Folkets spiller - vi er i gang!!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Flott jobbet! Du gjør og har gjort en utmerket jobb med aksjonen.

Nå venter jeg spent på at den første aktive spilleren i Glimt sin stall skal bidra og utfordre resten. Odd sine spillere og støtteapparat bidro jo med 30.000 til Folkets spiller der nede.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Los-Loco wrote:Har dratt igang en liten giver-stafett blant spillerne på 70-tallets storlag!

Først ut er Sturla Solhaug, som donerer 500,- kroner og ønsker Glimt lykke til. Han utfordrer spissmakker Arne Hanssen videre.

Arne Hanssen slenger også på en 500,- lapp, og utfordrer Ernst Pedersen i neste runde!

Ernst Pedersen (far til Morten Gamst Pedersen) donerer 500,- og utfordrer gammelkeeper Jon Abrahamsen!

Jon Abrahamsen følger også opp med en 500-lapp, og utfordrer Ivar Pedersen!

:rock


Det er gamlegutta vi må stole på fremdeles!!! :glis

More news coming up!


Los-Loco har talt!
Flott jobbet Los-Loco :D



Nå for jeg sannelig gi litt mer når neste lønning kommer inn, på kontoen denne gangen og ikke på bøsse denne gangen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

I dag ble en bra dag, faktisk, det var bra med folk, og det ble bra med tips. 115 til glimt og samme til meg.

Veeeeldig bra til torsdag å være
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Ivar Pedersen følger opp med 500,- og utfordrer Jacob Klette!

Fiskekroken på Sør-Arnøy har utfordret Jaco AS i Kabelvåg, og Jaco har gitt 500,-.

Alle bekker små....


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Hva er saldo på nå, Los Loco?

Hvordan går det med 2 millionersprosjektet? blir det noe ut av det, er det noen som har informasjon om det?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Ifølge Aftenposten Torsdag var 2-millionersprosjektet kommet opp i 1,2 millioner kroner.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Oppdatert Gull-liste:

Inger Skarestad
Thorvald Vikan
Kristine Ås
Arne Hanssen
Jon Abrahamsen
Viktor Andersen
Truls Johnsen
Jan Ivar Pettersen
Geir Larsen
Helge Mossin


Totalt innsamlet beløp er nå over 40.000,- (inkl utestående fra bedriftsstafetten)!!

Nå begynner det snart å monne litt!


Los-Loco har talt!
Last edited by Los-Loco on Thu Jul 22, 2004 9:58 am, edited 1 time in total.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Så dyre fotballspillere er.....
L.U*H.G
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Hva er det med folk i Bodø?

Post by Sven-Rune »

Folk jeg snakket med i Bodø sist uke hadde inntrykk av at det var Glimt selv som hadde satt i gang "Folkets spiller" -aksjonen, og syns det var usmakelig!!!

De reagerte negativt på annonsen som også hadde vært diskutert på arbeidsplassen.

Los Loco, tror du at du kan få AN i tale og få dem til å gjøre mer ut av dette? Det ser ut til at folk i Bodø må vekkes kraftigere enn til nå!

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Tja, vet ikke hvor mye mer vi kan få dunket inn i folk. Det står da med all tydelighet i annonsen at det er supporterne som har dratt i gang aksjonen. Noen vil alltid misforstå, og andre vil nødvendigvis være uenig i at toppfotball skal finansieres ved gaver fra private.

Strengt tatt så er jeg jo enig i dette, i prinsippet. Sett i lys av hvor mye annet som trengs av gode tiltak i verden, så kommer nok Glimt et stykke ned på den listen.

Men min argumentasjon for å forsvare aksjonen, og for å forsvare min innsats med den, er at Glimt de facto bidrar hen hel del til vanlige folks humør gjennom en hel sesong. Humøret på svært mange arbeidsplasser er atskillig lysere de mandager Glimt har spilt en god kamp kvelden før, enn når laget har tapt. Den direkte innvirkning laget har på vanlige folks psyke, skal faktisk ikke undervurderes! I lys av dette er det ikke mer enn rett og rimelig at nettopp de personene som lar seg engasjere så til de grader bidrar med en hundrelapp eller to, dersom dette kan være med på å berge laget fra nedrykk.

Og jeg ser ingen grunn til at et bidrag til Glimt skal komme i veien for folks bidrag til andre gode formål.


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Siste kontosjekk ga 43.621,- da inkludert utestående fordringer.

Ser ut til at iallfall noen har fått med seg annonsen, det har rent inn en del 100 og 200 kronersgiroer i dag.

Etter innsamling på kampen i dag bør vi passere 50.000,- :!: Men vi trenger fremdeles bøssebærere! Ta kontakt på PM!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

50.000,- er en bra start, det sier nå jeg, men vi gir oss ikke før vi kan kjøpe Rooney.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Hvor mye penger???

Post by milla »

Jeg har selvfølgelig gitt min obligatoriske 100-lapp til glimt. Men savner et sted der det er oppdatert hvor mye de faktisk har fått inn. Har ikke sett et eneste sted at noen har annonsert dette. Det burde vært mulig å sjekke dette til enhver tid eller noe sånt synes jeg.

Til slutt vil jeg også minne på at en supporter viser seg kun i både medgang og motgang. Spillerne og supporterne til Glimt har det hardt for tia, men står vi sammen klarer vi dette! :D
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Fikk donert hele 15 kr i går :lol: Håper bøssebærerne blir å se på flere kamper utover høsten, var ikke helt forberedt i går, og donerte det jeg hadde i lommeboka..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Hvor mye penger???

Post by Los-Loco »

milla wrote:Jeg har selvfølgelig gitt min obligatoriske 100-lapp til glimt. Men savner et sted der det er oppdatert hvor mye de faktisk har fått inn. Har ikke sett et eneste sted at noen har annonsert dette. Det burde vært mulig å sjekke dette til enhver tid eller noe sånt synes jeg.
Vel Milla, hvis du tar deg bryet med å lese to hakk ovenfor ditt eget innlegg, så vil du se at oppdateringene kommer på denne siden her. Jeg skriver noenlunde jevnlig hvor mye som er kommet inn, men gidder ikke lage et nytt oppslag for hver 100-lapp som renner inn på konto. Så hvis det er lenge siden det har stått ny saldo, så er det ganske enkelt fordi saldoen ikke har endret seg. Folk er dessverre ikke SÅ flinke til å gi!

Jeg tror det kom inn en del på bøssene på mandag, men jeg har ikke hørt resultatet av opptellingen enda. Regner med å høre det i løpet av dagen. Info følger!


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Oppdatert Gull-liste:

Trond Tiedemann
Ivar Pedersen
Thorvald Vikan
Kristine Ås
Arne Hanssen
Jon Abrahamsen
Viktor Andersen
Truls Johnsen
Jan Ivar Pettersen
Geir Larsen
Helge Mossin
:klapp

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Veldig bra jobbet folkens!
Har ikke mer penger aa gi, har store utgifter her i England!
Kommer hjem til himmelske NordNorge 1.august, jaevlig irriterende at jeg ikke naar kampen...
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Jeg sitter med 7 bøsser fra glimtkampen mot wolves her :)

skulle hatt meg litt spenn til en tyggis :lol:

Samle inn ved neste hjemmekamp også eller?
Espen Sedeniussen
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Sorry LosLoco

Post by milla »

Så desverre rett etter at jeg hadde skrevet innlegget at du hadde oppdatert saldoen. Følte meg litt dum akkurat da ja :D nå har jeg skifta litt på profilen min, slik at de nyeste innleggene vises først! Det skal ikke skje igjen :D

Camilla
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Espen wrote:Jeg sitter med 7 bøsser fra glimtkampen mot wolves her :)

skulle hatt meg litt spenn til en tyggis :lol:

Samle inn ved neste hjemmekamp også eller?

Espen, sjekk PM

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Det er viktig at vi ikke gir oss nå når det gjelder innsamlingen. Det er mange som ikke vil være med på en slik innsamling av den enkle grunn at de ikke har tro på at det blir en suksess. Når vi passerer 100.000 kan vi sikkert få et oppslag i AN med litt størrelse på bokstavene. Da blir markedsføringen enklere, og man kan begynne å snakke om hvem Glimt skal kjøpe for pengene.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Buster wrote:Det er viktig at vi ikke gir oss nå når det gjelder innsamlingen. Det er mange som ikke vil være med på en slik innsamling av den enkle grunn at de ikke har tro på at det blir en suksess. Når vi passerer 100.000 kan vi sikkert få et oppslag i AN med litt størrelse på bokstavene. Da blir markedsføringen enklere, og man kan begynne å snakke om hvem Glimt skal kjøpe for pengene.
Jeg gjentar gjerne det jeg har sagt flere ganger før:

Dette er en folke-aksjon, i den betydning at alle og enhver med hjerte for Glimt inviteres til å dra igang tiltak for den gode sak!

Det er mange her som synes det er bra og flott at aksjonen er i gang, men vi er faktisk ikke flere enn at vi trenger hjelp fra alle! To ganger har jeg etterlyst bøssebærere, ikke én eneste har meldt seg!

Så dersom det skal være noe håp om å passere 100.000,-, så må alle engasjere seg!


Los-Loco, litt streng, har talt!


Gull-listen er forresten oppdatert.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
radio3
Posts: 68
Joined: Thu Jun 24, 2004 3:59 pm
Contact:

Da er vi med

Post by radio3 »

I håp om å få fart i sakene, kommer Radio 3 til å sende reklame spots om aksjonen Folkets spiller.

Selvfølgelig mest under kampen på søndag mellom Glimt og Odd. Vi starter sendingen 17 og i de tre timene sendingen fra kampen varer lover jeg at Folket spiller aksjon skal være brennt fast i minne på alle som følger kampen.

Regner med at vi knuser Odd.....


Reklamen kan dere høre her:

http://radio3.no/les/2594.html



geir h
Guest

Post by Guest »

fikk ikke hørt på reklamen men den er sikkert genial!bra tiltak radio3. stå på videre. hva med og utvide til en reklame som sendes kontinuelelig en hele dagen i framtiden?
Post Reply