4. runde i cupen: Brann - Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Guest

Post by Guest »

poenget med straffen var at han tar mye fart og da ville en "gammel" keeper slengt seg alt han har til et hjørne og da er straffen genial!
MEN siden opdal er så "nymotens" tok han "finten" med en gang
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Bra at de klarer å komme tilbake etter å ligge under 1-3.....lett å gå sur sånn som ting har vært.

Jeg liker også at de tør å fyre av når de får sjangsen....tidligere har de stort sett bare rotet rundt på 16 meteren uten at noen tør å prøve et skudd.

Merkelig at det faktisk var de to eldste straffetakerne som bommet...Runar og Bjørkan...mens Olsen og Høgli setter straffene som de aldri skulle gjort noe annet.

Til sist må jeg kommentere Bjørkan...rent bortsett fra straffebommen så synes jeg han er ganske tafatt....fraløpt ble han også idag...

Ikke kan han utfordre på egenhånd og innleggene er sjelden noe å skryte av....skulle ønske vi hadde noen andre å bruke skal jeg være ærlig.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Skammelig av Bjørkan!

Post by Trapattoni »

Det er faen meg skammelig oppførsel av Bjørkan ved straffesparket. Han håner alle oss som betaler for å se Glimt uke etter uke! Det provoserer meg voldsomt når verdens lateste fotballspiller ødelegger en kveld på den måten. Jeg aksepterer bom på straffe, men jeg aksepterer faen ikke at man ikke forsøker å score!

I tillegg kan en jo lure på hva Bjørkan driver med på treningsfeltet. Å få tendenser til krampe allerede etter 60 minutters spill hører ingen plass hjemme.

Jeg forutsetter at Bjørkan benkes på søndag.
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Re: Skammelig av Bjørkan!

Post by El Cid »

Trapattoni wrote:Det er faen meg skammelig oppførsel av Bjørkan ved straffesparket. Han håner alle oss som betaler for å se Glimt uke etter uke! Det provoserer meg voldsomt når verdens lateste fotballspiller ødelegger en kveld på den måten. Jeg aksepterer bom på straffe, men jeg aksepterer faen ikke at man ikke forsøker å score!
Fatter ikke hvordan det er mulig å ta en "Jenas" på ei så viktig straffe... Det er lov å leke seg når man har straffe og leder 3-0, men ikke når det er den avgjørende straffen på straffekonk...
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Jeg er mektig imponert over Olsen som scorer begge målene som holder Glimt inne i kampen. Jeg sluttet å følge med må stillingen 1-3, tenkte at nå har vi gjort det igjen...

Men jeg må bare krype til korset og si at det var det visst ikke! :oops: Kjempeimponerende!

Leit med den straffen, ja. Skjønner ikke helt hvorfor Åssa skal sjanse sånn, bedre å sette den kontant i nettet!!!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Jeg føler at kampen i dag er et signal om at noen av de eldste spillerne snart må få kjenne litt tresmak i ræva, dvs. benken! Denne sesongen har det for meg vært tre spillere som har vært positiv;

1. Trond Olsen
2. Tom Høgli
3. Vegard Sannes!!

I dag sitter alle tre på benken. Jeg mener samtlige tre bør være høyaktuelle for en plass i førsteelleveren på søndag. Bjørkan, Stig Johansen og Halvorsen bør mildt sagt være i faresonen. Ellers bør duoen Kjølner/Hansen skjerpe seg kraftig. De har vært svake lenge nå. Håper Theting kan gi dem litt pes om plassene.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Larsen wrote:Bra at de klarer å komme tilbake etter å ligge under 1-3.....lett å gå sur sånn som ting har vært.

Jeg liker også at de tør å fyre av når de får sjangsen....tidligere har de stort sett bare rotet rundt på 16 meteren uten at noen tør å prøve et skudd.

Merkelig at det faktisk var de to eldste straffetakerne som bommet...Runar og Bjørkan...mens Olsen og Høgli setter straffene som de aldri skulle gjort noe annet.

Til sist må jeg kommentere Bjørkan...rent bortsett fra straffebommen så synes jeg han er ganske tafatt....fraløpt ble han også idag...

Ikke kan han utfordre på egenhånd og innleggene er sjelden noe å skryte av....skulle ønske vi hadde noen andre å bruke skal jeg være ærlig.
Som vanlig et meget bra innlegg!!

At Åsmund tillater seg slik arroganse er for meg helt uforståelig!! Så dere hvor sint cato Hansen ble???? Og jeg forstår han meget godt! Man skal ikke leke straffespark når det gjelder kvartfinale!! Og herregud så dårlig trent enkelte spillere hos Glimt må være. Så ikke en Brann spiller som slet med krampe tendenser!!! Dette er horribelt!!!

Det som er positivt er måten Glimt henter seg inn i kampen. Sterkt, men samtidig Trond O sin kredit! Hvorfor han ikke starter skjønner jeg bare Ikke!!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Er SÅÅÅ mye å ta tak i her, at det blir for teit å ta alt i et innlegg. joda, må jo kommentere at en opphenting fra 3-1 til 3-3 er bra. Men reagerer krafitg på dagens startoppstilling i forhold til prestasjoner tidligere i sesongen. Har virkelig ikke Trond Olsen spilt seg opp til å ta en slapp Bjørkan's plass? Har ikke Tom Høgli prestert over Kristoffer Paulsens nivå? Har ikke Vegard Sannes faktisk vært Glimt's beste spiller så langt? Om ikke, hvertfall bedre enn Halvorsen?? Hvor mye skal til for at Horn skal stå over en kamp? Og sist, men aller viktigst....hvorfor i f har Stig klippekort på laget??? Vil vi ha en spiss som er borte flere kamper, og bare sier "nå føler jeg meg frisk og vil spille", og så er han med på laget?? Er mulig å bruke Bjørkan, Ludde og Olsen som angrepslinje SELV om Stig sier han selv er frisk. Han løp én gang hele kampen...og det var i slutten av 2. ekstraomgang! Det samme gjaldt forsåvidt Bjørkan...Flere ganger så man at hvis han virkelig hadde giddet, så hadde han nådd den passningen eller rundet den forsvarsspilleren. Og når han er en slik form, ja da setter man en sugen Trond Olsen inn til å starte i stedet.

Det merkes kanskje at all min optimisme er long gone etter denne kampen. Det var en nervøs kamp hvor Glimt aldri hadde taket og flyten som gjør at det er en fryd å være tilstede. Selv etter en slik "oppvask" de mener de har hatt, greier de slippe inn mål etter 82 sekunder!

Jeg kan ikke gjøre annet enn å se frem til søndag. Men Gåre, Stig, Bjørkan og resten av gjengen kan gjøre en hel masse, og det bør de!
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

Først en liten kommentar til DieZel som skrev:
Jeg blir irritert når folk sier at jaja, nå har vi serien å konse på.
Det blir helt feil innstilling for meg ... !
Dette var ikke mine ord! Jeg konstaterte kun et faktum, og det er at nå er det kun serien å konsentrere seg om! Åsmund rotet bort en straffe, og måten det skjedde på var utrolig. Vi ser gang på gang at harde straffer som treffer mål, som oftest går inn. Portugal hadde vel tre straffer midt i målet i går, og alle gikk inn. Vi skjønner vel alle hva Åsmund prøvde på, men som El Cid skrev, på 3-0 er det lov å leke seg, ikke på en helt avgjørende mann mot mann situasjon. Runars straffe er vel egentlig ikke så dårlig, det er vel heller en god redning?

Trond gjør en kjempejobb når han kommer inn. Men, jeg tror Gåre gjør rett når han ikke starter med Trond. Han har vært best når han har kommet innpå etter at de andre begynner å bli slitne. Han har en fantastisk innsats og guts. Veldig vanskelig å vurdere den gutten, han har en tendens til å rote bort det opplagte mens han kommer gjennom på de vanskeligste situasjonene.

Ellers forstår jeg Novi når han stusser over Bjørkan og Stigs innsats i går.
Nå har vel Glimt vært best med Stig på banen i år, kanskje han betyr mer enn vi ser, men enig, i går var han rimelig usynlig. Jeg syns vel personlig at André er den som forsvarer en plass minst av alt. Det har jeg forsåvidt nevnt tidligere, men han spiller jo konsekvent bakover og vanskeligjør dermed angripernes jobb. Når ballen til slutt må lempes fram, er forsvaret på plass. Slipp til Vegard eller Tom der i stedet!

På 1-3 begynte nå Glimt å spille fotball i går! Tror frykten for å tape, blir frykten for å tørre. På 1-3 er det ikke mer å tape, og da viser gutta at de kan. Akkurat det kan også bli det lille som skal til for at det nå snur. Det er "jaffal" mitt håp i det håpløse!

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Novi wrote: Er mulig å bruke Bjørkan, Ludde og Olsen som angrepslinje SELV om Stig sier han selv er frisk. Han løp én gang hele kampen...og det var i slutten av 2. ekstraomgang! Det samme gjaldt forsåvidt Bjørkan...
Jeg så ikke kampen, men synes det oppsiktsvekkende at man mener Glimt skulle spilt med en frisk Stig på benken. Glimt har vært hjelpeløse uten Stig på banen så langt i år, ingen har fyllt midtspissrollen tilnærmelsesvis. Svak kamp av Stig i går: javel, men hvilken spiller på Glimt har ikke spilt svakt i år? Dessuten: treneren er ikke synsk; han kunne ikke vite hvordan Stig spilte under laguttaket.

Synes det var positivt at Glimt fortsatte å angripe etter 3-3, personlig driter jeg i straffekonker; noen må jo bomme likavel - rein bingo. Irriterer meg heller over at Glimt ikke klarte å avgjøre etter ordinær tid - de hadde visst muligheten?!

an.no skriver at Cato Hansen gjorde en stor feil i forbindelse med et av Brannmålene. Da bør vel ikke han kaste første stein på kveldens syndebok (Bjørkan).
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

DieZel wrote: Jeg blir irritert når folk sier at jaja, nå har vi serien å konse på.
Det blir helt feil innstilling for meg ... !

At Åssa prøver på den finta si når vi er i en situasjon hvor hvert eneste straffespark teller er for meg KOMPLETT IDIOTISK og UMULIG Å FORSTÅ!
Det er vel ingen innstilling, men et faktum. Glimt har serien å konse på nå!

Åssa prøver å lure keeperen, det går ikke. Åssa blir syndebukk.

(Alternativt: Åssa lurer keeperen med en chipp. Åssa er en iskald fisk og en helt!)

Dette ser vi jo i alle slike straffekonker. Marginene er små. Ofte er det jo også de erfarne og antatt sikre som misser - det så vi jo ikke minst i EM i går!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Merete wrote: Åssa prøver å lure keeperen, det går ikke. Åssa blir syndebukk.

(Alternativt: Åssa lurer keeperen med en chipp. Åssa er en iskald fisk og en helt!)

Dette ser vi jo i alle slike straffekonker. Marginene er små. Ofte er det jo også de erfarne og antatt sikre som misser - det så vi jo ikke minst i EM i går!
Nei...Åssa prøver å lure keeperen...noe han tydeligvis ikke kan og aldri har gjort før. Han føkka opp så til de grader, og blir en syndebukk, HELT rettferdig!

Åssa prøver å lure keeper, og scorer. Ja, vi jubler for mål, men vil ikke ha for mange sånne. På ingen måte en helt om han så hadde hælsparka den inn...et mål er et mål. Det gjelder spesielt i en slik situasjon hvor det er være eller ikke være. Som en her sa, kan akseptere at folk ikke scorer på straffe, men kan ikke akseptere at de ikke forsøker! Og det var ikke et forsøk i mine øyne. At Runar Bergs skudd ble reddet er det ingen som prater om...nettopp fordi det var en god redning! Ta f.eks. Portugal - England...3 engelskspillere skyter hardt nede midt i målet, sikkert i frykt for å skyte over. Men de gikk inn, gjorde de ikke? Eller slik omtrent alle Brann-spillere gjorde det, noe som er min favoritt; skyt høyt. Hvorfor kunne ikke Åssa gjøre det? Og den "springe langt og jogge i slutten for så å chippe inn"-luringen, funker ikke hvis du jogger de siste 4 meterene, Åsmund! Og for å chippe må du nesten SE at keeper går til en av sidene først.

Nei, dette var FLAUT! MEGET lite moro å sykle hjem med nummer 9 på ryggen i går! :evil:
Una mas cerveza.
Guest

Post by Guest »

det de må konse på nå erdet de gjorde feil i starten(når de slipperinn 3 mål) og hva de gjør riktig i slutten (kommer tilbake og scorer to mål)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Sven-Rune wrote: Portugal hadde vel tre straffer midt i målet i går, og alle gikk inn.
Det var helst engelskmennene som skøt midt i mål. På den nest siste straffen til england ble den portugisiske keeperen stående midt i mål, mens engelskmannen skøyt til høyre.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Riktig det, mente engelskmennene. Poenget står der fortsatt likevel..

EDIT: Faan...var jo ikke meg du retta på :)
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Hmm.. Vi klarer endelig å score på aspmyra, men det hjelper ikke likevel.. :glis

Jeg gjør som Merethe.. Driter i straffekonken. Bingo er bingo.. Hadde dette vært i serien, ville vi ha berga ett poeng, type viktig.

Jeg så ikke kampen i går, men at Glimt begynner å finne nettmaskene igjen på Aspmyra er en positiv ting. Tre mål i en hjemmekamp er bra.

Det som er mindre bra er at vi fremdeles slipper inn for billige mål (det var det intrykket jeg fikk av en som var på aspmyra).

vi får se på søndag om den offansive biten begynner å falle på plass.. Også må vi tette bedre bakover. Sannes og Høgli burde starte. Det ser ikke ut som Kristoffer har blitt helt frisk. Enten det, eller så gikk han glipp av litt mange treninger mens han var syk.. Håvard virker ikke het på nett han heller..

På søndag har jeg fri, og da skal jeg på kamp igjen. første kamp siden hamkam-kampen. Da BØR glimt vinne, så jeg får valuta for den gratise billetten min :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Sulliken wrote:Jeg gjør som Merethe.. Driter i straffekonken. Bingo er bingo.. Hadde dette vært i serien, ville vi ha berga ett poeng, type viktig.

Jeg så ikke kampen i går, men at Glimt begynner å finne nettmaskene igjen på Aspmyra er en positiv ting. Tre mål i en hjemmekamp er bra.
Jeg må bare si meg enig, Sulliken og Merete. Rent bortsett fra Bjørkans begredelige straffespark, må denne kampen være et steg i riktig retning. Jeg fulgte kampen bare pr. tekst-TV. På stillingen 3-1 hadde jeg egentlig gitt opp og må innrømme at jeg gikk og gjorde noe annet i største irritasjon! Da var det vanskelig å se hvordan denne sesongen skulle reddes. Men opphentingen av Glimt viser at det ennå nytter. Da får vi bare leve med at Bjørkan gjør en slik tabbe. Kommer vi samme situasjon i UEFA-cupen eller til neste år, gjør han ganske sikkert ikke dette om igjen og risikerer et helt cup-avansement!

Nå ser lysere på kampen mot Molde! De som gjester Aspmyra utover sommeren og høsten, vil ganske sikkert møte et Glimt i scoringshumør.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Kan ikke si jeg deler samme tanken...og jeg var på kampen. I fjor (og forsåvidt tidligere år) har det vært mindre spennende i negativ faktor å være på kamp. Stort sett hele kampen mot Brann satt man der og var nervøs før hver passning, for stort sett 50% av dem gikk rett i en brann-spiller. Passningspillet er ALTFOR dårlig, og utnyttelsen av overganger er omtrent lik null. André Hansen følger ikke opp overgangene og snur seg hver gang han får ballen. Runar Berg blir tvunget til å jobbe altfor defensivt, og Råstad spiller alltid på det sikre (no som forsåvidt er greit). Oppbygginga av spillet går aaaaaltfor treigt! Minst 7-8 passninger mellom mellom Cato Hansen, Kjølner og Halvorsen, før det enten kommer en passning fra Kjølner som Bjørkan ikke når/gidder å nå, eller at spillet bygges opp fra Halvorsen, som så til de grader ikke er i form. Laget får aldri tak på kampen, og er aldri det førende laget. I fjor så vi masse guts og tæl i duellene, og vi pressa høyt. Vi vant ballen, hadde flere sjanser, og putta nok av dem til å få poeng. Og selvsagt...vi var potte tett bakover.

Dette er problemer som jeg mener kunne vært fikset ved å bruke Sannes for Halvorsen, Høgli for André og Olsen for Bjørkan. Klart, det er ingen trylleformel i fotball, men på bakgrunn av deres prestasjoner i år, syns jeg så absolutt det burde prøves en kamp.
Una mas cerveza.
Post Reply