Han har på ingen måte fått fart på karieren sin i Glimt, slik jeg ser det. Det kan være ulike faktorer som ligger til grunne her; finner seg ikke til rette, ting ble ikke som han hadde tenkt, e.l. Antakeligvis meget gode grunner, siden Glimt slipper han nå.
Dette var synd, han har sett bra ut de siste kampene han har spilt.
Spillertråd: Mathias Jørgensen
Moderator: Larsen
-
geirminator
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 139 times
Re: Spillertråd: Mathias Jørgensen
Nå påberoper jeg meg retten til å være dritsur i lang tid fremover. Men i år slipper vi heldigvis Bryne.
Veldig synd, rent sportslig, jeg tenker også at han har sett bra ut og at han ville gjort det godt kommende sesong. Så dette var overraskende. Men som nevnt i annen tråd, stallen er stor, ny stadion er dyr, uvisst hvilken europa-turnering vi havner i osv. Dessuten har vi gode alternativer på den kanten, med Blomberg og Bassi, kanskje evt Riisnæs anses som kandidat også, selv om backrollen ser mest aktuell ut. At han havner i Blackburn - mystisk. Antok at han siktet en god del høyere enn det i sine karriereplaner.
- G-s-enz
- Has thanked: 348 times
- Been thanked: 528 times
FotMob melder 32 mill i overgangssum så tipper vi går bittelitt i minus mtp at han sikkert fikk en signonfee når han signerte. Kan dog ta alt med ei neve salt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 3990 times
- Been thanked: 944 times
-
geirminator
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 139 times
Tallene fra Fotmob og Transfermarkt er vel bare veiledende/antakende. Tenker dog at totalpakka fra Aalborg til Glimt var på ca. 40 mill, men at alt ikke blir innløst når han drar allerede etter et halvår?
Nå påberoper jeg meg retten til å være dritsur i lang tid fremover. Men i år slipper vi heldigvis Bryne.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 3990 times
- Been thanked: 944 times
Det er alltid noen som lekker slike tall.
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforumpodden
www.facebook.com/glimtforumpodden
- Vix
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 218 times
Mathias sa selv i avslutningsintervjuet med Glimt at han mener "mye, mye, mye bedre spiller" i løpet av tiden i Glimt. Det er godt skussmål til klubben, men samtidig, jo, så må vel han i så fall sies å ha fått mer ut av oppholdet enn Glimt gjorde. Rent økonomisk tviler jeg veldig på at Glimt har tapt noe; summene til Transfermarkt er sikkert ikke riktige, men jeg kan tenke meg at de gir et riktig bilde likevel. KK sier i intervjuet som ble linket til i annen tråd at det ble riktig for alle parter, men det virker å være spesielt fordi Mathias selv hadde veldig lyst. Med andre ord, Championship er for han det Japan var for Kasper Junker, og så unngik vi mas og drama denne gangen.
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 981 times
- Been thanked: 1690 times
Tja, kan noen ha en drøm om å spille nedrykkskamp på nivå to i England da, når man helt reelt har sjanse på spilletid mot Manchester City og Atletico Madrid i Champions League om bare noen dager? Finner det vanskelig å tro på.
Jeg har selvsagt ingen fasit jeg heller, men i mitt hode så handler dette om én av tre mulige alternativer, eventuelt en kombinasjon:
1. Glimt har vurdert Jørgensen dit at han har noen begrensninger som ikke lar seg trene bort, og trenger å frigjøre plassen til en bedre spiller.
2. Jørgensen har ikke klart å stå i det relativt harde treningsregimet og legge ned den nødvendige jobben uten sutring. En eller annen grad av opponering mot Knutsen eller andre ledende skikkelser i Glimt-miljøet.
3. Jørgensen har ikke taklet Bodø-vinteren, mulig i kombinasjon med å ikke finne seg til rette sosialt. Ensomhet i mørketid kan være brutalt.
Jeg har selvsagt ingen fasit jeg heller, men i mitt hode så handler dette om én av tre mulige alternativer, eventuelt en kombinasjon:
1. Glimt har vurdert Jørgensen dit at han har noen begrensninger som ikke lar seg trene bort, og trenger å frigjøre plassen til en bedre spiller.
2. Jørgensen har ikke klart å stå i det relativt harde treningsregimet og legge ned den nødvendige jobben uten sutring. En eller annen grad av opponering mot Knutsen eller andre ledende skikkelser i Glimt-miljøet.
3. Jørgensen har ikke taklet Bodø-vinteren, mulig i kombinasjon med å ikke finne seg til rette sosialt. Ensomhet i mørketid kan være brutalt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris