Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det er jo litt interessant å lese hvordan Kjetil og Glimt presenteres i engelske medier:
https://www.msn.com/en-gb/sport/footbal ... r-AA17drdR

Noen trenere lykkes i England og andre ikke, så for Glimt sin del hvis vi skal miste Kjetil så hadde det vært fint med en utlånsavtale med opsjon på kjøp fra leiende klubb. Ble ikke Solskjær først lånt ut fra Molde til Manchester United?

Ambisjonene til Kjetil er forhåpentligvis ennå på klubbnivå i Glimt og jeg håper at han ikke sier seg helt fornøyd med jobben han har gjort i Glimt før han har fått prøvd seg på et gruppespill i Champions League med superlaget. 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Man kan jo spekulere om Leeds er det rette laget for KK. Etter å ha sett dokumentaren om Leeds fra den tiden Bielsa kom til klubben er jeg skeptisk. Bielsa kom til Leeds med mye goodwill da Leeds var meget fornøyd i utgangspunktet med en slik merittert trener. Er ikke tvil om at KK i samme situasjon må overbevise fra omtrent første stund. Vil begynne i betydelig brattere motbakke enn Bielsa. Bielsa overbeviste med sine ideer og filosofi fikk jeg inntrykk av.
Just for info. Ren spekulasjon fra min side seff.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Los-Loco wrote: Wed Sep 14, 2022 2:43 pm 1.Jeg er nesten sikker på at Kjetil ikke kommer til å dra til en utenlandsk klubb.
2. Og jeg er enda sikrere på at HVIS han gjør det, så blir det like stor krasjlanding som Drillo i Wimbledon, Solbakken i Wolverhampton og Berg i Blackburn.

Og grunnen til at jeg er nesten sikker på at ikke kommer til å dra utenlands, er at han er smart nok til å være enig med meg i nr 2.

Jeg skal ikke diskreditere KK for noe som helst, han er en strålende trener som har levert fantastiske resultater for Glimt. Men det er også alt han har gjort. Han har absolutt null, niks og nada å vise til på sin trener-cv før Glimt som skulle begrunne at han har noe som helst i utlandet å gjøre. Det er derfor betimelig å spørre om Glimts suksess de siste årene er KKs fortjeneste alene, eller er han "bare" en viktig brikke av mange som falt på plass samtidig og skapte dynamitt? Vi som har fulgt Glimt i noen år ser at det er flere sammenfallende faktorer som har bidratt til positiv endring. Så er det et diskusjonsspørsmål hvor tung hver enkelt faktor er, og hvor stor KKs rolle og bidrag er.

Det som i alle fall er helt sikkert, det er at det er som menneskekjenner og kommunikator KK har sin styrke. Der er han antakelig unik. Fotballfaglig er han antakelig ikke mer enn det som man med rimelighet kan forlange av en topptrener. Og det tror jeg ingen er mer klar over enn Kjetil selv. I Glimt ligger forholdene til rette for å utnytte KKs styrker på beste måte, og fylle ham ut på ting han selv ikke er en ener i. Hvis vi derimot tenker oss KK som trener i en utenlands klubb, hvor han i langt større grad enn i Glimt må forholde seg til språk og kulturforskjeller, vil han ikke kunne utnytte sine beste kvaliteter fullt ut. Hva du sier, når og hvordan du sier det er avgjørende faktorer for hvor slagkraftig kommunikasjonen din er. Dersom du begrenses av å måtte kommunisere på et språk som ikke er ditt morsmål, og ditt budskap siles gjennom et kulturfilter, er det enormt mye vanskeligere å briljere som en kommunikasjonsmester. Så han vil med andre ord starte med et stort handicap på det som er hans aller sterkeste side. Og dette vet han. Så hvorfor utsette seg for det? Penger kunne vært en motivasjon; man får et helt ok pensjonstilskudd som trener i Premier League uansett hvor rævva det måtte gå. Men det virker i alle fall ikke utad som om penger er det som er drivende for Knutsen.

Jeg holder det mer sannsynlig at han takker ja til Brann når kontrakten med Glimt går ut, enn at han drar til utlandet.
Jeg bare gjentar meg selv jeg. Det vil være en gigatabbe av KK å gå til utlandet, og jeg tror ikke han gjør det. Men fullt forståelig at media spekulerer når man ser på resultatene i Glimt etter at han kom hit.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Digger likevel at han er på oddslistene hver gang en trener i Europa får sparken. Foruten topp 6-klubbene i PL virker det som at KK blir nevnt som et alternativ. Vet ikke om klubbene faktisk tenker slik, men veldig kul medieomtale for Glimt likevel.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Der er vi helt enige.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glenn P »

Knutsen ble jo nesten en topp6-trener i Brighton ;)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil roser de som har vært involvert i prosessen rundt Hugo sin nye kontrakt inkluder Jim Solbakken og Jørgen Ingebrigtsen. Pluss Sakk da.

https://www.an.no/kjetil-hadde-troen-he ... -4-1724441
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Ser at Kjetil sitt navn er feilskrevet i innlegget over men grunnet den ganske nylig innførte tidslåsen her på forumet så får jeg ikke rettet opp i det.

Ellers, Kjetil har trua på et nytt godt Bodø/Glimt år i 2023, ref. artikkelen under som også omhandler økonomi og spillerlogistikk.

Nettavisen.no(+): Forbauset over det som har skjedd i Bodø/Glimt: – Hadde ledd meg i hjel.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Starter som en dybdeartikkel, men er vel basert på kanskje 3 spørsmål til KK og ellers hentet litt fra andre steder.

Enig med det han sier om spillerlogistikk, og hans egen involvering. Høres rart ut om hovedtrener ikke skal ha siste ord i overgangssaker, men er kanskje noen klubber som opererer slik.
Una mas cerveza.
dani
Posts: 631
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 170 times

Re: Generelt om Glimt

Post by dani »

Jeg elsker Glimt, men jeg klarer ikke å bli klok på hva de tenker med av og til. Nå er det rett over 1 år siden kampen, vi leder serien og har god flyt. Så skal plutselig KK inn i et eksklusivt intervju med TV2, snakke om Santos episoden, og i tillegg skal TV2 sende forespørsler til AS Roma for kommentar på artikkelen.

Gud bedre! Snakk om å lage bølger i havet uten grunn. Hvorfor ta opp noe så her dumt igjen? Ja, vi kan alle være enige i at Santos er den store skurken. Men lærte vi ingenting om "vi har en video som vil bevise at Kjetil er uskyldig" ?

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15689347/
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generelt om Glimt

Post by mortsto »

Kanskje den nye medieavtalen som TV2 har kjøpt også innebærer at spillere/trenere må stille opp til mer av denne typen intervjuer?
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Nordlys »

Anbefaler alle å se hele intervjuet med KK. Ligger på TV2 Play under taggen fotballpunch. Intervjueren kjenner KK fra tidligere og det gav et mye mer åpent og personlig resultat enn de fleste intervjuer som gjøres. Sekvensen om Mourinho er bare som en parentes å regne i mesterverket av et dybdeintervju.

At det er det som slås stort opp og lages sak på er dessverre bare et talende bilde for nyhetsmedienes prioriteringer i 2023.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Kesseboy »

Du kan ikke stille opp i et sånt intervju, by på deg sjøl, og så unnlate å si noe om det som ble en enorm sak. Det er jo ikke som om Glimt har ringt TV2 og bedt dem kjøre sak.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generelt om Glimt

Post by Pondus »

Selvfølgelig er denne hendelsen vann under brua. Det er greit at dette kommer opp i et dybdeintervju av KK. Det er jo utelukkende hans side og hvordan han opplevde det som er interessant. Samtidig et det vel en stor sak i norsk sammenheng. Det som er patetisk er jo at de ber om kommentar fra Roma. Er saken ferdig hos KK er den iallefall ferdig hos Roma. De gikk videre og vant UCL, thats it.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by -list »

Det er vel en liten rest av journalistisk integritet, at de gir adgang til tilsvar.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Fantastisk intervju. For en type KK er. Helt utrolig reflektert og fin fyr. Gleder meg til fortsettelsen, hvor langt kan vi komme sportslig?
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Ajax skal være interessert i KK,ifølge en kar(som er Glimtsupporter) ble dette sagt på nederlandsk tv i dag.

https://twitter.com/mlangejan/status/16 ... hMsYrO2u7g
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Kjenner ikke veldig godt til Ajax, men de har hvertfall en klubbprofil som passer KK bedre enn andre klubber som har vist sin interesse. Tror nok ikke KK hopper av Glimt i sommer uansett, nå som vi har bredde i stallen og klassespillere under lange kontrakter. Og med ligaseier og CL-kvalik til neste år er det vitterlig ingen grunn til og dra før det heller ;)
Una mas cerveza.
Multatuli
Posts: 518
Joined: Sun Aug 29, 2021 11:06 am
Has thanked: 207 times
Been thanked: 230 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Multatuli »

Ajax is like a snakepit. Its not enjoyable to be headcoach there. I hope Kjetil is smart enough to stay at Bodo and in a couple of years find a stable club abroad where he gets all the time and support he needs.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimt1916 »

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Krise med tredjeplass og Conference League for Ajax. Regner med de går for et sikrere kort som kan gi umiddelbar suksess.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

All mulig respekt for KK og hans håndverk, men en klubb som Ajax har vel neppe store utfordringer med å finne kandidater med en mye tyngre CV?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tjongs »

Akkurat denne har jeg en ekkel følelse for at det kan bli noe av, selv om jeg naturligvis ikke har noen forutsetning for å vite noe mer enn de spekulasjonene vi alle kan lese. Håper jeg tar feil, jeg gjør jo vanligvis det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Har også en snikende følelse av at denne kan skje,om vi skal tenke egoistisk så er det bare å håpe at det er noen kanonkandidater som tar den fremfor han. Unner KK sjansen dog. Agenten har vært der nede også.

Blir isåfall syretesten for Glimt som toppklubb når han drar.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

RBK vurderer å sparke sin X. trener på Y år. Det pågår i samme dager som at mannen som takket nei til dem nevnt som ny trener i en av de mest tradisjonsrike klubbene i verden. What a time to be alive
Post Reply