Bjørn Lund's kommentar i dagens AN

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Bjørn Lund's kommentar i dagens AN

Post by Baltus »

Kan ikke annet enn å si meg helt enig i det han skriver idag.

http://www.an.no/glimt/article1174101.ece

det virker som om at Glimtmiljøet bare går å venter på at ting skal bli bedre, og at kampene vinnes av seg selv. Glimt burde hatt full samling i bånn, kjørt treninger med terping av spilestil, og avslutningstreninger.

Noen synspunkter??
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Kanskje Bjørn Lund og AN bør hjelpe til med pengeinnsamlingen til "Folkets spiller"?

Ellers er jeg veldig enig i det Lund skriver. I tillegg likte jeg Cato Hansens kommentarer om at Glimt har reagert alt for sent på krisen som måtte komme.

Det er spesielt to ting jeg reagerer på i sesongen så langt:

1. Hvorfor har ikke Gåre satt press på ledelsen med tanke på nye spillere? Han har kun EN oppgave å tenke på: Det sportslige.
2. Hvordan kan Carlsen gå ut å si at Glimt har ingen penger å kjøpe spillere for. Han må da se sammenhengen mellom nedrykksstrid, sviktende publikum og mulig spill i 1. divisjon med det økonomiske?

Jeg syns i det hele tatt Glimts sportslige og administrative ledelse er preget av svært lite kreativitet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Vegard wrote:Kanskje Bjørn Lund og AN bør hjelpe til med pengeinnsamlingen til "Folkets spiller"?
Ja, det burde de, men avisa ser det som sin oppgave å være kritisk, ikke hjelpe til....
Vegard wrote: 2. Hvordan kan Carlsen gå ut å si at Glimt har ingen penger å kjøpe spillere for. Han må da se sammenhengen mellom nedrykksstrid, sviktende publikum og mulig spill i 1. divisjon med det økonomiske?
Økonomi er alltid vanskelig, men dersom Carlsens forklaring stemmer, så er faktisk dette såre enkelt:

NFF stiller krav om en viss sammenheng mellom løpende inntekter og gjeld for å opprettholde profflisensen. Dersom klubben tar opp mer lån, forrykkes den nødvendlige balansen, og profflisensen står i fare. Det vil bli dyrere å rykke ned? Ja, absolutt. Men da må man i såfall gjøre noen grep med hensyn til utgiftene. Ved et nedrykk vil sannsynligvis en del spillere forsvinne, og sikkert samtlige vil få redusert lønn. Det kan man ikke gjøre i dag.

Situasjonen er ikke spesielt hyggelig for de økonomisk ansvarlige i Glimt kan jeg tenke meg, når de føler presset for å åpne sekken for å kjøpe nye spillere, og samtidig vet at nettopp det kan bli Glimts dødsdom når NFF kommer for å titte i bøkene! Kjipt? Definitivt! Så da har vi lite annet å gjøre enn å åpne lommeboken og sprette madrassen og hjelpe Glimt til å få nok penger til å handle!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Los-Loco wrote: Så da har vi lite annet å gjøre enn å åpne lommeboken og sprette madrassen og hjelpe Glimt til å få nok penger til å handle!
Enig, så folkens - gull-lista er et oppnåelig mål.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Gåre misfornøyd!

Post by Thomahawk »

Ser Gåre er misfornøyd med alt, inkludert publikum! Synes ikke han skal sparke sånn i den retninga! Det er tross alt folk som kommer på kampene, til tross for at de for tiden spiller landets kjedeligste fotball, og jeg tror ikke at, selv om det hadde vært fult hus på hver eneste kamp, hadde blitt noe bedre! De vet hvordan Bodø-publikummet er. Vi forlanger, i det minste, en innsats fra spillerne, og ikke den holdningen vi har sett i det siste, som f.eks Runars røde kort, so bare viser for en holdning spillerne har.

Jeg ble "nyforelsket" i fjor da klubben viste en ny og vakker side, en samlet klubb, med joviale og sympatiske spillere, som jobbet hardt og ga alt. Dette gjorde, for meg, at sesongen i fjor ble litt mer enn bare en god sesong, jeg trodde dette var begynnelsen på noe stort. Men, uten å snakke om fjoråret for mye, så kan jeg si at den nyforelskelsen er rimelig fjern akkurat nå!
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
Guest

Post by Guest »

sto på text-tv at gåre hadde full tillit fra styret men hvis han slulle forsette måtte han ha full tillit fra spiller gruppa også!de skulle gå i gjennom det positive og det negativet sammen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg er til dels enig i at Gåre burde begrenset sin kritikk. Å kristisere alt og alle kan være ganske drepende. Han har et ansvar for laget og har et ansvar for at det skaper interesse rundt seg. Jeg er enig i at det er mye apati ute og går og akkurat nå er den verre enn verst. Hvem kan snu en slik trend? Publikum? Hvis noen tror at den vanlige mann eller kvinne, som trofast løser billett kamp etter kamp, skal bryte den dårlige trenden helt på egen hånd må vente lenge! Jeg synes Glimt, både spillere og ledere, er de som skal bryte tausheten og blåse nytt liv i glørne.

Det finnes eksempler på mange statsledere som ikke har vært fornøyd med sitt eget folk, uten sammenlikning for øvrig.
Masinga
Post Reply