Overgangsvindu 2026

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3892 times
Been thanked: 899 times

Re: Overgangsvindu 2026

Post by liverglimt »

Stallen består av ca 25 stk pluss lånespillere så at halve suger er jo mildt sagt en overdrivelse…
Skal du til Dortmund? Tirsdag Kl 1600 så er et livepodkastinnspilling. Bli med. Billetter finner du her:
https://tikkio.com/events/60286
Devold
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Post by Devold »

Og hva er Knutsen kjent for? Ikke bruke stallen :D Og klart, det var en overdrivelse i utgangspunktet. Men enormt mange hakkekyllinger på dette laget til å gjøre det så bra. Tenker at dem ikke er sååå dårlige som mange her inne skal ha det til.

At man alltid skal være på jakt for å forbedre laget fordet om man presterer er jeg dog enig i. Jeg tror at om KK hadde lært seg å bruke troppen bedre/smartere mtp at spillere får hvile og holde seg i form, så kan vi får mere ut av troppen vi har. Nå er det jo ingen tegn til at KK skal bli bedre der da.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

2-4 nye spillere handler ikke om mer enn utskifting av det naturlige. Troppen vår består av litt for mange spillere som ikke har tatt, eller vil ta nivået vi spiller på. Det sagt, det blir brutalt nå man skal ha ut typer som mange har som sine håp.

Stallspillere som bør sendes videre:
Fet, Bassi, Gundersen, Määtä.

I tillegg så bør nok Sjøvold og Høgh selges når de har potensialet for å bli solgt.

Også har jeg sikkert glemt noen i farta.
Skal du til Dortmund? Tirsdag Kl 1600 så er et livepodkastinnspilling. Bli med. Billetter finner du her:
AnthonyGregory
Has thanked: 10 times
Been thanked: 81 times

Post by AnthonyGregory »

Maata ut mener mange her. Om han ikke vil bort selv, er jeg sterkt uenig.
En anvendelig 24-åring med gode kvaliteter, og som kan bekle mange posisjoner. Bedre backup til venstrebacken får vi neppe tak i. Han kan bli bedre på vingen, men er definitivt undervurdert der også. Enorm presspiller. Plukker endel målpoeng også.

Om ikke Bassi krever å gå, bør vi ikke kvitte oss med han heller. Masse potensial, og vårt eneste vingtalent.

Har ikke tro på de helt store signeringene før denne sesongen, med mindre vi tvinges til å selge i noen posisjoner. Tror ikke det å kjøpe flere spillere i alle posisjoner nødvendigvis er rette medisin for denne troppen. Vi har allerede flere nye spillere av høy kvalitet som ikke har fått tid til å akklimatisere seg enda.

Kanskje en 3-6 mann ut og en spiss og et keepertalent inn. Evt noe på stopperplass.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Plukk de 3-6 spillerne ut så ser du at det er vanskelig. :)
Devold

Post by Devold »

Klynge og Moe ut. Nå har Fet skrevet ny kontrakt, så lite sannsynlig. Saltnes sin kontrakt går kanskje ut snart? Tror ikke det blir alt for store endringene om ikke det blir noe storsalg, men har ikke helt trua på det heller akkurat nå.
geirminator
Has thanked: 54 times
Been thanked: 135 times

Post by geirminator »

Devold wrote: Tue Dec 02, 2025 7:57 pm Regner med Brede Moe ryker nå. Så må inn en stopper, forhåpentligvis med tempo som en av styrkene sine.
Synes for øvrig litt morsomt alle snakker om at vi har hatt en strålende sesong, men halve laget suger tydeligvis.
Halve laget suger ikke. Men hadde laget hatt mer individuell kvalitet i begge bokser, så hadde vi vunnet Eliteserien i år og hatt langt flere poeng i CL. Glimt må jo ha som mål å bli bedre, ikke stangnere?
Nå påberoper jeg meg retten til å være dritsur i lang tid fremover. Men neste år slipper vi heldigvis Bryne.
Devold

Post by Devold »

Enig. Skrev det i en post lengre opp. Men tror også vi kunne blitt ennå bedre om vi hadde brukt troppen klokere. Man må ikke alltid handle for å bli bedre og utvikle seg.
MhepA
Has thanked: 8 times
Been thanked: 238 times

Post by MhepA »

Nja, de fleste her er vel ikke i startelleveren, og Høgh tenkte jeg kun var til salgs til rett pris. Rart å skulle hente ny spiss ala Karlsbakk om vi både har Høgh, Helmersen og Bro Hansen i squaden.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply