J-feltet

Rent supporterrelaterte saker!

Moderatorer: Sulliken, Larsen

Brukeravatar
gavharr
Moderator
Moderator
Sted: Oslo
Has thanked: 294 times
Been thanked: 228 times

Re: J-feltet

Legg inn av gavharr »

Det trenger ikke alltid være en forskjell 😉😅
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1227 times

Legg inn av Kesseboy »

Synes J-feltet var ekstremt gode mot Bohemians, forresten. Leverer kvalitet, gang etter gang nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Viking gratulerer capo for Felt O med 40-årsdagen. Der har du klubb som virkelig harmonerer med sine mest hardbarkede:

https://twitter.com/FeltOStavanger/stat ... 2458128384
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvordan noen i J-feltet mener det er en god idé å konkurrere med Osnes før kamp er meg en gåte... Det er visst ikke ekte nok eller noe sånt. Klubben motarbeider dem osv. osv.

Før den gjengen innser at de faktisk tjener på å samarbeide om en del ting så kommer de til å fortsette og få problemer. De fremstår som om de synger mer for seg selv enn for klubben. Kjenner det irriterer meg kraftig selv om Osnes er peise elendig på det han gjør også.

Klubben er ikke plettfri på noen måte, men du dæven de steller det bra til for seg selv også.
Brukeravatar
Janco
Sted: Bodø
Has thanked: 142 times
Been thanked: 46 times

Legg inn av Janco »

Der er jeg helt enig, og synes det er direkte pinlig.
Men nå får jeg sikkert beskjed om at jeg ikke har noe på J-feltet og gjøre ;)
Glimt1916
Has thanked: 455 times
Been thanked: 466 times

Legg inn av Glimt1916 »

Jeg opplever at alle som er engasjerte og vil være med på å skape stemning er velkommen på J-feltet :)

Som noen skrev på Facebook, er det J-feltet som saboterer Osnes, elller er det Osnes som saboterer J-feltet? Supporterne har som regel vært på plass og sunget og laget stemning når han dukker opp og begynner å kjøre et helt annet opplegg i stedet for å henge seg på det som allerede er i gang, gjerne midt i en sang.
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er åpenbart at det oppfattes som manglende respekt fra supportergruppa, men måten det håndteres på er ikke lur.

Som med mye annet mellom J-feltet og klubben så bør det løses med bedre kommunikasjon. Det som er bra med oppvarmer er at det fjerner en del hemninger hos folk som ikke er vant til å synge og skaper grobunn for et mer akrivt tribuneliv i resten av kampen. J-feltet vil tjene mye på å samarbeide. Klubben burde gjøre sitt for å få løst dette.
Sniken
Has thanked: 151 times
Been thanked: 210 times

Legg inn av Sniken »

Jeg liker Osnes. Som komiker. Han er også flink når han er med i podkasten 4-3-3 etter kamp. Han kan sin fotball. Men disse greiene han gjør før kampen synes jeg blir passe kleint. Det har jeg også ment om hans forgjengere i denne rollen, så det har lite med Osnes å gjøre. Vet ikke hvordan dialogen med J-feltet har vært her, men her må man kunne få til noe sammen i noen minutter når man absolutt skal ha en oppvarmer i sving.
Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 »

Det er en utakknemlig rolle, som jeg personlig ikke vil ha på Aspmyra i det hele tatt. Jeg er helt enig i at det var kleint før Osnes også, og jeg husker jeg ble veldig flau når fks Bjørn-Ola Willassen holdt på i samme stil.
ingen87
Sted: Saltdal
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Legg inn av ingen87 »

Aieeee aiåååå ååå Bodø/Glimt

Bo - Dø - Glimt..

Minnene kan ingen ta fra oss!
Førr Evig!
Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 »

Siden han er nevnt her på forumet som en type som J-feltet mangler så er det jo interessant å lese hva han skriver om publikumsoppvarmer, og kommunikasjon med klubben:

https://twitter.com/MortenKilling/statu ... 9201370112

Han ville selvfølgelig ikke blitt lyttet til om han var Glimtsupporter.
dani
Has thanked: 33 times
Been thanked: 199 times

Legg inn av dani »

Er det noen her inne som har trekt frem Morten som noe J-feltet mangler, som også har sagt at de vil ha Erlend Osnes (eller andre) som oppvarmer av publikum?

Du får gjerne linke til det iallefall.
Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 »

Ja, men poenget er ikke å lage det til en diskusjon om personer. Poenget er hvordan Glimt skal klare å utvikle supporterkulturen ytterligere. I utgangspunktet tror jeg absolutt alle er interesserte i hvordan vi skal klare å få på plass en kultur der folk ikke forlater supporterfeltet i kamper i vi ligger under, og det det ikke blir stille i motgang. Men da må klubben lytte og tilpasse seg til supporterne. Folk drar frem andre klubber som eksempler, og når de blir spurt om hvordan de klarer det sier de det samme som J-feltet sier.
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 1062 times
Been thanked: 899 times
Kontakt:

Legg inn av Sulliken »

Litt off topic, men Morten K i Forza Tromsø er nevøen (eller svigersønn eller noe) til sjefen min.

Jeg fikk høre det fra sjefen etter den grusomme søndagen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 »

Siden tifo har blitt diskutert en del i det siste så deler jeg denne saken om tifogruppa til Djurgården. Tror den kan være interessant for en del, selv om den ikke handler om Glimt og J-feltet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-det-till

Grunnen til at jeg huska den nå var at Malmö kjørte tifo som gjorde narr av at sofialäktaren tifo slapp Aftonbladet inn i prossessen, sånt gjør man vanligvis ikke.

Malmö med "sofialäktaren tifo" i Aftonbladet-font:

Bilde
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kjære medlemmer!
Styret i J-feltet vil takke for fantastisk innsats under hjemmekampen mot Molde.
Samtidig ønsker vi å komme med ei klar oppfordring.
Klubben er klar på at det ikke blir tolerert med røyk på feltet. Vi er enig med klubben at det på søndag ble for mye og ubehagelig for mange. Vi jobber iherdig med å få på plass lovlig bruk av pyro/røyk, og er bekymret for at dette gode arbeidet skal avsluttes før det er ferdig. Arbeidet med «Trygge rammer» betyr så mye for oss, så vær så snill. La det vær. Jobb sammen med oss mot trygg og lovlig bruk.
Styret J-Feltet.

Uttalelse på J-feltets Facebook-side. Veldig diplomatisk og lurt av J-feltet. Jeg blir likevel litt i stuss. Er ikke røyk heller lov på J-feltet eller er det mengden røyk det reageres på?
Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 »

Tror det er mengden ja. Mange tror nok at røyken er farlig.
ingen87
Sted: Saltdal
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Legg inn av ingen87 »

Jeg bryr meg som regel ikke, men jeg sto helt ytterst mot I-feltet og tenkte at dette var i meste laget. Jeg så flere på I-feltet som reagerte, blant annet en mann som var der sammen med en 80+ åring. Han så rett og slett ganske fortvila ut. Mengden røykgranater og lengden fra dem første til den siste, gjorde det ganske intenst. Vindretninga gjorde heller ingen tjenester, da alt la seg som et teppe innover LNS.
Førr Evig!
Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator
Has thanked: 7 times
Been thanked: 195 times

Legg inn av MhepA »

Hvordan tror dere det var for de som sto rett bak på J-feltet?

Personlig overlever jeg, men jeg kan forstå veldig godt alle de som får litt klaus når de står midt i det og det er lang vei ut til sidene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg forstår de som synes det er mye røyk, samtidig så synes jeg at det burde være en slags forståelse for at det å stå på J-feltet og i umiddelbar tilslutning til det er en litt annen måte å være på kamp på og opplevelse enn det å sitte på en ordinær tribune. Det medfører mer liv og ståhei, og røyk og blussing (i kontrollerte former selvsagt). Når det kommer til røyk så mener jeg at det er de som klager på det som faktisk må flytte seg, ikke de som fyrer opp. Og hvis du ikke har helsa til å stå der så må du også ta konsekvensene av det og stå et annet sted. Sånn er det på alle andre arenaer i livet og sånn er det også på Aspmyra. Alle skal få et tilbud, men alle kan ikke regne med å få ting tilrettelagt akkurat der de selv vil.

Det skal finnes en plass for alle typer supportere på en fotballstadion og det betyr at man tilrettelegger for ulike ting på ulike steder. Slik tror jeg man får flest fornøyde tilskuere.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 2895 times
Been thanked: 546 times

Legg inn av liverglimt »

Jeg var i Bergen i fjor, holdt på å kveles av røyken. Hvor skulle jeg ha gått? Bortefeltet er meget begrenset.
E nu bærre mæ 😎
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Alt med måte selvfølgelig. Men at det er litt ubehagelig må man tåle mener jeg. De fleste holder skjerf ol. foran munnen for å verne seg litt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Legg inn av liverglimt »

Det er ikke rart det er krig når man bare må tåle alt. Røyk på boks har akkurat like lite å gjøre på en fotballbane som røyk fra sigaretter.
E nu bærre mæ 😎
Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Men det var jo det jeg sa: Det kommer med å stå på et supporterfelt. Er du ikke interessert i slikt så kan du velge et annet sted på stadion.

Jeg er ikke spesielt opptatt av røykgranater eller bluss semv, men jeg synes det skal legges til rette for på bestemte felter på staduon fordi det for noen er en viktig del av det å uttrykke seg på kamp. Dessuten så ser det stilig ut og gir kampopplevelsen en ekstra liten dimensjon.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Legg inn av liverglimt »

Nå snakker jeg om de reisende supporterne og da er det ingen andre plasser man har lov til å være.

Røyk er ikke kult. Det er bare teit.
E nu bærre mæ 😎
Svar