www.glimt.no skal være best

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Start med å gjøre siden fin å se på =)
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Taskeladdn wrote:Start med å gjøre siden fin å se på =)
Innholdet og funksjonalitet skal alltid være viktigst på glimt.no - uansett hva du måtte mene om design.
Kanskje du kan konkretisere - gjerne i en PM (hvis du er redd for å avsløre manglende kompetanse).

;)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

BørreA wrote: Innholdet og funksjonalitet skal alltid være viktigst på glimt.no - uansett hva du måtte mene om design.
Kanskje du kan konkretisere - gjerne i en PM (hvis du er redd for å avsløre manglende kompetanse).

;)
Såklart skal innhold og funksjonalitet være viktigst.. Men man kan da fort gjøre innpakningen mere attraktiv... Utseende betyr desverre allt for mye i dagens samfunn =)
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Taskeladdn wrote: Såklart skal innhold og funksjonalitet være viktigst.. Men man kan da fort gjøre innpakningen mere attraktiv... Utseende betyr desverre allt for mye i dagens samfunn =)
Venter fortsatt på hva "gjøre innpakningen mer attraktiv" kan bety rent konkret. Hva er det du mener vi skal gjøre? hente oss en template fra e107.net?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

BørreA wrote: Venter fortsatt på hva "gjøre innpakningen mer attraktiv" kan bety rent konkret. Hva er det du mener vi skal gjøre? hente oss en template fra e107.net?
Men innpakningen så mener jeg altså utseendet på siden.. dvs.. Slik den ser ut... Tingene som er rundt nyhetene / linkene osv... Går ann å fikse grafikken litt.. Slik at den ikke ser ut som om man har gått tilbake i tid iforhold til den forrige siden..
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Når det gjelder forumet synes jeg ikke blått (bakgrunnsfargen) har noe der å gjøre. Hva med klubbfargene?
Savner også en slags "dagbok" for hva som skjer i klubben til enhver tid. Da snakker jeg ikke om de store nyhetene (de kommer ut uansett), sensitive saker osv, men smått og stort som gir oss en følelse av å være "tilstede" i miljøet. Det meste er av interesse for hungrige supportere. :wink:
Understreker at jeg ikke mener noen "Big Brother"-vinkling!
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

yellow wrote: Understreker at jeg ikke mener noen "Big Brother"-vinkling!
Noe sånn som Big Børre ser deg ?
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

yellow wrote:Når det gjelder forumet synes jeg ikke blått (bakgrunnsfargen) har noe der å gjøre. Hva med klubbfargene?
Savner også en slags "dagbok" for hva som skjer i klubben til enhver tid. Da snakker jeg ikke om de store nyhetene (de kommer ut uansett), sensitive saker osv, men smått og stort som gir oss en følelse av å være "tilstede" i miljøet. Det meste er av interesse for hungrige supportere. :wink:
Understreker at jeg ikke mener noen "Big Brother"-vinkling!
Gode forslag! Smånytt er viktig - vi skal prøve å legge ut mye, men ønsker ikke å bli helt banal heller. Tror jeg skjønner godt hva du mener! :)
Og forumet: Der har vi ikke gjort annet enn å velge et phpbb-design - kanskje vi gjør endringer etter hvert.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Det som skuffet meg mest når den nye siden kom var jo at den var laget over akkurat samme lest som tidligere. Tidligere har det blant annet vært nevnt at gamle artikler som ikke lenger er så veldig aktuelle. Gjerne kunne vært lagt i et nyhetsarkiv. På den måten så blir det mere orden over forsiden. Hadde gjerne sett klarere bruk av klubbfargene på siden, dette for sterkere å fremme klubbens identitet. Dette er vel de to tingene som jeg først legger merke til, hvis jeg finner mer så skal jeg si fra. Håper dette omfattes som konstruktiv kritikk, noe det er ment som.
Tippeliga 2015
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Jeg synes generelt den nye siden er veldig bra på alle måter. Dere har jobbet godt, folkens.

Laget forresten en tråd på "Godsaker for Glimt-tilhengerne" der vi dødelige kan komme med forslag om endringer/forbedringer.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Men igjen... Dere går utrolig raskt i forsvar... Hvis dere mener noe med at siden skal være best, så må man jo kunne diskutere tema.

Jeg benekter ikke at siden er blitt bedre en den var, for den er blitt mye bedre. Er dog ennå lenge igjen til den er best. Personlig så mener jeg 20 nyhetsartikler på forsiden er alt for mange. Når jeg sier at den nye siden er byggd over samme lest som den gamle så er det ikke funksjonalitetene jeg tenker på, mere oppbyggingen og plasseringen av ting, men det er kanskje meningen at den ikke skal skille seg så mye fra den gamle?

Legger ved link til Rosenborg sin hjemmeside, som dere her vil se så er det ikke mange nyheter som ligger fremme.. de øvrige ligger i et arkiv, og de har også linker til siste saker om klubben i lokalavisa. Inne på denne siden så er det heller ingen tvil om hvilken klubb man er kommet til, uten at det på noen måte er overdrevet.

http://www.rbk.no/

Dette var bare noe av det jeg mente, nå synes jeg at RBK ikke har verdens beste side de heller, men enn så lenge så er den bedre en vår.

Ja det er jo nesten som vår kommende motstander sin er bedre en vår, selv om jeg ikke finner tabellen der...
http://www.fkspartasarpsborg.no/
Tippeliga 2015
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Liker ikke at det er både meny og reklame på venstre siden. Det er fort gjordt å ikke se menyen.
Last edited by Begod on Fri Apr 07, 2006 1:10 pm, edited 1 time in total.
I medgang og motgang
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

frodeborli wrote:Jeg mener ikke å gå i forsvar, men jeg kan ikke bare akseptere at noen bare sier at det er stygt, uten å begrunne det. Ingen ting blir bedre av det. Vi har takket for alle konstruktive meldinger vi har fått/sett her på forumet.

Glimt har bedt om et nyhetsarkiv for lenge siden - men de har bedt om mange andre ting også, og vi må prioritere hva som lages først. Slik jeg ser det så er det ikke armageddon om det er 20 eller om det er 60 artikler på forsiden i en uke til - det skal fikses. :)

Når det gjelder oppbyggingen av ting, så kan jeg være delvis enig i at enkelte ting er likt den gamle siden - vi har bokser på høyresiden. Noen som husker hvordan menyen var å finne fram i på den forrige siden?


----
:guns :glis
Det er jo en selvfølge at skal vi ha en saklig debatt med formål om at glimt.no skal bli den beste fotballhjemmesiden i Kongeriket Norge. Ja da må man jo begrunne hvorfor man sier det man sier. Er helt topp hvis et arkiv snart kommer, likte også måten RBK hadde gjort det med linker til siste artikler om laget i lokalavisa. Er dette noe det er mulig å få til med AN kanskje? At siste fem artikler under "Alt om Glimt" Automatisk kommer opp på siden?

Forøvrig så likte jeg den filmen om klubbens visjon og identitet, skulle gjerne fått sett den en gang i større format.

Ellers så vil vel de fleste her inne at klubben vår skal være best i alt hva den foretar seg, er vel derfor vi tilbringer så mye tid her som vi gjør. :glis
Tippeliga 2015
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

burde gått ann å fått opp stort bilde når man trykker på bildene av supporter effektene i webshop :!:
You'll Never Walk Alone
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

Få "ryddet" reklamen litt ut av veien ved å plassere den på høyresiden ved Notar Cup reklamen, for reklamene er veldig dominerende sånn som de står nå, og med notar cup "reklamen" så har man reklame på begge sider av siden og det blir litt overkill!
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

KristofferElvevoll wrote:Få "ryddet" reklamen litt ut av veien ved å plassere den på høyresiden ved Notar Cup reklamen, for reklamene er veldig dominerende sånn som de står nå, og med notar cup "reklamen" så har man reklame på begge sider av siden og det blir litt overkill!
Alle logoene på 1.siden er ikke reklame - det er en presentasjon av bedrifter som sponser Bodø/Glimt. Det er selvsagt viktig for oss at de får en pen plassering slik at de blir fornøyd. På høyresiden derimot, skal vi åpne for salg av vanlige annonser. Det samme vil være tilfelle midt i nyhetsfeltet.

Mvh Børre :)
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

BørreA wrote: Alle logoene på 1.siden er ikke reklame - det er en presentasjon av bedrifter som sponser Bodø/Glimt.
Man blir automatisk satt over til de respektive selskapers hjemmesider. Det ser og høres veldig ut som reklame hvis det ikke er veldedighet dere driver med, for de har vel betalt for å få være der ?
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

KristofferElvevoll wrote:
BørreA wrote: Alle logoene på 1.siden er ikke reklame - det er en presentasjon av bedrifter som sponser Bodø/Glimt.
Man blir automatisk satt over til de respektive selskapers hjemmesider. Det ser og høres veldig ut som reklame hvis det ikke er veldedighet dere driver med, for de har vel betalt for å få være der ?
Sponsorplakater heter det visst. Du vet slike som NRK har lov å bruke i forbindelse med litt større TV-produksjoner, selv om kanalen ikke skal være reklamefinansiert.

For øvrig synes jeg siden har blitt fin. Jeg har ikke noe kompetanse på layout og design, så jeg skal ikke begi meg inn på noe kritikk av det, Jeg synes imidlertid kombinasjonen av Glimt-logoen og "Førr evig"-banneren på toppen av siden var litt fiffig: "Bodø/Glimt førr evig".
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

KristofferElvevoll wrote:
BørreA wrote: Alle logoene på 1.siden er ikke reklame - det er en presentasjon av bedrifter som sponser Bodø/Glimt.
Man blir automatisk satt over til de respektive selskapers hjemmesider. Det ser og høres veldig ut som reklame hvis det ikke er veldedighet dere driver med, for de har vel betalt for å få være der ?
Det er vel glimt sine sponsorer som er der, og er enig i at de må få en bra plassering. Noen ting må vi nok bare leve med...
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

For å gjøre det en smule bedre ville jeg sotte igang med å midtstille siden.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg er en tilhenger av enkle, rene og pene design. Jeg har ingen formell kompetanse på design og slikt, men jeg kan jo dele tankene mine om forsida.

For ordens skyld bruker jeg Opera.

- Toppen av menyen til venstre ligger litt under toppen av hovedsaken og toppen av "verdier og visjon". Det hadde vært penere om de fluktet.
- Det er vanligvis tilstrekkelig med fem nyhetssaker på forsida.
- Sponsorplakatene til venstre blir svært dominerende (er det på grunn av dem at det er så mange saker på sida, kanskje? Kanskje dere kan scrolle plakatene?)
- Jeg liker ikke så godt at det er to menyer i toppbanneret. Kanskje det er mulig å få alle menyelementene på samme linje?
- Det blir litt mange felter på høyresida. Hadde det vært mulig å slå sammen f.eks. "neste kamp" og "neste b-kamp" til én, og "forrige kamp" og "forrige b-kamp" til én? Tror kanskje også at det hadde vært greit å omsortere dem litt. "Neste kamp" øverst, deretter spørreundersøkelsen, så tabellen, så "forrige kamp", og verdi og visjoner til slutt. Verdi og visjoner er et bra innholdselement, men det er ikke det mest (dags)aktuelle, og fortjener sånn sett etter mitt syn ikke plassen på toppen.

Ellers synes jeg igrunn det er et luftig og greit design. Ikke spektakulært, men tilsynelatende funksjonelt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply