VM 2026, USA/Canada/Mexico
Moderator: Larsen
- Novi
- Has thanked: 1066 times
- Been thanked: 1286 times
Re: VM 2026, USA/Canada/Mexico
Jepp! Til og med amerikanske kommentatorer her påpekte det, at det ikke var hans dag. Men så lenge vi vet hva han står for er jeg ikke uenig i at han bør starte også neste kamp. Heggem, Wolfe og Aursnes derimot... Bjørkan bør være mega-aktuell, hvertfall.
Una mas cerveza.
-
BareGodeInnspill
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 72 times
Synes Ødegaard har hatt få kamper på landslaget hvor han har vært skikkelig god. Norge herjet med Sverige i 4-4-2 på Ullevaal med Bobb som høyrekant, og Aursnes og Berge sentralt på midten. Tror det hadde vært langt bedre nå. Det er ikke tid til å vente på at MØ skal komme i form, så ville heller spilt en formasjon som vi vet har fungert strålende nylig med spillere som er i form.
Men hvis det skal spilles med to spisser på topp og Haaland er den ene av den, så tror jeg at jeg ville vraket Sørloth og startet med Strand Larsen. Sistnevnte har fantastisk nærteknikk og er en smartere spisstype som skaper rommene Haaland trenger. Sørloth og Haaland på topp føler jeg mer at blir springende oppi hverandre.
Men hvis det skal spilles med to spisser på topp og Haaland er den ene av den, så tror jeg at jeg ville vraket Sørloth og startet med Strand Larsen. Sistnevnte har fantastisk nærteknikk og er en smartere spisstype som skaper rommene Haaland trenger. Sørloth og Haaland på topp føler jeg mer at blir springende oppi hverandre.
-
BareGodeInnspill
Messi altså. Snart 40 år gammel, men får spillere som er halvparten så gamle til å se ut som kjegler. Ingen over, ingen ved siden. Håper han vinner VM enda en gang.
- Sulliken
- Has thanked: 1190 times
- Been thanked: 1032 times
Den straffemissen til Messi i går minnet meg veldig om den vi bommet mot TUIL for en halv mannsalder siden (Vinni Dantas? Eller husker jeg feil?)
En konspirasjonsteori jeg har kommet over er at han ville ta rekorden på "ærlig" vis og ikke på straffe. Og han scoret jo 2 mål likevel, så rekorden på VM-scoringer er hans.
Og alle tipper vel at det blir minst et par scoringer til på Messi. Og fremdeles har Maradona større standing i Argentina enn Messi. (Kampen gikk i Dallas, så Novi hadde vel muligheter til å se kampen...)
Ellers så er Mbappe og Brauten også godt i gang med å innfri forventningene de hadde før VM. Kommer Ronaldo i gang i kveldens kamp?
Så er det deilig at Patrick Berg fikk en flott assist på 3-1 mot Senegal. Hvor mye steg prislappen hans med?
I siste gruppespillkamp, får vi se de 2 siste Bodø-guttene spille noen minutter?
Så må jeg si at å se alle shorts/reels/TikToks av amerikanerne som har blitt tatt helt på senga av alle fans fra hele verden viser hva "The beautiful game" faktisk handler om.
Det at skottene drakk Boston tom for øl er helt ubetalelig.
Norge-Frankrike skal sannsynligvis sees på Ekebergsletta på Tons Of Rock.
En konspirasjonsteori jeg har kommet over er at han ville ta rekorden på "ærlig" vis og ikke på straffe. Og han scoret jo 2 mål likevel, så rekorden på VM-scoringer er hans.
Og alle tipper vel at det blir minst et par scoringer til på Messi. Og fremdeles har Maradona større standing i Argentina enn Messi. (Kampen gikk i Dallas, så Novi hadde vel muligheter til å se kampen...)
Ellers så er Mbappe og Brauten også godt i gang med å innfri forventningene de hadde før VM. Kommer Ronaldo i gang i kveldens kamp?
Så er det deilig at Patrick Berg fikk en flott assist på 3-1 mot Senegal. Hvor mye steg prislappen hans med?
I siste gruppespillkamp, får vi se de 2 siste Bodø-guttene spille noen minutter?
Så må jeg si at å se alle shorts/reels/TikToks av amerikanerne som har blitt tatt helt på senga av alle fans fra hele verden viser hva "The beautiful game" faktisk handler om.
Det at skottene drakk Boston tom for øl er helt ubetalelig.
Norge-Frankrike skal sannsynligvis sees på Ekebergsletta på Tons Of Rock.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
BareGodeInnspill
Ronaldo altså. Over 40 år gammel, men får spillere som er halvparten så gamle til å se ut som kjegler. Én over, noen ved siden.
-
tjongs
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 451 times
Blir veldig overrasket over reaksjonene på at Norge stilte med b-lag i den tilnærmet betydningsløse kampen i går. Reaksjonene er sikkert overdrevet for å skape klikk, men det virker likevel til å være reell overraskelse og til og med frustrasjon og sinne(!).
Jada, Sverige er nok en lettere motstander enn Elfenbenskysten, men det er mer 60/40 enn 90/10. Restitusjon fra varme, harde baner og alt kjas og mas som følger med VM i et tett kampprogram er jo mye mer verdt enn å svi av alt i jakten på en førsteplass vi hadde hatt relativt dårlige odds på uansett. Og hvor den potensielle gevinsten ikke står i stil til innsatsen.
Det mest sannsynlige utfallet hadde uansett vært tap eller uavgjort, da hadde vi stått igjen med akkurat samme kampprogram som i dag, pluss utslitte og potensielt skadde nøkkelspillere og ingen kamptrening for eventuelle erstattere.
Tidenes største no-brainer.
Jada, Sverige er nok en lettere motstander enn Elfenbenskysten, men det er mer 60/40 enn 90/10. Restitusjon fra varme, harde baner og alt kjas og mas som følger med VM i et tett kampprogram er jo mye mer verdt enn å svi av alt i jakten på en førsteplass vi hadde hatt relativt dårlige odds på uansett. Og hvor den potensielle gevinsten ikke står i stil til innsatsen.
Det mest sannsynlige utfallet hadde uansett vært tap eller uavgjort, da hadde vi stått igjen med akkurat samme kampprogram som i dag, pluss utslitte og potensielt skadde nøkkelspillere og ingen kamptrening for eventuelle erstattere.
Tidenes største no-brainer.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
-
BareGodeInnspill
Å spille mot Sverige nå hadde jo vært en kamp hvor Norge hadde hatt alt å tape. Elfenbenskysten er en nøtt, men etter det så ser jo Norges side av sluttspilltreet ganske bra ut. Brasil, England og Argentina før en finale er hver for seg isolert langt fra umulige å slå. Det er egentlig Frankrike som virker helt overjordisk gode. Resten av lagene er slagbare på en maksdag for Norge.
Vel Frankrike tapte for elefantene før VM. Har tippet Elfenbenkysten helt til finalen. Et fysisk monster lag og Norge Valgte å tape og flytte til Dallas med nærmere 40 grader. Men alle hyller unisont Solbakken.
-
BareGodeInnspill
Det er airconditionhall i Dallas med 20 grader. Enig i at Elfenbenskysten er et kjempegodt lag, men førstelaget hadde sannsynligvis tapt uansett. Synes det var en grei vurdering.
- Novi
- Has thanked: 1066 times
- Been thanked: 1286 times
Kjempestemning på kamp i Dallas i går!! Minne for livet for både meg selv og de tre guttene mine 
Ca 5,000 supportere på kamp, sies det. Bra stemning, men 5000 Glimt-supportere i Europa er fortsatt noen hakk over

Ca 5,000 supportere på kamp, sies det. Bra stemning, men 5000 Glimt-supportere i Europa er fortsatt noen hakk over

Una mas cerveza.
-
ingen87
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 655 times
Paraguay med en oppvisning i shitshow som bare Viking kunne vært stolt av.
Røyk fortjent ut av VM, og tror de fleste håpa på Frankrike, selv om man liker å synpatisere med underdogene.
Røyk fortjent ut av VM, og tror de fleste håpa på Frankrike, selv om man liker å synpatisere med underdogene.
Førr Evig!
Synes toppen av kaka var da den ene spilleren forsøkte å ‘hakke’ opp straffe merket. Det var et skue uten like.
- Boombadila
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 439 times
Ser jeg landslaget, eller ser jeg Glimt?
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
- Boombadila
Skal vi foreslå for City at de bytter Høgh mot Haaland?
Linken Jæren-Bodø er sterk.
Linken Jæren-Bodø er sterk.
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4270 times
- Been thanked: 1044 times
Sjuke sjuke landslaget!
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforum
www.facebook.com/glimtforum
-
ingen87
Det er jo litt gøy å bla i "Landslaget"-tråden på en sådan dag.. Det har vært relativt mye frustrasjon på de 18 årene 
Førr Evig!
I følge Mourinho kan Schjelderup bli en av verdens beste spillere om 2-3 år. Ble en hel annen kamp etter at han kom inn.
- G-s-enz
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 565 times
Gøy så lenge det varte,ser ut som FIFA får de semifinalene de vil.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Boombadila
Ja, nå er resten av kampene totalt uinteressante. Blir vel argentine mot Frankrike i finalen.
- G-s-enz
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 565 times
Det er nok drømmen til FIFA,så nå er det bare å håpe at Spania pisser på den idéen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
-
ingen87
Flott. Et VM som beviser det jeg alltid har ment om VAR. Et verktøy til å manipulere kamper til å utnevne riktige vinnere ut fra et kommersielt formål. Først Argentina, nå England.
Førr Evig!