Vurdering av Glimts kamper

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Vurdering av Glimts kamper

Post by Stjerna »

Kjære forumister!

Jeg har lenge følt for å ta bladet fra munnen og kommentere innelgg, spesielt når jeg leser innlegg etter kamper der det synses om ting og tang. Jeg føler at jeg nå har fått sortert noen tanker slik at det jeg har på tunga kommer ut konstruktivt og ikke som et usaklig oppgulp.

Først og fremst, for å kunne vurdere laget og spillernes prestasjoner føler jeg at vi må skille mellom to begreper, som ofte blandes og medfører uenighet.

Spillestil og formasjon er to vesentlig forskjellige ting! La oss ta formasjon først. Formasjon er en tallmessig kombinasjon som man benytter for å beskrive hvor mange spillere man I UTGANGSPUNKTET ønsker i de forskjellige lagdelene. Det har vært heftig debattert her om vi skal spille 4-3-3, 4-4-1-1 eller 4-2-3-1. Vel, hva er forskjellen? Jo, I UTGANGSPUNKTET ser det ut til at vi stiller veldig forskjellig. I 4-4-1-1 har vi bare en spiss, på papiret og 4 forsvars og midtbanespiller, oi oi det høres trygt og defensivt ut sier mange, men vi vil mangle offensiv punch! Vel vil det bli i en kamp? Står vi så statisk med lagdelene?? Nei. Når vi spiller er dette en dynamisk prosess, selv om formasjoner sier noe om hvordan man ønsker å opptre sier derimot spillestil mer om hvordan vi spiller.

Glimt ønsker å spille en offensiv, ballbesittende, men likevel gjennombruddshissig spillestil. Ja, vi har vært kjent for "kontringsfotball" i mange år. Ja, vi har lykkes bra i de tilfellene der vi klarer å skape hensiktsmessige brudd for motstanderen og har scoret en del mål på den måten. Men hva har skjedd i de kampene vi har spilt på Aspmyra? Jo lagene legger seg bakpå og muligheten for å skape hensiktsmessige brudd forsvinner fordi lagene spiller med lav risiko-les dunker langt mot to spisser. I fasen der vi har ballen og spiller mot etablert angrep, noe vi gjorde store deler av fjoråret, har vi vært alt for dårlige. En kan gjerne skylde på underlaget, noe jeg skal være enig i. Jeg takker høyere makter for at vi bytter til kunstgress!! Dette ser det meget gledelig ut som Hoftun og Kent`a har tatt tak i! HERLIG. I kampene mot Aalesund og Stabæk lykkes vi bra mot spill mot etablert forsvar. Eneste forskjellen på de to kampene var at det på resultatet ser ut til at vi lykkes mye bedre mot Stabæk enn mot Aalesund? Jeg mener at vi ikke lykkes så ekstremt mye bedre mot Stabæk, men la nå det være en annen diskusjon.

En av de viktigste årsakene til jeg tror at vi i år kommer til å se at Glimt bader seg gjennom Adecco, for det tror jeg, kommer av at vi kommer til å se fotball bli spilt og ikke sparket. Fordi vi er så mye bedre til å spille mot etablert enn vi har vært tidligere. Er det så viktig da? Selvsagt! Måten vi spiller oss fri på i kampene mot Aalesund og Stabæk på gir meg tårer i øynene. Hva vil det si å spille seg fri? Jo enkelt å greit å skape overtall bakfra, altså ha flere spillere enn motstanderen med i angrep. En av de viktigste årsakene til at vi blir å klare det i år er at vi ble kvitt Fredrik Kjølner. Mulig jeg gjør meg upopulær nå, men dette står jeg for. Ja han var en bra mann å ha mot lag som dunket langt og som kunne klarere disse med gifaffkroppen sin. Men i fasen med ball i beina var han kanskje en av de dårligste jeg har sett. Jeg mener den dag i dag at han var en av de største årsaken til nedrykket i fjor. Hvor mange mål har vi ikke sluppet inn pga motstanderen har kjørt karrusell med han langs bakken?? Hvor mange angrep har ikke blitt ødelagt for at vi må ha dunket langt for at han ikke vil ha ballen i beina og spille fotball?? EN DEL SPØR DU MEG!

At Roy Miller har opplagte svakheter når motastanderen har ballen er ingenting i forhold til den offensive drivkfraten han har, i å skape overtall bakfra når vi spiller oss fri. Her er nok håvard halvorsen på den andre siden alt for dårlig. Alt for dårlig med ballen!! Tipper vi får se tom høgli eller thomas jakobsen som høyre back etterhvert. Måtte høyere makter hindre at jeg ser vegard sannes på en back i løpet av sesongen, eller på banen i det hele tatt!!

Vel hvor mange henger ennå med? Tipper dette blir et innlegg der få av dere henger med til siste bokstav, men likevel. Videre så gleder det meg å se at runar får en rolle der han får opperere fritt i motstandernes mellomrom når vi har ballen, og uten de tyngste defensive ansvarene. Han er uten tvil en kreativ, ballsikker spiller som gjør kloke valg når vi kommer oppover med spillere. Forsøket med han som kant i 4-4-2 mot harstad er det verste jeg har sett. Vel og bra at han kom til mange avslutninger, men hva mer gjorde han? Jo han ødela all offensiv rytme da han lå i midten og gjorde ting trangt. Bra at sjefene gikk bort i fra den varianten.

Hva mente jeg med at vi må skille mellom begreper for å kunne vurdere spillernes prestasjoner. Jo, f.eks hvem er der sin feil at en pasning fra tribunen ikke når dit mange på tribunen ønsker den? Er det han som slår pasningen? Jeg har ingen statistikk på dette, men en strofe som alltid går igjen er at en spiller ikke lykkes for at han ikke lykkes med pasningsspillet. Ofte er det Olav Råstad som får gjennomgå. Vel en pasning besår av to deler. Pasningsvalg og pasningshandling. Pasningshandlingen er den tekniske utførelsen av pasningen. Den kan ofte være feil. Likevel skal vi vurdere om en pasing er god eller dårlig må vi kjenne til pasningsvalget. Og kjenner vi dette godt nok som tilskuere? Her er vi tilbake til dette med spillestil. Om vi f.eks ønsker å få opp backene for å skape overtall, ja da er det innarbeidet bevegelsesmønstre for hvordan og når denne bevegelsen skal komme. I dagens fotball er det slik at spiller skal gå hurtig for at det skal være effektivt. Det medfører i mange tilfeller at ballen må spilles på en touch. Eksemplifisert. Keeper spiller til høyre back. Motstanderlagen sideforskyver, høyre back spiller til høyre stopper, høyre stopper spiller til en eller en av to sentrale midtbanespillere, som vet at venstre back skal kommer opp langs venstresiden, mens motstanderene ikke har rukker å sideforskyve. Han spiller ballen ut mot venstre side der det har vært jobbet med at han skal kommer. Pasningshandlingen og pasningsvalget er perfekt, men backen kommer ikke der han skal. Hvem får skylden, og pepper for dårlige pasninger? Jo han som slo pasningen til ingen. Var det så dårlig av han? Vel dette er et banalt eksempel på hvordan vi må kjenne til spillestilen og handlingsvalgene til spillerne før vi kritiserer dem alt for mye!

Videre har det vært mast mye om at vi trenger en spiss og er så dårlig skodd med anfrepsspillere. Skal være enigi at vi ikke har mange å velge i mellom. Jeg minnes hylekoret etter harstadkampen der budskapet var at hamoud og sakk var for dårlige siden de ikke scoret mot dårlige harstad! Hmm.. Hvorfor gjorde de ikke det?? Skulle de gjøre det helt på egen hånd? Vel da hadde de nok ikke spilt med NB på magen. Det er ikke Henry eller Ronaldinho vi har med å gjøre folkens. Får vi en offensiv rytme og flyt i spillet, vil målene komme. Enkelte kverulanter vil sikkert sette dette utspillet på spissen og si at det må jo bety det samme som at det er det samme hvem som spiller spiss. Nei, det va ikke det jeg mente. Men jeg er ikke sikker på at en hvilken som helst toppspiss kunne dumpet inn på myra en kveld og dunket inn en drøss mål. De fleste scoringer kommer som et resultat av en offensiv, gjennomtenkt og bearbeidet samhandling. Målene til sakk mot Stabæk kom vel ikke ut av løse luften? Nix. De kommer som reslutat av bevegelser og pasningsvalg i forhold til hverandre.

Jeg håper at jeg i år slipper å hør uffinger og stønninger og rop om å få ballen ut, når vi prøver å spille fotball og ikke den patetiske sparkingen av fotball! Vi skal spille fotball mot etablert forsvar, skape overtall ved hjelp av spillere som kommer bakfra og holde lekestue med alle lagene i Adecco. Vi skal bygge opp en spillestil som vi er trygg på når vi til neste år skal spille i Eliteserien igjen! Vi skal fortsette å være på hugget etter hensiktsmessige brudd når motsatanderen har ballen for kontringsmål, ikke misforstå meg.

Vi blir å spille skjorta av alle lagene som kommer på myra i år!!

Puh det var deilig!
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Tror du virkelig at jeg gidder å lese gjennom alt det der?
Tolinjers-innlegg og kompisprat HØRER til her inne....
User avatar
RS
Posts: 1067
Joined: Sat Aug 27, 2005 12:23 pm

Post by RS »

Neida, bare svar på tiltale :glis
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det er en sann glede å lese sånne innlegg, synd at det er realtivt sjeldent du tar oss i skole Stjerna :wink:

Har ikke tid til å komme med et mer utfyllende kommentar som dette innlegget fortjener, satser på å komme sterkere tilbake etter jobb og trening i dag.
Har en invending eller to til Stjernas innlegg.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Bra innlegg stjerna, men ikke et ord om deffansiv samhandling og hvordan vi skal unngå kontringer i mot gjør innlegget ufullstendig. Du får skrive et til om hvordan vi skal unngå mål i mot mens vi har overtall i angrep.
I medgang og motgang
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Deilig lesing og er enig i mye av det det sier.. Du har satt ord på del av de tingene jeg har kjent på når det gjelder krittikken som har kommet..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Jeg fallt av mot slutten for det er uoversiktlig skrevet, og knapt nok en stor bokstav i navn. Slitsomt.

Og jeg er enig, to-linjers replikker skal være i ett forum. :-)
@liverglimt
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Slike innlegg gleder meg. Utfyllende, begrunnet og saklig. Som det bør være på et diskusjonsforum.

Jeg regner med du ville ha en debatt, men jeg tror det blir lite av den debatten for du beskriver og begrunner alt så presist og bra at man kan ikke være uenig med deg. Men kommentarer får du nok, deriblant fra meg.

Fredrik Kjølner var en altfor dårlig spiller i fjor. Han ødela blant annet bortekampen vår mot Fredrikstad ifjor da han ble rundet et par ganger i andreomgang etter at vi ledet 2-0 i første. Bittert.
Men iogmed at han hadde vært redningen vår den sesongen han kom fra Molde først på lån også kjøp og etter et par kjempesesonger kunne man ikke ta han ut. Han var dessutten kaptein, valgt av spillerne.
Det var helt riktig av Ola og ta han ut i siste hjemmekamp mot Start. Han måtte gjøre noe, men han så det ALTFOR seint. Det tok 25 kamper før han fant ut at Fredrik ikke holdt mål og så det forseint.

Det med taktikken er jeg også enig i. Det er bare en "oppstilling" og har absolutt ingenting å si for om du spiller offensiv fotball eller defensiv eller pumper ballen langt opp mot spissene. 3-5-2 kan være vel så offensivt som 5-4-1 eller 2-3-5.

Ifjor ble det som du sa at motstanderne la seg bakpå på Aspmyra og satset på en scoring på en corner eller på slutten av kampen. Det var utrolig bittert når Steffen Iversen dundra den opp i nettaket i fjor vår, men Vålerenga hadde bare vært bedre enn oss. Taktisk.
Glimt taklet ikke å spille mot etablert forsvar. Jeg mener å huske at det var du Stjerna som sendte inn et spørsmål til Ola om at det ikke var en idè å la backene komme opp i mot etablert forsvar og slå "bananinnlegg" bak forsvaret og foran keeperen. Ola roste vel dette forslaget og allerede i neste kamp (borte mot Rosenborg?) så vi Kristoffer Paulsen raide oppover mange ganger i første omgang og slå slike innlegg. Det var et alternativ, men veldig synd at Ola måtte ha hjelp til å se dette.

Når det gjelder den nye taktikken er jeg optimist. Vi får brukt Olav Råstad perfekt i en rolle som passer han utmerket. Han kan stå på midten og strø seg om med praktpasninger som vår gamle venn TKS gjorde i sine dager. Roy Miller kommer til å bli stor. Jeg spår at Roy kommer til å spille kjempegodt for Costa Rica i VM-sluttspillet og bli solgt ikke lange stunden etterpå for 15-20 millioner. Både Roy og Randall bruker Glimt som springbrett, men det er vi klar over. Vi får hvertfall penger for dem.
Runar Berg kommer til å passe bra i den nye taktikken. Kanskje ikke mot etablert forsvar for da er det lett at han blir gjemt bort i mellomrommet pga det ikke er noe særlig med mellomrom. Men på bortebane kommer han til å få mye rom og bruke sine egenskaper perfekt. Kreativitet, teknikk, blikk og pasningsfot. Vi blotter han også totalt for muligheter til å takle defensivt og det tror jeg kommer til å bli viktig. Vi er nødt til å ha Runar med oss i flest mulige kamper hvis vi skal klare å komme oss opp igjen.
Sakk kommer til å bli stor i år. Merk mine ord.

Jeg tror som deg at det kommer til å bli en borg på Aspmyra i år. Jeg tror ingen får gleden av å dra på sydenreise for vi kommer til å rundspille samtlige lag som kommer til Aspmyra i år. De kommer til å komme for å legge seg bakpå som alle de andre lagene gjorde ifjor, men denne gangen kommer de ikke til å lykkes. Vi er forberedt, spillerne er forberedt og det er mye takket være en god jobb i sesongoppkjøringa. Både Aalesund og Stabæk kom for å legge seg bakpå i Nordlandshallen, men denne gangen hadde vi en resept på å finne ut av det. Samhandlingen mellom pasningshandling og pasningsvalg.
Jeg gleder meg. Det er sannelig ikke lenge til seriestart igjen. Suverent.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Og jeg er enig, to-linjers replikker skal være i ett forum. :-)
Man bør begrene seg til to-linjers replikker på chat, her har vi derimot et diskusjonsforum, og her er lange innlegg mer enn velkomment!

Så får jeg bare minne om at det verken er leseplikt eller svarplikt her på glimtforum.net, så de som ikke gidder å dra seg igjennom lange innlegg kan fint slippe det!

Derimot kunne vi godt hatt en "leseplikt før svarrett"-regel her, slik at folk ikke svarer i hytt og gevær uten å ha tatt seg tid til å lese igjennom tråden først!

Anyway, interessante betraktninger Stjerna, flott med slike innspill!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Beklager at enkelte setninger ble lange og tunge å lese.

Vedr defensiv organisering og å unngå kontringer i mot, så er det i mine øyen en gang slik at i det man forsøker å skape overtall offensivt, så gjør man det med en kalkulert risiko om å at noen er upresise og vi får kontring i mot. Denne risken er det ikke mange nok lag som er villige til å ta, og en får lag som sparker fotball i stedet for å spille fotball. En av mine kjepphester dette skjønner dere. Jeg står fortsatt for at vi skal fortsette og prøve å spille fotball, men bruke spillere i de mest utsatte posisjonene for brudd, som er gode nok med ballen så balltapene blir så få som mulig. Olav, Theting og Høgli.

Jeg stoler på at sjefene har en plan for hvordan man skal opptre i det øyeblikket man mister ballen. Likevel mener heg at det som er viktigst er å få press på ballfører og oppholde han slik at man får flest mulig medspillere bak ballen. Det mange lag gjør, og som glimt også har vært kjent for er bevisste, tidlige baller i bakrom i det vi vinner ballen. For å demme opp for dette er det særs viktig at den bakre firern tar ut dybde/senker seg slik at vi minsker så mye bakrom som mulig før motstanderen får benyttet det, samtidig er det viktig at keepern står langt ute for å fange opp baller som evt går over forsvaret og i bakrommet.

Er forøvrig fornøyd med responsen hittil. KJØR DEBATT! :lol:
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
sand
Posts: 433
Joined: Tue Mar 01, 2005 9:43 pm

Post by sand »

Stjerna wrote:Beklager at enkelte setninger ble lange og tunge å lese.

Vedr defensiv organisering og å unngå kontringer i mot, så er det i mine øyen en gang slik at i det man forsøker å skape overtall offensivt, så gjør man det med en kalkulert risiko om å at noen er upresise og vi får kontring i mot. Denne risken er det ikke mange nok lag som er villige til å ta, og en får lag som sparker fotball i stedet for å spille fotball. En av mine kjepphester dette skjønner dere. Jeg står fortsatt for at vi skal fortsette og prøve å spille fotball, men bruke spillere i de mest utsatte posisjonene for brudd, som er gode nok med ballen så balltapene blir så få som mulig. Olav, Theting og Høgli.

Jeg stoler på at sjefene har en plan for hvordan man skal opptre i det øyeblikket man mister ballen. Likevel mener heg at det som er viktigst er å få press på ballfører og oppholde han slik at man får flest mulig medspillere bak ballen. Det mange lag gjør, og som glimt også har vært kjent for er bevisste, tidlige baller i bakrom i det vi vinner ballen. For å demme opp for dette er det særs viktig at den bakre firern tar ut dybde/senker seg slik at vi minsker så mye bakrom som mulig før motstanderen får benyttet det, samtidig er det viktig at keepern står langt ute for å fange opp baller som evt går over forsvaret og i bakrommet.

Er forøvrig fornøyd med responsen hittil. KJØR DEBATT! :lol:
Bodø/Glimt forsøkte gjennom fjoråret å stå høyt med trege midtstoppere, noe Kjølner aldri evnet, og midtstopperne er i dag ikke hurtigere enn i fjor. Det blir dilemmaet i valg av spillestil, du må velge ut fra det spillermateriellet laget har. Dessverre et midtsforsvar for lavt press, og da bør de velge det.
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Her har vi et prakteksemplar av et innlegg der det klusses med begreper som kan medfører diskusjoner..

Sand- hva mener du med at vi må spille med lavt press? Hva mener du med at vi i fjor stod høyt og at vi ikke kan gjøre det i år?

Jeg viser til mitt siste innlegg der jeg beskriver en del momenter som er viktige for å unngå mål i mot. Jeg skal gi deg rett på at vi ikke har midtstoppere med ekstremhurtighet, men vi skal klare å spille uten å ligge bakpå til en hver tid for å unngå å bli spilt i bakrom. Dette er en mye større prosess en at vi må ligg lavt med forsvaret for at vi møter lag med raskerer angrpisspillere enn oss.

Det er ikke så enkelt
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Svært oppløftende diskusjon du har startet Stjerna.

Når det gjelder spillestil har det vært noe av grunnen til at jeg har holdt hodet høyt hevet selv når Glimt har hatt en dårlig sesong. På en god dag, som vi har hatt mange av i løpet av 13 sesonger i Eliteserien, sier Ingebrigt Steen Jensen i Stabæk at det er slik vi ønsker å spille fotball.

Vi går på kamp for å se Tom Kåre brenne av Norges hardeste skudd, eller for å se Åssa springe fra alle forsvarere i landet, eller for å se Stig og Bengt pøse inn mål. Å se tre brødre på midtbanen med hver sine fantastiske talenter for å skape sjanser til Glimt var en opplevelse. Når Glimt spiller seg ut av forsvar langs bakken, og André som la den første pasningen fra 5-meteren avslutter med å heade ballen i mål under tverrliggeren. Da er jeg stolt av å heie med Glimt - uansett hvor på tabellen vi ligger.

Dersom vi slutter å spille slik - da er ikke Glimt lenger seg selv. Da er Adecco bare et steg på veien ned i fortapelsen.

Det er ikke nok å vinne fotballkamper, og det er ikke det samme hvordan målene kommer. Fotballkamper som ender 6-5 er betydelig bedre enn de som ender 6-0. Selvfølgelig handler alt om å ta flest mulig poeng, og å vinne, men dersom vi skulle begynne å spille kynisk ballbesittende jernfotball eller kick and run ville jeg satt buljongen i halsen lenge før kvarteret hadde gått.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Først takk til Stjerna for at du tør å dra i gang debatten, er ikke mange som vil gjøre det for som du sier her er mange korte setninger og korte innlegg. Er veldig enig i det meste av det du sier, og f.eks. dette med oppstilling og formasjon har jeg prøvd å si noe om før sammen med flere andre, om en på en annen måte. Det spiller da vel ingen rolle hvordan det ser ut på papiret, bare det fungerer på banen. Viktigste som du sier er jo å skape overtall i etablert angrep og hvem som er ute på kant og slår innlegget er vel ikke så veldig viktig, spiller jo ingen rolle om det er en back eller en.... Det viktigste er å få spillerne inn i roller og posisjoner som de behersker og få satt sammen laget på en slik måte at spillerne fungerer sammen, slik blir samhandlingen best mulig.

Når det gjelder dette med pasningsvalg og utførelse så er jeg stort sett enig, men (er det ikke bestandig et men?) man kan vel av og til kritisere spilleren som slår pasningen selv om spilleren som skal motta den ikke bestandig er kommet på plass. Legg merke til at jeg sier av og til, nå er det jo en kjennsgjerning at de beste spillerne har god oversikt lenge før de mottar ballen over hvor egne og motstanderens spillere befinner seg, og kan foreta sine valg ut fra det, og ikke bare å spille på innøvde trekk.

Dette skaper jo også en enda bedre fotball da det hele blir mere forutsigbart og kreativt, det er viktig at det finnes spillere på laget som behersker dette, og det har vi jo heldigvis. Så er det jo sånn at når vi skal være et spillende lag som vi jo skal være så er det en fordel med spillere som har god ballbehandling, og vet å treffe med sine pasninger. Spesielt i kontringer. Dette vil jo bli lettere som du sier med bevegelse og innøvde pasningsvalg, men kanskje noe av det viktigste her er vel bevegelse? Dette er noe som jeg mener har vært noe av det dårligste i Glimt de siste sesongene utover i kampen så har spillerne godt tom for krefter og bevegelsen har blitt borte, da blir det ekstremt vanskelig å spille fotball. Alle som har prøvd seg litt i dette eminente spillet vet jo at med god bevegelse av dine medspillere så blir det enklere å spille ball. Glimtspillerne har rett og slett vært for dårlig trent.

Har startet å få trua skikkelig på dagens trenere fordi det virker som de evner å plassere spillerne der de kan få det beste ut av hver enkelt og bringe det beste ut av dem, så får oppstilling og formasjoner bli deretter. Liker dette, er mye bedre en å tvinge folk til å spille en plass hvor de ikke trives med å spille, da vil det vel være med en fotballspiller som med alle andre, blir du satt til noe du ikke ønsker å gjøre så blir motivasjonen deretter, og når motivasjonen faller så faller vel også ytelsen.

Å stjerna, tar gjerne flere slike innlegg. Lenge siden jeg har lært så mye om fotball på så kort tid...
Tippeliga 2015
Stjerna
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:46 am
Location: Vestbyen - så klart...

Post by Stjerna »

Er spent på hvor mange treff denne får i den nærmeste tiden, bare som en test.. Har 423 til nå
2006 blir året for fotballspilling!

Vær grei å la meg slippe disse usaklige en og tolinjers innleggene! Kompisprat og avsporinger hører ikke hjemme her!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

der fikk den en til. (ok.. den var unødvendig)..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply