Tilbakemelding på forum og moderering.
Moderatorer: Larsen, Mod-gruppen.
- Sulliken
- Moderator
- Sted: Kløfta
- Has thanked: 1062 times
- Been thanked: 899 times
- Kontakt:
Re: Tilbakemelding på forum og moderering.
Mitt problem er at jeg ikke vet passordet mitt
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Greit for deg å si. Men jeg skal liksom være moderator på dette forumet
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
Tvilsom moderering igjen. Helt umulig å forstå hva som er lov å diskutere hvor. Noen mente PB var god i går og jeg svarte med hvorfor jeg mente at han ikke var fullt så god. Blir da stoppet av moderator fordi han mener jeg sporer av når jeg linker til en twitter-post som illustrerer et poeng jeg kom med om PBs prestasjon i kampen mot Ajax. Bakgrunnen for lenken var at det var samme type problematikk og var ment som et supplement for at folk lettere skulle forstå hva jeg mente ikke var så bra. Hvor skal jeg ellers diskutere PBs prestasjon mot Ajax?
Man kan jo gjøre det i spillertråden, men føler det er ganske ett fett. Opplever det mer enn noe annet som at mod avbryter bare fordi han er uenig. Og da mener jeg at modereringa er på ville veier. Takk for meg.
Man kan jo gjøre det i spillertråden, men føler det er ganske ett fett. Opplever det mer enn noe annet som at mod avbryter bare fordi han er uenig. Og da mener jeg at modereringa er på ville veier. Takk for meg.
- poteten
- Moderator
- Sted: Trondheim
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 522 times
Det er mulig det kan stilles spørsmålstegn, men det er nok (inkludert mitt eget innlegg) slik at man så at kamptråden begynte å spore inn i personfokus i en generell kamptråd. Det vil si at om man stopper "diskusjonen" på et innlegg om "Jeg synes P. Berg ikke var god i går" med et eller to svar/oppfølging, og så går videre på den generelle kampen, så er det ok. Men nå begynte man en mer spiller-rettet diskusjon om hvorvidt Berg er god eller ikke, og da er den generelle kamptråden feil arena og helt korrekt sakset over til den aktuelle spillerens tråd.
FOr diskusjonen, uavhengig om hvem som var enig/uenig/startet/ikke startet, var i ferd med å gå på spillerens evner og ikke kampens evner.
FOr diskusjonen, uavhengig om hvem som var enig/uenig/startet/ikke startet, var i ferd med å gå på spillerens evner og ikke kampens evner.
Kritisk
-
- Site Admin
- Has thanked: 2895 times
- Been thanked: 546 times
Poteten har svart utfyllende.
Jeg vil bare minne alle på at dette er den eneste plassen hvor dere offentlig kan og skal diskutere moderering. Nordlys kom i dag med ett usaklig innlegg om moderering i kamptråden og det ble selvsagt slettet.
Jeg ønsker alle god tur videre hvis dere ikke skjønner bruken av tråder. Det tøyes i alle retninger, noe som gjør modereringen komplisert til tider. Derfor har det vært fra oppstart av glimtforum.net en sterk linje på å holde ting i de riktige tråder. Dette blir å fortsette!
God forumering!
Jeg vil bare minne alle på at dette er den eneste plassen hvor dere offentlig kan og skal diskutere moderering. Nordlys kom i dag med ett usaklig innlegg om moderering i kamptråden og det ble selvsagt slettet.
Jeg ønsker alle god tur videre hvis dere ikke skjønner bruken av tråder. Det tøyes i alle retninger, noe som gjør modereringen komplisert til tider. Derfor har det vært fra oppstart av glimtforum.net en sterk linje på å holde ting i de riktige tråder. Dette blir å fortsette!
God forumering!
E nu bærre mæ 😎
-
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 199 times
Til syvende og sist så er det jo de som eier forumet som bestemmer, men samtidig så heter jo tråden tilbakemelding på forum og moderering, så man må jo anta at man ønsker tilbakemeldinger og at det er en villighet til å endre noe om massene ønsker det.
1. Moderering og overmodderering.
Det er veldig tilfeldig på hvilke tråder som flyttes og ikke flyttes. Felles for de alle er at det er rett inn på elefantkirkegården så snart de fjernes ut av "Bodø/Glimt" under-forumet. Det skjedde med Mounir diskusjonen, det skjedde med Akademitråden og det skjer vel egentlig med alle tråder. Samtidig så er det flere tråder som får bli der, som åpenbart ikke hører hjemme der. Man kan nevne: Pyro 2019 tråden, VAR eller ikke VAR tråden, Tabelltipstråden osv.
Alle de nevnte trådene er jo gode tråder, men de har vel så lite å gjøre i den kategorien som de som blir flyttet.
2. Moderatorers oppførsel
Ved flere anledninger så har jeg påpekt det som oppleves som ugrei oppførsel fra Mod. Det er sjeldent slik at det er noe overdrevent dårlig oppførsel, men det er særs dårlig kotyme og sensurere egne innlegg, slette andre sine og samtidig være de som er mest fremme i bakken når det kommer til bruk av teite teknikker. Senest i dag Liverglimt så var du rett og slett ufin når du ilegger Nordlys en mening han aldri har hatt angående Patrick Berg og at Nordlys angivelig har sagt at det er mange i eliteserien som er en bedre DM enn Berg. Det skjedde aldri, og det vet du jo like godt som oss andre når du skriver at det er det han gjør.
3. Generell tilbakemelding
Ja, det finnes forskjellige måter å drifte forum på. Og dere som drifter dette virker å være fornøyd med linjen dere legger dere på. Men linjen er skjev og følges opp sporadisk, og da blir det litt hipp som happ. Kjapt eksempel er når Sulliken påpeker at folk må huske å linke til noe når det er snakk om en henvisning til et annet sted, for å så glemme det selv. Og når det blir påpekt, så svares det forsåvidt humoristisk, men å svare på det er like mye avsporing som alt annet moderatorer plutselig sier er avsporing. Men da er det greit, for da er det jo moderator som gjør det.
Det som skjer når man overmodererer er at man kveler diskusjoner, og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det skal være mer nødvendig å kvele diskusjoner med å ha uendelig med tråder for alt. 8912 tråder er sinnsykt mye, og når diskusjoner må tvinges inn i relevante tråder med tilhørende 10 underforumer, så fører det kun til lavere aktivitet.
Til sammenligning så har Glimt tråden på diskutopia 4502 innlegg (og tråden på FD.no som var forløperen hadde 8337 innlegg i samme tråd) i en og samme tråd, så lages det kamptråder for hver kamp og en og annen ny tråd for en unik nyhet som har større interesse enn å ta det i den generelle tråden. 1 gang har moderator vært inne i den tråden for å moderere (og det var i seg selv helt latterlig det også, men nok om det) og fellesnevneren er at voksne menneskerer diskuterer gjerne veldig godt seg i mellom, uten at noen mer voksne skal sitte å bestemme hva man skal snakke om.
Da er det synd at når man kommer med saklig kritikk og konstruktive tilbakemeldinger, så blir man møtt med "god tur videre".
1. Moderering og overmodderering.
Det er veldig tilfeldig på hvilke tråder som flyttes og ikke flyttes. Felles for de alle er at det er rett inn på elefantkirkegården så snart de fjernes ut av "Bodø/Glimt" under-forumet. Det skjedde med Mounir diskusjonen, det skjedde med Akademitråden og det skjer vel egentlig med alle tråder. Samtidig så er det flere tråder som får bli der, som åpenbart ikke hører hjemme der. Man kan nevne: Pyro 2019 tråden, VAR eller ikke VAR tråden, Tabelltipstråden osv.
Alle de nevnte trådene er jo gode tråder, men de har vel så lite å gjøre i den kategorien som de som blir flyttet.
2. Moderatorers oppførsel
Ved flere anledninger så har jeg påpekt det som oppleves som ugrei oppførsel fra Mod. Det er sjeldent slik at det er noe overdrevent dårlig oppførsel, men det er særs dårlig kotyme og sensurere egne innlegg, slette andre sine og samtidig være de som er mest fremme i bakken når det kommer til bruk av teite teknikker. Senest i dag Liverglimt så var du rett og slett ufin når du ilegger Nordlys en mening han aldri har hatt angående Patrick Berg og at Nordlys angivelig har sagt at det er mange i eliteserien som er en bedre DM enn Berg. Det skjedde aldri, og det vet du jo like godt som oss andre når du skriver at det er det han gjør.
3. Generell tilbakemelding
Ja, det finnes forskjellige måter å drifte forum på. Og dere som drifter dette virker å være fornøyd med linjen dere legger dere på. Men linjen er skjev og følges opp sporadisk, og da blir det litt hipp som happ. Kjapt eksempel er når Sulliken påpeker at folk må huske å linke til noe når det er snakk om en henvisning til et annet sted, for å så glemme det selv. Og når det blir påpekt, så svares det forsåvidt humoristisk, men å svare på det er like mye avsporing som alt annet moderatorer plutselig sier er avsporing. Men da er det greit, for da er det jo moderator som gjør det.
Det som skjer når man overmodererer er at man kveler diskusjoner, og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det skal være mer nødvendig å kvele diskusjoner med å ha uendelig med tråder for alt. 8912 tråder er sinnsykt mye, og når diskusjoner må tvinges inn i relevante tråder med tilhørende 10 underforumer, så fører det kun til lavere aktivitet.
Til sammenligning så har Glimt tråden på diskutopia 4502 innlegg (og tråden på FD.no som var forløperen hadde 8337 innlegg i samme tråd) i en og samme tråd, så lages det kamptråder for hver kamp og en og annen ny tråd for en unik nyhet som har større interesse enn å ta det i den generelle tråden. 1 gang har moderator vært inne i den tråden for å moderere (og det var i seg selv helt latterlig det også, men nok om det) og fellesnevneren er at voksne menneskerer diskuterer gjerne veldig godt seg i mellom, uten at noen mer voksne skal sitte å bestemme hva man skal snakke om.
Da er det synd at når man kommer med saklig kritikk og konstruktive tilbakemeldinger, så blir man møtt med "god tur videre".
-
- Site Admin
God tur videre er til de som ikke skjønner bruk av tråder. Dette forumet har mange tråder med mer enn 1000 eller sågar mer enn 20000 innlegg. Hvis det ikke holdes en viss linje så trenger man bare en tråd. Det er ikke ønsket her og moderatorteamet legger forholdene til rette for diskusjon etter de retningslinjer vi blir enige om. Moderatorstaben gjør ting på frivillig basis og det varierer når man har tid til å ta tak. Vi gjør det beste vi kan med flytting og deling av tråder der det er hensiktsmessig. Det er en linje vi har lagt oss på formå holde orden.
Utfordringen er at mange ikke skjønner hvorfor man skal holde seg til tema på tråden. De har jo så mye å si og ønsker å fortelle alt intet langt innlegg. Det blir uoversiktlig og diskusjonen dør ut.
I tillegg til det dere leser så får vi og sender en del PM for å gjøre brukere oppmerksom på ting. Det tar mye tid og oppleves enkelte ganger som å snakke til veggen, enkelte har ikke åpnet meldinger på flere år!
Utfordringen er at mange ikke skjønner hvorfor man skal holde seg til tema på tråden. De har jo så mye å si og ønsker å fortelle alt intet langt innlegg. Det blir uoversiktlig og diskusjonen dør ut.
I tillegg til det dere leser så får vi og sender en del PM for å gjøre brukere oppmerksom på ting. Det tar mye tid og oppleves enkelte ganger som å snakke til veggen, enkelte har ikke åpnet meldinger på flere år!
E nu bærre mæ 😎
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Jeg er veldig sykemeldt for tiden og har egentlig null energi til noe som helst. Jeg er såvidt innom forumet og titter en gang i blant nå, så hva som har skjedd i det siste vil jeg egentlig ikke forholde meg til.
Jeg vil dog svare dani på en ting.
Ja. Vi er streng på det med link, og mange brukere er/har vært kroniske på å ikke legge ved link. Jeg gjør det på 99,999% av mine innlegg når link kreves. Når jeg den ene gangen glemmer det, så blir jeg selvfølgelig arrestert på det. (Det er selvfølgelig helt greit i seg selv). Men når jeg da "oopser" om det, redigerer innlegget og legger ved link, ja da er det f. meg feil det også. Nei. Det var ikke en avsporing.
Seriøst. Skjerpings. Det å finne den ene bittelille feilen og borre i det er det noe fjortis over. (Har ei i hus, så I know).
Som liverglimt er inne på. Vi gjør dette på frivillig basis på vår egen tid, og det er ganske frustrerende med forumister som nekter å følge forumreglene, og forumister som skal kverulere på den minste ting.
Vi forumeres på torsdag.
Jeg vil dog svare dani på en ting.
Ja. Vi er streng på det med link, og mange brukere er/har vært kroniske på å ikke legge ved link. Jeg gjør det på 99,999% av mine innlegg når link kreves. Når jeg den ene gangen glemmer det, så blir jeg selvfølgelig arrestert på det. (Det er selvfølgelig helt greit i seg selv). Men når jeg da "oopser" om det, redigerer innlegget og legger ved link, ja da er det f. meg feil det også. Nei. Det var ikke en avsporing.
Seriøst. Skjerpings. Det å finne den ene bittelille feilen og borre i det er det noe fjortis over. (Har ei i hus, så I know).
Som liverglimt er inne på. Vi gjør dette på frivillig basis på vår egen tid, og det er ganske frustrerende med forumister som nekter å følge forumreglene, og forumister som skal kverulere på den minste ting.
Vi forumeres på torsdag.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
Man må evne å skille på kritikk som er personlig og kritikk som er rettet til rollen sin. Det er like mye avsporing av en moderator spinnere videre på slike kommentarer, som at andre spinner videre på diskusjoner som blir fokusert mot f.eks Berg i en kamptråd.
Poenget mitt er derimot at det er ikke avsporinger, det er en naturlig utvikling av en samtale. Når noen sier noe, så svarer andre. Det blir helt sært at man skal prøve å få alle svarene til å passe inn i et fastsatt mønster etter hvilken tråd man er i. Slik dere legger listen for moderering så kan man f.eks ikke diskutere at spiller X har vært svak i 2 kamper på rad, for forrige kamp har en egen tråd, og da må man skrive litt i en tråd, og litt i en annen.
At man ikke selv ser at man differansierer det dere kaller avsporing basert på hvorvidt det er man selv som gjør det, eller andre får stå for deres egen regning.
Ja, det er en utakknemlig jobb å være både moderator og forumeier. Men det er også en givende jobb, og dere får begge ved flere anledninger også fortjent skryt for jobben dere gjør. Samtidig så er det ganske normalt at jo strenger linje man legger, jo mer tilbakemelding får man.
At du skriver "seriøst skjerpings" og drar en fjortisparallel i en tråd som handler om tilbakemelding er jo bare med på å understreke poenget. Om noe, så er det fjortisoppførsel å bli så fornærmet over en tilbakemelding (som tydeligvis treffer deg?)
Poenget mitt er derimot at det er ikke avsporinger, det er en naturlig utvikling av en samtale. Når noen sier noe, så svarer andre. Det blir helt sært at man skal prøve å få alle svarene til å passe inn i et fastsatt mønster etter hvilken tråd man er i. Slik dere legger listen for moderering så kan man f.eks ikke diskutere at spiller X har vært svak i 2 kamper på rad, for forrige kamp har en egen tråd, og da må man skrive litt i en tråd, og litt i en annen.
At man ikke selv ser at man differansierer det dere kaller avsporing basert på hvorvidt det er man selv som gjør det, eller andre får stå for deres egen regning.
Ja, det er en utakknemlig jobb å være både moderator og forumeier. Men det er også en givende jobb, og dere får begge ved flere anledninger også fortjent skryt for jobben dere gjør. Samtidig så er det ganske normalt at jo strenger linje man legger, jo mer tilbakemelding får man.
At du skriver "seriøst skjerpings" og drar en fjortisparallel i en tråd som handler om tilbakemelding er jo bare med på å understreke poenget. Om noe, så er det fjortisoppførsel å bli så fornærmet over en tilbakemelding (som tydeligvis treffer deg?)
- Sulliken
- Moderator
- Kontakt:
Nei.
Jeg et sjukemeldt med et energinivå på spedbarnstadiet, og en lunte som er enda kortere, og jeg mener oppriktig at å mase om en eneste bagatell er barnslig, spesielt med tanke på at man sammenligner det med omfattende og gjentatte brudd på forumreglene av enkeltbrukere.
Jeg et sjukemeldt med et energinivå på spedbarnstadiet, og en lunte som er enda kortere, og jeg mener oppriktig at å mase om en eneste bagatell er barnslig, spesielt med tanke på at man sammenligner det med omfattende og gjentatte brudd på forumreglene av enkeltbrukere.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
- Site Admin
Minst 95% av alle tiltak vi må gjøre er for mindre enn 10 brukere. Hvis disse kunne lest reglene og heller lagt seg på en linje og poste saklig og ikke dra inn både Aspmyra som E-cup stadion, overgangsrykter, kritikk av styret pluss siste kamp i f.eks overgangstråden så hadde jobben som moderator vært ikkeeksisterende.dani skrev: ↑ons feb 21, 2024 10:09 amJa, det er en utakknemlig jobb å være både moderator og forumeier. Men det er også en givende jobb, og dere får begge ved flere anledninger også fortjent skryt for jobben dere gjør. Samtidig så er det ganske normalt at jo strenger linje man legger, jo mer tilbakemelding får man.
E nu bærre mæ 😎
Det jeg opplever er at dere kanskje av og til bommer litt på hva som er poenget med et innlegg og hva som er en digresjon som underbygger hovedpoenget i innlegget.
Ting henger sammen og verden er ikke så kategorisk at man alltid greier å diskutere noe uten at det sneier innom et annet trådemne. Som eksempel så er jo f. eks kjøp av spillere tett sammenknyttet med økonomi og speiding. Hvis noen ikke er enige i hvilke spillere man forsøker seg på så kan man jo fort få en diskusjon om rekrutteringsstrategi som igjen kan bevege seg over i hvordan man integrerer nye spillere osv. osv.
Skal man gjøre dette strictly etter forumreglene så må man enten klippe, lime og lenke mellom tråder (som er tungvint å gjøre og tungvint å lese) eller man kan la være å skrive. Er det ønskelig?
Ting henger sammen og verden er ikke så kategorisk at man alltid greier å diskutere noe uten at det sneier innom et annet trådemne. Som eksempel så er jo f. eks kjøp av spillere tett sammenknyttet med økonomi og speiding. Hvis noen ikke er enige i hvilke spillere man forsøker seg på så kan man jo fort få en diskusjon om rekrutteringsstrategi som igjen kan bevege seg over i hvordan man integrerer nye spillere osv. osv.
Skal man gjøre dette strictly etter forumreglene så må man enten klippe, lime og lenke mellom tråder (som er tungvint å gjøre og tungvint å lese) eller man kan la være å skrive. Er det ønskelig?
- poteten
- Moderator
Jeg tror vi alle tenker likt som deg her, også vi moderatorere. Jeg opplever iallefall det ikke at det er så kategorisk som du sier. En kommentar er lov, tilogmed to. Men så sklir det gjerne ut på tredje. Og da må man i rett tråd. Det er bare det.
Kritisk
-
Igjen så viser du jo at du tar dette personlig av en eller annen grunn. Vi er i en tråd om tilbakemelding om moderering, og den ene tingen som omhandlet deg ble brukt som et lite eksempel i en tråd som hadde flere andre tilbakemeldinger om modereringen. Det er ikke mas, det er ikke barnslig - det er et helt konkret eksempel på hvordan det oppleves at man har forskjellig oppfatning av hva som er avsporing, og at det fra utsiden oppleves som greit når moderatorer gjør det, men angripes når andre gjør det. Og det er jo ikke engang en avsporing, ingen av delene og ingen av eksemplene.Sulliken skrev: ↑ons feb 21, 2024 11:08 am Nei.
Man kan være enig og uenig i om linjen er rett, men det er et uomstridelig faktum om at trådene som dere velger å flytte ut av hovedkategorien som er "Bodø/Glimt" dør ut. Det er et fåtall som sjekker disse underkategoriene, og det er synd at man dreper diskusjoner om akademiet, og at man stopper hyllest/mimring av Mounir osv.
Det er mildt sagt spesielt å si at det er mas og barnslig at et konkret eksempel vises til. Mas kan jeg være enig i at det blir, når vi fortsatt diskutererer det 2-3 innlegg etter at eksemplet er brukt.
-
- Site Admin
Utfordringen er ikke poengene, men at det er utenfor forumsreglene. Spesielt det å holde seg til tema i tråden.
Alle har godkjent og akseptert reglene når de ble registrert, så forholde seg til dem enkelt.
E nu bærre mæ 😎
- poteten
- Moderator
Vi kan alle bli bedre i gjennomføringsevnen. Men det må være slik at hvis man diskuterer et tematisk innhold i Tråd A, som kan hende også omhandler B, så er det greit å være i A, så lenge hovedfokuset er i tematikken i Tråd A. Men hvis det bikker over til å handle mer om B enn A, så må man over i tråd B.dani skrev: ↑ons feb 21, 2024 3:09 pm - det er et helt konkret eksempel på hvordan det oppleves at man har forskjellig oppfatning av hva som er avsporing, og at det fra utsiden oppleves som greit når moderatorer gjør det, men angripes når andre gjør det. Og det er jo ikke engang en avsporing, ingen av delene og ingen av eksemplene.
Man kan være enig og uenig i om linjen er rett, men det er et uomstridelig faktum om at trådene som dere velger å flytte ut av hovedkategorien som er "Bodø/Glimt" dør ut. Det er et fåtall som sjekker disse underkategoriene, og det er synd at man dreper diskusjoner om akademiet, og at man stopper hyllest/mimring av Mounir osv.
Der syndes det av og til, men i langt mindre grad enn tilfellet var før.
Når det kommer til at tråder "dør ut", så er det altså ikke noe problem å holde de i live, så lenge det er interesse i dem. Det er egentlig opp til forumbrukerne. Ikke moderatorene.
Kritisk
-
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 499 times
Jeg synes det er veldig rart å slette relevante innlegg, selv om det kommer stikk mot en moderator, som jeg på mange måter tenker moderator legger opp til selv. Nå sist når @Nordlys bruker tid og energi på å forklare seg etter kommentaren om «Når det i tillegg postes skisser som bare kreaturene skjønner så gir jeg opp.»
Jeg leste den før den ble slettet og jeg oppfattet den som saklig og velskrevet, selv om den inneholdt et svar som også (med rette) beskyldte moderator for spydigheter.
Dette er virkelig svak moderering, og ikke noe jeg synes forumet kan være bekjent av.
Jeg leste den før den ble slettet og jeg oppfattet den som saklig og velskrevet, selv om den inneholdt et svar som også (med rette) beskyldte moderator for spydigheter.
Dette er virkelig svak moderering, og ikke noe jeg synes forumet kan være bekjent av.
- Kvass
- Sted: Oslo
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 58 times
Re: Spillertråd: Patrick Berg
Jeg synes innleggene til Nordlys gjennomgående er godt skrevet og begrunnet, og de bidrar til å gjøre dette forumet interessant. Om noen ikke liker innleggene om Patrick Berg, er det jo bare å unnlate å svare på dem. Det er i alle fall kjedelig med et forum med lite aktivitet.
-
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 499 times
Helt enig. @Nordlys´innlegg både irriterer og imponerer. Irriterer fordi han ser enkelte ting så utrolig forskjellig fra meg (og fordi jeg er blitt en gammel surgubbe), og imponerer fordi han legger mye jobb i velformulerte og grundige svar.
En kjapp oversikt viser meg at det kun er tre brukere med 1000+ innlegg registrerte de siste ti årene på Glimtforum. Det er ganske trist å se i en periode hvor antallet Glimtfans har mangedoblet seg. Da håper jeg moderatorer tar godt vare på nye medlemmer som faktisk engasjerer seg.
(Moderator må gjerne flytte dette til der det hører hjemme, men helst ikke slette det, fordi det er en uting.)
En kjapp oversikt viser meg at det kun er tre brukere med 1000+ innlegg registrerte de siste ti årene på Glimtforum. Det er ganske trist å se i en periode hvor antallet Glimtfans har mangedoblet seg. Da håper jeg moderatorer tar godt vare på nye medlemmer som faktisk engasjerer seg.
(Moderator må gjerne flytte dette til der det hører hjemme, men helst ikke slette det, fordi det er en uting.)
- Kvass
Dette skriver jeg under på. Et forum der én moderator gir seg selv tillatelse til å være sarkastisk og nedlatende i sine innlegg overfor en bruker, og samtidig sletter helt fine innlegg fra denne brukeren - det er ikke et forum jeg ønsker å være en del av fremover.mortsto skrev: ↑tor mai 30, 2024 7:17 pm Jeg synes det er veldig rart å slette relevante innlegg, selv om det kommer stikk mot en moderator, som jeg på mange måter tenker moderator legger opp til selv. Nå sist når @Nordlys bruker tid og energi på å forklare seg etter kommentaren om «Når det i tillegg postes skisser som bare kreaturene skjønner så gir jeg opp.»
- Kvass
Hadde vært fint om moderator kunne utdypet reglene for antall kritiske innlegg om samme tema en bruker har lov til å skrive. I tillegg er det fint om det gis noen retningslinjer om hvordan en illustrasjonsfigur optimalt sett bør utformes. Ønsker ikke å trå feil her.liverglimt skrev: ↑tor mai 30, 2024 3:46 pmJa hadde det enda kommet noe nytt. Ei heller god oversikt over andre spillere, ref Elias Hagen.
Når det i tillegg postes skisser som bare kreaturene skjønner så gir jeg opp.
-
- Site Admin
Jeg slettet innlegget fordi det som er kritikk ikke skal i tråden. Dette er kommunisert utallige ganger til Nordlys og jeg slettet hele innlegget fordi jeg var på mobil og redigering ikke er enkelt på mobil i bevegelse.
Akkurat som jeg nå kommer til å flytte Kvass sitt innlegg hit der det hører hjemme med spørsmål.
Edit, hvis dere som mener modereringen er hinsides så står det litt lenger opp i tråden andre ting som er gjort av samme bruker. Noen bare klarer ikke å holde tema men skal dra inn alt overalt. Sånn for å sette det på spissen.
Akkurat som jeg nå kommer til å flytte Kvass sitt innlegg hit der det hører hjemme med spørsmål.
Edit, hvis dere som mener modereringen er hinsides så står det litt lenger opp i tråden andre ting som er gjort av samme bruker. Noen bare klarer ikke å holde tema men skal dra inn alt overalt. Sånn for å sette det på spissen.
E nu bærre mæ 😎
- Kvass
Liverglimt: spydigheter og sarkasme fra deg, slik Nordlys ble utsatt for, hører ikke hjemme noen steder. Attpåtil sletter du innlegget der han helt nøkternt påpeker overtrampet ditt. Jeg kommer ikke til å bruke dette forumet mer. Takk for meg.
Forslag om å slå sammen "Overgangsvindu" og "Spillerstall og logistikk" til en tråd. Det er nesten umulig å diskutere overganger uten å diskutere det vi allerede har. Nå foregår det delvis litt parallelle diskusjoner om samme emne i begge tråder og man ser at det fort sporer utenfor tema i overgangstråden om man skal holde seg strictly til trådtittel. Gjør dem til èn er mitt forslag.
Forslag til trådtittel: "Overganger, spillerstall og generell spillerlogistikk 2024"
Forslag til trådtittel: "Overganger, spillerstall og generell spillerlogistikk 2024"