Hvem blir med ned og hvem forsvinner ??

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Stig Johansen sa nettopp på TVN at han blir med ned. Kanskje ikke så overraskende, men likevel...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

tomath wrote:Stig Johansen sa nettopp på TVN at han blir med ned. Kanskje ikke så overraskende, men likevel...
likevel litt trist? Ser ikke for meg at Stig greier å gjøre den helt store sesongen neste år heller. Prove me wrong, Stig... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Hehe, nei Stig er en av mine favoritter og jeg tror han enda kan ha noen gode år foran seg selv om han har vært langt unna toppformen i år. Tipper han kommer til å herje i 1.divisjon og komme tilbake til Tippeligaen som sitt gamle jeg i 2007-sesongen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Fra Oslo wrote:
Wenche90 wrote: Måtte bare skriv mæ inn på lista!! :wink:
Hvor er alle disse navnene fra? Det er jo noen folk her som ikke er bosatt i Bodø, skal de flytte hjem til neste sesong eller hva er dealen?
Er folk jeg vet ikke gir opp Glimt bare for de ev. rykker ned...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Stine
Posts: 476
Joined: Thu Mar 31, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Post by Stine »

mester wrote:
Fra Oslo wrote: Hvor er alle disse navnene fra? Det er jo noen folk her som ikke er bosatt i Bodø, skal de flytte hjem til neste sesong eller hva er dealen?
Er folk jeg vet ikke gir opp Glimt bare for de ev. rykker ned...

I såfall hører jeg også til på den lista :wink:
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

Stine wrote:
mester wrote: Er folk jeg vet ikke gir opp Glimt bare for de ev. rykker ned...

I såfall hører jeg også til på den lista :wink:

Kommer luskannes til helga :) Sangstemmen holder neppe til Idoldeltakelse, men får vel gjøre som de sier i den nye låta til Klovner i Kamp...: "Syng som om det er det siste du gjør" :mrgreen:
I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

mester wrote:Er folk jeg vet ikke gir opp Glimt bare for de ev. rykker ned...
Vel da får du ta med meg også på lista di !
TheClansman
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Novi wrote:Blir tatt avgjørelse når ting er klart om Glimt i Midten er med, eller fortsatt spiller eliteserie :p

får se på det! :)
vist glimt i midten legger ned pga av at Glimt ikke lengre er i eliteserien har herved alle som er der stemplet som medgangsupportere. og i min bok kun vil være en gjeng med snyltere som kun er ute etter og sole dere i glansen av våre gulkledde helter. Er det kun eliteseriestatusen som gjør at det er gjevt og drive egen supporterklubb? i så fall synes jeg dere ikke er verdige og bære den gule drakten. Er det andre ting som gjør at dere ikke finner det forsvarlig og drive supporterklubben videre går det ann og heller fusjonere med DGH og heller drive videre som DGH avdeling midten
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Novi wrote:Blir tatt avgjørelse når ting er klart om Glimt i Midten er med, eller fortsatt spiller eliteserie :p

får se på det! :)
Jeg synes at vi skal prøve så godt som mulig. Men det ar min mening. Jeg drar uansett på noen hjemme kamper og noen bortekamper i løpet av sesongen. Men typisk... for ti år siden var det 5 lag fra Trondheim i 1. div. Neste år, kanskje ett... RBK
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Bateman26 wrote:
Novi wrote:Blir tatt avgjørelse når ting er klart om Glimt i Midten er med, eller fortsatt spiller eliteserie :p

får se på det! :)
vist glimt i midten legger ned pga av at Glimt ikke lengre er i eliteserien har herved alle som er der stemplet som medgangsupportere. og i min bok kun vil være en gjeng med snyltere som kun er ute etter og sole dere i glansen av våre gulkledde helter. Er det kun eliteseriestatusen som gjør at det er gjevt og drive egen supporterklubb? i så fall synes jeg dere ikke er verdige og bære den gule drakten. Er det andre ting som gjør at dere ikke finner det forsvarlig og drive supporterklubben videre går det ann og heller fusjonere med DGH og heller drive videre som DGH avdeling midten
Som "supporterklubb" må man ha noe å gi til medlemmene... arrangementer etc. Første divisjon 2006 ser ut til å bli tynt med lag (mulige reisemål) for folk i GIM. Man slutter jo ikke å være supporter... Og i 1. div har en heller ikke store muligheter til å få TV kamper eller Web-tv kamper. Og det er ikke snakk om å legge ned. Det er snakk om å ta 1 års pause som organisert klubb hvor det skjer noe ukentlig. La pengene vi har stå på bok og komme sterkere tilbake i 2007..... Men nå er ingenting bestemt. SÅ IKKE KOM HIT OG PRAT OM MEDGANGSUPPORTER!!!!!!!! Mange av oss som holder til i Trondheim har brukt par tusen kroner for å se 2-3 bortekamper, og de fleste er studenter!! Æ bi så provosert når folk prata før de tenk!!!

BATEMAN.......... BEGYNN Å TENK :twisted:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

da kan dere heller forklare ting på en orde3ntlig måte i stedet for og komme med en sånn utalelse. Jeg leser en ting uten mere informasjon og skriver hva jeg mener.

Ps for hyggelig pm
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Ja, altså kunne man spurt hva grunnen til det var før man begynner å hakke løs på folk! Vi Er studenter som av egen fri vilje prøver å få til noe her.... men vi kan jo ikke bestemme over folk.... Hvor mange trur du vil være med i en klubb som ikke har noe å tilby det neste året!

Og ja Jeg sendte deg en PM! Håpa du likte den.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Hadde dere heller gått ut og sagt at aktivitets nivået blir redusert hadde ikke det vært en ting men når kommetaren er
Blir tatt avgjørelse når ting er klart om Glimt i Midten er med, eller fortsatt spiller eliteserie :p
hva mener du da man skal tro?
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Trengs ikke mer informasjon enn at Glimt i Midten ble startet rett før sesongen. Vi kan godt offisielt være en supporterklubb, men hvor mange vil betale for å være medlem når klubben ikke kan gi dem noe? Web-tv-kampene har vært suksess og samlet både medlemmer og ikke-medlemmer. Molde-turen var styggelig moro for oss som var med, og Ålesund var bare helt super!! Det er disse tingene Glimt i Midten eksisterer for, og uten dem slutter vårt virkeområde, på en måte.

Når det er sagt, så er ikke nedrykk ennå klart, og jeg velger å legge alle kluter til for å være i eliteserie også neste år!
Una mas cerveza.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Med neste år! Skal vi samle 65 medlemmer for å se på VG-Nett live? Noen ting kan man TENKE seg til!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Novi wrote:Trengs ikke mer informasjon enn at Glimt i Midten ble startet rett før sesongen. Vi kan godt offisielt være en supporterklubb, men hvor mange vil betale for å være medlem når klubben ikke kan gi dem noe? Web-tv-kampene har vært suksess og samlet både medlemmer og ikke-medlemmer. Molde-turen var styggelig moro for oss som var med, og Ålesund var bare helt super!! Det er disse tingene Glimt i Midten eksisterer for, og uten dem slutter vårt virkeområde, på en måte.

Når det er sagt, så er ikke nedrykk ennå klart, og jeg velger å legge alle kluter til for å være i eliteserie også neste år!
Det er mange måter og forsatt kunnet eksistere som klubb selv om de mest innslysende turalternativene ikke er der. Ja det er ikke bare bare og kunne forsvare overfor medlemmer og betale kontigent men vist dere sier til medlemmne at i år er kontigenten det dere trenger for og ha websida oppe delt på anntall medlemmer er jeg rimelig sikker på at alle medlemmene ikke hadde hat noen problemer med og betale den kontigenten.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Bateman26 wrote:
Novi wrote:Trengs ikke mer informasjon enn at Glimt i Midten ble startet rett før sesongen. Vi kan godt offisielt være en supporterklubb, men hvor mange vil betale for å være medlem når klubben ikke kan gi dem noe? Web-tv-kampene har vært suksess og samlet både medlemmer og ikke-medlemmer. Molde-turen var styggelig moro for oss som var med, og Ålesund var bare helt super!! Det er disse tingene Glimt i Midten eksisterer for, og uten dem slutter vårt virkeområde, på en måte.

Når det er sagt, så er ikke nedrykk ennå klart, og jeg velger å legge alle kluter til for å være i eliteserie også neste år!
Det er mange måter og forsatt kunnet eksistere som klubb selv om de mest innslysende turalternativene ikke er der. Ja det er ikke bare bare og kunne forsvare overfor medlemmer og betale kontigent men vist dere sier til medlemmne at i år er kontigenten det dere trenger for og ha websida oppe delt på anntall medlemmer er jeg rimelig sikker på at alle medlemmene ikke hadde hat noen problemer med og betale den kontigenten.
Joda, vi skal nok finne ut noe. Opphører ikke fullstendig hvertfall!! Glimt i Midten er her for å bli!!
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Novi har vel roet debatten ned på et nivå jeg liker den. Vel, egentlig ikke siden jeg liker høy temperatur 8)

Forstår Novi og gutta, men la meg komme med et par punkter:

1. Dere har nå begynt å delta på ulike fotballcuper, trent litt (svært lite da, men... :lol: ) og fått et slags opplegg rundt dette. Her vil det antakelig komme påmeldingsavgifter, leie av gymsal til trening, innkjøp av fotball(?) m.m.

2. Hvis det skulle bli nedrykk så vil toppkampene i 1.divisjon vises på tv.

3. Hvis det skulle bli nedrykk så er det godt mulig at både AaFK og MFK også deiser ned... Ergo er turene selvsagte.

4. Dere har nå en fin medlemsmasse med tanke på den korte tiden dere har eksistert. Å bygge opp en ny medlemsmasse, bare det å først ta kontakt igjen med alle foran 2007, kan bli litt tungt.

5. For våre DGH'ere i Bodø som velger seg et studentliv i Trondheim så vil dere (fotball, samlinger, fester(?), være et samlingspunkt.

6. Om MFK og AaFK ikke skulle rykke ned ilag med oss (med sterkt forbehold) så vil en tur på høsten ned til en avgjørende kamp på østlandet være midt i blinken for deres medlemmer.

7. Å "ta en pause" er et signal til både oss selv og andre at 1.divisjonen ikke byr på opplevelser.

8. Supportereffekter (enten fra oss i DGH eller noe dere produserer selv) bør jo være minst like atraktivt (om ikke mer) i 1.divisjon (Gud forby). 1.div. gir cred. Motgangssupportere er noe helt fanatisk og fantastisk på samme tid.

Og så kan vi jo diskutere i det uendelige om DGH etter hvert skaffer seg et solid navn og rykte slik at dere kan kunne tjene på å "koble" dere opp mot oss på en eller annen måte (navnemessig?).


Stå på GIM!!! Ikke la et event. nedrykk stoppe dere fra å gi jernet!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote: 6. Om MFK og AaFK ikke skulle rykke ned ilag med oss (med sterkt forbehold) så vil en tur på høsten ned til en avgjørende kamp på østlandet være midt i blinken for deres medlemmer.
Hvis det er interesse fra mange nok om å dra på tur, så blir det selvsagt tur.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg må si meg en smule enig med Bateman26...dette virker VELDIG som medgangssupporteropplegg...selv om jeg håper det bare er en dårlig observasjon. At legge GIM i pausemodus bare fordi vi rykker ned virker for meg som at .."vi gidder ikke om det ikke er tippeligaen..". Argumentet med at det ikke er lag i nærheten kjøper jeg ikke heller...hver sesong spiller Glimt mot trønderlag eller lag i nærheten i cupen...og turen ned til Oslo er hverken dyr eller særlig lang (selv med tog.). ER man supporter så burde det ikke spille rolle om det er Tippeliga eller Adecco, er jo faen ikke til Sibirligaens 3.divisjon vi snakker om heller...Norge er ikke SÅ langstrakt at ikke dere skal kunne komme der på kamp, Hødd og Sogndal spiller i Adecco og vil gjøre det neste sesong, i tillegg vil sannsynligvis Haugesund komme opp, dessuten vil vi garantert møte et helgelandslag i cupen eller noe fra nord-trønderlag som vanlig, eller kanskje Molde, Aalesund, Rosenborg etc... kanskje blir det FLERE muligheter for turer.

Er greit nok hvis ingen vil bli medlemmer at dere tar "pause", men som nevnt, da får vi vel ordne så det blir DGH-Glimt I Midten, noe som allerede burde vært gjort synes jeg...EN stor supporterklubb..VI ikke..de og de og de...jeg regner allerede dere som en del av DGH, men det får stå for meg. Så lenge dere er Glimtsupportere, bor i "midten" så bør dere også være det også i 1.div uansett om dere har mange medlemmer eller få...DERE er jo der..

Jeg er/har vært medlem i klubber jeg aldri sett live engang. Jeg er medlem av et lag jeg får sett på TV et par ganger i året..men faen om det skal stoppe meg liksom.....

Uansett..skjerpings, legge ned/ta pause med Glimt I Midten bør være et ikke-tema, Glimt trenger dere like mye i Adecco om ikke mere, om det ville skje!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Post by Novi »

Var da svært så mange reaksjoner dette skulle få :)

Vi har ikke fått konstantert noe nedrykk ennå, og ingen har konstantert at GiM blir satt på pause neste år. Men det bør være forståelse for at aktiviteten blir trappet ned (spesielt pga manglende web-tv-kamper). Greit at Hødd og Sogndal spiller 1. divisjon, og vi organiserer gjerne turer dit! Men slikt tar mye tid, og vi må vite om medlemmene er interesserte. Er ikke bare å leie inn en buss, for så at 10 stykker melder seg på og vi går flere tusen i minus. (les: årets Molde-tur)

For min del har det vært mye daujobbing og brannslokking i år, mye pga vår tidligere "leder". Slik ståa er nå, er klubben faktisk i et lite overskudd, og har allerede betalt for nettdomenet for neste år. Har ikke gått i videre forhandlinger med Three Lions ennå (forbeholdt at medlemmene vil skifte stampub), men en god avtale med dem ligger nok kortene. Da kan nok et medlemskontigent som dekker medlemskort være aktuelt, slik at vi fortsatt har et samlingssted.

Men som sagt, dette tar vi når vi vet hvor vi spiller til neste år!

Og noe prat om medgangssupportere vil jeg ikke høre døyt om! Er vi medgangssupportere når vi har investert flere tusener i en supporterklubb som vi ikke visste om ville greie å få til turer eller samle medlemmer? Er vi medgangssupportere når vi, som fattige studenter, bruker flere tusen på å komme oss på bortekamper? Skal ikke gå til noe personangrep på forumet, siden det er pissefeigt, men dere som tenker på å si noe slikt igjen bør tenke om igjen.
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Novi wrote:Var da svært så mange reaksjoner dette skulle få :)
Jeg tror nok det var denne kommentaren din som førte til reaksjonene:
Novi wrote:Blir tatt avgjørelse når ting er klart om Glimt i Midten er med, eller fortsatt spiller eliteserie :p

får se på det! :)
Du sier i din siste posting:
Novi wrote:Vi har ikke fått konstantert noe nedrykk ennå, og ingen har konstantert at GiM blir satt på pause neste år. Men det bør være forståelse for at aktiviteten blir trappet ned (spesielt pga manglende web-tv-kamper).
Hadde du i første posting kalt det en nedtrapping av aktivitet så hadde absolutt ingen reagert. Vel, det e mulig Bateman og mester hadde lukta blod likevel :D

HVIS dere velger å trappe ned aktiviteten foran 2006-sesongen så er det mulig vi i DGH kan tilby GIM's medlemmer et medlemskap til meget redusert pris slik at dere kan benytte dere av billigere billetter på Myra når dere er hjemme i Bodø. Hvem vet, kanskje DGH stiller med en kolleksjon allerede til neste år? Målet har alltid vært der om nettopp det.

Må bare få sagt at brawno, Novi og resten av gutta har gjort en kjempejobb i Trondheim. De har bygd opp en supporterklubb fra grunnen av. De har hatt mye utgifter fra egen lomme. Og de har arrangert kanskje en av de mest vellykka turene i Glimtsupporternes historie.

Stå på...!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Anklagene om medgangssupporteri tilskriver jeg, snill som jeg er, ei uvitenhetskvote. Det arbeidet som har vært lagt ned i GiM har vært helt utrolig, spesielt når man tenker på at klubben på tross av sin unge alder har vært gjennom noen vansker med tanke på lederskap og slikt.

Ei nedtrapping av aktiviteten vil være uunngåelig med et nedrykk. Jeg har fryktelig vanskelig for å se for meg at man får samla 50 stykker annahver søndag for å høre på radio3s overføring over nettradio, eventuelt skåringsoppdateringene på nrk radiosporten. Jeg har også vanskelig for å se for meg at man får med seg 40 stykker til Ulsteinvik - dét hadde isåfall vært helt fantastisk imponerende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
ostogvin
Posts: 158
Joined: Thu Nov 11, 2004 10:48 am
Location: Trondheim
Contact:

Post by ostogvin »

Kesseboy wrote:Jeg har fryktelig vanskelig for å se for meg at man får samla 50 stykker annahver søndag for å høre på radio3s overføring over nettradio, eventuelt skåringsoppdateringene på nrk radiosporten.
Vi kunne jo bli først ute med en ny retro-bølge, der vi samles på pub for å høre radio-sport :)
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

mester wrote:...dette virker VELDIG som medgangssupporteropplegg...selv om jeg håper det bare er en dårlig observasjon. At legge GIM i pausemodus bare fordi vi rykker ned virker for meg som at .."vi gidder ikke om det ikke er tippeligaen..".
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Post Reply