Lange baller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Lange baller

Post by Stjerna »

I går skjedde det som skjer nesten hver kamp. Vi spiller 4-3-3, prøver å spille fotball langs bakken, rundt på kantene med hjelp fra backene til å skape overtall osv... Mao fin publikumsvennlig fotball.
Men så skjer det. Stig klarer ikke mer, CB kommer inn og vi må legge om til 4-3-1-2. Jeg mener at det er greit nok å bytte formasjon, men hvorfor må de absolutt endrespillestil?? Med Trond og Ludde på topp som spisser blir det ikke mye kraft og tæl. Behøver vi kraft og tæl da?? Egentlig ikke, men når midtstopperne til en hver tid velger lange baller mot trond og ludde som ikke evner å vinne hodedueller eller klarer å ta ned ballene så er det ikke vits å spille på den måten. HVER gang de slo den lange håpløse vant latvierene ballen. HVER GANG!!! Når vi spiller 4-3-3 benytter vi backene for å skape overtall på kantene for så å komme til farlige innlegg. HVORFOR går ikke det an når en spiller 4-3-1-2??? Det virker som de fire bak blir alt for opphengt i å spille på CB, for at han skal spille igjennom Trond eller Ludde. Forventer ikke at noen av dere gir meg et svar, det er det vel kun Gåre som kan, men ser dere slike ting dere også??

Ser at Theting får ris i avisene og på forumet. Ja, han spilte ingen stor match, men rollen som Theting har, som sentral midtbane og på mange måter moter i laget, er vrien å løse på en bra måte om ikke de andre spillere ern på hugget og gir han alternativer å spille på FØR han får ballen. I går gikk han seg fast flere ganger når han valgte løsninger i lengde retningen. Det krever ikke så mye å spille ballen tilbake til en forsvarer, det som krever en mye er å klare å spille igjennom Andre eller Runar som jager i mellomrommet til motstanderene. Hvis de ligger kompakt med mange folk er det uhyre vanskelig å treffe dem med presise baller. Spesielt om de blir stasjonære og ikke beveger seg. Hvis han velger å spille ballen i lengderetningen kan han som sagt enten slå til en av indreløperene, i bakrommet på en av vingene eller på en av backene som kommer bakfra. I går fikk Theting veldig vanskelige arbeidsforhold siden Levadia var sinnsykt disiplinerte å tettet igjen rommene forran han. Da ser det ufattelig teit ut hvis han prøver å spille på folk forran han, noe han nesten må prøve på for å skape noe, og han misser.

Men men. Når det gjelder UEFA avensement så tror jeg det går i boks. Glimt, og Theting får andre arbeidsforhold på bortebane, mer rom siden de må angripe. Hvis gutta legger ned innsats og løper som en gal knuser vi dem på bortebane.

Stjerna
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Kunne knapt vært mer enig. Irriterer meg voldsomt det som skjer hver gang C.B kommer inn. Virker rett og slett som spillerne ikke aner hvor de har hverandre da. Spillemønstret er så innarbeidet(4-3-3) at fint lite fungerer når de forandrer. Og hvorfor de lange ballene fra stopperne mot spissene til glimt??? Man må jo se at det ikke fungerer??
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Men CB e for all del en bra spiller, han bli bare brukt på feil plass. Det bli "bra", misforstå mæ rett, når Andre drar og CB bli skadefri og går inn som inderløper igjen. Han e utvilsomt best der.
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Stjerna wrote:Men CB e for all del en bra spiller, han bli bare brukt på feil plass. Det bli "bra", misforstå mæ rett, når Andre drar og CB bli skadefri og går inn som inderløper igjen. Han e utvilsomt best der.
helt klart rette plassen for C.B. Fungere overhode ikke slik han blir brukt idag!!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Sjelden du er innom forumet stjerna, men når du skriver er det alltid fornuftig :)

Var du forresten bare en snartur i Bodø eller??

Hadde litt dårlig tid igår så jeg rakk ikke å slå av en prat....

Ellers vil jeg bare påpeke at Theting slet litt med motakene igår også...virket som det gikk litt fort for ham iblandt.

Men man skal jo huske på at det er ikke mange ukene siden at han spillte 1.div....

Han har jo også fått mye skryt i aviser og her på forumet og de fleste mener nok at det er en meget god signering.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Utvilsomt en bra signering. Tror i tillegg at han slet med en skade som hemmet han igårdagens kamp!
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Takker for det mr moderator! :D Var mye å gjøre på jobb før æ flytta og hadde ikke internett hjemme så det ble lenge mellom hvert innlegg, men har fulght med jevnt og trutt

Syntes det var mange som slet med ballbehandlingen generellt. Virket som matta var alt for mye vannet! Ballen gikk alt for fort.

Ser ut til at Bodø blir fast bosted fremover. Rosenborg-riket sine skoler ville ikka videreutvikle mine kunnskaper/egenskaper. Ler av dem!

Blir nok jobbing. Han søkt på noen jobber her og der. Skal på intervju i neste uke

Ivar Hoff hadde forresten et poeng med dette å være rocke stjerner på byen i lille bodø. Traff mange av spillerne på byen etter kampen. Høy-nese-faktoren var absolutt tilstede
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Stjerna wrote:Blir nok jobbing. Han søkt på noen jobber her og der. Skal på intervju i neste uke

Ser etter jobb selv etter å flyttet tilbake til Bodø...har sett lite gitt....hva har du søkt på da??

Send meg en PM om du vil :)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Stjerna wrote:Takker for det mr moderator! :D Var mye å gjøre på jobb før æ flytta og hadde ikke internett hjemme så det ble lenge mellom hvert innlegg, men har fulght med jevnt og trutt

Syntes det var mange som slet med ballbehandlingen generellt. Virket som matta var alt for mye vannet! Ballen gikk alt for fort.

Ser ut til at Bodø blir fast bosted fremover. Rosenborg-riket sine skoler ville ikka videreutvikle mine kunnskaper/egenskaper. Ler av dem!

Blir nok jobbing. Han søkt på noen jobber her og der. Skal på intervju i neste uke

Ivar Hoff hadde forresten et poeng med dette å være rocke stjerner på byen i lille bodø. Traff mange av spillerne på byen etter kampen. Høy-nese-faktoren var absolutt tilstede
Var det bare en Pils etter kamp eller festet de ?? Høy nese faktor vil desverre alltid være en del av Denne byen. L

Lykke til med jobb søkinga
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Vanskelig å si om de var på grøftefyll eller om det bare var ei pils med fans`en. Var på en snurr selv.... -he he-

Men er det ingen som merket dette med jævelsk vått gress
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror det kan like gjærne vær temposterke estlendere som gjorde at det gikk litt rundt for glimtspillere.

Håper de fleste av spillerne var ute i går. De har jo ikke kamp før hjemme mot stabæk
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Joda et lite poeng det der med gresset. Men det som jeg stusser på er jo at det er Laget og treneren som bestemmer hvor mye det skal vannes!! I tillegg så var nok motstanderen relativt kjapp med ballen!
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Endelig er Titten på vei... Mine bønner er blitt hørt!!!!
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
Post Reply