Vålerenga - Bodø/Glimt 4. Juli klokken 16.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Vålerenga - Bodø/Glimt 4. Juli klokken 16.00

Post by J I P »

Det er tidlig kampstart - kl. 16.00 for Vålerenga - Bodø/Glimt. Så, legg avtalen inn i kalenderen din slik at du ikke glemmer den.

Vålerenga mister keeperen sin. Men, siden artiklene er publisert i dag, så kan det se ut som om han likevel får med seg Glimt-kampen. Forhåpentligvis er dette ikke tilfelle.

Hvordan var våre reaksjoner etter vårkampen i vår?
http://glimtforum.net/phpBB2/viewtopic. ... %E5lerenga

Jeg forvente en kamp hvor første målet vil vinne. VIF er sterkere bakover enn framover. La oss få den første seieren på Aspmyra siden Tromsø-kampen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Keeperen Touray var god i åpningskampen mot Glimt. Han sto som en vegg. Men i de siste kampene har han fomlet mye. Blant annet på Nadderud på søndag... :wink:
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Vegard wrote:Keeperen Touray var god i åpningskampen mot Glimt. Han sto som en vegg. Men i de siste kampene har han fomlet mye. Blant annet på Nadderud på søndag... :wink:
Vi får håp at dette stem!! Å at han ikke grei å redd skuddan te Glimt!! :wink:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Han Touray er faktisk en temmelig god keeper, svær som en bamse, og kaster enormt langt.. husker et tv-bilde fra kampen hvor touray kaster, og Sannes rygger og rygger og rygger for å nå ballen som er laaaangt der oppe..


Men enga har ellers et tett forsvar.. Jeg ville ikke havnet i slosskamp med Hagen.. Gashi og Brocken på pakkes inn.. Håper rekdal starter kampen.. Han har en ekkel tedens å avgjøre kamper når han bytter inn seg selv..

Dette blir andre kampen på rad jeg faktisk kommer meg på aspmyra.. da bør vi vinne..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Striker
Posts: 32
Joined: Wed Apr 07, 2004 10:46 am
Location: Oslo

Post by Striker »

Litt statistikk :

De 4 siste oppgjørende på aspmyra mot Vif har endt uavgjort. :roll:

vi må tilbake til 1998 for å finne en glimt seier å da med resultatet 2-1.

Glimt har ikke tapt mot vif hjemme siden 1979...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Og da scorte Odd Iversen 0-1 målet. Mener det var protester og diskusjoner etter kampen. Ballen hadde vært over cornerstreken i forkant av målet. Jeg var ballgutt og sto foran det som i dag er Adidas-tribunen.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Striker wrote:Litt statistikk :

De 4 siste oppgjørende på aspmyra mot Vif har endt uavgjort. :roll:

vi må tilbake til 1998 for å finne en glimt seier å da med resultatet 2-1.

Glimt har ikke tapt mot vif hjemme siden 1979...
VIF er ingen drømmemotstander for et Glimt som sliter med å score mål. Får satse på at de holder tett bakover, samt endelig har litt marginer (flaks?) på sin side!
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Æ håpa å at vi har en del flaks!! Men i sist kamp så så vi at glimt greide å førsvar sæ ganske gått!! Så håpa at forsvaere gjør en like bra jobb mot Vålrenga!!
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Før kampen på Ullevaal, så gjorde jeg en deal med en engafyr, at vi skulle vinne hver vår hjemmekamp istedenfor to uavgjorte kamper, så langt så er vi jo i rute... :D
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

El Cid wrote:Før kampen på Ullevaal, så gjorde jeg en deal med en engafyr, at vi skulle vinne hver vår hjemmekamp istedenfor to uavgjorte kamper, så langt så er vi jo i rute... :D
Forsåvidt en god deal ;)
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Vålerenga på Nett skriver følgende om kampen:
***********
Kamp mot Bodø/Glimt

Det er tid for årets kjedeligste bortetur, til Bodø, byen pakket inn i glass, der Vålerenga aldri syntes å vinne, der dommerene alltid dømmer i mot oss og der det eneste fine er synet av fjellene som omkranser byen.

Vi håper og tror at Vålerenga reiser kjerringa i forhold til de siste bortekampene. Det som presteres nå vil sette tonen for resten av sommeren. Vær så snill: la det være tre, gjerne ufortjente, bortepoeng.

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/7287
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Fint at de legger merke til naturen, da :glis

Men det er litt interressant at de ber om ufortjente bortepoeng.. Hvorfor spilles kampen så tidlig? Har det noe med Finalen i EM å gjøre? Eller er det TV-kamp?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ja, de vil vel at folk ikke skal droppe serierunden på grunn av EM-finalen.

Denne gangen skal vi vinne, selv om det ikke er uventet at Nettavisen tipper 0-0 i dette oppgjøret:
Bodø/Glimt - Vålerenga
Aspmyra, søndag klokken 16.
Vårt tips: 0-0

Glimt er det laget som scorer minst i eliteserien, mens VIF er laget som slipper inn minst. Bodøværingenes hjelpetrener Jan Erik Bjerk tror ikke på noe målkalas på Aspmyra på søndag. De fire siste oppgjørene mellom Glimt og VIF på Aspmyra har endt uavgjort.

- Men vi har tro på seier, sier Bjerk. Glimt holdt Molde til 0-0 i sist runde, mens VIF røk på et 0-2-nederlag mot Stabæk. Christian Berg og Jan Egil Brekke er ute med kneskader for Glimt, som ellers stiller med sitt sterkeste lag.

Trond Fredrik Ludvigsen er imidlertid ferdig med sin leieperiode i Glimt, og er uaktuell til søndagens kamp.

Vålerenga mangler en langtidsskadet Per-Egil Swift. Pa Dembo Touray vokter VIF-buret for siste gang før returen til Djurgården.

Situasjonen er snudd på hodet for de to lagene som møtes på Aspmyra søndag kveld. I for endte Bodø/Glimt på sølvplass, mens nordlendingene ligger helt nede på 13. plass i øyeblikket. For Vålerenga, som måtte spille kvalik i fjor, har det gått motsatt vei: Kjetil Rekdals menn ligger på 5. plass etter halvspilt serie.

Bodø/Glimt har ikke vunnet på de syv siste forsøkene i Tippeligaen. Sist det ble tre poeng på Øystein Gåres menn var mot serieleder Tromsø 16. mai. Laget har heller ikke funnet veien til nettmaskene i noen av sine siste fire hjemmekamper.

Cato Hansen spiller sin Tippeliga-kamp nummer 200 for Glimt dersom han får sjansen på søndag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Stig Johansen skadet igjen og to annulerte Vålerenga-mål!
Dette ser skummelt ut :?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Det ER så miserablet å gå på kamp for tiden! I dag var det absolutt INGENTING som fungerte...i det hele tatt!! De greide ALRDI å skape noe og hadde INGEN sjanser. Til og med straffen som de scorte på var feilaktig dømt. Dette må jo være en komedie og se på for resten av fotballnorge, mens jeg syns det er direkte skammelig! Tror nok ikke nye spillere kan endre dette heller...kan bare håpa at Tething gir et løft, og at Carlsen ikke er så tett i pappen at han ikke skjønner at har trengs en spiss. Personlig mener jeg at Gåre burde satt seg ned foran denne kampen, og tenkt gjennom hvem som har spilt bra de siste kampene, og hvem som har gjort det godt på trening. Nå er jo ikke jeg tilstede på noen treninger, men man kan da umuli være en konge der, og så rævva som de spiller i dag i kampene. I så fall ville Stig fortsatt spilt siden Ludde er borte, Sannes spilt i Bjørkan sin plass, Høgli spilt for Runar og Paulsen for Sannes. Og hvorfor får aldri David Torvik prøve seg? Selv ikke i en så umuli kamp som i dag, lar man han slippe til. Er så fittelei av å se at hele stallen har klippekort. Jada, det er lite innbyttere, men bruk de som er der hvertfall!! Runar er ikke NØDT til å begynne, så god er han ikke! For ikke å snakke om Stig, som løper mindre enn Kjølner. AH, er så LEI!!
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nå har ikke jeg sett disse corner situasjonene på T.V...er ikke alltid så lett å få med seg disse på kampen men ellers så synes jeg da ikke at stopperne var dårlige.
Dermed skulle det da være unødvendig å sette innpå en(Torvik).

Ellers var Runar Berg en stor skuffelse...han var delvis skyld i det første målet da han ikke gadd å løpe etter pasningen som ble slått ut på venstre siden før det strengt tatt var for sent!!.
Var glad da Høgli kom inn for Runar!

Problemet er angrepet, Bjørkan og Sannes er for dårlige og klarer ikke å skape noenting!!

Ellers var dommeren en katastrofe, Olsen skulle ha hatt straffe men ikke for det keeperen til VIF gjorde men for holdingen til Erik Hagen like før!!
Dommeren blåser for feil hendelse, keeperen er jo ikke borti Olsen.
Straffen til VIF var etter min mening feil, har ikke sett den på T.V men har kompiser som har sett det på T.V og de mener også at straffen var feil.

I tillegg slipper VIF spillerne unna med mye rart spør du meg, jeg var temmelig forbanna på tribuna!!
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

I dag går det ikke ann å skylde på dommeren, greit nok at han sikkert har dømt bedre kamper før, men dette er noe av det værste jeg har sett av Glimt!!

Hadde vi målsjanser i dag?? og da mener jeg MÅLsjanser ikke lompeskudd som går 5 meter utenfor mål. Jag kan ihvertfall ikke huske at vi hadde noen. Og vi skal være glad for annuleringene i 1 omgang. Om det var offside på første målet klarte jeg ikke å se men hva dommeren blåste for på det andre målet ja det vet ikke jeg.

Det jeg lurer på nå er hvem i F*** skal score for Glimt?? Alle er jo vaksinert mot målscoring og når vi i tillegg ikke klarer å skape eneste målsjanse i løpet av 90 minutter så er jeg bekymret.

Runar var også en gedigen skuffelse i dag, han var jo knapt synlig.

Nei her må det skjerpings til ellers så er jeg stygt redd for at vi rykker ned.. Poengfangsten må starte i neste kamp som vel er borte mot ODD hvis jeg ikke tar feil.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Har vært i Sveits i helga, vet derfor ingen ting om kampen (annet en det-for-jævlige resultatet). Hvor er Olaf, treffer ikke skuddene?
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Novi wrote: Personlig mener jeg at Gåre burde satt seg ned foran denne kampen, og tenkt gjennom hvem som har spilt bra de siste kampene, og hvem som har gjort det godt på trening.
...OG DET GJORDE HAN SELVFØLGELIG.

Nå må man jo snart innse det faktum at Glimts spillerstall er for tynn. Vi har knapt en førsteellever som holder nivået. Det er naivt å tro at HESA-spillerne på benken kan heve Glimt!

Man satset vel på at Stig skulle ha en skadefri sesong. Han er sjefen med evne til å få med seg de andre. Nå sier Gåre at fyren er alfor dårlig trent, og blir skada hele tida.

Jeg har sagt det tidligere, og sier det igjen. Ledelsen har valget mellom å gamble litt på økonomi og forsøke å finne en erstatter for Stig - eller det blir 1. div. neste år. OG DET HASTER! Et lag som aldri scorer på hjemmebane råtner på rot. Det har skjedd med TIL, og nå ser det ut til å ramme Glimt. Tre mål på hjemmebane (to på straffe) etter over halvspilt serie!!!

Angrepsrekka vår er uhyre svak. Det er kun Olsen som er et svakt lyspunkt her. Glimt må øyeblikkelig finne noen muskler der framme som kan holde på ballen såpass at laget kan flyttes framover på banen. Midtbane og forsvar bør man kunne få orden på. Spillerne er gode nok, men det mentale må styrkes!

Hvis ikke klubben prøver med å hente inn en eller to spillere nå i ferien, kan man likesågodt forberede klubben på 1. div. neste år, og da er det helt greit å sette inn Torvik, og hva de nå heter...!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Merete wrote:Nå må man jo snart innse det faktum at Glimts spillerstall er for tynn. Vi har knapt en førsteellever som holder nivået. Det er naivt å tro at HESA-spillerne på benken kan heve Glimt!
Der må jeg si meg uenig. Er absolutt sjanser for at spillere på benken kunne glimtet til og skaffet både ett og tre poeng. Må huske på at det ikke er slik at Glimt har spilt dårlig to kamper på rad....dette er halve sesongen vi snakker om! Da er det i følge meg helt mongis å ikke ta handlinger. Selv om du ikke kan bytte ut én rutinert spiss med en annen, så mener jeg man skal putte innpå det man har. Var vel ingen som helt seriøst trudde at Glimt skulle vinne mot VIF med den første-eleveren i går? De kommer bare lengre og lengre unna scoring for hver kamp...
Una mas cerveza.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Novi wrote:Var vel ingen som helt seriøst trudde at Glimt skulle vinne mot VIF med den første-eleveren i går? De kommer bare lengre og lengre unna scoring for hver kamp...
Jeg tror ikke det var noe galt med laguttaket. Fotball er et lagspill; det er ikke bare snakk om elleve individualister. Glimt fungerer åpenbart ikke som lag. Man kan ikke bytte seg til poeng med den stallen Glimt rår over - det synes åpenbart. Du skriver at Torvik burde få spille? For hvem? Han er midtstopper. Det blir jo hjelpeløst naivt å tro at helt grønne spillere skal kunne takle de enorme problemene laget har bedre enn garva erfarne folk som Kjøner og Cato Hansen!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Synes absolutt ikke det hadde vært helt bak mål å bytte ut Cato Hansen mot VIF, for han spilte langt under par. Det å gjøre et slik bytte, signaliserer at han må jobbe for laget, hvilket han absolutt ikke har gjort i vår. Jeg mener bare det at man må innse situasjonen, og gjøre noe med det! Ta et par merkbare grep! Som sagt, det er ikke 2-3 kamper som har gått skeis, det er halve sesongen! Det betyr at enten så tar treneren et par grep i håp om at ting kan endre seg, eller så går han av. Og nå har altså Gåre valgt det siste...
Una mas cerveza.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Novi wrote:Synes absolutt ikke det hadde vært helt bak mål å bytte ut Cato Hansen mot VIF, for han spilte langt under par. Det å gjøre et slik bytte, signaliserer at han må jobbe for laget, hvilket han absolutt ikke har gjort i vår. Jeg mener bare det at man må innse situasjonen, og gjøre noe med det! Ta et par merkbare grep! Som sagt, det er ikke 2-3 kamper som har gått skeis, det er halve sesongen! Det betyr at enten så tar treneren et par grep i håp om at ting kan endre seg, eller så går han av. Og nå har altså Gåre valgt det siste...
Etter det jeg har fått med meg var alle langt under pari, kanskje med unntak av Olsen... Da sliter du... :roll: Tror ikke Glimt 2 i HESA løser dette!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Nei, selvsagt løser ikke Glimt 2 det. Men syns man skulle satt et par av de erfarne ut for at de skal skjønne at det er alvor. Også vil jeg ikke si at alle spilte under pari...André Hanssen var meget god, samme med Paulsen og Kjølner. Dvs meget god i forhold til resten.

Det er vel heller ikke snakk om at et par andre spillere vil løse problemet, men jeg mener de kunne kapret noen poeng mot VIF i siste kamp før ferien. Glimt har spilt ufattelig forutsigbart hele sesongen, så et par nye spillere og litt endring i taktikken ville kanskje tatt Rekdal og co med buksa nede, som man sier.
Una mas cerveza.
Post Reply