Overgangsvindu 2026
Moderator: Larsen
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1078 times
- Been thanked: 1907 times
Re: Overgangsvindu 2026
Jeg er litt overrasket over at det ikke er mer interesse, enn si konkrete bud på Sjøvold. Han har jo spilt utrolig jevnt godt veldig lenge nå.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ikke noe panikk fordi Evjen er skadet men vi er betydelig svekket inn mot Europaspill. Jeg syns det som ble nevnt om Felix hørtes lurt ut. Han har litt Europaerfaring, har lyst til å spille for Glimt og har en del av de samme egenskapene som Evjen.
-
BareGodeInnspill
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 72 times
Høgh-overgangen var jo så godt som ferdigforhandla da det kom ut i media. Glimt holder helt tyst i media, så ryktene må lekke fra avsender av budet. Tror nok Sjøvold som Berg ikke tar hva som helst, det skal nok være en veldig spennende klubb i en topp 5-liga før han er interessert.
- G-s-enz
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 565 times
https://www.itromso.no/sport/til/n/6q5M ... -millioner
Ifølge itromso har vi bydd på en finsk stopper ved navn Kangasniemi på 19 år. TIL prøver også å hente han,uvisst om vi har droppet det eller om begge klubber nå konkurrerer om han.
Ifølge itromso har vi bydd på en finsk stopper ved navn Kangasniemi på 19 år. TIL prøver også å hente han,uvisst om vi har droppet det eller om begge klubber nå konkurrerer om han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
-
BareGodeInnspill
https://x.com/eminasroma/status/2083080287450271926
Det ligger en video av den finske stopperen på X. Han storspilte i Europa mot Istanbul Basaksehir både hjemme og borte. Jeg sier løp og kjøp!
Det ligger en video av den finske stopperen på X. Han storspilte i Europa mot Istanbul Basaksehir både hjemme og borte. Jeg sier løp og kjøp!
- G-s-enz
Om det er nivået han ligger på er potensialet skyhøyt hvertfall. Vi kunne laget en lignende video av Helstad Amundsen etter den CL-kampen på Myra også uten at det ville sagt så mye. Skjønner at TIL vil ha han tho,veldig lik Gudal i stilen men håper vi er på ballen her også får vi håpe at han ikke er inne å sjekker antall minutter til Villads.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
-
FormelFrode
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 39 times
- Los-Loco
- Moderator

Men trenger vi en stopper til? 
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
Vix
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 245 times
Tja, om vi tar utgangspunkt i lista til Gsenz over, og det kan vi godt, så er det femtepri. Men Glimt handler vel det de kan, når de kan. Vi MÅ ha inn opp indreløper og høyrekant, men finner vi ikke "de rette" så blir det ingen handling.
- Novi
- Has thanked: 1066 times
- Been thanked: 1286 times
Teller totalt 24 spillere i stallen, med 3 på utlån. Så det er vel rom til og forsterke uten og kvitte seg med spillere, dersom man teller at 30 er målet.
Una mas cerveza.
Vi har vel 5 gode midtstoppere nå. Trenger vi en 6 mann som sliter benken?. Godt forspent med dobbel dekning på vingbacker også spesielt nå når Riisnæs er på vei tilbake. Tror det blir minimal med nye spillere inn nå. Kanskje en spiss dersom Bro ikke forlenger eller at Glimt får signaler om at det ikke skjer.
Fortsatt lenge til vinduet stenger. Setter en 10'er på at det blir spillere både ut og inn før det stenger.
- Novi
https://www.tv2.no/sport/tv-2-erfarer-b ... /19095024/
Malte Fismen fra Åsane er i kikkerten. Liten tvil om at vi matcher bud, men ser han som Glimt som beste arena? Han BØR det, for bedre treningshverdag finnes ikke. Mulig det kan bli mer spilletid i de andre lagene, men ikke garantert det heller.
Malte Fismen fra Åsane er i kikkerten. Liten tvil om at vi matcher bud, men ser han som Glimt som beste arena? Han BØR det, for bedre treningshverdag finnes ikke. Mulig det kan bli mer spilletid i de andre lagene, men ikke garantert det heller.
Una mas cerveza.
- G-s-enz
Como med ekstremt bra trackrecord på talenter såå kan jo hende vi taper denne. Vi vinner nok på trygghet,mindre press osv samt kanskje en like god treningshverdag.
- helsvhe
- Has thanked: 720 times
- Been thanked: 194 times
Etter kampen i går der Auklend tråkket over og Fet var tidvis skremmende svak og med to andre midtbanespillere ut, synes jeg det er litt tynt på midtbanen. Så jeg håper de kjøper inn minst en midtbanespiller som kan gå inn og levere fra dag en og ung lovende.
Og så tror JPH kunne trengt seg en sterk utfordrer så han kan begynne å levere hver gang.
Og så tror JPH kunne trengt seg en sterk utfordrer så han kan begynne å levere hver gang.
- Novi
Ung og lovende som leverer fra dag 1. Lett
Men enig at det er tynt på midtbanen ja. Fet måtte stå løpet ut, og det var ikke ideelt. Dersom Bassi/Riisnæs er spilleklar så er jo det folk som KAN brukes der, dersom vi ikke kan hente en type Grønbæk som kan gå rett inn. Og Bassi var på gang til og utfordre JPH før forrige skade.
Dagens stall er hvertfall ikke CL-ready, så tror nok det kommer noe inn.
Men enig at det er tynt på midtbanen ja. Fet måtte stå løpet ut, og det var ikke ideelt. Dersom Bassi/Riisnæs er spilleklar så er jo det folk som KAN brukes der, dersom vi ikke kan hente en type Grønbæk som kan gå rett inn. Og Bassi var på gang til og utfordre JPH før forrige skade.
Dagens stall er hvertfall ikke CL-ready, så tror nok det kommer noe inn.
Una mas cerveza.
-
BareGodeInnspill
Det blir vel lettere å vite hvem man får råd til når man skjønner om det blir CL eller ikke. Man får vel noe ekstra premiepenger for å kvalifisere seg til playoff også. Vet ikke hvor mye penger Glimt egentlig har på bok. Tror kanskje det er mindre enn man skulle tro
- poteten
- Moderator

- Has thanked: 341 times
- Been thanked: 699 times
Vi trenger flere midtbanespillere inn, og jeg har tatt meg tiden til å sjekke OBOS. Litt fordi jeg veit Stabæk har et meget oppegående lag av unge spillere.
Vi begynner med William Wendt, 20 år og har delvis slått gjennom. 2 mål og 9 målgivende fra sin midtbaneposisjon er veldig lovende på 16 kamper. Om ikke våre speidere er på ballen her allerede, skjønner jeg lite. En som kan komme inn med energi og ikke minst lære og bli en god investering. Fotmob gir han en verdi på rundt 500k euro. Tipper vi må ut med det dobbelte minst, men det er det verdt.
På samme lag finner vi Gottfrid Rapp som er på lån (nylig) fra Elfsborg. Jeg har vært klar over han en stund siden jeg følger Allsvenskan en del (aner ikke hvorfor). 20 år og på sine 2 kamper i OBOS har han allerede mål og målgivende. Er høyrebeint venstreving og kan være noe å bruke penger på om Bassi forlater oss.
Vi drar videre til Haugesund for å finne en høyreving. Jeg vet Sorry Diarra står på blokka, men vi må snakke om Ismael Petcho Camara, 19 år og som har altfor lang kontrakt i måkebyen. Likefullt; På sju starter (11 totalt) står han oppført med 2 mål og 4 målgivende. Dette er et talent jeg tror vi kunne nytt godt av i stall og som innhopp. Jeg så kampen mot Ranheim i opptak i kveld og innser at han er raskere enn det Alesami der.
Minuset er at de er alle uprøvd. Det gjør ingenting i mine øyne. Vi har en meget god 11er, og det vi trenger er å tenke to tanker samtidig:
Ulrik Saltnes er 33-34 år og vil ha lengre kontrakt enn 1 år.
Sondre Auklend er vårt førstevalg på høyre indreløper så lenge Håkon Evjen ikke er kampklar. Kanskje også da. Kitolano tar venstre indreløper mens vi har vår alles Sondre B. Fet som et meget godt alternativ i form.
Likefullt trenger vi yngre spillere som A) kan utfordre og B) kan bli investeringer som gir oss en stadion i retur vederlagsfritt.
Å skal kjøpe en spiller som kan vandre rett inn i startelleveren vår ser jeg på som utopi - ingen har gjort det, annet enn Pellegrino som vi fikk "billig" pga alderen. Alle som kommer til Glimt må innkjøres i et år, så en umiddelbar forsterkning er vanskelig uten å legge 100 mill på bordet til en eller annen klubb og spiller i en totalpakke. Kitolano er den nærmeste til å vandre inn i elleveren vår og det er en politikk jeg liker; finne norske spillere som nærmer seg utløp av kontrakt i Nederland og som har vært solide.
Hvem vet, kanskje får vi Aron Dønnom med klokkeskap på treninga om et par år?
Vi begynner med William Wendt, 20 år og har delvis slått gjennom. 2 mål og 9 målgivende fra sin midtbaneposisjon er veldig lovende på 16 kamper. Om ikke våre speidere er på ballen her allerede, skjønner jeg lite. En som kan komme inn med energi og ikke minst lære og bli en god investering. Fotmob gir han en verdi på rundt 500k euro. Tipper vi må ut med det dobbelte minst, men det er det verdt.
På samme lag finner vi Gottfrid Rapp som er på lån (nylig) fra Elfsborg. Jeg har vært klar over han en stund siden jeg følger Allsvenskan en del (aner ikke hvorfor). 20 år og på sine 2 kamper i OBOS har han allerede mål og målgivende. Er høyrebeint venstreving og kan være noe å bruke penger på om Bassi forlater oss.
Vi drar videre til Haugesund for å finne en høyreving. Jeg vet Sorry Diarra står på blokka, men vi må snakke om Ismael Petcho Camara, 19 år og som har altfor lang kontrakt i måkebyen. Likefullt; På sju starter (11 totalt) står han oppført med 2 mål og 4 målgivende. Dette er et talent jeg tror vi kunne nytt godt av i stall og som innhopp. Jeg så kampen mot Ranheim i opptak i kveld og innser at han er raskere enn det Alesami der.
Minuset er at de er alle uprøvd. Det gjør ingenting i mine øyne. Vi har en meget god 11er, og det vi trenger er å tenke to tanker samtidig:
Ulrik Saltnes er 33-34 år og vil ha lengre kontrakt enn 1 år.
Sondre Auklend er vårt førstevalg på høyre indreløper så lenge Håkon Evjen ikke er kampklar. Kanskje også da. Kitolano tar venstre indreløper mens vi har vår alles Sondre B. Fet som et meget godt alternativ i form.
Likefullt trenger vi yngre spillere som A) kan utfordre og B) kan bli investeringer som gir oss en stadion i retur vederlagsfritt.
Å skal kjøpe en spiller som kan vandre rett inn i startelleveren vår ser jeg på som utopi - ingen har gjort det, annet enn Pellegrino som vi fikk "billig" pga alderen. Alle som kommer til Glimt må innkjøres i et år, så en umiddelbar forsterkning er vanskelig uten å legge 100 mill på bordet til en eller annen klubb og spiller i en totalpakke. Kitolano er den nærmeste til å vandre inn i elleveren vår og det er en politikk jeg liker; finne norske spillere som nærmer seg utløp av kontrakt i Nederland og som har vært solide.
Hvem vet, kanskje får vi Aron Dønnom med klokkeskap på treninga om et par år?
Kritisk
- Novi
Grønbæk kom rett inn. Litt heldig med timing på Saltnes-skade, om jeg husker rett, men tok raskt plassen. Men normen er som du sier at det tar tid; Vetlesen, Auklend, Riisnæs, Bassi, m.fl.
Det er tynt når Evjen nå er ute. Har ikke sett hvor lenge, bare at det er kortere enn fryktet, men fortsatt ute "en periode". Med Saltnes også ute en periode så er det rart om vi ikke får inn noe nytt. Til det er det for mye penger i Europa. Vi er jo garantert seriespill i Europa-league, hvor vi faktisk før har nådd semifinale (klyp i armen!).
Det er tynt når Evjen nå er ute. Har ikke sett hvor lenge, bare at det er kortere enn fryktet, men fortsatt ute "en periode". Med Saltnes også ute en periode så er det rart om vi ikke får inn noe nytt. Til det er det for mye penger i Europa. Vi er jo garantert seriespill i Europa-league, hvor vi faktisk før har nådd semifinale (klyp i armen!).
Una mas cerveza.
- poteten
- Moderator

- Has thanked: 341 times
- Been thanked: 699 times
Grønbæk kostet oss 25 millioner kroner som i dagens marked tilsvarer iallefall 80 millioner.
Kritisk
- Novi
Det har du nok helt rett i. Skjønt, han var jo ikke SÅ het på markedet da, men man skal være svært god på scouting for og komme unna med noe særlig mindre i dag når man heter Glimt. Nå er vi heller ikke klubb som kjøper spillere for 80 mill (tror jeg). I det hele tatt spent på hva vi drar ut av hatten!
Una mas cerveza.
BT melder at Åsane har godtatt bud fra Brann og Molde på Åsanes Malte Fismen. Lenke bak betalingsmur, men hvis dere søker på navnet, så kommer info opp.
- Los-Loco
- Moderator

Hva betyr det at de har godtatt bud fra begge to? At det er Fismen selv som velger hvem av dem han vil gå til?
Jepp. At han kan innlede personlige forhandlinger med begge klubbene. Skal vi tippe han ender hos Brann? Det er vel mer praktisk og kortere vei inn på laget.