Spillertråd: Victor Boniface
Spillertråd: Victor Boniface
Velkommen til klubben. Måtte du trvies i klubben og byen og selges for lassevis med penger når den tid kommer! Kanskje er det plass for å få med seg en landsmann i Family også?
Re: Spillertråd: Victor Boniface
Bjørkan uttalte det vel Bonifase. Han har vel hatt en del samtaler med spilleren så da får vi anta at det i hvert fall er i nærheten av fasit 

"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
FIRE ÅR?!??

Å gå fra en to uker lang prøvespillprosess til en fireårskontrakt er ganske heftig. Da må Bjørkan og Knutsen sett noe på trening som ikke har kommet ut i kamp.

Å gå fra en to uker lang prøvespillprosess til en fireårskontrakt er ganske heftig. Da må Bjørkan og Knutsen sett noe på trening som ikke har kommet ut i kamp.
Bjørkan har jo angivelig lagt merke til ham allerede da han var i Nigeria. At prøvespillet varte i to uker kan jo like gjerne ha vært at Glimt skulle selge seg inn til spilleren, eventuelt at forhandlinger har pågått en stund. KK har jo i hvert fall signalisert at han er positiv en stund nå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
- Kesseboy
- Has thanked: 938 times
- Been thanked: 784 times
Tjaa ... Bonifa-se, Bonif-asse, Bonifatsje, Bonifeis ... frihetsgradene er mange! Og er det Boni med o som i Bodø, eller o som i borgerlig?
La oss håpe at fotballferdighetene hans er minst like interessante som navnet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
-
- Site Admin
- Has thanked: 1578 times
- Been thanked: 264 times
Velkommen, måtte du bli en storscorer som får alle til å glemme tid og sted. 

@liverglimt
Kesseboy
Så lenge vi ikke kjøper keeper fra Juventus synes jeg ikke vi skal klage på navn som er vanskelige å uttale
Bjørkan sin uttale lignet mest på det første du skrev.
Så lenge vi ikke kjøper keeper fra Juventus synes jeg ikke vi skal klage på navn som er vanskelige å uttale
Bjørkan sin uttale lignet mest på det første du skrev.
-
- Has thanked: 224 times
- Been thanked: 217 times
Victor holder vel? Spennende dette, og lengden på kontrakten er overraskende. Betyr i hvert fall at de har trua. Så får man håpe at en 18-åring fra Nigeria takler å flytte til Bodø. Bra det går mot vår
Dette er en knallsignering som det er smått utrulig at vi klarer.
Gutten har det meste for å lykkes, litt jobb med det taktiske og samspill så kommer andre klubber til å vifte med pengebunken snart.
Gutten har det meste for å lykkes, litt jobb med det taktiske og samspill så kommer andre klubber til å vifte med pengebunken snart.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Gitt dine Patrick Berg-analyser i andre tråder er jeg ikke betrygget, JHA, men for all del. Om folk er positive, må de som gjerne ha kvalifisert begrunnelse for det. Skulle gjerne lest en litt mer utfyllende betraktning om hvorfor dette er en så bra signering. 27 dager igjen! Nå mangler det bare en reservekeeper og en sentral midtbanespiller som kan gå rett inn på laget.
Tydeligvis mange som har problem med navnet. Glimt skriver det navnet som burde være minst problematisk feil på FacebookØnsk velkommen til Victoria Boniface

Nå må man jo nesten være blind for å ikke se at Berg har tatt vanvittige steg siste året, heldigvis er dette noe både de i Glimt systemet og de som har fulgt med på kampene fått med seg. Akkurat det samme med tilbakemeldingene ang Victor.
Så at mine analyser stemmer med det de mener, finner jeg iallefall meget betryggende for megselv.
Hadde nok vært my værre om jeg hadde vært dønn negativ til noe som tydeligvis mange gode fotballfagelige personer mener er positivt

"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
- Vix
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 95 times
Welcome Victor! Nigeria er jo engelskspråklig og jeg føler meg ganske sikker på at han uttaler det bånnifeis, sånn cirka, ikke sånn som Bjørkan uttalte det.
- Garrincha
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 150 times
Jeg synes ikke Victor var så bra sist kamp, men Glimt har selvfølgelig mye bedre vurderingsgrunnlag. Han er bare 18 år, så jeg er veldig positiv med tanke på fremtiden. Spørsmålet er om han har eliteserienivået inne allerede nå, det får vi se etter hvert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
-
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 360 times
Vel i Nigeria har man 4 hovedspråk utfra hvilken region man kommer fra. Det er Hausa, Igala, Igbo og Joruba. I tillegg har man engelsk. Navn blir uttalt utfra hvilken område og nasjonalt språk det snakkes i regionen. Skulle jeg tippe uttales det Bon i fase men trykk på første stavelse altså Bon. Ikke Boni.
- Kesseboy
- Has thanked: 938 times
- Been thanked: 784 times
Grøss, der var den igjen.
Vær så snill, ikke knytt vurderingene av Boniface opp mot Bergs sjumilssteg, la meg beholde litt av trua. Ble ikke overbevist av VIF-kampen, men AaFK-kampen var bedre altså?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
-
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 360 times
Jeg har ingen forventninger, men vi trenger er god og fysisk og rask og teknisk spiss. Synes Boniface har mye av det. Virket litt stresset mot VIF men skulle kanskje bevise for VIF at de var 'dumme' som ikke signerte han. Jeg mener det er en forsterkning og ikke stallfyll.
Var da vitterlig ikke jeg som begynnte å blande utviklingen til Berg med vurderingen til Boniface.
VIF kampen var skuffende av Boni men mot AaFK viste han at han er et gedigent talent. De fleste som så den kampen mente at kontrakten skulle gjøres klar iløpet av pausen. Han har endel å gå på ang valg, og han var nok litt vel hissig på grøten et par ganger. Men det plukker de fort av han, gutten er 18 og ikke 30

-
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 416 times
Velkommen til oss ViBo (hvis alle lager sine egne varianter så blir dette bra forvirrende
)
Veldig ung ennå - og veldig enorm fysikk men de er kanskje tidligere ute der nede?
Får håpe at det ikke er noe juks med alderen hans da.
På en annen side - når guttungen møtte et afrikansk lag i Norway Cup da var alle motspillerne minst 30 cm høyere enn de norske - i 11-12 års klassen.
Heller ikke jeg ble overbevist av Vålerenga-kampen men det var jo noen glimt av potensiale der.
Hvis ViBo slår til da tror heller ikke jeg at han blir så lenge hos oss. Slår han til så jubler vi nok over kontraktslengden. Blir han en fiasko så......
ViBo ViBo ViBo 

Veldig ung ennå - og veldig enorm fysikk men de er kanskje tidligere ute der nede?
Får håpe at det ikke er noe juks med alderen hans da.
På en annen side - når guttungen møtte et afrikansk lag i Norway Cup da var alle motspillerne minst 30 cm høyere enn de norske - i 11-12 års klassen.
Heller ikke jeg ble overbevist av Vålerenga-kampen men det var jo noen glimt av potensiale der.
Hvis ViBo slår til da tror heller ikke jeg at han blir så lenge hos oss. Slår han til så jubler vi nok over kontraktslengden. Blir han en fiasko så......

Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
- Garrincha
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 150 times
Og vi må ikke glemme at han er i den alderen det ofte svinger endel.
Forøvrig, Bjørkan sier "bånifase" på presentasjonen, og regner med han har klart å funnet dette ut etter én tur til Nigeria samt at Victor har vært i Bodø i to uker.
Forøvrig, Bjørkan sier "bånifase" på presentasjonen, og regner med han har klart å funnet dette ut etter én tur til Nigeria samt at Victor har vært i Bodø i to uker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
- Vix
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 95 times
OK vi får spørre ham. Men det kan jo også bli som med Carew, der ble man vel aldri helt enig.Knuta wrote: ↑Mon Mar 04, 2019 3:31 pm
Vel i Nigeria har man 4 hovedspråk utfra hvilken region man kommer fra. Det er Hausa, Igala, Igbo og Joruba. I tillegg har man engelsk. Navn blir uttalt utfra hvilken område og nasjonalt språk det snakkes i regionen. Skulle jeg tippe uttales det Bon i fase men trykk på første stavelse altså Bon. Ikke Boni.
Last edited by Sulliken on Mon Mar 04, 2019 4:38 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitat av sitat blir det rot av.
Reason: Sitat av sitat blir det rot av.