www.glimt.no skal være best

Moderators: Sulliken, Larsen

BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Kesseboy wrote:Jeg er en tilhenger av enkle, rene og pene design. Jeg har ingen formell kompetanse på design og slikt, men jeg kan jo dele tankene mine om forsida.
Bra!
Her er noen svar og "returspørsmål":
Kesseboy wrote: - Det er vanligvis tilstrekkelig med fem nyhetssaker på forsida.
En litt merkelig påstand. Men vi skal ikke la alle sakene bli liggende på forsiden, men i stedet få til en navigasjon nede.
Kesseboy wrote: - Sponsorplakatene til venstre blir svært dominerende (er det på grunn av dem at det er så mange saker på sida, kanskje? Kanskje dere kan scrolle plakatene?)
Altså lage en iframe og så tilby "spesielt interesserte" å scrolle gjennom lista? Eller lage noe som automatisk scroller logoene?
Kesseboy wrote:- Jeg liker ikke så godt at det er to menyer i toppbanneret. Kanskje det er mulig å få alle menyelementene på samme linje?
Enig, men de øverste er liksom egne webber. Dette er imidlertid noe vi kommer til å evaluere relativt kjapt.
Kesseboy wrote:- Det blir litt mange felter på høyresida. Hadde det vært mulig å slå sammen f.eks. "neste kamp" og "neste b-kamp" til én, og "forrige kamp" og "forrige b-kamp" til én? Tror kanskje også at det hadde vært greit å omsortere dem litt. "Neste kamp" øverst, deretter spørreundersøkelsen, så tabellen, så "forrige kamp", og verdi og visjoner til slutt. Verdi og visjoner er et bra innholdselement, men det er ikke det mest (dags)aktuelle, og fortjener sånn sett etter mitt syn ikke plassen på toppen.
Jepp - her kan vi definitivt "rydde litt opp" uten at jeg dermed tror det blir nøyaktig slik som du foreslår.

Gode, konstruktive tilbakemeldinger, Kesseboy!
Mvh BørreA :-)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Er det ikke litt tidligt å registrere at dem som skal spille imårra har spillt en kamp allerede da ? Imot sparta ?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

En ting er at det burde kunne forstørres bildet av utstyret man kan kjøpe og bedre bildet av drakten.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

BørreA wrote:Altså lage en iframe og så tilby "spesielt interesserte" å scrolle gjennom lista? Eller lage noe som automatisk scroller logoene?
En flash-animasjon med rotasjon på sponsorene vil kunne ryddet opp mye på siden.
Logoene til Glimt's samarbeidspartnere vil ikke kreve mer enn 115x85 pixler.

Er ellers rimelig enig med de som mener at siden er litt tam i designet.
En fotballklubb's hjemmeside bør etter min mening speile klubbens farger/stil/design.
Glimt = gul, og dette kommer ikke frem på http://www.glimt.no

Jeg synes virker "litt uprofesjonelt" at forumet på http://www.glimt.no ikke er integrert i siden, og at man går fra domene http://www.glimt.no og til et av seria's underdomener når man entrer forumet.
Forumplassering burde heller ha vært på f.eks. http://www.glimt.no/forum/
Hvis dere velger å beholde nåværende "mappestruktur", så burde det være en klar og tydelig link fra forumet og tilbake til http://www.glimt.no
"Standard-template" for phpBB burde vært skiftet ut med et i glimtfarger.
Administratorer og moderatorer på et offisielt forum for Bodø/Glimt burde være registrerte med fullt navn istedenfor anonymt nick'.

For å pirke litt så er det feil i html-kode:
Error Line 178 column 802: there is no attribute "TARGET".
...method='post' class='pollblock' targe t='_self' style='padding: 0px; margin: 0

Jeg synes absolutt det er prisverdig at det satses på en renovering av hjemmesiden og at web-/redaksjoneltansvarlig tar seg tid til å høre på supporternes meninger om den. Det er ennå en lang vei å gå for å bli en av de beste sidene i landet, men hvis den nåværende dialogen fortsetter så er jeg ikke i tvil om at den en gang vil bli det.
TheClansman
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

BørreA wrote:
Kesseboy wrote:Jeg er en tilhenger av enkle, rene og pene design. Jeg har ingen formell kompetanse på design og slikt, men jeg kan jo dele tankene mine om forsida.
Bra!
Her er noen svar og "returspørsmål":
Kesseboy wrote: - Det er vanligvis tilstrekkelig med fem nyhetssaker på forsida.
En litt merkelig påstand. Men vi skal ikke la alle sakene bli liggende på forsiden, men i stedet få til en navigasjon nede.
Kesseboy wrote: - Sponsorplakatene til venstre blir svært dominerende (er det på grunn av dem at det er så mange saker på sida, kanskje? Kanskje dere kan scrolle plakatene?)
Altså lage en iframe og så tilby "spesielt interesserte" å scrolle gjennom lista? Eller lage noe som automatisk scroller logoene?
(...snip...)
Jepp - her kan vi definitivt "rydde litt opp" uten at jeg dermed tror det blir nøyaktig slik som du foreslår.
Det jeg tenker på angående antall saker på forsida, er at det er greit å ikke ha så alt for mange. Dersom man har fem saker (det er et guesstimate, men også bare et forslag), så vil man sikre seg at det er en viss aktualitet over hele forsida, etterhvert som det skrives nye saker.

Jeg tenkte på noe som scroller logoene av seg sjøl. Om det vil gjøre dem mer eller mindre synlige kan man jo diskutere, men dersom feltet kan passe inn i samme høyde som de mest aktuelle nyhetssakene, så ligger det jo i kortene at man slipper å scrolle nedover for å få sett alle.

Hva? Får jeg det ikke som jeg foreslår? :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

Savna bannera som man kan bruk som linka på andre sida og som signatura på andre forum. Dette e en smal sak å få laga og burde legges ut sammen med skrivebordsbakgrunnan.

ett eksempel:

Image

og det skada ikke å lag forskjellige bannera både med norsk og engelsk tekst. Fks "FK Bodø/Glimt - Pride of Nothern-Norway" ol. 8)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

stoerrelser paa artiklene i webshopen..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Er vel på tide å komme med litt mere her, selv om ikke all kritikk har blitt like godt mottatt så kan man ikke gi seg...Det som er kommet av kritikk så langt har jo gått på design og detaljer. Når det gjelder dette så er det jo mange hensyn som må tas, og jeg er glad for at dere overhodet tar dere bryet med å lytte på hva som blir sagt. Når det gjelder innholdet derimot ja... Hvis fortsettelsen blir som begynnelsen har vært både før og etter Spartakampen, ja da er det ikke mye tvil. Vi har en av de beste sidene i landet. Er jo snart publisert flere artikler på en uke en det tidligere ble gjennom et helt år. Har bare ett ord: IMPONERT!! Skulle gjerne forøvrig likt å sett Bård Tommy på banen også. Stå På nå, siden vår begynner å bli virkelig bra...
Tippeliga 2015
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Post by Stibern »

Jeg er imponert over dekningen som har vært nå rundt kampen. Det er jo ikke vits å lese AN heller. Håper det holder samme nivå fremover!
L.U*H.G
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Dutte wrote:Jeg er imponert over dekningen som har vært nå rundt kampen. Det er jo ikke vits å lese AN heller. Håper det holder samme nivå fremover!
Enig, veldig bra!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Spørsmålet er vel oppdateringer etter tap...det er av erfaring der nettsidene viser sine rette "jeg"...både når det gjelder innehold, hvor raskt det publiseres og etc...


Det jeg savner på Glimt.no er at hver spiller sin statistikk står listet sesong for sesong, det er også et historisk dokument. Og om mulig også statistikk fra sine tidligere klubber..er veldig lite info om spillerene per idag. En liten summering er grei men hva folk har gjort i sine tidligere klubber er også interessant og som regel mulig å oppdrive (det går også ann å spørre spillerene om den infoen)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

mester wrote:Det jeg savner på Glimt.no er at hver spiller sin statistikk står listet sesong for sesong, det er også et historisk dokument.
Den infoen vil komme. Pr. i dag har vi rett og slett ikke fått registrert alle data om spillerne flere år tilbake i tid. Det ligger lagoppstillinger tilbake til 1998 i dag. Vi skal enda lengre tilbake, forhåpentligvis helt tilbake til 1916. Det vil nok ta litt tid.... :shock:

MEN, mer informasjon om spillerne skal vi få lagt inn rimelig fort når påskeferien er over. Både dagens spillere og de som har vært i klubben tidligere. Det er et kontinuerlig arbeid. Det vil alltid dukke opp nye opplysninger som vi må legge inn i basen. Men vi er i gang.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Trapattoni wrote:
mester wrote:Det jeg savner på Glimt.no er at hver spiller sin statistikk står listet sesong for sesong, det er også et historisk dokument.
Den infoen vil komme. Pr. i dag har vi rett og slett ikke fått registrert alle data om spillerne flere år tilbake i tid. Det ligger lagoppstillinger tilbake til 1998 i dag. Vi skal enda lengre tilbake, forhåpentligvis helt tilbake til 1916. Det vil nok ta litt tid.... :shock:

MEN, mer informasjon om spillerne skal vi få lagt inn rimelig fort når påskeferien er over. Både dagens spillere og de som har vært i klubben tidligere. Det er et kontinuerlig arbeid. Det vil alltid dukke opp nye opplysninger som vi må legge inn i basen. Men vi er i gang.
Ok, flott, vet det blitt lovd tidligere...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

mester wrote:
Trapattoni wrote: Den infoen vil komme. Pr. i dag har vi rett og slett ikke fått registrert alle data om spillerne flere år tilbake i tid. Det ligger lagoppstillinger tilbake til 1998 i dag. Vi skal enda lengre tilbake, forhåpentligvis helt tilbake til 1916. Det vil nok ta litt tid.... :shock:

MEN, mer informasjon om spillerne skal vi få lagt inn rimelig fort når påskeferien er over. Både dagens spillere og de som har vært i klubben tidligere. Det er et kontinuerlig arbeid. Det vil alltid dukke opp nye opplysninger som vi må legge inn i basen. Men vi er i gang.
Ok, flott, vet det blitt lovd tidligere...
Mulig, men ikke av meg... 8) Men, for å være alvorlig; det jobbes med å fylle inn all mulig historikk omtrent hver eneste dag. Senest i går kveld ble det lagt inn info. på noen tidligere spillere.
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Noe som jeg (og sikkert mange andre) ville satt pris på hadde vært å få lagt ut filmer av målene til glimt (slik at de kan lastes ned). Interjuver som gjøres med glimt spiller kan være tilgjennelig for nedlastning, bilder av spillerne osv..!!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Imponerende fart på pølsesnabbene til redaksjonen på Glimt.no. Så nå applauderer vi og ønsker dere lykke til med samme dekning i framtiden. Hærlig med feature stoff også. :-)
@liverglimt
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Trapattoni wrote: Pr. i dag har vi rett og slett ikke fått registrert alle data om spillerne flere år tilbake i tid. Det ligger lagoppstillinger tilbake til 1998 i dag. Vi skal enda lengre tilbake, forhåpentligvis helt tilbake til 1916. Det vil nok ta litt tid.... :shock:

Vil det si at dere kommer til å prøve å finne ut nøyaktig hvor mange mål Arne Hansen har på samvittigheta. Mener å huske at det er bare sånn omtrentlig... :?:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Panzer wrote:
Trapattoni wrote: Pr. i dag har vi rett og slett ikke fått registrert alle data om spillerne flere år tilbake i tid. Det ligger lagoppstillinger tilbake til 1998 i dag. Vi skal enda lengre tilbake, forhåpentligvis helt tilbake til 1916. Det vil nok ta litt tid.... :shock:

Vil det si at dere kommer til å prøve å finne ut nøyaktig hvor mange mål Arne Hansen har på samvittigheta. Mener å huske at det er bare sånn omtrentlig... :?:
Yes!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Jeg vil bare gi dere skryt for at dere kom ut med hele talen til Benn, skremmende lesning, men det er godt å se at vi har en leder som er åpen på dette og som faktisk ber om hjelp.

Edit : kom til å kalle vår styreleder for Ernst :oops:
Last edited by Begod on Wed Apr 12, 2006 8:56 am, edited 1 time in total.
I medgang og motgang
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Begod wrote:Jeg vil bare gi dere skryt for at dere kom ut med hele talen til Ernst
Benn, ja. Skremmende lesning, men fint at han er klin åpen om dette.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Noen som får glimt.no til å fungere?
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Jada, det funker her. Dog er venstremenyen enda helt rar i Opera, og det har blitt verre med Opera 9.01 - nå forsvinner den helt hvis man tar musa over den, altså går det ikke an å trykke på den..

Edit: Funker i Opera (i den grad at menyen ikke går an på trykke på kan kalles å funke), IE og Firefox.
Last edited by Mariasha on Tue Aug 08, 2006 7:48 pm, edited 1 time in total.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Jeg klarer ikke å laste siden i verken Firefox eller IE.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Er det kun meg som sliter med glimt.no?
Post Reply