Hvem er Supporter og hvem er ikke?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Hvem er Supporter og hvem er ikke?

Post by Nokia »

Definisjonen av supporter kan være så mangt. Jeg har merket meg at enkelte er så firkantete at de mener at Kun DGH medlemmer kan benevnes sådan.

Hva mener resten av forumistene om dette?

Jeg har også fått med meg at supporter grupperingene i midt og sør ikke ansees som jevnbyrdige med DGH. Stemmer dette eller er dette bare tøys ?
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Debatten om supporterbegrepet er tatt før, og den tok helt av..

phpBB2/viewtopic.php?t=2517

Og når det gjelder supporterklubber i midten og sør, så er det vel mer det at flere ikke ønsker å slå sammen klubbene pga økonomi etc, enn det at de ikke blir sett på som jevnbyrdige med DGH. Det med en viss motstand mot sammenslåing er vel noe medlemmer alle tre klubbene har ytret, såvidt jeg har fått med meg.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mariasha wrote:Debatten om supporterbegrepet er tatt før, og den tok helt av..

phpBB2/viewtopic.php?t=2517
Takk! Leita som faen :lol:

Hilsen en dalers som er vel en av dem som gjennom året har kommet med mest skryt til GIM og BGSKS :wink:

Det er publikummere på resten av Myra jeg har provosert noen ganger med mine forsøk på å definere en "supporter". Men la oss lese oss gjennom Mariasha link til en tråd på 20 sider og la oss fyre oss litt igjen :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Tja kanskje det. Får iallefall bare håpe at det ikke finnes de som mener at DGH er bedre eller mer skikket enn midt og sør grupperingen!

Sør og Midt gjør en meget viktig jobb for klubben vår!
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Jeg er i hvertfall mer glimtsupporter fra 01.01.06, enn dalers er tottenhamsupporter :!: :twisted:
TheClansman
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

TheClansman wrote:Jeg er i hvertfall mer glimtsupporter fra 01.01.06, enn dalers er tottenhamsupporter :!: :twisted:
:wink:

eeh, ja det er godt mulig du er det.

På det tidspunktet er jeg borte i London for å se 4 Spurskamper på 8 dgr.

Ååå førr en glede...! :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Synd det blir 4 tap da :twisted:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Nokia wrote:Synd det blir 4 tap da :twisted:
tja, se ikke bort fra det. Den artigste turen jeg har hatt som Yiddo va da jeg reiste med bussen ilag med den harde kjerne opp til Goodison Park. Vi tapte 3-1 men vi hadde det kjempeskøy tilbake igjen. Sjølironi er en fin ting. :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

Nokia skrev:
Definisjonen av supporter kan være så mangt. Jeg har merket meg at enkelte er så firkantete at de mener at Kun DGH medlemmer kan benevnes sådan.

Jeg har også fått med meg at supporter grupperingene i midt og sør ikke ansees som jevnbyrdige med DGH. Stemmer dette eller er dette bare tøys ?
Av diverse årsaker flytta mamma og pappa til Vestfold da jeg var 15 år. Er egentlig ikke sikker på om Dalers var født på den tiden, men allerede da var jeg en ihuga Glimt-supporter!

Jeg har sett Glimt spille kamper på skolegress, noe som mange forumister kun har sett som en grusbane.

Jeg har sett Harald Berg spille med Glimt, FØR han reiste til Lyn og etterhvert til Ado i Nederland.

Jeg har sett Arne Hansen skyte i tverrliggeren på skolegrus, så hardt at tverrliggeren brakk!

Jeg har sett Glimt, fra Narvik i nord, til Kristiansand i sør. Fra Fredrikstad i øst til Bergen i vest.

Jeg har sett samtlige cup-finaler med Glimt på Ullevål!

Jeg har oppdratt 4 unger i Tønsberg, til å elske Bodø-Glimt.

Jeg har lakkert en bil i gult og svart, med Glimtmerker i bakruta!

Jeg har sett alle Glimt-kampene i år (takk web-tv) med unntak av Lyn-kampen da flyet mitt til Italia ble forsinket, og jeg rakk det ikke!

Jeg skal selvfølgelig på Ullevål i morra!

Jeg var Glimt-supporter lenge før det var dannet noe supporter-klubb, og er selvfølgelig Glimt-supporter fortsatt!

Av praktiske/fornuftige årsaker finnes det 3 supporterklubber for Glimt i landet. Istedetfor å diskutere rangering etc. av disse, er det en selvfølge at disse skal jobbe sammen for klubben vi er så glade i! Det bør være en selvfølge at de fordeler som måtte jobbes fram av en av klubbene skal gjelde for alle tre!
Istedet for å diskutere tull og tøv, bør man heller legge forholdene til rette for å få enda flere avdelinger med Glimt-supportere!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Sinnsykt viktig vettu! Bare man er smart og benytter seg av egenskapene sine :?
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hvem møter dere ?
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Sven-Rune wrote:Nokia skrev:
Definisjonen av supporter kan være så mangt. Jeg har merket meg at enkelte er så firkantete at de mener at Kun DGH medlemmer kan benevnes sådan.

Jeg har også fått med meg at supporter grupperingene i midt og sør ikke ansees som jevnbyrdige med DGH. Stemmer dette eller er dette bare tøys ?
Av diverse årsaker flytta mamma og pappa til Vestfold da jeg var 15 år. Er egentlig ikke sikker på om Dalers var født på den tiden, men allerede da var jeg en ihuga Glimt-supporter!

Jeg har sett Glimt spille kamper på skolegress, noe som mange forumister kun har sett som en grusbane.

Jeg har sett Harald Berg spille med Glimt, FØR han reiste til Lyn og etterhvert til Ado i Nederland.

Jeg har sett Arne Hansen skyte i tverrliggeren på skolegrus, så hardt at tverrliggeren brakk!

Jeg har sett Glimt, fra Narvik i nord, til Kristiansand i sør. Fra Fredrikstad i øst til Bergen i vest.

Jeg har sett samtlige cup-finaler med Glimt på Ullevål!

Jeg har oppdratt 4 unger i Tønsberg, til å elske Bodø-Glimt.

Jeg har lakkert en bil i gult og svart, med Glimtmerker i bakruta!

Jeg har sett alle Glimt-kampene i år (takk web-tv) med unntak av Lyn-kampen da flyet mitt til Italia ble forsinket, og jeg rakk det ikke!

Jeg skal selvfølgelig på Ullevål i morra!

Jeg var Glimt-supporter lenge før det var dannet noe supporter-klubb, og er selvfølgelig Glimt-supporter fortsatt!

Av praktiske/fornuftige årsaker finnes det 3 supporterklubber for Glimt i landet. Istedetfor å diskutere rangering etc. av disse, er det en selvfølge at disse skal jobbe sammen for klubben vi er så glade i! Det bør være en selvfølge at de fordeler som måtte jobbes fram av en av klubbene skal gjelde for alle tre!
Istedet for å diskutere tull og tøv, bør man heller legge forholdene til rette for å få enda flere avdelinger med Glimt-supportere!
:hedre :hedre :hedre
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Nokia wrote:Hvem møter dere ?
Tenker du på Spurs nu?

Birmingham hjemme
WBA borte
NUFC hjemme
ManCity borte
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Hva skjer med vår kjære dalers hvis Bodø/Glimt møter Spurs i UEFA-Cup eller Champions League i nær fremtid ? ?

Jeg ønsker en klar og tydelig redegjørelse om din "tilhørighet", gjerne med %-tegn og grafiske diagrammer :twisted:
TheClansman
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

dalers wrote:
Nokia wrote:Hvem møter dere ?
Tenker du på Spurs nu?

Birmingham hjemme
WBA borte
NUFC hjemme
ManCity borte
Ok. Mandag 17 April blir en Rød og Fin dag :twisted: ( håper jeg :? )
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg mener alle som er medlem av en SUPPORTER-klubb er supporter..resten er tilhengere! ;)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

TheClansman wrote:Hva skjer med vår kjære dalers hvis Bodø/Glimt møter Spurs i UEFA-Cup eller Champions League i nær fremtid ? ?

Jeg ønsker en klar og tydelig redegjørelse om din "tilhørighet", gjerne med %-tegn og grafiske diagrammer :twisted:
:lol:

Holder det med et kakediagram?

Vel, å oppleve White Hart Lane og få håndhilse på Gary Mabbutt allerede som 14-åring gjorde nok noe med meg...

Muligens er min store inspirasjon fra England en hemsko i mitt arbeid med DGH, muligens ikke. Som supporter blir en litt blind.

Jeg står ikke å synger for hverken DGH eller blant Yiddoene hvis mine 2 lag skulle møtes... :? Jeg ville nok bare sitte å smile til evig tid... :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Post by Sven-Rune »

dalers skrev:
Jeg står ikke å synger for hverken DGH eller blant Yiddoene hvis mine 2 lag skulle møtes... Jeg ville nok bare sitte å smile til evig tid...

Godt svart dalers!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Sven-Rune wrote:Godt svart dalers!
Ja ja, jeg syns han slapp litt billig unna da :wink:
TheClansman
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

jeg er suporter :glis
Post Reply