Spillertråd: Jens Petter Hauge
Moderator: Larsen
Re: Spillertråd: Jens Petter Hauge
Han var helt fantastisk i går og har et toppnivå i helt egen klasse i dette Glimt-laget. På det nivået i går kan han spille på nesten hvilket som helst lag. Problemet er som vi vet hans bølgedaler, hvor han går fra briljant i noen kamper til tilsynelatende uinteressert og passiv i andre kamper. Hvis han ikke kommer seg opp på et mer stabilt høyt nivå, tror jeg han skal få problemer også i neste utenlandseventyr - som helt sikkert kommer. Det han har gjort i Ch League tiltrekker seg store klubber, tror jeg. Over 200 mill - ja, definitivt. Nypan ble solgt for MNOK 170 uten særlig å vise til. Men kommer jo an på hvem som banker på døra. City (i Nypan sitt tilfelle) har jo nærmest ubegrenset med penger, som ikke er tilfelle med alle.
26 år. Mislyktes i Milan, EF og Gent. Har kun vært god i Glimt, og strengt tatt kun i perioder. Jeg klarer ikke helt å se at den rette klubben legger ut noe rekordsum for ham selv om han har briljert i enkeltkamper i Europa.
- Novi
- Has thanked: 1059 times
- Been thanked: 1280 times
Vi trenger ikke rekordsum for JPH, og det er vanskelig når markedet helst vil overbetale for uforløst potensial i noen på 20 år. Men håper at når han drar, så er det en god pakke for alle. Til rette klubben for en solid slant (150M+). Det kjipe er om han går i en bølgedal igjen, virker umotivert, og så forsvinner til en meh-klubb for 50M.
Eller så kan han bare fortsette og briljere på et Glimt som FORTSATT tar steg!
Eller så kan han bare fortsette og briljere på et Glimt som FORTSATT tar steg!
Una mas cerveza.
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1077 times
- Been thanked: 1894 times
Lurer litt på hva han tenker selv. Han har jo vært ute, prøvd seg i ulike klubber, og selv om han ikke har blitt styrtrik så har han nødvendigvis puttet en god del kroner på konto. Fire internasjonale overganger før fylte 25 er gjerne en ganske lønnsom greie. Han har helt sikkert en rimelig ok lønn for en 26 åring i Glimt også. Du skal ikke ha så alt for mange millioner investert før du kan leve rimelig greit på avkastningen resten av livet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Re: Overgangsvindu 2026
Hypotese: Bodø/Glimt er for avhengig av Jens Petter Hauge.
Grunnen til at jeg skriver det her er fordi jeg mener vi bør se etter spilleren med stor x-faktor.
Viking, Sporting og flere andre motstandere har klart å nøytralisere Jens Petter Hauge. I disse kampene mener jeg at det er for få enkeltspillere som klarer å vise fram x-faktoren og skape ting. Blomberg blir satt opp, men skaper generelt sett skjeldent ting på egenhånd. Høgh er en goalgetter men er jo heller ikke den som skaper ting i stor grad.
Litt vanskelig å sette ord på det her jeg sitter på Alicante lufthavn og har sovet i 2 timer i natt, men vi trenger flere som virkelig skinner gjennom når Hauge svikter. Evjen burde være en sånn spiller, men han ble jo også helt nøytralisert på lørdag.
Tror jeg må prøve å formulere meg på nytt når jeg har fått noen timer på øyet
Grunnen til at jeg skriver det her er fordi jeg mener vi bør se etter spilleren med stor x-faktor.
Viking, Sporting og flere andre motstandere har klart å nøytralisere Jens Petter Hauge. I disse kampene mener jeg at det er for få enkeltspillere som klarer å vise fram x-faktoren og skape ting. Blomberg blir satt opp, men skaper generelt sett skjeldent ting på egenhånd. Høgh er en goalgetter men er jo heller ikke den som skaper ting i stor grad.
Litt vanskelig å sette ord på det her jeg sitter på Alicante lufthavn og har sovet i 2 timer i natt, men vi trenger flere som virkelig skinner gjennom når Hauge svikter. Evjen burde være en sånn spiller, men han ble jo også helt nøytralisert på lørdag.
Tror jeg må prøve å formulere meg på nytt når jeg har fått noen timer på øyet
Last edited by liverglimt on Mon Apr 13, 2026 9:59 am, edited 1 time in total.
Reason: Flyttet til riktig tråd.
Reason: Flyttet til riktig tråd.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
- G-s-enz
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 563 times
Ingen tvil om det. Glimt har fungert bedre under KK(og mange før han) når vi har hatt flere spillere samtidig som har x-faktor eller evnen til å skape overtall på egenhånd. Grønbæk,Badou,Zinkernagel,Brice. Per nå er det Bjørkan og Hauge som står for dette og da blir det lett å ta ut. Bassi kan bli det og Auklend gjør også en del av dette.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Gvandreassen
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 384 times
Gratulerer med VM-plass! Nå har Ståle presisert sånn 45 ganger at Hauge er mye mer displinert og mindre lat med landslaget enn hos Glimt. Synes det er en spesiell bemerkning, da han har en helt tydelig annen rolle hos Glimt enn på landsen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
- Novi
- Has thanked: 1059 times
- Been thanked: 1280 times
-
ingen87
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 646 times
Gratulerer!
Må si at dette overrasker meg etter den våren han har hatt. Han er på 71 plass på NTB børsen for Eliteserien 2026: https://www.nifs.no/ntb-boers.php?stageId=700911. Etter børsen har 9 Glimt-spillere høyere snitt enn JP.
Ofte blir formspillere i Eliteserien belønnet med landslagsplass, men det er sjeldent man ser det motsatte.
Når det er sagt har JP vist internasjonalt snitt i Champions League, og har et toppnivå som er eventyrlig!
Kanskje dette gjør at det løsner litt for han? Han har virkelig litt "knytt" i vår, og kanskje kan sommerens VM ligget og gnagd?
Må si at dette overrasker meg etter den våren han har hatt. Han er på 71 plass på NTB børsen for Eliteserien 2026: https://www.nifs.no/ntb-boers.php?stageId=700911. Etter børsen har 9 Glimt-spillere høyere snitt enn JP.
Ofte blir formspillere i Eliteserien belønnet med landslagsplass, men det er sjeldent man ser det motsatte.
Når det er sagt har JP vist internasjonalt snitt i Champions League, og har et toppnivå som er eventyrlig!
Kanskje dette gjør at det løsner litt for han? Han har virkelig litt "knytt" i vår, og kanskje kan sommerens VM ligget og gnagd?
Førr Evig!
Han er som han har vært i ti år. Ekstremt variabel, men har en vane der han blomstrer i store kamper. Tror han varmer benk i USA, men grattis uansett!
-
BareGodeInnspill
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 72 times
Gratulerer! Måtte du kanalisere den indre Tottenham-dødaren i deg når det brenner skikkelig på dass for Norge i USA!
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1077 times
- Been thanked: 1894 times
Solbakken er jo kjent for å komme med litt merkelige og malplasserte bemerkninger. Legger ikke for mye i det. Tror det er hans måte å møte kommende kritikere på akkurat uttaket av Hauge som viser til dårlig (lavere enn forventet) prestasjon på Glimt, og så kommer det litt skjevt ut.Gvandreassen wrote: ↑Thu May 21, 2026 7:47 pm Gratulerer med VM-plass! Nå har Ståle presisert sånn 45 ganger at Hauge er mye mer displinert og mindre lat med landslaget enn hos Glimt. Synes det er en spesiell bemerkning, da han har en helt tydelig annen rolle hos Glimt enn på landsen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Crazy horse
- Has thanked: 433 times
- Been thanked: 473 times
Hauge er jo bedre/lykkes oftere på midten enn på kant, slik jeg ser det. Han har vel noen ungdomslandskamper på midten, om jeg ikke husker helt feil.
Fotball er nesten alltid morsomt
Får vel lite eller ingen spilletid i VM. Men en fin erfaring og stor stas for JPH. Nærmest spilletid av Glimt gutta er nok Patrick men da som innbytter.
-
ingen87
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 646 times
Tror det handler mye om hvordan kampene blir. Ser for meg at JP kan få en sjanse mot Frankrike, hvis Norge uansett ligger under og utfallet i kampen ikke har så mye å si.
Førr Evig!
- Boombadila
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 437 times
Det går et rykte på twitter om at manu skal være interessert i Jens Petter.
Ryktes en pris på mellom 40 og 50 millioner pund.
I så fall er det vel bare å selge!
Ryktes en pris på mellom 40 og 50 millioner pund.
I så fall er det vel bare å selge!
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4256 times
- Been thanked: 1040 times
Det høres forlokkende ut. Det er en vill pris!
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforum
Hvorfor skulle MU betale en sånn pris når de vil få ham for halvparten? Det måtte jo evt være etter en budkrig.
-
liverglimt
- Site Admin

Hva vet vi om hva som er er salgspris for JP? Altså hva klubben er villig til å selge for.
Det er spekulasjoner, men jeg vedder ei god flaske whisky på at Glimt ikke sier nei om halvparten av "mellom 40 og 50 millioner pund" legges på bordet. 25 mill pund er pr i dag 312 mill nok og nesten en dobling av beste salg fra Eliteserien noen sinne, og blir godtatt for en spiller som har ønske om å prøve seg utenlands og som straks blir 27 år.
-
liverglimt
- Site Admin

Han har sagt at han ikke har det travelt og trives godt med utfordringene han har i Bodø/Glimt.
1 mål i VM så er store bud en realitet.
1 mål i VM så er store bud en realitet.
Men han hadde aldri sagt nei til mangedobling av lønn og spill i PL/CL regelmessig.
Uten å ha for sikre kilder på akkurat det ville en lønn i Manchester United være et sted på rundt 40-80 millioner kroner i året. Det er ikke i nærheten av det Glimt kan tilby for en spiller i prime age.
Uten å ha for sikre kilder på akkurat det ville en lønn i Manchester United være et sted på rundt 40-80 millioner kroner i året. Det er ikke i nærheten av det Glimt kan tilby for en spiller i prime age.
En gang Glimt, alltid GLIMT!