Jeg syns det.
Glimtakademiet har en egen seksjon på Glimt.no og en egen Facebookside.
Det ledes av Greg Broughton.
Akademiklassifiseringsrapporter:
2019-Rapporten ; Om 2019-rapporten; Årsrapport Glimt 2019: Se side 24-26..
2017-Rapporten
Glimt er ikke en klubb som kan kjøpe de største stjernene men vi kan utvikle talenter til å bli så gode at de får en mulighet til å bli en stjerne.
Det har for en tid tilbake vært en diskusjon i media om man må gå på NTG Bodø (Norsk Toppidrettsgymnas) for å kunne være med på et lag i Glimtakademiet? Dette ble tilbakevist av Glimt, bl.annet i et supportermøte hvor Greg var tilstede.
Siste nyansettelse i Akademiet er Olaf Øverli. Endelig får vi inn en supporter i trenerstaben som kan bevise at vi på tribunen faktisk har noe å fare med
Da ser vi selvfølgelig bort fra at han har en solid faglig bakgrunn som har gjort at han har fått denne stillingen. Les mer om Olav Øverli på Glimt.no.- Dette er en drøm for meg. Jeg har vært Glimt-supporter siden jeg var liten gutt. I 1995 jobbet onkelen min i Bodø, og da ble jeg tatt med på Aspmyra. Vi så en hjemmekamp mot Start. Etter det har jeg vært frelst og har reist rundt på Østlandet for å se kamper. Dette er mitt 26. Glimt-år, forteller den nyansatte spillerutvikleren i Glimt-akademiet, Olav Øverli.