Champions League 25/26
Moderator: Larsen
- helsvhe
- Has thanked: 646 times
- Been thanked: 166 times
Champions League 25/26
Det kan vel være kjekt å ha en tråd for årets Champions League.
Bra resultat for Glimt i første kamp, selv om ikke det var det beste spillet man har sett.
Glimt sin neste motstander vant 1-0 i går mot Villarreal.
Juventus - Dortmun 4-4, så der blir det to tøffe motstandere å møte, men kan jo bli moro i november i Bodø for Juventus.
Bra resultat for Glimt i første kamp, selv om ikke det var det beste spillet man har sett.
Glimt sin neste motstander vant 1-0 i går mot Villarreal.
Juventus - Dortmun 4-4, så der blir det to tøffe motstandere å møte, men kan jo bli moro i november i Bodø for Juventus.
Re: Champions League 25/26
Viktigst av alt. Olympiacos klarte bare 0-0 hjemme mot Pafors til tross for rødt kort til bortelaget etter 26 minutter. Dette var nok kampen de burde vunnet. Olymiacos har "overkommelig" motstand i PSV hjemme og Kairat borte. Ellers er motstanderne deres hakket verre enn våre.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4090 times
- Been thanked: 984 times
Det var overraskende, men Olympiacos har vel litt stort selvbilde med han eksentriske eieren i spissen?
Ellers så er det helt greit å være midt i hopen med ett poeng. Mange som misset i går og gjerne skulle vært i våre sko.
Ellers så er det helt greit å være midt i hopen med ett poeng. Mange som misset i går og gjerne skulle vært i våre sko.
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforumpodden
-
Åssa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 81 times
Club Brugge knuser Monaco - her bør det være muligheter på Aspmyra
--
Det e mi meining det, og det det e den rætte!
Det e mi meining det, og det det e den rætte!
Ja Monaco og Juventus trives ikke på kunstgress og tror Glimt slår begge. Det er nøkkelkamper for Glimt.
- Crazy horse
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 441 times
2-2 for København mot Leverkusen. Tror vi kunne klart oss brukbart mot København, så da kunne vi også kanskje klart oss greit mot Leverkusen. Ser ikke bort i fra at vi også klarer oss brukbart mot flere av dem vi faktisk skal møte.
Ser på Frankfurt mot Galatasaray, uten kommentator. Tv2 på sparebluss?
Ser på Frankfurt mot Galatasaray, uten kommentator. Tv2 på sparebluss?
Fotball er nesten alltid morsomt
- Boombadila
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 394 times
Hvis vi fryser tabellen nå, så er vi med i sluttspillet. Skulle det slå til, må vi få statsstøtte til fludium.
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
- poteten
- Moderator

- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 675 times
Tror Glimt vinner tre kamper og taper tre fremover. Tror faktisk vi kan gå videre.
Kritisk
- Buster
- Vinner av Norsk-tab.konk.2004

- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 313 times
Hvis vi vinner tre av de gjenstående kampene vil det være et fantastisk resultat. Jeg er enig i at det er mulig, men poengene sitter langt inne i CL.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Realistisk optimist. Uavgjort i Istanbul. Seier hjemme mot Monaco og Juventus. Uavgjort i siste mot Man C som antakelig har lite å spille for. Dessverre tap borte mot topp lag i Tyskland og Spania. Det gir 10 poeng som antakelig holder. Men å ‘gi bort’ 2 poeng mot Tottenham blir nok avgjørende. Uansett blir 2025/26 et læreår for Glimt i CL.
-
ingen87
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 526 times
Jens Petter Hauge er nominert til rundens spiller, sammen med Mbappe, Haaland og Højlund.
Inn og stem!
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... -the-week/
Inn og stem!
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... -the-week/
Førr Evig!
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1020 times
- Been thanked: 1731 times
Det der er bare så sykt! "Hvem var den beste spilleren denne runden, Mbappe, Haaland eller Jens Petter Hauge?"
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Føler meg ganske trygg på trepoengere mot Monaco, City, Juventus, Dortmund og Atletico. Og mer enn to poeng mot Galatasaray. Så får det går som det går med resten av kampene.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
-Douglas Adams-
- Sulliken
- Has thanked: 1186 times
- Been thanked: 1030 times
https://www.an.no/skal-du-til-tyrkia-da ... -4-2253638
Istanbul take 3.
Jeg blir ikke å reise, men burde, for nå er Glimtplassen 300 meter unna der jeg hadde hotell sist
Istanbul take 3.
Jeg blir ikke å reise, men burde, for nå er Glimtplassen 300 meter unna der jeg hadde hotell sist
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
Satte opp et eget skjema før kampene i CL
Praha 1 poeng
Tottenham 1 poeng
Galatasaray 0 poeng
Monaco 3 poeng
Juventus 3 poeng
Dortmund 0 poeng
Man C 1 poeng
Atletic 0 poeng
Gir 9 poeng som er i grenseland for å gå videre.
Praha 1 poeng
Tottenham 1 poeng
Galatasaray 0 poeng
Monaco 3 poeng
Juventus 3 poeng
Dortmund 0 poeng
Man C 1 poeng
Atletic 0 poeng
Gir 9 poeng som er i grenseland for å gå videre.
- Novi
- Has thanked: 1013 times
- Been thanked: 1230 times
Om man finner seg selv skuffet over Glimt i CL så langt, kan man jo kikke på CL-tabellen og se hvilke lag som ligger bak oss: Bayer Leverkusen, Benfica, Villareal. Ajax med 0 poeng på 3 kamper. Juventus a poeng med oss. Gidder ikke kikke på hvem de har møtt eller skal møte, men tror nok vi kan si at det er liten grunn til og henge med huet!
Una mas cerveza.
-
tjongs
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 422 times
Er ikke direkte skuffet, men synes det er synd at vi har prestert langt under det nivået vi vet Glimt kan holde i to av kampene, og i den tredje var prestasjonen god, men effektiviteten for dårlig.
Neste kamp er i utgangspunktet den letteste, og den må selvfølgelig vinnes om vi skal ha håp om playoff. Skulle helst hatt noen flere poeng etter de første kampene, for i de fire siste havner vi nok på 0-3 poeng.
Enormt viktig at vi prioriterer serien og hever oss der, i håp om å vinne den sånn at vi får en ny sjanse neste år. Da tror jeg vi har bedre mulighet til å bite mer fra oss med dette gruppespillet som læring.
Neste kamp er i utgangspunktet den letteste, og den må selvfølgelig vinnes om vi skal ha håp om playoff. Skulle helst hatt noen flere poeng etter de første kampene, for i de fire siste havner vi nok på 0-3 poeng.
Enormt viktig at vi prioriterer serien og hever oss der, i håp om å vinne den sånn at vi får en ny sjanse neste år. Da tror jeg vi har bedre mulighet til å bite mer fra oss med dette gruppespillet som læring.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
- Vix
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 242 times
Men samtidig blir det ikke like bra læring i årets CL om vi nedprioriterer det og kjører for halv maskin.
Ingen tvil nå om at playoff er ganske usannsynlig, men jeg tror jeg skal klare å nyte en kamp av gangen.
Ingen tvil nå om at playoff er ganske usannsynlig, men jeg tror jeg skal klare å nyte en kamp av gangen.
- Sulliken
- Has thanked: 1186 times
- Been thanked: 1030 times
Folkens. Realistisk sett:
For Glimt å ryke i sin første sesong i CL er nesten forventet. Og for meg er det helt greit. Så lenge vi ikke driter oss helt ut. Og at vi ikke ligger sist etter ligaspillet.
Vi har 2 U på våre 2 første kamper ever i CL, og objektivt sett er det bra for en debutant. For min del, hvis vi klarer kun én seier, og taper resten, så gir jeg mitt godkjent-stempel. (Den seieren kommer mot den gamle kjærringa. Merk mine ord).
Hvis den gjengse Glimtsupporter forteller andre hvor skuffende dårlig det vil være å ikke avansere, så er det ikke rart at resten av fotballnorge syns vi har blitt høye på oss selv. Er jo tilbøyelig til å være enig. Greit at man kan drømme og The sky is the Limit og alt det der, men Jeezez.
Denne første sesongen i CL er *trommevirvel* utvikling og prestasjon og læring det viktigste for hele klubben.
Vi må bare vinne ES i år, så kommer man sterkere tilbake i CL neste sesong.
Men jeg håper jo vi vinner resten av kampene og tar troféet hjem. Don't get me wrong.
Ok.
I'm out.
For Glimt å ryke i sin første sesong i CL er nesten forventet. Og for meg er det helt greit. Så lenge vi ikke driter oss helt ut. Og at vi ikke ligger sist etter ligaspillet.
Vi har 2 U på våre 2 første kamper ever i CL, og objektivt sett er det bra for en debutant. For min del, hvis vi klarer kun én seier, og taper resten, så gir jeg mitt godkjent-stempel. (Den seieren kommer mot den gamle kjærringa. Merk mine ord).
Hvis den gjengse Glimtsupporter forteller andre hvor skuffende dårlig det vil være å ikke avansere, så er det ikke rart at resten av fotballnorge syns vi har blitt høye på oss selv. Er jo tilbøyelig til å være enig. Greit at man kan drømme og The sky is the Limit og alt det der, men Jeezez.
Denne første sesongen i CL er *trommevirvel* utvikling og prestasjon og læring det viktigste for hele klubben.
Vi må bare vinne ES i år, så kommer man sterkere tilbake i CL neste sesong.
Men jeg håper jo vi vinner resten av kampene og tar troféet hjem. Don't get me wrong.
Ok.
I'm out.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
Vi vil vel gjerne vinne serien for å spille i CL?. Nå er vi i CL så for meg er det viktig å gjøre det bra her. Jeg tror Glimt kan bli blant de 24 beste. Tenk vilken boost vi får i feb. Selvfølgelig er serien viktig med det er Europa som gir Glimt penger i kassa. Hittil er det som forventet. Det er høst og hjemmekamper som er Glimts styrke. 6 poeng mot nevøsse lag fra Frankrike og Italia. Både Monaco og Juve har 2 poeng. Skremmer ikke meg. Begge ligger på 7 plass i ligaen. Har ikke imponert hverken i Europa eller i serien.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4090 times
- Been thanked: 984 times
Vi kommer aldri mer til CL hvis det blir hovedfokus i ligaspillet.
Snap: @glimtforum
- Novi
- Has thanked: 1013 times
- Been thanked: 1230 times
Syns Glimt viser bra fokus begge plasser. Vi vil jo gjerne at de dominerer hver eneste kamp og slår CL-lag på bortebane hvor motstanderen ikke har tapt en kamp på over 30 kamper. Men sånn realistisk sett viser de bra fokus og evne til og prestere bra begge plassene. KK kommer aldri til og si at fokus er noe annet enn neste kamp. Så er spillerne bare mennesker de også. Håper vi får se bredden i stallen i større grad fremover, og at det blir utslagsgivende for at vi får resultater i serie og CL.
Una mas cerveza.
Det du skriver Novi er det jeg er enig i . KK og Glimt har stryket stallen med henblikk på CL og vinne serien. Vi har stall god nok det. Men stallen må brukes. Glimt kan rullere mer. Når en tøff kamp mot Sarpsborg er over så bør man ta 1-2 bytter til neste kamp spesielt når den kommer så tett. Det så vi mot GalaT. Nå forventet jeg ikke noen poeng mot GalaT, men ser veldig optimistisk både på serie og CL. Det er foresten bedre å bytte før spillerne er dødssliten og gjør tabber enn etterpå.
- Boombadila
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 394 times
Jeg drømmer om at vi vinner både serie og CL. Da kommer trønderne til å sprenge E6!
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1020 times
- Been thanked: 1731 times
Trodde de allerede hadde gjort det? 
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris