Rana FK

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
geirminator
Has thanked: 52 times
Been thanked: 115 times

Rana FK

Post by geirminator »

Etter en sterk borteseier mot Tiller i dag (som satt langt inne) er Rana FK bare én kamp unna å sikre opprykket til 2. divisjon. Noe som er litt uventet da Rana lå 10 poeng bak serieleder i sommer. Før siste serierunde har Rana tre poeng på Nardo (som garantert vil vinne sin siste kamp), så uavgjort skal holde. EDIT: Ranas motstander i siste runde, Byåsen, ligger på 10. plass på tabellen. Det ligger altså an til folkefest og publikumsrekord for året på Sagbakken neste søndag.

Om opprykket sikres, har Rana FK en stor jobb foran seg for å kunne klare å etablere seg på et nivå høyere, da det er stor forskjell mellom "trøndelagsavdelinga" i 3. divisjon (potensielt den svakeste avdelinga) og 2. divisjon. Min vurdering er at det kun er en håndfull spillere som holder nivået, så det må forsterkes. Vil det være aktuelt for Glimt å låne ut akademispillere som er et lite stykke unna Eliteserienivå, men som er alt for gode til å rote rundt i 4. divisjon med Glimt 2?
Last edited by geirminator on Sun Oct 20, 2024 4:50 pm, edited 1 time in total.
Jeg elsker å ta feil. Og neste år venter antakeligvis Bryne.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3785 times
Been thanked: 869 times

Re: Rana FK

Post by liverglimt »

Har ikke Glimt og Rana ett formelt samarbeid?
E nu bærre mæ 😎
geirminator

Post by geirminator »

Ja, det er vel det, så tenker at det også vil være naturlig med noe sportslig samarbeid også. Glimt vil nok antakeligvis forplikte seg til å låne ut spillere for en hel sesong. Hvem kunne det vært?
G-s-enz
Has thanked: 343 times
Been thanked: 510 times

Post by G-s-enz »

Er tre åpenbare kandidater fra andrelaget:

Magnus Fagervik Antonsen,høyreback som fikk a-kontrakt i september. Ikke vært skinnende på andrelaget men kan være noe der. Visstnok ganske bra på førstelagstreningene.

Gift Sunday. Høyreving,vært en skinnende diamant i en hau med kloakk for andrelaget. Nesten mål i hver kamp.

Teo Ingelæ. Midtbaneelegant med flere u-landslagskamper. Hatt endel bra kamper for andrelaget men dessverre også ofte anonym.

Vi har jo også flust med keepere som godt kunne prøvd seg men Ranas største talent er vel keeperen så det skjer nok aldri.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
geirminator

Post by geirminator »

Oppskriftsmessige 10-0 over Byåsen, og opprykket er i boks. :klapp
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3785 times
Been thanked: 869 times

Post by liverglimt »

Gratulerer!
E nu bærre mæ 😎
negative
Has thanked: 74 times
Been thanked: 46 times

Post by negative »

Er ranværing og følger Rana FK ganske tett. Rana hadde en veldig svak start på sesongen, men har funnet formen i det siste og er over streken etter tre strake hjemmeseire. Det jobbes godt i klubben, og entusiasmen i Rana for klubben er stor. Kampene i sommerferien har vært godt besøkte, med over 600 tilskuere, noe som er mer enn flere OBOS-klubber har på sine kamper.

Nå er Rana havnet i en vanskelig situasjon etter at førstekeeper Adam Håkonsen, stort talent på 19 år, har pådratt seg en korsbåndsskade. Reservekeeper er keepertreneren, som ikke holder 2 divisjonnivå. Jeg håper virkelig at Rana og Glimt snakker sammen og at en av de to unge keeperne våre sendes til Rana på lån. 2 divisjon gir god kamptrening, og er en mye bedre utviklingsarena kampmessig en det Glimt 2 tilbyr.
Glimt
G-s-enz
Has thanked: 343 times
Been thanked: 510 times

Post by G-s-enz »

Enig!

Gøy om Rana holder seg og håper vi er på for å få det som en god utlånsarena for våre nest beste. Vi har jo en god link inn mot Rana med Øverli i akademiet også.

Per nå er det egentlig ingen andre enn keeperene som er bra nok for ett utlån men det kommer opp noen spillere fra andrelaget nå som kan være aktuell dersom de ikke rykker opp. Tenker da spesielt på Monsen og Rodahl som ser meget spennende ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply