Glimt-akademiet

Forum for Ungdomsavdelingen til B/G.

Moderator: Sulliken

Post Reply
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Glenn P »

Nordlys wrote: Mon Apr 17, 2023 8:09 pm Glimt 2 tapte 3-1 borte mot Mosjøen i helga. Et lag som regnes som en grei dumpekandidat i avdelinga.

I dag vant Brann 2 7-1 mot Gjøvik/Lyn i divisjonen over og topper sin 2. divisjonsavdeling.

Glimt spilte på bortebane med 2(!?) innbyttere? Alle i troppen fra 19år og ned.

Brann stilte med tre A-spillere på hjemmebane, virker som seks stykk var +20år, og Wassberg er 19 og A-lagsspiller.

Må se på konteksten, kan ikke blindt sammenligne to 2-lag.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Glimt-akademiet

Post by ingen87 »

Noe som også er mye av kritikken med 2-lag i ordinært seriesystem.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

Positivt for ett purungt Glimt 2 i dag som slo Tiller 1-0 hjemme.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

4-1 til Byåsen etter 60 minutter. Tok ledelsen etter 4 minutter men etterhvert blitt blytungt. Er som vanlig i boksene de taper kampen,det blir for spedt,spesielt offensivt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Glimt-akademiet

Post by mortsto »

At Byåsen vant er ikke noen overraskelse, siden de vel kanskje er den største favoritten til å rykke opp sammen med Nardo. Glimt hang godt med hele første omgang, men en klønete straffe som ga 2-1 like før pause, og en kjapp Byåsen-scoring like etter pause, gjorde at det bare ble et hederlig tap. Glimt sender altså en purung minimums-tropp med tre innbyttere, og det får meg til å tro at klubben ikke har noe ønske om annet enn å holde andrelaget i divisjonen. Mats Pedersen spilte venstre indreløper som etterhvert trakk ut på vingen, og var Glimts beste. Brynjar Johnsplass, som jeg trodde kunne banke på A-lagsdøra på høyre back, spilte stopper, en posisjon han er sjanseløs på å få elitekamper på i Glimt. Hvis Glimt hadde krydret dette laget med noen av lørdagens innbyttere og de som ikke har fått kamptid i A-stallen, så kunne det fort blitt Glimtseier, og heng på toppen. Men det er kanskje ikke noe mål.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Mariasha »

Jeg tipper timingen har litt å si, med at A-laget nå har enormt mange kamper på kort tid, mye skadeproblemer, og har ny kamp igjen om to dager. I tillegg var det vel vanlig trening i dag, i stedet for restitusjon, siden de spilte på lørdag?

De eneste som satt på benken og ikke fikk spilletid på lørdag, var Amundsen, Faye Lund, Sørli og Jeppe Kjær. Amundsen og Sørli er vel ganske klar backup om det kommer en skade eller noe, og Jeppe Kjær er nok også grei å ha klar om det er skade på Grønbæk, selv om han ikke står først i køen. Lucas Kubr er vel den eneste jeg kan se som kunne vært logisk å ha med.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

De prioriterer aldri å ha med A-lagspillere på bortekamp med mindre det er i Nordland eller til nød Troms. Alltid maks 4 på benk.

Enig i at Mats Pedersen var vår bestemann,noe han stortsett har vært i alle kampene i år. Ellers synes jeg Johannes Øvretveit Larsen hadde ett veldig bra innhopp. Tok over banespillet etter han kom inn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Hvor mange spillere på Glimt 2 kommer ikke fra Salten? Har vi alle de beste 17-18-åringene fra Helgeland, Hålogaland, Lofoten/Vesterålen i akademiet eller er det blitt mer for et lokalt lag å regne?

Lenge siden jeg har hørt om at vi har sikra oss nye talenter fra distriktet som Normann, Johansen, Evjen osvosv. Vet at Mats Pedersen er fra Skjervøy, men er det flere som han?
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

Mulighet til å se Jeppe Kjær og Lukas Kubr om en drøy time hjemme mot Nardo. Ingen Mads Pedersen 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

I dag er Glimt 2 skikkelig uheldige spør du meg. Gjør årets beste kamp og har ett par angrep det lukter svidd av. Blir nok tatt på erfaring og fysikk til slutt men fortsetter de sånn her blir det en ok sesong.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Nasjonal G15:

TIL - Bodø/Glimt 7-1
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

Skammelig,meeen samtidig vant Glimt 2 2-1 over Rana. Uvisst om noen på det laget kunne spilt mot TIL men tviler.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

I dag ble det 3-3 for Glimt 2 mot Verdal hjemme. Bortelaget utlignet tre minutter på overtid.

Mats Pedersen, Jeppe Kjær, Lucas Kubr og Isak Sjong i A-stallen spilte kampen. Pedersen scoret to av målene.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Glimt-akademiet

Post by gavharr »

Skal vi tippe Pedersen er inne i A-lagsvarmen for fullt så fort Hugo drar?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

https://www.an.no/glimt-styrker-satsing ... -4-1776960

Spennende tiltak som vi ser fruktene av om mange år. Per nå har vi fått juling av samtlige TIL-lag på G-19,G17 og seneste 0-3 i sekken på Myra mot TIL G-15.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

Glimt 2 moste tabelljumbo Orkla hele 9-0 i dag 😳

Vanskelig å nevne enkeltspillere,veldig mange fine angrep og det kunne fort vært 14,15-0.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

G-s-enz wrote: Wed Jun 14, 2023 9:49 pm https://www.an.no/glimt-styrker-satsing ... -4-1776960

Spennende tiltak som vi ser fruktene av om mange år. Per nå har vi fått juling av samtlige TIL-lag på G-19,G17 og seneste 0-3 i sekken på Myra mot TIL G-15.
Bra å spisse! Lurer på hva de skal gjøre i arbeidet ut mot breddeklubbene. For min del synes jeg Glimt fint kunne bidratt med midler slik at klubbene kunne fått en trenerkoordinator hver på 50% stilling som kan jobbe med å coache trenerne som skal følge opp barna fra de er små for å sikre at de blir stimulert best mulig. På barnas premisser selvsagt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Glimt 2 taper 2-0 borte mot Kristiansund 2. Legg til at vårt kommende damelag ligger på nedrykksplass i 1. divisjon så er det egentlig ganske lite som virker å fungere veldig bra i det som er/blir Glimts sportslige avdeling utenfor A-laget pdd. Jeg liker det ikke.

G19 og G17 er sist på tabellen i nasjonal serie. G15 nest sist. Hallo?
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Glimt-akademiet

Post by G-s-enz »

Sendte denne til Frode så får vi se hva han svarer:

1. Hvilke visjoner har vi for akademiet? Vi har store visjoner om stadion,a-laget og alt annet men virker utad å ha glemt det som utgjør en av grunnpilarene i en lokal klubb,nemlig akademiet for de lokale guttene. Per nå gjør Glimt 2 det varierende mens de yngre lagene er kasteballer i alt de deltar i.

2. Etter NTG ble etablert virker kvaliteten på talentene å ha dalt,ses det på hvordan dette samarbeidet fungerer?

3. Hvilke akademier ser vi mot for inspirasjon?

4. Hvordan jobber vi for å rekruttere samt holde øye med talenter i hele nord-Norge?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Vet jo selvsagt ingenting, men jeg har en irrasjonell del av meg som føler på at administrasjonen med Frode T. i spissen lar A-laget jobbe på som egen celle og sysler med diverse urealistiske utkast til luftslottet sitt og ellers lar humla suse i resten av organisasjonen. Ved å nedprioritere akademiet i eget strategidokument så blir man hvertfall ikke beroliga.

Og det NTG-opplegget er jeg også veldig usikker på. Mer enn noe annet så virker det som en organiserikg som gatekeeper ungdommer fra mindre bemidlede familier å satse på fotballen i Glimt-systemet. Late bloomers med dårlig råd kan ikke bli toppfotballspillere i Bodø slik det er nå.

Jobben med å bli en klubb i skandinavisk toppklasse stopper ikke med A-laget. Det skal gjennomsyre alt som blir gjort fra trenerne for 6-åringene og opp til A-laget og administrasjon.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Gaute Vetti, Mats Pedersen og Lucas Kubr starter for Glimt 2 mot Kolstad kl. 15.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Ble 7-1. Mats Pedersen scoret 2 mål :-)
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Glimt-akademiet

Post by Mr Bean »

Da får vi enda et talent fra nord i landet :D
https://www.an.no/vant-toff-dragkamp-mo ... -4-1798217

Velkommen til Teo Ingilæ 16 år :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Nordlys
Posts: 3481
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 601 times
Been thanked: 661 times

Re: Glimt-akademiet

Post by Nordlys »

Alle de beste unge spillerne i Nord-Norge som ikke er født innenfor kommunegrensa i Tromsø burde være i Glimt-akademiet. Det må være målet!

Velkommen!
Forumets mest middelmådige ekspert.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Glimt-akademiet

Post by ingen87 »

Apropos Mats Pedersen, så er han aktuell for et utlån til Mjøndalen?

https://www.an.no/glimt-talent-far-nye ... 4-1798223
Førr Evig!
Post Reply