Folkets spiller - vi er i gang!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Sulliken wrote:Los Loco: jeg trur vi alle er spent på hvordan situasjonen er..

Noen MÅ riste de talentløse journalistene i AN å få mer blest om det her.. Det kommer ingenting inn hvis ikke saken følges opp i avisa..
i avisa ble kontonr forresten bare nevnt i forbifarta i en bisetning helt til sist i artikkelen..

Jeg har pratet med mange bodøværinger som ikke har hørt om aksjonen.. Enda flere har ingen tru på den i hele tatt fordi det ikke snakkes om den.. Har henvist flere til denne siden..

Enkelte trur at det kanskje har kommet inn ca 10-15 tusen totalt

Jeg trenger oppdateringer som jeg kan brife med, og bruke som argumenter for at andre skal sponse glimt..
Veldig enig her, skuffende av AN at de lar saken dø ut med såpass liten oppmerksomhet.

Jeg erfarer også at få vet om aksjonen og de som vet litt har ingen tro på at det skal bli noe av det.....og med den holdningen så er det nettopp det som skjer.

Siden det er en stund siden vi har sett noe til Los-Loco her mistenker jeg at han har nettproblemer av noe slag...tviler på at han ville ha unnlatt å komme med oppdateringer her om det ikke var noe som forhindret ham fra det.

Alt er forøvrig ikke negativt, jeg har gode nyheter som virkelig kan hjelpe denne aksjonen.

Jeg har ikke lyst til å kommentere så mye hva det er ennå og skulle gjerne hatt tak i Los-Loco før det blir igangsatt.

Beskjed vil komme her om det blir en realitet!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Vi trenger litt oppmerksomhet ja for å få fart på dette. Jeg har da vervet et par nye bidrag, men jeg tror de fleste har på følelsen at det går litt tregt.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Noen som har hørt om Stavanger Oilers? Går ut fra det er et basketlag. Klubben sto i fare for å miste profflisensen - en pengeinnsamling blant byens folk og næringsliv fikk inn godt over 1 million kroner og lisensen ble reddet. Klarer de samle inn slike summer til et lag jeg knapt har hørt om burde vi som støtter Glimt klare det dobbelte :?:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det hørtes skikkelig usannsynlig ut at det skulle kunne samles inn så mye, desverre virker det ikke som om det er så mange som faktisk gidder å støtte Glimt med noen kroner.

Etter dagens 1-2 tap for Vålerenga burde det sannelig være åpenbart for alle og enhver at Glimt har skikkelig KRISE i angrepet!!

Det er per dags dato bare en spiller som er en trussel for motstanderlagets forsvar og det er Trond Olsen.

Bjørkan og Sannes viser nok engang at de har lite å by på offensivt, Glimt trenger en angrepsspiller desperat.

Vi trenger å få denne aksjonen til å fungere slik at Glimt kan handle.....
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Vegard wrote:Noen som har hørt om Stavanger Oilers? Går ut fra det er et basketlag. Klubben sto i fare for å miste profflisensen - en pengeinnsamling blant byens folk og næringsliv fikk inn godt over 1 million kroner og lisensen ble reddet. Klarer de samle inn slike summer til et lag jeg knapt har hørt om burde vi som støtter Glimt klare det dobbelte :?:
Oilers er et hockylag... =)
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Los-Locos back in town!

Hadde jo håpet at verden skulle bli et bedre sted å være i mitt (nett)fravær, men så gakker Glimt hen og spiller ytterligere tre røtne hjemmekamper!

Anyway:

Har oppdatert gullisten (se over)

Status per i dag er kroner 13.451 fra private givere, inkudert skammelige 3.622 fra bøssene på Molde-kampen. Ser av det som skrives at min eneste lille instruks om bøsseaksjonen ikke ble fulgt; at bærerne skulle stå ved alle utgangene ved kampslutt!

Vet ikke om bøssebærerne var i gang i går, men håper...


Vi har i tillegg 10.000 på konto fra bedriftsgiverne, og ytterligere 8.000 utestående i fordringer. Bedriftsstaffetten gikk i stå hos Bodø Glass og Ramme, skal se om jeg får sparket den i gang igjen i dag.


Ellers:

Dette er folkets aksjon, ikke min! Det betyr at ingen gode ideer trenger min velsignelse for å gjennomføres. Har fått noen PM fra folk som sitter med ideer om hva som kan gjøres. Her er min generelle tilbakemelding til alle: SETT I GANG! Min rolle i dette er ikke større enn at jeg har fixet et kontonummer fra Glimt, som penger kan settes inn på. Resten er opp til folket! Her oppe under pol-isen er det lite jeg får gjort av praktiske ting uanz. Så om du vil spille gitar på torget eller jodle fra åpen båt i Salttraumen for den gode sak; kjør på!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Guest

Post by Guest »

kanskje folkene i tv nordland kan ta dette opp(PR)?de har jo glimt magasin på torsdager, dessuten skal jeg sende mail til radio 3 nå!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg hadde tatt ut penger til bøssebærerne før kampen i går, men ikke èn eneste bøssebærer var å se. Det ble ikke nevnt på speaker-anlegget, og ingen som sto ved utgangene med bøsser ved kampslutt (noe jeg var helt sikker på at skulle være når det ikke var noen under selve kampen). Det er med bøsser under kampene man kan få inn litt gryn, å sette inn penger på konto blir for mye prosjekt for den vanlige mann i gata.
Del Toro
Posts: 58
Joined: Tue Apr 06, 2004 1:46 am
Location: Kristiansand

AN

Post by Del Toro »

Ufattelig dårlig av AN å ikke nevne aksjonen med et ord i avisen i dag når de hadde så stor fokus på krisen (for nå ER det krise folkens). Tror likevell dagens manskap er mer enn godt nok for eliteserien.
Del Toro
Posts: 58
Joined: Tue Apr 06, 2004 1:46 am
Location: Kristiansand

tragisk

Post by Del Toro »

det er direkte tragisk at beløpet som skal til for å komme inn på gulllisten er så lav, men enda værre er det at tidligere nevnte liste er så kort. Neste lønning dobles beløpet. Hva med en platinaliste :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: tragisk

Post by Los-Loco »

Del Toro wrote:det er direkte tragisk at beløpet som skal til for å komme inn på gulllisten er så lav, men enda værre er det at tidligere nevnte liste er så kort. Neste lønning dobles beløpet. Hva med en platinaliste :)
He he, både platina og diamantliste er en mulighet, dersom du sper på! Jeg så ingen vits i å sette gull-listebeløpet så høyt at listen ikke fikk noen navn i det hele tatt, og for å være ærlig; hvis alle hadde gitt nok til å komme på gull-lista, da hadde ikke Glimt hatt økonomisk trøbbel i dag!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Det undrer meg at Gåre forteller om den lite inspirerende apatien som er i Bodø og rundt laget for tiden. Har han ikke fått med seg aksjonen "Folkets spiller"? Hvis ikke, så har AN gjort en dårlig jobb.

Tiltaket vårt er jo et eksempel på det motsatte!!! :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Ting tar seg opp!

Post by Los-Loco »

Nå ser det ut til at vi kan få et oppsving!

Avisa Nordland og NRK Nordland lager en større sak på mandag.

Ordfører Fygle, Fylkesordfører Tørset og Høgskoledirektør Fossum går ut som kjente fjes og donerer 200,- kroner hver til aksjonen, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme! :klapp

Fylkesordføreren gir også 1000,- kroner fra representasjonskontoen :!: :klapp

Bedriftsstafetten er også igang igjen!

Følgende er med så langt:

Narvesen 123 på City Nord gir 500,- og utfordrer Esso Bodøelv
Esso Bodøelv gir 500,- og utfordrer Rønvik Veiservice
Rønvik Veiservice gir 1000,- kroner og utfordrer Nord Norsk dekkimport
Nord Norsk dekkimport gir 1000,- kroner og utfordrer Zahl Transport AS
:rock

Vi plasserer nå ut bøsser på en del steder i Bodø:

Shell Stormyra
Esso Rønvik
Esso Tverlandet
Esso Bodøelv

Flere kommer :!:

Det rapporteres om noe laber stemning hos Glimt! Det er nå vi må trå til for å snu dette!!! Spre budskapet, og vær med å gi!!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Bøssebærere!

Post by Los-Loco »

Vi trenger frivillige som vil gjøre en innsats for Folkets spilleraksjon!

Vi trenger bøssebærere som kan gå ut på byen i morgen, både formiddag og nattestid, og samle inn penger til aksjonen!

Nå er sjansen kommet til å vise hvor dypt engasjementet stikker! Ta med deg en bøsse og vandre rundt i bygatene, og gjerne inne på senterne også!

Ta kontakt med meg på telefon 45228865 for å få tildelt bøsse og avtalt hentested.


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Sjå der, ja.. :glis

Jeg skal høre med sjefen om tipsen min på jobb (puls) kan gå til aksjonen, dvs reklamere for den aksjonen. I såfall må jeg ha en bøsse.

Tar kontakt med deg Los Loco, hvis det blir aktuelt.

Noen kan jo og høre med utestedene i byen om de kan sette bøsser der i helga.. bare en idè.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Wow, imponert igjen! Bra det blir tatt et tak, så ikke hele greia dør ut! Bøsser på bensinstasjoner høres meget lurt ut. Hadde nok tatt inn en god del på tipsen hos uteplassene etter ei helg. Men vet ikke om de som jobber der er så tilfreds med det. Verdt et forsøk hvertfall! :)

Må innrømme at jeg ennå ikke har satt inn noen penger på kontoen, men siden jeg er student merkes det meget godt på økonomien. Gir hvertfall det jeg har i lommene hver gang jeg ser en bøsse :roll:
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg jobbet i kveld, og dro inn 280 i tips, alene. Jeg brukte pengene til bensin og mat.. Kan ikke sulte heller.

fra nå av skal jeg legge til siden 50% av tipsen min til glimt, og i og med at jeg jobber nesten hver dag vil det bli en del. jeg skal samle inn fra og med i morra og til torsdag og sette inn på fredag. starter en ny innsamling på kvelden samme fredag. trur det kan bli bra.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Artikkel på NRK Nordland Internett
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... 27395.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Presseomtalen øker stadig for Folkets Spiller aksjonen
Nå er også Radio 3 på banen

http://www.radio3.no/les/2545.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

I dag hørte jeg også et intervju på P3. Det var vel primus motor som var på lufta og reklamerte for kampanjen. Glimrende jobbet!
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

I dag på jobb ble det 50 til meg og 50 til Glimt i tips. Samler opp og setter inn, ved nærmere ettertanke på mandag. Må ha med helga og.

Ellers sto det ikke et ord om det i AN i dag. Hadde de ikke lovet å ha en stor sak om det i dag (mandag)?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:I dag på jobb ble det 50 til meg og 50 til Glimt i tips. Samler opp og setter inn, ved nærmere ettertanke på mandag. Må ha med helga og.
Hei Sulliken!

Vet ikke hvilken uteplass du jobber på, men kunne du tenke på følgende forslag:

Sjekk med de andre på jobben din om de vil være med på akjsonen. F.eks. sette av fredag og/eller lørdag i sin helhet som innsamlingsdag hvor tipsen går til folkets spiller-aksjonen.

Når du har med de andre, tar dere en telefon til et par konkurrerende utesteder og oppfordrer de ansatte der til å gjøre det samme. Så kan det kanskje spre seg over byen i helga.

Sett da gjerne opp et lite oppslag ved barene at tips går til spillerkjøp! Da tar man kanskje inn noen ekstra kroner!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Heisann!

Resultat pr i dag er drøye 36000 (da inkudert utestående fordringer som ikke er innbetalt enda).

Blant nye bedrifter som bidrar finner vi:

Løvold Industri med 1000,- kroner, som utfordrer Fiskekroken på Sør-Arnøy.

Fiskekroken gir 500,-. :klapp

AN har nå lovet oss annonse, har nettopp mailet teksten over. Så gjenstår det bare å se hvor mye de prioriterer oss, hvor stor annonsen blir og hvor mange dager de kjører den!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Har dratt igang en liten giver-stafett blant spillerne på 70-tallets storlag!

Først ut er Sturla Solhaug, som donerer 500,- kroner og ønsker Glimt lykke til. Han utfordrer spissmakker Arne Hanssen videre.

Arne Hanssen slenger også på en 500,- lapp, og utfordrer Ernst Pedersen i neste runde!

Ernst Pedersen (far til Morten Gamst Pedersen) donerer 500,- og utfordrer gammelkeeper Jon Abrahamsen!

Jon Abrahamsen følger også opp med en 500-lapp, og utfordrer Ivar Pedersen!

:rock


Det er gamlegutta vi må stole på fremdeles!!! :glis

More news coming up!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Los-Loco wrote:
Sulliken wrote:I dag på jobb ble det 50 til meg og 50 til Glimt i tips. Samler opp og setter inn, ved nærmere ettertanke på mandag. Må ha med helga og.
Hei Sulliken!

Vet ikke hvilken uteplass du jobber på, men kunne du tenke på følgende forslag:

Sjekk med de andre på jobben din om de vil være med på akjsonen. F.eks. sette av fredag og/eller lørdag i sin helhet som innsamlingsdag hvor tipsen går til folkets spiller-aksjonen.

Når du har med de andre, tar dere en telefon til et par konkurrerende utesteder og oppfordrer de ansatte der til å gjøre det samme. Så kan det kanskje spre seg over byen i helga.

Sett da gjerne opp et lite oppslag ved barene at tips går til spillerkjøp! Da tar man kanskje inn noen ekstra kroner!

Los-Loco har talt!

Jeg jobber på Puls på mørkved, og der er vi bare to ansatte for øyeblikket, og vi jobber ikke samtidig. Jeg har fri på fredag, men på lørdag vil all tipsen gå til aksjonen. (får lønn på fredag)

Jeg var på jobb i går, men fikk bare inn patetiske 39 kroner totalt. de brukte jeg på en salatshaker på shell..

uansett på mandag kommer det inn 500+ tipsen
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply