at vi står med 2 poeng fra kampene mot Molde, KBK, TIL, Sarpsborg og VIking. Hadde Evjen og Hauge alene bidratt med et litt under middels scoringssnitt, hadde dette sett helt annerledes ut.
Tromsø er bra, men den flyten de har med å tippe alle jevne kamper i sin favør, møte motstandere med ugunstige skader og som tar unødvendige rødkort, kan ikke vare inn i evigheten.
Vi må nok være det laget som får desidert dårligst betalt om dagen. Helt absurd at vi står med 2 poeng fra kampene mot Molde, KBK, TIL, Sarpsborg og VIking. Hadde Evjen og Hauge alene bidratt med et litt under middels scoringssnitt, hadde dette sett helt annerledes ut.
Da Stian kom til Sandefjord ble det omtalt som årets signering. Han er rask, taklingsterk, god på hodet. En av eliteseriens aller beste midtstoppere. Tror Villads kan komme opp på samme nivå men da må KK la han få spilletid.