J-feltet

Rent supporterrelaterte saker!

Moderator: Larsen

MhepA
Has thanked: 8 times
Been thanked: 246 times

Re: J-feltet

Post by MhepA »

Jeg føler vi er i utvikling når det kommer til TIFO og bortefølge, men ikke lydnivå hjemme. Vi laget like mye lyd den gang det var halvfullt som nå, og det skyldes ene og alene at sikkert 50% av de som står på J-feltet ikke bidrar. Så jeg er uenig i at vi har positiv utvikling på lydnivå.

Jeg er også for å få inn flere sanger uten trommer. Det er langt fra alle som i det hele tatt behøver trommer. Eksempelvis den nye som ble nevnt over, jeg ser ikke hvorfor vi på død og liv skal ha trommer på alle sangene. Det overdøver syngingen totalt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Has thanked: 303 times
Been thanked: 514 times

Post by ingen87 »

Den relative andelen sangene supportere har gått ned (100 av 2000 vs 200 av 7000), og tom betong gir bedre gjenklang enn 6000 tilskuere.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 4052 times
Been thanked: 975 times

Post by liverglimt »

Enklere sanger, publisere tekster, flyers med tekster. My å lære av Glis!
ingen87

Post by ingen87 »

Folk synger for full hals på Bådin, men når de kommer opp til Myra smiler de høflig, nikker rytmen og klapper.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Javel, jeg er ikke enig, har stått på SNN noen ganger siste året og vært imponert over syngingen, men J-feltet stopper innimellom initiativene fra resten av stadion med å ingorere hva som er i gang på resten av stadion.
G-s-enz
Has thanked: 351 times
Been thanked: 535 times

Post by G-s-enz »

Jeg tror ikke de hører hva de andre synger. Det er ikke lett å få med seg når man står å gauler sjøl.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Det er sjelden at de syngende hører etter hva som skjer rundt på stadion, og det bør kanskje skje litt oftere.

I Roma så tror jeg det var 3-4 forskjellige sanger når jeg gikk nedover feltet, men der var det jo umulig å ha en capo som styrte hele feltet.
MhepA

Post by MhepA »

Det er klart at jo større felt og jo flere syngende supportere og mindre trommer, så blir det lettere å få med seg stadion. Derfor er jeg for at supporterklubben med syngende supportere bør (aller helst) fylle kortsiden. Vi bør unngå trommer så langt det lar seg gjøre. Vi bør ha en rekke lette sanger og kamprop hvor man enkelt får med stadion. Akkurat nå føler jeg vi fylles med litt for mange energiløse sanger.
MhepA

Post by MhepA »

Bra trøkk i går, og vi ser hva slags nivå vi har inne når man er engasjert. Spørsmålet mitt er (egentlig til dem som mest sannsynlig ikke er her inne), hvorfor synger ikke alle sammen? Hvorfor står noen 90+ og bare ser på? Hvorfor klapper dere ikke engang? Hva i huleste gjør dere da på J-feltet?

Dere er hovedårsaken til at J-feltet, av veldig mange andre supportergrupperinger, anses å være en av de svakere supporterne på trøkk og liv. Er det så himla urimelig å forvente max innsats av alle? Ta gjerne en pause i ny og ne, men ikke stå stille alle 90. Tok en haug med stikkprøver i går og det har særs mange som aldri åpnet kjeften en gang, og det er faktisk ordentlig leit.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Det er nå litt av en påstand at J-feltet er ansett... Må være på X i så fall.

Hvorfor spør du ikke de som ikke synger på J-feltet når du "observerer"?
MhepA

Post by MhepA »

Spør ikke, jeg roper til dem. Capo gjør nøyaktig det samme uten at det nærmest har noen effekt. Når det er kamp så er det litt vanskelig (og ikke minst rart) å hoppe over folk for å konfrontere, og du vet nå aldri hva slags situasjon som hadde oppstått da.

I de aller fleste fora jeg har vært innom (er med i en del av dem, mest for å lese) så omtales vi som tause supportere, kirkekor, medgangssupportere og denslags. Jeg gir ut null kritikk til dem som synger og er med, og føler man seg støtt av det jeg skriver, så er man mest sannsynlig blant de som ikke bidrar med trøkk.

Jeg har sykt lyst til at vi skal hevde oss betraktelig, og vi er mange nok.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Hvem føler seg støtt? Du?
G-s-enz
Has thanked: 351 times
Been thanked: 535 times

Post by G-s-enz »

Utfordringa er nok at mange står der på feil premiss. De står der fordi det er billig ikke for å lage stemning. Tenk hvor mange som faktisk har lyst å stå der som ikke får bidratt fordi de gjør det, hindrer dessverre utviklingen(i lag med det tullete Glimtforsøket på å gjøre ene feltet på kortsida til en del av supporterfeltet).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87

Post by ingen87 »

Ja og mange av de tause står i ytterkantene, slik at stemninga stopper ved trappa til I-feltet.

Når jeg er på kamp med sønnen går jeg alltid og stiller meg øverst. Da er det gjerne 3-4 tause rader. Det eneste som hjelper er å ta i ekstra mye, slik at alle snur seg og ser rart på deg. Det hjelper i alle fall på egen frustrasjon.
Førr Evig!
tjongs
Has thanked: 228 times
Been thanked: 417 times

Post by tjongs »

Helt random timing, men jeg synes det er på sin plass med litt skryt til J-feltet, og supporterklubber generelt!

Grunnen? Jeg må helt ærlig innrømme at jeg fryktet for hvordan gjennomføringen av denne sesongen skulle bli etter VAR-vedtaket. Såvidt jeg husker var vel den offisielle tonen fra supportergrupperingene rundt omkring at VAR-kampen skulle roes ned etter vedtaket på fotballtinget. Eller rettere sagt; ikke kampen mot VAR, men alle aksjonene som red Eliteserien som en mare i fjor. Slik har det også blitt, iallefall såvidt jeg kan erindre.

Trodde jeg vi skulle unngå avbrutte kamper og kaos? Helt ærlig; nei.
En ting er hva som er supporterklubbenes offisielle syn utad, en helt annen ting er å holde kontroll på alt av undergrupperinger og enkeltelementer. Det har man såvidt jeg kan bedømme klart på en svært god måte. Det manglet ikke på trusler fra enkeltpersoner og mindre grupperinger i diverse fora i tiden etter fotballtinget, men her har åpenbart internjustisen fungert glimrende!

Jada, det har vært en del utskudd fra bl a VIF som har gjort mye rart, men det har vel ikke vært spesielt relatert til VAR, bare generell pøbelvirksomhet. Og det er klart; om man ønsker å være vanskelig så kan man helt sikkert ha en halvt vittig, halvt ond tunge, og hevde at alle som kunne skapt trøbbel i Glimt uansett er utestengt. Jeg tror ikke det har noe som helst betydning i denne sammenhengen.

Kudos!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87

Post by ingen87 »

liverglimt wrote: Fri Feb 27, 2026 9:50 am Hvis man irriterer seg over klapping, flere sanger samtidig osv. så mener jeg at man ikke skjønner rekkevidden av det å yte. Hver og en bidrar med det de kan.
Svarer på denne her, siden det egentlig ikke har noe med kampen å gjøre.

Jeg har som utgangspunkt ikke noe problem med flere sanger samtidig. Jeg sliter derimot når enkelte, overstadige berusete, snøvler i gang "Dæven det e deilig det her" for femte gang på et kvarter. Slik var det et stykke bak i supportertoget til San Siro, og på noen av pubene nede i Milano. Et annet problem med supportertoget, er at det er mange "skravlere" som presser seg frem for å se på de som går fremst men som ikke synger selv. Da blir det selvfølgelig en annen sang lengre bak enn fremst i toget, fordi vi rett og slett ikke hører hverandre. Det er forsåvidt greit, men skulle ønske at skravlerne gikk bakerst.

Jeg elsker at det synges og trykkes til på pubene. Men jeg mister helt interessen av å synge Dæven det deilig det her femti ganger i løpet av samme formiddag. Vi har jo en million sanger å velge mellom.

En annen ting. Hvis man reiser seg opp som en "selverklært forsanger", som er bra for å piske opp stemninga, må man klare å stå i det mer enn en repetisjon. Flere ganger, på den puben jeg var på først, var det en som starta opp og piska andre til å bidra, og når alle var med så stoppa han.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Siden du ikke svarte på det som var hovedbudskapet, så skal jeg ikke svare på noen av dine betraktninger. :lol:
Post Reply