Kamptråd Bodø/Glimt - Steigen 22/01-06

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Trapattoni wrote:
Isak wrote:Selv om vi aldri vil bli like store som klanen, bør de være våre forbilder når det gjelder supporter kultur.....de støtter laget, uansett motstander, hvor som helst, når som helst....Småguttelag, guttelag etc
Nåja, Klanens medlemmer er nok en smule selektive når det gjelder utvalg av kamper, de også. 18000 på enkelte seriekamper og 2000 på 3. runde i cupen mot Oslo Øst tilsier det....
Det er jo ganske bra det, i forhold til her i Bodø!! 400 tilskuere, og 0 fra supporter klubben, Glimt - Mo i cupen for et par år siden, 2003?!
Glimt i hjerte
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Isak wrote:
Trapattoni wrote: Nåja, Klanens medlemmer er nok en smule selektive når det gjelder utvalg av kamper, de også. 18000 på enkelte seriekamper og 2000 på 3. runde i cupen mot Oslo Øst tilsier det....
Det er jo ganske bra det, i forhold til her i Bodø!! 400 tilskuere, og 0 fra supporter klubben, Glimt - Mo i cupen for et par år siden, 2003?!
For å sammenlikne litt bedre; 3. runde i cupen i 2005: 580 tilskuere i Bodø, 2000 i Oslo. Jeg vet ikke hva som er best. Poenget mitt er at flertallet av Klanens medlemmer driter i cupkampen mot Oslo Øst. De er ikke så store forbilder som du skal ha det til. De støtter ikke laget sitt uansett motstander, hvor som helst, når som helst. Slik du påstår.
Last edited by Trapattoni on Tue Jan 17, 2006 1:09 pm, edited 1 time in total.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Klanen? Forbilder? :shock:
DIXI
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

Trapattoni wrote:
Isak wrote: Det er jo ganske bra det, i forhold til her i Bodø!! 400 tilskuere, og 0 fra supporter klubben, Glimt - Mo i cupen for et par år siden, 2003?!
For å sammenlikne litt bedre; 3. runde i cupen i 2005: 580 tilskuere i Bodø, 2000 i Oslo. Jeg vet ikke hva som er best. Poenget mitt er at flertallet av Klanens medlemmer driter i cupkampen mot Oslo Øst. De er ikke så store forbilder som du skal ha det til. De støtter ikke laget sitt uansett motstander, hvor som helst, når som helst. Slik du påstår.
ok, jeg gir meg......Klanen kan nok ikke måle seg med DGH!!
tipper klanen stiller opp i trenings kampene i vinter!!
Her blir man fan meg latterlig gjort hvis man mener supporter klubben bør stille opp! :shock:
Glimt i hjerte
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Isak wrote: Her blir man fan meg latterlig gjort hvis man mener supporter klubben bør stille opp! :shock:
Javel? Supporterne stiller da opp ved enhver anledning. At du ikke tåler å lese om de tørre tallene vedrørende Klanen, se det får bli en helt annen sak....
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Post by OTH »

Ha med glede reist på treningskamper jeg om jeg hadde hatt økonomi til å reise hele landet på tvers, men jeg er enig i at supporterene bør stille opp på treningskamper også

Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Trapattoni wrote:Supporterne stiller da opp ved enhver anledning.
Nå sier jo Dalers at supporterklubben mest sannsynlig mobiliserer til en kansje to kamper i vinter :!: :?:

Og til Isak: I like your attitude, selvfølgelig skal alle med hjertet i Glimt møte opp på så mange treningskamper som mulig :!:
TheClansman
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Selvfølgelig blir dgh og være tilstede så det høres på ALLE treningskampene i nordlandshallen
Men tror nok vi blir og merke en spissing inn mot enkelte kamper.. hvertfall etterhvert som seriestarten nærmer seg
Når det kommer ca 450-500 på en internkamp sier det seg selv at det vil bli en del folk på trenngskampene..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Isak wrote:Selv om vi aldri vil bli like store som klanen, bør de være våre forbilder når det gjelder supporter kultur.....de støtter laget, uansett motstander, hvor som helst, når som helst....Småguttelag, guttelag etc
Nå har Klanen ca 14.000 medlemmer, til sammenligning har DGH 148.
Forskjellen er ganske dramatisk.

Av disse ca 14.000 medlemmene var det hele "2940" som tok seg bryet med å dra på RL kamp mot Start. 2940 er da hele tilskuertallet som var på kampen.
link:

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/15297

Hvor mange som var på treningsskampene til enga var sannelig ikke så lett å finne ut, i referatet til kampen mot Bærum sto dette:
Treningskamp, ikke så mange tilskuere
Link:
http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/11592


Hva vedkommende som skrev referatet mener med ikke så mange tilskuere er vanskelig å vite, men jeg antar at det ikke står i stil de 14.000 medlemmene.

Isak wrote: ok, jeg gir meg......Klanen kan nok ikke måle seg med DGH!!
Ingen som har påstått noe sånt.
Du har derimot påstått at Klanen er usedvanlig mye flinkere enn DGH til støtte laget sitt uansett kamp, det du har fått i mot deg er forsøk på bevis på at din påstand ikke stemmer.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Sier bare. Gi meg forskjellen på innbyggertallet i Oslo og i Bodø.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Isak wrote:
dalers wrote:Tror ikke så mange vil mobilisere mot nettopp Steigen. Lettere å mobilisere på en til to treningskamper i vinter. 5.mars mot TIL skal vi i DGH behandle som en hvilken som helst eliteseriekamp. Vår siste på en stund... 8) Men mulig vi også satser på en kamp til.
Jeg synes det er utrulig merkelig at vi må spille mot TIL, RBK e.l for at vi skal kunne stille opp....det er rett og slett latterlig dårlig!! Men slik har jo Supporter klubben alltid vært, stiller ikke engang opp i cup kamper. selv om det er tidlige runder mot dårlig motstand, så er det jo for f.. ikke motstanderen vi er der for...vi er der for GLIMT!!

Jeg syns vi skal være der, om det er RBK I eliteserien, Mo i cupen, eller Steigen i sesong oppkjøringen!!

Selv om vi aldri vil bli like store som klanen, bør de være våre forbilder når det gjelder supporter kultur.....de støtter laget, uansett motstander, hvor som helst, når som helst....Småguttelag, guttelag etc
Klanen har nå sviktet sitt ishockeylag noe så totalt at t.o.m. jeg synes det er pinlig på deres vegne.

Her er en del folk fra Steigen med i DGH. Jeg tviler på at vi greier å trøkke på i en slik kamp. Personlig greier ikke jeg heller å få frem det største engasjementet mot Steigen. Nei gi meg TIL. Mulig vi trøkker til både mot AaFK og Stabæk også? Klart vi i DGH er der, men det er mulig å ikke kreve at trøkksjefen og supporterne gir 100% mot middelmådig treningsmotstand.

Forståelse for dette, eller? Det er så lett å være grei i kjeften her inne på forumet. La oss nå heller ta en reality-check.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

gratulerer med 1 dags overstått dalers
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:gratulerer med 1 dags overstått dalers
Totalt off-topic, men ok. Takk! :oops: (og en dag jeg t.o.m. holdt meg vekke fra forumet :shock: ) :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Isak
Posts: 268
Joined: Wed Jul 13, 2005 11:53 am
Location: Bodø

Post by Isak »

dalers wrote:
Isak wrote: Jeg synes det er utrulig merkelig at vi må spille mot TIL, RBK e.l for at vi skal kunne stille opp....det er rett og slett latterlig dårlig!! Men slik har jo Supporter klubben alltid vært, stiller ikke engang opp i cup kamper. selv om det er tidlige runder mot dårlig motstand, så er det jo for f.. ikke motstanderen vi er der for...vi er der for GLIMT!!

Jeg syns vi skal være der, om det er RBK I eliteserien, Mo i cupen, eller Steigen i sesong oppkjøringen!!

Selv om vi aldri vil bli like store som klanen, bør de være våre forbilder når det gjelder supporter kultur.....de støtter laget, uansett motstander, hvor som helst, når som helst....Småguttelag, guttelag etc
Klanen har nå sviktet sitt ishockeylag noe så totalt at t.o.m. jeg synes det er pinlig på deres vegne.

Her er en del folk fra Steigen med i DGH. Jeg tviler på at vi greier å trøkke på i en slik kamp. Personlig greier ikke jeg heller å få frem det største engasjementet mot Steigen. Nei gi meg TIL. Mulig vi trøkker til både mot AaFK og Stabæk også? Klart vi i DGH er der, men det er mulig å ikke kreve at trøkksjefen og supporterne gir 100% mot middelmådig treningsmotstand.

Forståelse for dette, eller? Det er så lett å være grei i kjeften her inne på forumet. La oss nå heller ta en reality-check.
Selvfølgelig er ikke treningskamp mot steigen, det samme som serie finale mot rbk!!men det er ikke poenget, poenget er at vi bør vøre der uansett motstander!!
Jeg skjønner også at det er lettere å bort prioritere en sreigen kamp....men hvorfor kan ikke de i DGH som tar turen til hallen, samle seg å lage trøkk, isteden for å sitte sprett rundt???

Jeg har aldri gått på glimt kamp for å se motstanderen.....derfor har jeg alltid vært på aspmyra, uansett om det har vært mot dårlig motstand i cupen.....men supporter klubben har ofte glimret med sitt fravær...nå har jeg meldt meg inn i DGH, og jeg synes dette er feil holdning
Glimt i hjerte
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Isak wrote:Selvfølgelig er ikke treningskamp mot steigen, det samme som serie finale mot rbk!!men det er ikke poenget, poenget er at vi bør vøre der uansett motstander!!
Jeg skjønner også at det er lettere å bort prioritere en sreigen kamp....men hvorfor kan ikke de i DGH som tar turen til hallen, samle seg å lage trøkk, isteden for å sitte sprett rundt???

Jeg har aldri gått på glimt kamp for å se motstanderen.....derfor har jeg alltid vært på aspmyra, uansett om det har vært mot dårlig motstand i cupen.....men supporter klubben har ofte glimret med sitt fravær...nå har jeg meldt meg inn i DGH, og jeg synes dette er feil holdning
Skjønner du ikke at du snakker til helt feil folk? Jeg regner med at flesteparten av de som henger her er medlem av en B/G-supporterklubb. Og det er en selvfølgelighet at alle som har muligheten kommer på kampen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg helt sikkert vært der. Det er artig uansett motstand. To poenger mot Steigen: 1) det er årets første treningskamp. 2) Det er en gyllen anledning til å se de nye spillerne i aksjon.
Skal selv prøve å komme meg på kamp mot RBK, og ville helt sikkert gjort det om jeg hadde bodd i Trondheim.
Fotball er nesten alltid morsomt
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Jeg kommer hjem til Bodø i helga ( hvis flyet lander i bodø da:P)
Så får vel ta meg en tur i nordlandshallen å se hvordan det står til med dere og glimt :D

Er det noe opplegg forran kampen? møtes non plass?
Espen Sedeniussen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Espen wrote:Er det noe opplegg forran kampen? møtes non plass?
Kanskje vi enes om å møtes ute på lørdag? Jeg sitter nå på Rock fra 16.00 (Spurs-Villa). Kanskje jeg bare holder meg der utover kvelden :D Hva sier godtfolket? Vi møtes jo seff i Nordlandshallen på andre sida av hovedtribuna på søndag.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

dalers wrote:
Espen wrote:Er det noe opplegg forran kampen? møtes non plass?
Kanskje vi enes om å møtes ute på lørdag? Jeg sitter nå på Rock fra 16.00 (Spurs-Villa). Kanskje jeg bare holder meg der utover kvelden :D Hva sier godtfolket? Vi møtes jo seff i Nordlandshallen på andre sida av hovedtribuna på søndag.
Stemme i såfall førr Kitch æ :wink:
Ækte nordnorsk stolthet!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

OBS: Kampen er flyttet fra kl. 17 til kl. 15!
http://www.glimt.no/index.php?ID=1&lang ... odule=news
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Jeg gleder meg veldig til denne kampen jeg! Blir virkelig spennende å følge med Brenes ute på kanten der. Hoftun har jo gått ut i Avisa Nordland å lovet "Briines" spilletid. Ellers gleder jeg meg også til å se hvordan Kent Roger figurer på sidelinjen. Noen som tør å tippe resultat? :)

Jeg tør! Pga skadesituasjonen til Glimt tror jeg ikke på mer en 3-1 til våre gule.
Ball?
User avatar
Mrbond
Posts: 441
Joined: Fri Aug 05, 2005 3:59 pm
Location: @ the Green Ass

Post by Mrbond »

5-1, tror gutta blir sugne på å vise seg frem med gode tilskuertall :wink:
I medgang...OG motgang!
Vi ska vinn Adecco!! Vesst faen skal vi det!!
*MEMBER #47 OF DGH*
User avatar
kaDUtrur
Posts: 89
Joined: Sat Jan 21, 2006 2:05 am
Location: bodø

Post by kaDUtrur »

Gule Ørn wrote:Jeg gleder meg veldig til denne kampen jeg! Blir virkelig spennende å følge med Brenes ute på kanten der. Hoftun har jo gått ut i Avisa Nordland å lovet "Briines" spilletid. Ellers gleder jeg meg også til å se hvordan Kent Roger figurer på sidelinjen. Noen som tør å tippe resultat? :)

Jeg tør! Pga skadesituasjonen til Glimt tror jeg ikke på mer en 3-1 til våre gule.
Ja vi gleder vel oss alle til å se brenes i aksjon, vi var vel ca. 4000 som ristet på hodet over olas disposisjoner, som aldri lot brenes få sjansen, men kanskje ola ikke er så dum som vi tror, etter å ha lest an, får jeg jo en forståelse av at brenes er, etter eget utsagn, en latsabb, han har kanskje ikke vært i god nok form til kamp uansett i 2005, tror vi blendes litt av at han er/har vært landslagsspiller for costa rica. Men for all del, håper hoftun får ristet litt i gutten og får han i kampform til 9.april, for jeg vil se brenes mål jeg også
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Steike, begynn å gled mæ til en treningskamp mot Steigen. Aldri hatt det sånn i januar før.

Hvem får vi se spille hvor? (dagens store frågan)

Husk! DGH'ere (medlemmer 2005 og/el. 2006) får inngang for kroner 0,- på denne aktuelle kampen siden den faktisk er gratis!! Vi går inn hovedinngangen og samler oss på motsatt side av hovedtribuna (midt på, med oversikt over hver kvadratmeter av dekket). :D

PS! En slags innmelding til DGH vil også forekomme ved hovedinngangen.

(editert en smule) :lol:
Last edited by dalers on Sun Jan 22, 2006 12:59 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply