Spillertråd: Sebastian Tounekti

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Det blir jo litt barnehage mentalitet. Når du har vært slem, så vil vi også være slemme.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by helsvhe »

Men med dårlige skussmål fra Nederland, som kanskje har sett samme som Glimt, så var de vel ikke lysten på å prøve en gang til?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Crazy horse »

Re Knuta:
Nja.... mer det at Glimt ikke stoler på at han vil prioritere dem denne gangen heller, og at de mener det fins bedre fisker i havet.
Litt sånn med Coutinho i Liverpool, som sutret seg til Barcelona, og da var det ingen vei tilbake når suksessen uteble der.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Tror det går på mentalitet og innstilling. Og historien i Nederland bekrefter vel det. Så får man se om han får en sjans, men mitt inntrykk er at det er viktigere og fremstå som superstjerne enn å jobbe for det. Og det går vel ikke an å være mer på akkord med KK enn det.
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by tomath »

Blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men han har såpass potensiale at hvis han hadde gitt uttrykk for at han nå ville satse for fullt i Glimt så hadde han vel neppe blitt nektet det. Han har vel bare et halvt år igjen av kontrakten så det er kanskje et spørsmål om forlengelse, eller kanskje heller manglende vilje til å forlenge, som spiller inn her.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Vix »

SÅ elendig er ikke Sebastian, at han ikke kunne bidratt litt på trening. Eller? Det er bare få uker siden de måtte kalle inn Junkeren for å klare å trene i det hele tatt. Dette lukter ærlig talt mer enn situasjon type
Agent: Får Sebastian spilletid fra og med neste kamp?
Glimt: Det kan vi ikke garantere.
Agent: Da stiller ikke Sebastian på trening.

Synd for Sebastian.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

Det er vel å bryte med kontrakten så tror ikke det er tilfellet akkurat. Men kan jo godt tenkes at spiller og agent krever spilletid for å forlenge mens KK aldri gir garantier for noe som helst. Og da ønsker ikke Tounekti forlenge og Glimt trenger han ikke på trening.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Novi »

Selv ikke Tounekti er så stor på seg selv at han tror han kan stille noe krav om spilletid. Men med lite tid igjen av kontrakten kan han jo prate med andre klubber, noe det er tydelig at han vil. På dagens glimtlag er han bak alle andre vinger, så flere måneder med trening unna. Da gir det lite mening og bruke ressurser på en spiller som drar. Så Glimt vil nok enten ha en forlengelse (tror ikke de ønsker det) eller bare la han terminere kontrakten og signere for Tuil.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Knuta »

Nå er det vel lite ressurser som blir brukt ved å la gutten få trene på treningsfeltet, på samme måte som andre spillere som ikke er i Glimt og som som periodevis er i Bodø og deltar på treningsfeltet. For meg blir det hele bare litt smålig. Hva som skjer med Tounekti videre vet jeg ikke og det har jeg ikke noen formening om. Jeg er opptatt av raushet og det burde også Glimt være. Det ville også klubben tjene på.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Det er vel ingen spillere som kan kreve garantier om spilletid ved signering. Flere faktorer som styrer det. Ingen som vet formen på tounekti pr i dag heller. Hvor han han vært og hva har han gjort etter Groningen? Skulle virkelig sett Tounekti i Glimt drakt i fremtiden da jeg elsker spilletypen. En spiller som har en viss x- faktor og uforutsigbarhet. Så var det dette med holdninger etc. da......
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Sulliken »

Hva skal vi med Seb, når vi har Joel?
Den gutten er i rivende utvikling!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Nordlys »

Vi trenger jo en venstrekant også når Solbakken forsvinner. Pelle blir her ut året og han blir ikke yngre. Vi ser jo også i dag hvor mye det gjør å ha kantspillere som dribler ofte og bra. En sånn på hver side er jo en fristende tanke man leker litt med innimellom.
Forumets mest middelmådige ekspert.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by mortsto »

https://www.an.no/tilbake-pa-aspmyra- ... 4-1622762

Tounekti tilbake i trening, og litt mer ydmyk enn før.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by liverglimt »

Håper at det han sier om tålmodighet er noe som blir en realitet. Da har vi en flott spiller om 1-2 år.
@liverglimt
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by JHA »

Damn, der imponerte du Tounekti!
Jeg var blandt de få som var steike glad når han forlot klubben, vi hadde ikke plass til utolmodige guttonger med dårlige holdninger.
Men se her, et år i utlandet og han har lært seg å svare så bra at KK får våte drømmer :LFC
Kan vi håpe at han tar en JPH, et år i elendighet på utlån er Glimts "though love" taktikk som faktisk får banket litt skamvett inn i folk(og agenter?)

Gjør jobben seriøst uten noe tull nå, så stiller vi snart med Mvuka og Tounekti på kantene mot storlag i Europa!
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Kanskje er det håp også for Sebastian i Glimt?

Ser også at han har kontrakt 1 år til så da er det vel på sin plass å gi ha mulighet til å vise seg fram.
Hvor mye tid han får på seg nå til å vise at han duger blir spennende å følge med på.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Crazy horse »

Ingenting bedre enn om ha skulle lykkes i Glimt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Reflektert og voksent intervju av Tounekti. Bør være plass for en slik spiller på Glimt. Spille han inn, kontraktforlengelse så vil vi ha stor glede av han. En av de med størst potensiale i Glimt etter mitt syn. Å være ung og utålmodig må være lov. Alle her inne har vært det en gang. Har sikkert lært mye av hvordan han ikke skal gjøre det fremover. Gleder meg til å se han i Glimt trøye på A-laget...
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by J I P »

Jeg merker at jeg fremdeles er litt skeptisk til han men lar gjerne tvilen komme han til gode.
Ser likevel for meg to scenarier hvis han lykkes.

Scenario 1: Sebastian lykkes og får godt med spilletid for Glimt. Livet smiler og han kaprer igjen en plass i landslagstroppen til Tunisia. Det er her jeg vil bli smiler han når han signerer en kontraktsforlengelse med Glimt.

Scenario 2: Sebastian lykkes og får godt med spilletid for Glimt. Livet smiler og han kaprer igjen en plass i landslagstroppen til Tunisia. Jeg føler meg moden for større oppgaver uttaler han til pressen etter siste gruppespillkamp i Europa League og sier at han igjen vil prøve lykken ute i Europa og forlenger ikke kontrakten med Glimt etter råd fra agenten sin.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Crazy horse »

Frykter også den siste der, scenario 2. Så spørs det om Glimt tenker det samme.
Fotball er nesten alltid morsomt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Pondus »

Om de ser potensiale i han så kan de være tidlig ute med denne kontraktsforlengelsen. Ikke komme på banen når/hvis han har slått ut i full blomst og kan gå gratis. Hvis han er så ydmyk som han sier så vet han hvor landet ligger.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jendoriluka »

En ting er å si det. Spørsmålet er om ydmykheten og innsikten er reell. Det er jo en ung gutt, så lar min tvil komme han til gode. Bor mye fotball i gutten. God avslutter. Håper vi får en ny JPH-historie.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by jonsnow »

I hvertfall et ekstremt lovende interjuv hvor han virker til å ha lært noe av motgangen. Håper han tar en JPH, men før vi satser på han så må det til litt mere og en forlengelse av kontrakten hadde vært veldig greit. Venstresiden skriker etter en med hans skills om han får dem fram.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by delfagro »

Vi ønsker oss en JPH historie, men vi har flere historier med vinger som har vært spennennede som bikket andre veien. Håper virkelig Seb tar opp hansken og får ut sin indre superstjerne først på trening så i kamp.
Alltid gul!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Sebastian Tounekti

Post by Gvandreassen »

Blir det Viljar Nordberg/Daniel Stensland/Erlend Robertsen/Ruben Helskog Want eller JPH? Det gjenstår å se. Tounekti har definitivt farta, teknikken, dribleferdigheter og potensiale for å bli en avslutter av rang. Så gjenstår det å se på mentalitet og kløkt. Nailer han det, blir han uten tvil en av de bedre Glimt har foredlet. Vi kan ikke forvente at alle ungguttene i Glimt skal være ferdig utvikla mtp modenhet og innstilling. Mange trenger faktisk noen år før ting klikker på plass. Har troa på Tounekti.

Må bare legge til at vingene jeg nevnte over vel alle har hatt respektable karrierer i etterkant. Gode spillere alle sammen.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply